از 8 دلیل خشک شدن موهای‌تان آگاه باشید!

از 8 دلیل خشک شدن موهای‌تان آگاه باشید!

01 آذر 1399

برخی از دلایل شکننده و خشن بودن موهای شما مثل روز روشن است (مانند تنظیم گرمای 400 درجه!)، اما برخی دیگر به وضوح مشخص نیستند. اگر از اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید آگاه نباشید، دوش گرفتن و یا رفتن به استخر می‌تواند ضرر بیشتری داشته باشد. با جلوگیری از این عوامل که موجب خشک شدن و شکنندگی مو می‌شوند، تارهای موی خود را ابریشمی صاف و مهمتر از همه سالم نگه دارید!

1. دوش‌های بخار

 نه برای پوست شما مفید است نه برای موهای شما. دوش گرفتن با آب خیلی گرم، رطوبت را از تارهای موی شما خارج می‌کند و باعث خشک شدن آن می‌شود! در عوض، با آب ولرم یا خنک بشویید و آبکشی کنید تا کوتیکول‌ها را ببندید و رطوبت را در آن حفظ کنید.

2. شامپوی شما

همه شامپوها یکسان ساخته نشده‌اند! برخی از فرمول‌ها حاوی سولفات هستند که آلودگی و چربی را از بین می‌برند، اما روغن‌های طبیعی موهای شما که برای سالم و مرطوب ماندن آنها لازم و ضروری است، را از بین می برند. سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید!

3. خشک کردن با حوله

اصطکاک حوله‌ای خشک کردن مو باعث شکستگی و رشته‌های خشک و موخوره می‌شود. در عوض، از یک تی‌شرت نخی و یا حوله میکروفیبر استفاده کنید تا رطوبت اضافی را بدون آسیب‌دیدگی جذب کند.

4. حرارت مستقیم

هنگام سشوار کشیدن موها، نازل را چند سانتی‌متر از تارهای خود دور کنید یا در اثر اعمال مستقیم گرما، می‌توانید مشکل جدی ایجاد کنید - به سوزاندن بخشی از موهای خود فکر کنید! گرچه می‌دانیم دوری از اتوی مو برای صاف کردن و یا بیگودی واقعاً غیرممکن است، اما قبل از استفاده، اطمینان حاصل کنید که از یک محافظ گرما بر روی موهایتان استفاده کنید در غیر این صورت رشته‌های کاه مانند خواهید داشت! 

5. آفتاب و نمک

همه ما عاشق نور آفتاب هستیم. در حالی که اولین چیزی که در ساحل به فکر شما خطور می‌کند، برنزه کردن است، اما بد نیست بدانید که نور خورشید برای موهای شما خوب نیست. مانند پوست، موهای شما نیز می‌توانند توسط اشعه‌های مضر UV و متجاوزان آب آسیب ببینند. تارهای موی خود را با ماسک پرکننده و مخصوص برای موهای در معرض آفتاب، براق و صاف نگه دارید.

6. رژیم غذایی ضعیف

 اگر فقط پیتزا مو و پوست ما را سالم نگه می‌داشت! یک رژیم غذایی متعادل با دوز مناسب پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی روزانه، موهای دوست داشتنی شما را پر و قابل انعطاف نشان می‌دهد!

7. کلر: آیا استخر می‌روید؟

فراموش نکنید که از موهای خود در برابر کلر با پوشاندن و مهر و موم کردن آن محافظت کنید، این را بدانید که مواد شیمیایی موهای شما را بسیار خشک و تارهای مویتان را ضعیف کرده و رنگ موی شما را خراب می‌کند!

8. آب سخت

شاید در مورد آن چیزی شنیده باشید، شاید نشنیده باشید. آب سخت با نمک‌های معدنی مانند کلسیم و منیزیم تزریق می‌شود و واقعاً می‌تواند باعث آسیب به موهای شما شود. با اتصال فیلتر به سردوش، از موهای بی‌روح و مانند کاه جلوگیری کنید، یا یک آبکشی طبیعی با سرکه سیب را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: اسپای خانگی مو | به همراه 6 دستورالعمل ماسک مو

مطالب مرتبط