10 نوع مانیکور که باید درباره آنها بدانید!

10 نوع مانیکور که باید درباره آنها بدانید!

05 اردیبهشت 1401

آیا می‌خواهید قبل از هر مناسبت ناخن خاصی داشته باشید؟ می‌توانید مدل‌های مختلف گزینه‌های مانیکور را امتحان کنید. از مانیکور اصلی تا مانیکور شلاک، در این مقاله همه چیز را در مورد آنها بیاموزید.

10 نوع مختلف مانیکور که باید امتحان کنید

  1. مانیکور پایه
  2. مانیکور فرانسوی
  3. مانیکور فرانسوی معکوس
  4. مانیکور پارافینی
  5. مانیکور آمریکایی
  6. ژل مانیکور
  7. مانیکور آینه‌ای
  8. مانیکور اکریلیک
  9. مانیکور شلاک
  10. مانیکور وینیلاکس

مانیکور اولیه


مانیکور ناخن پایه

اگر این اولین بار است که مانیکور انجام می‌دهید پس بهتر است آن را ساده انتخاب کنید. مانیکور پایه سریع و ساده است، همچنین اگر در عرض چند روز از آن خسته شدید تغییر آن بسیار راحت است.

روش انجام مانیکور پایه

در اینجا، مانیکوریست ابتدا یک لوسیون یا کرم یا روغن را روی کوتیکول‌های شما می‌مالد. سپس دستان شما به مدت 5 دقیقه در کاسه‌ای حاوی آب گرم خیس می‌شوید. پس از آن، مانیکوریست دست‌های شما را خشک کرده و کوتیکول‌ها را تمیز می‌کند. ناخن‌ها را کوتاه می‌کند، تمیز می‌شوند و شکل می‌گیرند؛ و یک ماساژ سریع دست به دنبال آن انجام می‌شود. پس از آن، یک لایه پایه روی ناخن‌های شما زده می شود و به دنبال آن یک لاک رنگی به انتخاب شما اعمال می‌شود. سپس رنگ ناخن با یک لایه دیگر از لاک شفاف پوشیده می‌شود.


مانیکور فرانسوی


مانیکور ناخن فرانسوی

بسیار شیک است یک مانیکور کلاسیک فرانسوی هرگز نمی‌تواند شما را ناامید کند. لاک‌های هلالی مانند لاک سفید در لبه‌ها به ناخن‌های شما ظاهری شفاف می‌بخشد. و امروزه خانم‌های شیک پوش مدام این فرم کلاسیک مانیکور را امتحان می‌کنند. بنابراین تنوع زیادی در مورد انتخاب رنگ و تزئینات خواهید دید.

روش انجام مانیکور فرانسوی

مانیکوریست ناخن‌های شما را با یک لاک شفاف یا بژ یا صورتی کمرنگ رنگ می‌کند. بعد از خشک شدن، نوک ناخن با لاک سفید به شکل هلالی یا هر فرمی که خودتان میخواهید رنگ می‌شود. اما در صورت تمایل می‌توانید نوک آن را در رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی کنید؛ و سپس رنگی رنگارنگ به مانیکور کلاسیک فرانسوی بدهید.


مانیکور فرانسوی معکوس


مانیکور ناخن فرانسوی معکوس

 

مانیکور فرانسوی معکوس یک نسخه عجیب و شیک از مانیکور فرانسوی کلاسیک است. بر خلاف دومی، این هلال ماه را در سایه تیره‌تر در پایه ناخن شما، که نزدیک به کوتیکول است، نقاشی کرده است. این ساده و شیک است و شما به راحتی می‌توانید این کار را در خانه خود انجام دهید.

روش انجام کار مانیکور معکوس

ابتدا ناخن‌های شما تمیز، کوتاه شده و شکل می گیرد. دستان شما برای چند دقیقه در آب ولرم خیس می‌شوند. پس از آن، کوتیکول‌ها به عقب رانده می‌شوند یا بریده می‌شوند؛ زیرا شکل هلال ماه در نزدیکی آن‌ها نقاشی می‌شود. پس از اتمام، ناخن با رنگ ناخن شفاف پوشانده می‌شود. پس از خشک شدن، لاک تیره‌تری بر روی ناخن‌های شما زده می‌شود. در این صورت، ماه در سایه روشن‌تری رنگ آمیزی می‌شود. با این حال، حتی می‌توانید ماه تیره‌تری را با بقیه ناخن‌ها در سایه روشن‌تر انتخاب کنید. هنگامی که لاک ناخن به درستی استفاده و خشک شد، مانیکوریست ماه را به شکل هلال در پایه ناخن می‌کشد. با یک لایه لاک ناخن شفاف به پایان رسیده است.


مانیکور پارافینی


مانیکور ناخن پارافینی

اگر دست‌های خشن و خشکی دارید، مانیکور پارافینی بهترین راه برای مراقبت از آن‌ها است. مانیکور مانند یک آبگرم تخصصی برای دستان شماست. این شامل یک ماساژ دست تحریک کننده با روغن است. در پایان این روش از نرمی دستان خود شگفت زده خواهید شد.

روش کار مانیکور پارافینی

مانیکوریست ابتدا موم پارافین را در دستگاه ذوب، ذوب می‌کند. پس از آن، موم را برای مدتی می‌گذارد تا دمای آن کاهش یابد. در همین حال، دستان شما با روغن یا لوسیون ماساژ داده می‌شود. هنگامی که دمای موم قابل تحمل است، کف دست شما کاملاً در آن فرو می‌رود. دست‌ها بلند می‌شوند و موم روی دستان شما خشک می‌شود. دوباره در موم فرو می‌رود و بلند می‌شود. این فرآیند هفت بار انجام می‌شود تا دستان شما هفت لایه موم داشته باشد. سپس دست‌ها به مدت نیم ساعت استراحت می‌کنند. پس از آن، موم پاک می‌شود و به دنبال آن روند منظم مانیکور انجام می‌شود.


مانیکور آمریکایی


مانیکور ناخن آمریکایی

مانیکور آمریکایی شبیه به مانیکور فرانسوی است، اما با یک تفاوت ظریف در اینجا ناخن‌های شما حالت ترکیبی و طبیعی‌تری پیدا می‌کنند. حتی شکل ناخنی که به دست می‌آورید نیز در این مانیکور متفاوت است. برای کسانی که ظاهر ساده را به ناخن‌های مجلل ترجیح می‌دهند، بسیار شیک است.

روش کار مانیکور آمریکایی

مراحل اولیه مشابه قبل هستند. ناخن‌های شما تمیز و کوتاه می‌شوند. سپس ناخن‌های شما شکل  و فرم گردتری می‌گیرند. (برخلاف فرم مربعی در مانیکور فرانسوی). پس از استفاده از رنگ‌های پایه، رنگ‌های عاج به ناخن‌های شما اعمال می‌شود. رنگ ناخن یا بر روی ناخن‌های شما ایربراش می‌شود یا به سادگی با یک اپلیکاتور برس اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و بهترین ایده‌های مانیکور


 ژل مانیکور


مانیکور ناخن ژل مانیکور

ژل مانیکور دوام زیادی دارد. اگر شما فردی هستید که به دنبال یک گزینه کم نگهداری و در عین حال شیک برای ناخن‌ها هستید، این همان چیزی است که باید دنبال آن بروید. ژل مانیکور نیازی به بازدید مکرر از سالن‌ها برای جلسات مانیکور ندارد. این فقط شامل استفاده از یک لاک مخصوص ناخن است که در زیر نور ماوراء بنفش خشک می‌شود تا اثری طولانی مدت داشته باشد.

روش کار ژل مانیکور

این فرآیند با مراحل اولیه مانیکور مانند کوتاه کردن ناخن، تمیز کردن، صاف کردن، عقب راندن کوتیکول‌ها و استفاده از پوشش پایه شروع می‌شود. پس از این، دو لایه ژل لاک مخصوص روی ناخن‌های شما زده می‌شود. هر لایه قبل از پوشاندن آن با دیگری کاملاً خشک می‌شود. انگشتان شما در هر مرحله برای خشک کردن لاک ناخن در معرض نور UV قرار می‌گیرند، فرآیندی که فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بافت ژل لاک در مقایسه با سایر لاک‌ها بادوام است. و به همین دلیل است که ناخن‌های شما می‌توانند برای مدت طولانی ظاهر را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: دیزاین‌های هنری از مانیکور ناخن با ژل (ژلیش ناخن)


مانیکور آینه‌ای


مانیکور ناخن آینه ای

اینستاگرام، پینترست، یوتیوب یا حتی فیسبوک، آینه‌ای هستند که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این روندی است که ابتدا در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان، همه دیوانه آن هستند.

روش کار مانیکور آینه‌ای

هنگامی که تمام مراحل اولیه مانیکور کامل شد، یک لایه ضخیم از رنگ مشکی (یا هر لاک تیره دیگری) روی ناخن‌ها زده می‌شود. برای اثر ماندگار می‌توانید از لاک ناخن ژل استفاده کنید. لاک ناخن خشک شده است (می‌توانید آن را زیر لامپ UV خشک کنید). پس از آن، رنگدانه کروم بر روی ناخن‌ها زده می‌شود تا آن اثر آینه‌ای ایجاد شود. یک پوشش نازک روی آن اعمال می‌شود و سپس دوباره زیر لامپ UV خشک می‌شود.


مانیکور اکریلیک


مانیکور ناخن اکریلیک

ناخن‌های بلند ندارید؟ سپس مانیکور اکریلیک راه حل شماست. از پلیمر پودری و یک مونومر مایع برای تشکیل یک لایه سخت از ناخن اکریلیک روی ناخن‌های شما استفاده می‌کند. این یک اکستنشن ناخن است که در نهایت به عنوان ناخن اصلی شما به کار برده می‌شود. بهتر است این کار را توسط یک مانیکور متخصص در یک سالن خوب انجام دهید.

روش کار مانیکور اکریلیک

مانیکوریست سطح ناخن را صاف می‌کند تا زبر شود. این سطح ناهموار به ناخن اکریلیک اجازه می‌دهد تا به راحتی به سطح ناخن اصلی شما بچسبد. مخلوط اکریلیک آدامس مانند با یک برس به دقت روی ناخن‌های شما اعمال می‌شود. سپس با استفاده از قلم مو مجسمه سازی می‌شود و به شکل ناخن می‌رسد. انتهای زبر ناخن با استفاده از قلم مو صاف می‌شود. پس از خشک شدن مناسب، لاک ناخن را روی سطح ناخن مالیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش مانیکور ناخن در 10 مرحله 


مانیکور شلاک


مانیکور ناخن شلاک

آیا برای مراقبت منظم از ناخن‌های خود تنبل هستید؟ اگر بله، پس مانیکور شلاک برای شما بسیار مفید خواهد بود. مانیکور شلاک که ترکیبی از ژل و لاک معمولی ناخن است، به دلیل دوام آن شناخته شده است. این بدان معناست که احتمال خرد شدن کمتر است.

روش کار با مانیکور شلاک

مانیکوریست ابتدا ناخن‌های شما را تمیز می‌کند، سوهان می‌کشد و فرم می‌دهد. پس از آن دو لایه لاک ناخن شلاک روی ناخن‌ها زده می‌شود. هر لایه با استفاده از خشک کن، خشک می شود. در نهایت یک تاپ کوت روی ناخن‌ها زده می‌شود. برخلاف مانیکور ژلی، مانیکور شلاک ناخن‌های شما را قوی‌تر می‌کند. حدود دو هفته طول می‌کشد و تراشه نمی‌کند.


مانیکور Vinylux


مانیکور ناخن vinylux

آیا با روش‌های بالا به زودی خسته می‌شوید؟ سپس مانیکور Vinylux همان چیزی است که شما نیاز دارید. این مانیکور ناخن ظرفیت ماندگاری باورنکردنی دارد و به راحتی پاک می‌شود.

روش کار با مانیکور Vinylux

در این فرآیند، مراحل اولیه مانیکور انجام می‌شود، مانیکوریست ناخن‌های شما را با رنگ ناخن Vinylux رنگ می‌کند. اینها در رنگ‌‌های مختلف موجود هستند. شما به هیچ پوشش پایه‌ای نیاز ندارید زیرا این لاک به راحتی خرد نمی‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید ناخن‌های خود را با استفاده از سنگ و برچسب بیشتر تزئین کنید. اینها زیبا به نظر می‌رسند در حالی که مانیکور ارجح‌ترین راه برای نوازش دستان شماست، اما می‌تواند خطرات متعددی نیز داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای جلوگیری از هرگونه خطر در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: مقایسه روش‌‌های مختلف مانیکور و زیباسازی ناخن

مواردی که برای جلوگیری از اشتباهات مانیکور باید در نظر گرفت

  • احتمال آسیب دیدگی و عفونت ناخن در طی روش‌های مانیکور بسیار زیاد است. فشار بیش از حد روی کوتیکول‌ها در حین بریدن آن‌ها می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. و به همین دلیل ضروری است که از سالنی دیدن کنید که مانیکوریست‌های مجربی دارد. بررسی کنید که آیا از تجهیزات استریل استفاده می‌کنند. و سطوح تمیزی را که در داخل سالن رعایت می‌کنند بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سالنی که از آن بازدید می‌کنید دارای حمام ساده پا باشد. تمیز کردن حمام‌های پا که دارای موتور هستند کمی سخت است و در نتیجه شما در خطر عفونت هستید.
  • حتی می‌توانید لوازم ناخن خود را تهیه کرده و در حین بازدید از سالن‌ها حمل کنید. اگر نمی‌توانید آن‌ها را با خود حمل کنید، مطمئن شوید که مانیکور و تکنسین‌ها تجهیزات را تمیز کرده و قبل از استفاده آن‌ها را استریل کنید.
  • مطمئن شوید که مانیکوریست قبل از انجام مانیکور روی دست‌های شما، دست‌های خود را می‌شوید و استریل می‌کند.

مانیکور روشی عالی برای ادامه آزمایش با مدل‌ها و رنگ‌های مختلف ناخن است. با انواع مختلف مانیکور موجود، مانیکور مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار است که مانیکور می‌کنید، به سراغ یک مانیکور ساده و بدون دردسر بروید. برای کسانی که می‌خواهند کمی ناخن‌هایشان را جیغ‌تر کنند، مانیکور فرانسوی بهترین راه حل است. با ناخن‌های هلالی سفید و ترد، مانیکور فرانسوی شما را شیک نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، همیشه می‌توانید از مانیکور ناخن Shellac یا Vinylux استفاده کنید که رنگارنگ و ماندگار هستند. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات ناخن قبل از استفاده برای جلوگیری از خطر عفونت، استریل شده باشند.

بیشتر بخوانید: مانیکورهایی که حداقل یکبار ارزش امتحان کردن را دارند!

مطالب مرتبط