از اکسیژن درمانی تا رسیدن به پوستی صاف و درخشان

از اکسیژن درمانی تا رسیدن به پوستی صاف و درخشان

14 آبان 1399

بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم، هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند به شما یک شبه پوستی درخشان دهد. بر اساس پژوهش و تحقیقات انجام شده، درخشان کردن صورت نیاز به درمان و تعهد به روتین پوستی دارد. لایه‌های میکاپ نمی‌توانند به شما احساس داشتن پوستی را بدهند که خودش به صورت طبیعی زیباست. اکسیژن درمانی به شما برای دستیابی به پوستی زیبا کمک می‌کند. بنابراین ما باید بدانیم که اکسیژن درمانی صورت دقیقاً چیست و چه کاری برای پوستمان انجام می‌دهد. برای پی بردن به مزایای این درمان در ادامه مقاله با ما همراه باشید!


اکسیژن درمانی صورت چیست؟


این درمان با هدف مغذی کردن پوست و افزایش تولید کلاژن طراحی شده است. این درمان شامل دستگاه‌هایی می‌شود که از آنها برای اسپری کردن مولکول‌های اکسیژن متراکم شده به داخل اپیدرم (لایه بیرونی پوست) استفاده می‌شود. در اکسیژنی که برای پوست و گردن شما استفاده می‌شود، ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره‌های گیاهی القاء شده است. سلبریتی‌ها مانند مدونا به این روش درمان برای داشتن پوستی نرم و شاداب‌تر قسم می‌خورند.


مزایای اکسیژن درمانی


سلول‌های شما برای سالم و مغذی ماندن به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن درمانی اکسیژن را به عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما رسانده و آن را درخشان می‌کند. در ادامه به برخی مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

1. افزایش تولید کلاژن

کلاژن پروتئینی است که باعث بهم چسبیدن سلول‌ها شده و پوست شما را قوی و انعطاف پذیر می‌کند. هنگامی که در سنین بالا کلاژن پوست ضعیف می‌شود، چین و چروک‌ها پدیدار می‌شوند. یکی از بزرگترین مزایای اکسیژن درمانی افزایش کلاژن در پوست است که باعث سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های آن می‌شود.

2. سم زدایی پوست

اکسیژن درمانی به پوست شما کمک می‌کند تا از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین‌ها القاء شده در آن استفاده کند. این امر روند سم زدایی صورت را بهبود بخشیده، اثرات آلودگی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و نوسانات رژیم غذایی را خنثی کرده و به ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.

3. افزایش سرعت بازسازی سلول‌های پوست

سلول‌های پوست ما عمر محدودی دارند. آنها می‌میرند و جای آنها را سلول‌های جدید می‌گیرند. اکسیژن برای بازتولید سلول‌ها حیاتی است. اکسیژن سرعت رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد، که این مسئله به نوبه خود به بهبود اسکار ناشی از آکنه کمک می‌کند. اکسیژن درمانی دوزهای اضافی از اکسیژن را پوست شما می‌دهد بنابراین به بازسازی سریعتر سلول‌های پوست شما کمک می‌کند.

4. فاقد عوارض جانبی دردناک

این روند، همانطور که انتظار می‌رود، تهاجمی نیست و باعث پدیدار شدن هیچگونه عارضه جانبی مانند تحریک، قرمزی، تورم، سوزن سوزن شدن و احساس سوختگی روی پوست نمی‌شود. این درمان برای آن دسته از اشخاصی مناسب است که پوست حساس دارند و می‌خواهند از درمان‌های شیمیایی زیبایی دور بمانند.

5. هیدراته کردن پوست

قرار گرفتن دائم در معرض نور خورشید، گرد و غبار و آلودگی رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می‌برد. این مسئله باعث خشک و کدر شدن پوست می‌شود. همچنین اگر پوست شما خشک باشد، این مسائل می‌توانند باعث بدتر شدن شرایط پوست شما شوند. اکسیژن درمانی به صورت عمیق پوست شما را آب رسانی کرده، تعادل pH آن را بازیابی کرده و از آن در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

6. درخشندگی فوق‌العاده پوست

این درمان تمام آلودگی‌ها را از اپیدرم شما (لایه رویی پوست) پاک کرده و اکسیژن درون آن را افزایش می‌دهد. اکسیژن درمانی همچنین سلول‌های مرده روی لایه سطحی پوست را از بین برده، منافذ مسدود شده پوست را باز کرده و درخشش طبیعی را به گونه‌های شما باز می‌گرداند.

7. درمان آکنه

هنگامی که منافذ پوست مسدود شده و کثیفی و چربی در آنها محبوس می‌شوند، آکنه به وجود آمده و باعث بزرگ شدن منافذ می‌شود. اکسیژن درمانی به کوچک شدن منافذ کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که گرد و غبار و کثیفی در پوست شما جمع شود. درنتیجه، پوست شما به مدتی طولانی درخشنده مانده و دیگر آکنه و جوش روی صورت شما پدیدار نمی‌شوند.

8. بهبودی سریع پس از درمان

در صورت انجام دیگر روش‌های درمان پوست، شما معمولاً باید قبل از برگشتن به روتین همیشگی پوست خود زمان مشخصی صبر کنید. اما در صورت انجام اکسیژن درمانی صورت، هیچ زمان خاصی برای بهبودی وجود ندارد. شما می‌توانید استفاده از کرم، لوسیون یا لوازم آرایش را تقریباً بلافاصله بعد از انجام درمان شروع کنید.

9. تاثیرگذاری سریع

شما بلافاصله بعد از اکسیژن درمانی متوجه نتایج آن می‌شوید. مزایای اکسیژن درمانی شامل درمان مسائل پوستی مانند آکنه، چین و چروک و لک‌های پوستی شده و باعث می‌شود تا پوست شما جوان‌تر و درخشنده دیده شود.

10. درمان ناهمگونی پوست

سرمی که در اکسیژن درمانی استفاده می‌شود سرشار از هیارولونیک اسید، پپتید، ویتامین و عصاره‌های گیاهی است که رنگ ناهمگون پوست را درمان کرده و پوست شما را روشن‌تر می‌کند.

حالا بیایید نگاهی با جزئیات به روند آن داشته باشیم.


اکسیژن درمانی چگونه انجام می‌شود؟ (روند انجام اکسیژن درمانی صورت)


1. نور درمانی

برای تزریق اکسیژن به پوست شما از نور (که از دستگاهی چوب مانند تابیده می‌شود) استفاده می‌شود. این دستگاه چوب مانند روی تمام صورت شما چرخانده می‌شود. اینکار پوست صورت شما را نرم کرده و تسکین می‌دهد.

2. درمان با سرم

این مرحله مهمترین بخش در کل روند درمان به حساب می‌آید. این سرم حاوی هیارولونیک اسید، مواد معدنی، ویتامین و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. این مواد پوست را سفت کرده، آن را درخشان کرده و چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را از بین می‌برند.

3. ماساژ

این مرحله بخش آخر درمان است که در آن پوست شما با لوسیون و کرمی ماساژ داده می‌شود که پوست شما را مغذی کرده و جهت طولانی شدن اثرات درمان سرم را جدب پوست شما می‌کند. از کرم‌های القاء شده خاصی در این مرحله برای ماساژ، تمیز، اسکراب و لایه‌برداری کردن پوست شما استفاده می‌شود.

حالا مشخص شد که چرا سلبریتی‌ها دنیا روی اکسیژن درمانی قسم می‌خورند. اما این درمان ممکن است جیب شما را خالی کند. هرچند نیازی نیست نگران باشید. ما برای شما چند درمان خانگی تدارک دیده‌ایم. این درمان‌ها بسیار آسان هستند و می‌توانند در خانه انجام شوند. نگاهی به آنها بیندازید.

اکسیژن درمانی پوست


انجام اکسیژن درمانی در خانه


1. ماسک صورت بلغور جو دو سر، بادام و پودر بنتونیت

مواد مورد نیاز: 

  • 5 قاشق غذاخوری پودر بادام
  • 1 الی یک دوم قاشق غذاخوری پودر بنتونیت
  • یک هشتم فنجان بلغور جو دو سر
  • 3-4 قطره روغن اساسی گلاب
  • 2 قطره پراکسید هیدروژن
  • 4 قاشق غذاخوری آب

زمان درمان: 
30 دقیقه

نحوه انجام درمان: 

  1.  همه پودرها را با یکدیگر ترکیب کرده و به آن روغن گلاب و آب اضافه کرده تا خمیر مانند شوند.
  2.  پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3.  ترکیب را به پوست خود زده و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند.
  4.  ترکیب را آب کاملاً شسته و بعد از آن از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

احتیاط
بیشتر از دو قطره پراکسید هیدروژن اضافه نکنید، در غیر این صورت ممکن است پوست شما آسیب ببیند.

 پودر بنتونیت

2. ماسک صورت بلغور جو دو سر، بادام و خاک رس

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق غذاخوری خمیر بادام
  • یک هشتم فنجان پودر بلغور جو دو سر
  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس سفید (یا خاک فولر)
  • 1 قاشق چایخوری گلبرگ خشک شده گل رز
  • 3 قاشق غذاخوری آب
  • 2 قطره پراکسید هیدروژن

زمان درمان:
15-20 دقیقه

نحوه انجام درمان:

  1. همه مواد به جز پراکسید هیدروژن را در بلندر با یکدیگر ترکیب کنید تا موادی خمیری مانند به دست بیاید.
  2. هنگامی که خمیر آماده شده، پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3. به صورت حرکات‌های دایره‌ای کوچک مواد را به پوست خود بزنید.
  4. بگذارید به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب بشویید.

احتیاط:
بیشتر از مقدار توصیه شده از پراکسید هیدروژن استفاده نکنید.

خاک رس


بررسی برخی سوالات پرتکرار 


1. در طول درمان باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشم؟

متخصص مراقبت از پوست صورت شما را کاملا تمیز کرده و سرم / تونیک مغذی حاوی ویتامین و مواد معدنی را به پوست شما می‌زند. پوست شما از اکسیژن پر می‌شود. سپس او از یک ماسک تسکین دهنده برای آرام کردن پوست شما استفاده می‌کند. هنگامی که ماسک جذب پوست شما شد، او دوباره به پوست شما تونیک و آب رسان می‌زند.

2. آیا عوارض جانبی دارد؟

پس از انجام اکسیژن درمانی شما می‌توانید بلافاصله سبک زندگی همیشگی خود را در پیش بگیرید. این روش درمان مانند دیگر روش‌های درمانی پوست تهاجمی نیست و باعث هیچگونه خارش، تحریک و قرمزی پوست نمی‌شود.

3. آیا این درمان را باید به صورت منظم انجام داد؟

بلافصله بعد از جلسه اول شما متوجه تغییرات مشخصی روی پوست خود خواهید شد. اما برای نگهداشتن درخشندگی صورت خود را باید این درمان را دنبال کنید.

4. آیا این درمان واقعاً نتیجه بخش است؟

البته! این درمان اکسیژن سلول‌های پوستی شما را فراهم کرده، آنها را هیدارته می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. همچنین نتایج آن بلافصله پدیدار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 10 نوع غذایی که پوست‌تان را درخشان می‌کند

مطالب مرتبط