4 کاربرد خانگی آلوئه‌ورا را امتحان کنید

4 کاربرد خانگی آلوئه‌ورا را امتحان کنید

04 مرداد 1399

ژل آلوئه‌ورا می‌تواند موارد مصرفی بیشتر آفتاب سوختگی‌های دردناک داشته باشد، از آن می‌توانید به عنوان ژل ابرو، کرم اصلاح و خیلی چیزهای دیگر استفاده کنید! به خواندن مقاله ادامه دهید تا ببینید نتیجه امتحان کردن چهار مصرف خانگی آلوئه‌ورا توسط یک سر دبیر مجله زیبایی چه بود. اگر همین الان نگاهی به کمد محصولات زیبایی من بیندازین، خواهید دید که چند محصول زیبایی که به صورت رایج از آنها استفاده می‌کنم، بسیار مرتب کنار یکدیگر چیده شدند و منتظر روتین بعدی صبح یا شب من هستند. کنار ژل تمیز کننده صورت، مرطوب کننده، ضد آفتاب و بالم لب دو محصول زیبایی چند کاره دیگر نیز هست که حقیقتاً نمی‌توانم بدون آنها زندگی کنم یعنی روغن نارگیل و ژل آلوئه‌ورا. هر دوی آنها با خاصیت نرم کنندگی و آب رسانی که دارند، شناخته می‌شوند و می‌توان از آنها به روش‌های مختلف استفاده کرد تا به شما کمک کند که به اهداف زیبایی خود برسید. از آنجایی که در حال حاضر مشغول امتحان کردن روغن نارگیل با هشت روش استفاده خانگی آن هستم، با خودم فکر کردم که چرا همین کار را به ژل آلوئه‌ورای دوست داشتنی هم انجام ندهم؟ در ادامه خواهید خواند که هنگامی که از چهار روش استفاده خانگی ژل آلوئه‌ورا امتحان کردم چه اتفاقی افتاد.

1. ژل آلوئه‌ورا به عنوان ژل ابرو

به عنوان سر دبیر یک مجله زیبایی که در مورد مراقبت‌های پوستی خیلی حساست به خرج می‌دهد، آرایش روازنه من همیشه، تکرار می‌کنم همیشه، آرایشی طبیعی است که گویی اصلاً آرایشی نکرده‌ام. بنابراین، شما می‌توانید میزان هیجان من را از اینکه فهمیدم ژل آلوئه‌ورا را می‌توان به عنوان ژل طبیعی ابرو نیز استفاده کرد، حدس بزنید. شما به دو روش می‌توانید با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به ابروهایتان حالت دهید: می‌توانید مقداری از ژل آلوئه‌ورا را روی یک براش ریمل یکبار مصرف برزید و آن را به ابروهایتان بکشید یا اینکه یک محفظه خالی ریمل بخرید، آن را با ژل آلوئه‌ورا پر کنید و با استفاده از براش آن را به ابروهایتان بزنید. برای امتحان کردن این روش خانگی من از روش دومی استفاده کردم.

بعد از استفاده: بعد از اینکه ژل آلوئه‌ورا را با دقت داخل محفظه خالی ریمل ریختم و مقداری از آن را با براش ریمل به ابروهایم زدم، بسیار متعجب شدم! ابروهایم به صورت طبیعی کاملاً تیره شده بودند بنابراین من دیگر به رنگ‌های اضافی دیگر ژل‌ها ابرو احتیاجی نداشتم... پس این استفاده خانگی از ژل آلوئه‌ورا به خوبی جواب داد! بعد از استفاده، ظاهر ابروهایم، بدون اضافه کردن هیچ مواد رنگی، مرتب و زیبا شده بود.

توصیه سر دبیر: اگر می‌خواهید از این روش خانگی استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای زیباتر کردن ابروهایتان استفاده کنید، من به شما پیشنهاد می‌کنم بعد از اینکه آرایشتان کامل شد آن را به ابروهایتان بزنید و قبل از دست زدن به ابروهیتان، اجازه دهید ژل آلوئه‌ورا روی ابروهایتان خشک شود. اگر می‌خواهید کمی رنگ به ابروهایتان بدهید می‌تواند کمی سایه چشم پودری (که متناسب با رنگ طبیعی ابروهای شما است) را قبل از زدن ژل آلوئه‌ورا، به ابروهایتان بزنید.

2. ژل آلوئه‌ورا به عنوان لوسیون بدن

هنگامی که فهمیدم می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا به جای لوسیون بدن استفاده کنید‌، به همان اندازه که کنجکاو بودم، مردد هم بودم. هر وقت که از ژل آلوئه‌ورا روی بدن خود استفاده کردم، فهمیدم که این ژل می‌تواند یک مانده چسبنده از خود روی بدن باقی بگذارد. با این حال، می‌خواستم قبل از اینکه به طور کامل این ایده را رد کنم، برای آخرین بار از این روش خانگی استفاده ژل آلوئه‌ورا را امتحان کنم. در گذشته، من از ژل آلوئه‌ورا معمولی که در مغازه‌ها فروخته می‌شد را استفاده کرده بودم... بنابراین این بار، من یک برگ واقعی آلوئه‌ورا خریداری کردم، آن را برش دادم، ژل گیاه را مستقیماً روی پوست پاهایم فشردم و آن را به بهترین شکل ممکن ماساژ دادم.

بعد از استفاده: با اینکه ماساژ دادن ژل آلوئه‌ورا گرفته شده از برگ طبیعی روی پوست آسان‌تر بود و به راحتی جذب شد اما هنوز روی پاهایم بعد از استفاده از آن احساس چسبندگی داشتم. من حتی سعی کردم چند دقیقه به آن زمان بدهم تا شاید چیز تغییر کند اما فایده‌ای نداشت. پس من به شما توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید از آلوئه‌ورا به عنوان لوسیون بدن استفاده کنید، بهتر است که از لوسیون یا کره بدنی حاوی مواد نرم کننده، استفاده کنید.

3. آلوئه‌ورا به عنوان کرم اصلاح

شما را نمی‌دانم اما هر وقت که کرم اصلاح من تمام می‌شود، فراموش می‌کنم که آن را به لیست خرید‌هایم اضافه کنم. نتیجه این می‌شود که از صابون معمولی، ژل شست و شوی بدن یا هر چیز دیگری که بتوانم پیدا کنم، به عنوان روان کننده قبل از شیو کردن روی پاهایم می‌زنم. پس هنگامی که شنیدم می‌شود از ژل آلوئه‌ورا به عنوان کرم اصلاح استفاده کرد، مخصوصاً هنگامی که بدون کرم اصلاح گیر افتاده‌اید، واقعاً دلم می‌خواست که آن را امتحان کنم!

بعد از استفاده: خیلی خوشحالم که باید به شما اعلام کنم این استفاده خانگی از ژل آلوئه‌ورا جواب داد (و استفاده از آن خیلی راحت‌تر استفاده از صابون یا گاهی آب خالی بود). چه مزیت دیگری داشت؟ بعد از شیو کردن احساس می‌کردم که پاهایم لطیف، مرطوب و نرم شده است.

4. ژل آلوئه‌ورا به عنوان تسکین دهنده آفتاب سوختگی

هنگامی که صحبت از آفتاب سوختگی‌های دردناک می‌شود، آلوئه‌ورا می‌تواند جزء یکی از لوازم ضروری کیف ساحلیتان باشد! آلوئه ورا که مملو از ویتامین‌های A ، C ، E، آنزیم‌ها، آمینو اسیدها و مواد معدنی است، می‌تواند به تسکین آفتاب سوختگی‌ها و آب رسانی به پوست کمک کند. برای استفاده، کافی است ژل گرفته شده از گیاه آلوئه‌ورا و یا در صورت لزوم ژل آلوئه‌ورای خریداری شده از فروشگاه را روی قسمت‌های آفتاب سوخته شده مورد نظر خود بزنید.

بعد از استفاده: آلوئه‌ورا همیشه یکی از رایج‌ترین چیزهایی است که من برای تسکین آفتاب سوختگی‌های دردناک استفاده می‌کنم. من عاشق این خاصیت آلوئه‌ورا هستم که می‌تواند اثری خنک کننده روی پوست خشک و دردناک داشته باشد و ناحیه مورد نظر را مغذی و هیدراته کند.

بیشتر بخوانید: 4 کاربرد خانگی آلوئه‌ورا را امتحان کنید

مطالب مرتبط