تزيينات مويی که شما را شگفت‌انگیز می‌کند

تزيينات مويی که شما را شگفت‌انگیز می‌کند

17 خرداد 1399

اگر می‌خواهید بهار امسال فوق العاده جذاب باشید، نگاهی به تزیینات موی بهار/تابستان 2020 بیندازید. آرایش كردن و لباس پوشیدن كارهایی هستند كه همیشه انجام می‌دهیم، ولی تزیینات مو كمی خاص‌تر بوده و روش آسانی برای تغییر ظاهر در فصول مختلف است. در مقایسه با فصول قبل، باید بپذیریم تزیینات مو در سال 2020 كمی جالب‌تر یا متنوع‌تر از چیزی است كه به آن عادت داشتیم. مدل‌های قدیمی موضوعی و متنوع بودند. از روبان، روسری و گل استفاده می‌شد، ولی بدون درخشش جواهرات برای مناسبت‌های فانتزی. از جنبه نمایشی‌تر، هد بند‌های پارچه‌ای و پرهای بزرگ خاطره انگیزترین تزیینات موی تابستان 2020 هستند. نگاه كنید و مدل دلخواه خود را انتخاب كنید!

تزیینات مو با گل

آیا گل از جمله تزیینات موی سال 2020 به شمار می‌رود؟ شاید پیشگامانه نباشد، ولی بسیار زیباست! از آنجا كه فصل پر شكوفه‌ای است، همه می‌توانند یك گل زیبا از باغچه برداشته و به موی خود بزنند. زیباترین واحتمالا معطرترین مدل تزیین موی نیم بافته گلدار اسطخدوس در آلیس + الیویا (Alice+Olivia) می‌باشد. مدل‌های زیبایی در پارابال گورونج (Parabal Gurung) با دسته گل‌های بزرگ روی سر عبور كردند. گل‌های موجود در مارنی (Marni) ظاهر زیبا و بی همتایی از مو را نشان داد، چون مدل‌های مو در رنگ سفید غرق شده و گل‌ها منظره طبیعی را به وجود آورده بودند. همچنین شاهد تزیینات موی گلدار در اشیش (Ashish)، اتام (Etam) و دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) بودیم. 

موهای تزیین شده با گل

تزیینات مو با سربندهای پارچه ای و جواهرنشان

روند تزیینات مو به ویژه در سال 2020 بالا نرفته، اما همیشه تعداد كمی از طراحان با گزینه های جالب‌تر حضور دارند. هر كس در مورد تزیینات خاص مو در سال 2020 صحبت می‌كند، تزیینات جواهرنشان را می‌پسندد. ما قبلا در مورد بندهای مروارید در خیت(Khaite) صحبت كردیم، ولی آبشارهای درخشان بالای سر در مدل بلور سوارووسكی (Swarovski) ، به خصوص مدلی كه ملكه ستفانی(Stephanie) از موناكو در سال 1987  پوشید مد شد. نمایش مولین روژ(Moulin Rouge) نیز شامل مدل‌های خیره كننده تزیینات مو بود كه بسته شده و مستقیما روی قسمت پیشانی آویزان می‌شد.

تزیین کردن مو با  نگین های سوارووسكی

تزیینات مو با دستمال سر

دستمال سر محبوب‌ترین تزیین موی بهار/تابستان  سال 2020 بوده، بسته به نوع طراحی شامل مدل‌های مختلفی می‌شود. این سر بندی نیست كه كل سر را با آن می‌پوشانیم. دولچه اند گابانا همیشه ما را با مجموعه جالب و متنوع تزیینات مو حیرت زده می‌كند و در این فصل نیز به همین ترتیب. دستمال سرها نیز مثل تزیینات دیگر مو در دوران جنگ جهانی دوم با رژ لب قرمز و خط چشم بالدار مد بود. دستمال سرهای رنگی از پشت گره می‌خورد و ظاهر جذابی به روسی ریوتر(Rosie the Riveter) می‌داد. در دستمال سرهای جاناتان كوهن(Jonathan Cohen)  از نوارهای ضخیم استفاده می‌شد. دستمال سرهای رنگی، گلدار تورباف بود. طرح‌ها در رگ اند بون(Rag & Bone) كمی ساده تر و به شكل دم اسبی بسته می‌شد- مدلی كه هر كسی به راحتی می‌تواند در خانه درست كند! مدل‌های دستمال سرهای رنگی بیشتری را در نمایش‌های ماكی اوه(Maki Oh)، كیت سپید(Kate Spade) در نیویورك و مریم نصیرزاده(Maryam Nassir Zadeh) می‌توانید ببینید. 

بافتن مو با دستمال سر

تزیینات مو با بندهای پیچیده ‌شده 

اگر هنوز از مدل‌های تزیینات موی تابستان 2020 مطلع نشده اید شاید بخواهید از بندهای تابدار كه یكی از مدل‌های خاص بهار سال 2020 است استفاده كنید. اولین بار این مدل را نینا ریچی(Nina Ricci) به عنوان یك نوآوری  استفاده كرد. یك بند ظریف و كشی چندین بار دور مو برای كمك به بستن دم اسبی مو پیچانده می‌شود. این روش غیر متعارف تزیین مو ولی زیبا است. در مری لینگ(Mary Ling) بند سفید محكم اطراف پایه محكم سفت پیچانده می‌شد. این مدل بعدها در پرونزا شولر(Pronza Schouler) استفاده شد، كه بند چرمی قهوه ای به صورت دم اسبی پیچانده می‌شد، كه به شكل یك دم دراز بود. در نهایت، برای حداقل ترین گزینه ها،  بند نازك دور سر مدل مثل سربند معمولی بسته شده و زیر یك اسفنج كوچك كم رنگ گره می‌خورد  تا ظاهر ساده و شیكی به ژیل سندر(Jil Sander) بدهد. 

پیچاندن بند چرم دور موهای دم اسبی

تزیینات مو با مروارید

چه موی بلند چه كوتاه، استفاده از مروارید در تزیینات موس بهار/تابستان 2020 بسیار جذاب و شاد است. یكی از خیره كننده ترین استفاده های مروارید در نمایش اندرو جی ان(Andrew GN) دیده شد. برای نمایش رودارت(Rodarte) مروارید‌هایی كه برای تزیین مو به كار می‌رفتند ظاهر فریبنده ای به آن می‌دادند. در استفاده از سربندهای مرواریدی در نمایش سیمون روچا(Simone Rocha) از پوشال یا خوشه‌های فلزی نیز استفاده می‌شد. در نهایت، در خیت، مدل‌ها از سربندهای فریبنده مرواریدی(در میان سایر جواهرات)كه دور سرشان بسته بودند استفاده می‌كردند. 

تزیین کردن مو با مروارید

تزیینات مو با سربند در تمام اشكال و اندازه‌ها

به مدت چند سال از سربندهای مشابه استفاده می‌كردیم، ولی در بهار سال 2020، سربندها در انواع و اندازه های متنوعی مثل استفاده از مروارید در نمایش سیمون روچا یا سربندهای پردار در گیام باتیستا ولی( Giambattista Valli) ظهور كردند. مدل‌های نازك ورزشی مد شد. رنگ سر بند معمولا با رنگ موی مدل تطبیق داده و به نحوی بسته می‌شد كه مو را از صورت كنار بزند. در نمایش اولا جانسون(Ulla Johnson)، سربندهای متنوعی با سنگ‌های رنگی براق را می‌بینیم. دولچه اند گابانا تزیینات موی زیادی را در سال 2020 شامل سربندهای ضخیم ولی ساده ارائه می‌دهد. 

استفاده از تل روی مو

تزیینات مو با پر

استفاده از پر در تزیینات موی بهار/تابستان 2020 بسیار رایج است. پرهای رنگی كه بالای سربند قرار می‌گیرد در نمایش گیام باتیستا ولی دیده شد. استفاده از پر در نمایش دریس ون نوتن (Dries Van Noten) با رنگ‌های روشن به چشم می‌خورد. رنگ‌های براق توسط تعدادی از مدل‌ها استفاده می‌شود. 

 تزیین کردن مو با پرهای رنگی

تزیینات مو با كمان و روبان

كمان مو دخترانه و جوان پسند و یكی از تزیینات موی تابستان 2020 برای روزهایی است كه احساس بازیگوشی می‌كنید. در نمایش آناكیكی(Annakiki) بعضی از مدل‌ها روبان‌های مشكی بسته شده دور یك كمان شفاف بالای سر داشتند. استفاده از روبان‌ به مدت چند فصل در نمایش اردم(Erdem) ، با روبان‌های كوچك مشكی برای بستن دور تور كه پشت سر مدل‌ها آویزان می‌شد استفاده می‌شد. جالب‌ترین روبان‌ها در نمایش سندی لیاگ استفاده می‌شد كه به ریزترین كمان ها گره خورده و تقریبا همه توده‌های مو را می‌پوشاند. 

تزیین کردن مو با روبان

تزیینات مو با مهره‌های تزیینی مو

اگر به دلیل گرم‌تر شدن هوا می‌خواهید كمی مد را تغییر دهید، وصل كردن تعدادی مهره به موهای شما با دامن و النگو زیبا می‌شود. مهره‌ها یكی از تزیینات شاد موی بهار/تابستان 2020 می‌باشند. مدل‌هایی با نوارهای باریك و گوشه‌های بلند در نمایش پیر موس(Pyer Moss) با مدل‌های فانتزی، طلایی و جمجمه ای شكل دیده می‌شوند. همچنین در نمایش كیت سپید(Kate Spade) در نیویورك نیز استفاده از مهره دیده می‌شود. 

تزیین کردن مو با نگین

بیشتر بخوانید: 12 اکسسوری ترند و پرطرفدار در سال 2020