از این 15 مدل موی تابستانه ایده بگیرید

از این 15 مدل موی تابستانه ایده بگیرید

29 خرداد 1399

هنگامی که مدل ناخن دلخواه خود را انتخاب کردید، وقت آن فرا می‌رسد که در مورد مدل موی تابستانه خود که می‌خواهید آن را امتحان کنید، تصمیم بگیرید. حتی با اینکه تابستان امسال کمی بخاطر ویروس همه گیر کوید 19 متفاوت است. همه فصل تابستان را به عنوان فصل تفریح و مسافرت می‌شناسد که در آن شما می‌توانید لباس و مدل موی زیبای خود را به رخ دیگران بکشید. پیشنهاد من برای این تابستان مدل مویی است که نه تنها زیبا باشد و تابستانه به نظر می‌رسد بلکه موهای شما را هم از صورت، هم پیشانی و هم گردنتان دور نگه دارد. بر اساس این ایده من 15 مدل موی کاربردی و زیبا را برای شما انتخاب کردم که اگر به تابستان و حال و هوای آن علاقه دارید، می‌توانید آنها را امتحان کنید. فرقی نمی‌کند که موهای شما بلند و فر، مدل باب خیلی کوتاه یا استایل دیگری میان این دو باشد، در اینجا چند ترفند و مدل موی راحت برای شما گردآوری کردم (قول می‌دهم که واقعا راحت باشند) که الهام دهنده شما باشد و کارهایی که باید انجام دهید را برای شما شرح داده می‌شود.

مدل موی جمع شده در بالا با اکسسوری‌های ستاره

  1. همه موها را بالای سرتان به صورت گوجه نامرتب جمع کنید و آن را با گیره مو محکم کنید.
  2. اکسسوری که مدل تل باشد را انتخاب کنید. این تل می‌توانند مانند اکسسوری داخل عکس، ستاره یا اشکال دیگری داشته باشد. به جای اینکه این تل را به روش عادی جلوی موهایتان بگذارید، مانند عکس آن را پشت سرتان بگذارید. این مدل مو نه تنها شما را زیبا می‌کند، بلکه در واقع به جلوگیری از خیس شدن و چسبیدن موهای پشت سر به گردنتان با عرق کمک می‌کند.

مدل موی گوجه‌ای به هم ریخته با تزیین اکسسوری ستاره

مدل موی جمع و پیچ خورده برای موهای کوتاه

  1. موهایتان را به دو دسته تقسیم کنید: بخش جلویی سر شامل موهایی است که به صورت نزدیک‌تر است و بخش پشت سر شامل موهایی است که به گردن نزدیک‌تر هستند.
  2. با قسمت جلویی شروع کنید. آن را فرق کج کنید و با استفاده از برس و اسپری مو فرق کج خود را حالت دهید.
  3. سپس با استفاده از شانه دندانه ریز یا برس مخصوص پوش دادن مو، موهای قسمت وسط یا همان تاج سر را در جهت برعکس شانه کنید تا به موهایتان حجم داده شود. برای انجام اینکار، قسمتی کوچک از مو را بردارید و شانه را وارد آن دسته از مو کنید و در جهت برعکس ریشه‌های مو شانه کنید. اگر اینکار را درست انجام دهید، موهایتان گره خورده به نظر می‌رسد. از دسته رویی آن قسمت برای پوشاندن موهای گره خورده در زیر استفاده کنید.
  4. از یک قسمت مو در بخش جلویی سر یک دسته مو تقریباً به اندازه یک سانتی‌متر جدا کنید و تا پایین آن را به صورت ساده گیس کنید. با استفاده از کش کوچک پلاستیکی و بی‌رنگ آن را ببندید.
  5. به نسبت بلندی مدل موهایتان، موهای قسمت پشت سر را بالا گردن خود بپیچانید و آن را با گیره مویی سر جای خود ثابت کنید.

مدل موی جمع شده برای موهای کوتاه

مدل موی بسته شده در پشت با پاپیون

  1. موهایتان را آماده کنید. اگر نوع موهای خودتان حالت‌دار یا فر است و ترجیح می‌دهید که آنها را به صورت طبیعی نگهدارید، بگذراید موهای فرتان به حالت طبیعی خودش بماند. اگر موهایتان صاف است و می‌خواهید کمی حجم به آن بدهید، با استفاده از بابلیس کمی موهایتان را ویو کنید.
  2. قسمت بالایی موهایتان را به صورت یک موی دم اسبی نیمه بسته به سمت عقب ببرید. سپس با استفاده از گیره مویی آن را محکم کنید.
  3. یک ربان قرمز را به دور کش موی خود بپیچید و آن را به حالت پاپیون ببندید یا می‌توانید پاپیون از قبل آماده شده را با استفاده از سنجاق سر روی کش مو وصل کنید تا کش را زیر پاپیون پنهان کنید.

مدل مو دم اسبی با تزیین پاپیون

بیشتر بخوانید: 7 مدل موی جمع، برای هر روز هفته!

مدل موی دم اسبی حجیم با دستمال سر

  1. یک دسته موی تقریباً دو سانتی‌متری را دور بابلیس یا اتو مو بپیچانید تا مویی ویو شده، نامرتب و حجیم داشته باشید.
  2. با استفاده از برس همه موهای را به سمت فرق سر به صورت دم اسبی بالا شانه کنید و سپس موهایتان را با کش مو ببندید.
  3. اگر موهای بلندی داشته باشید، دیگر با کش پلاستیکی نمی‌توانید موها را محکم بالای سرتان نگهدارید. برای اینکار باید از کش موی محکم‌تر استفاده کنید تا مدل موی دم اسبی شما تمام طول روز ثابت بماند.
  4. یک دستمال سر که مخلوطی از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی است، یا هر طرح دیگری که دوست دارید، بردارید و آن را محکم روی کش موی دم اسبی شده خود ببندید، تا کش را پنهان کنید.
  5. برای اینکه حجمی بیشتری به موهایتان بدهید از اسپری حجم دهنده مو استفاده کنید. سپس دم موی خود را از پایین بگیرید، بالا ببرید و آن در هوا نگهدارید. سپس با برس موهایتان را به سمت پایین شانه کنید (یعنی برعکس) تا حجم بیشتری به موهایتان بدهید و حلقه‌های مو را از یکدیگر جدا کنید.

مدل موی دم اسبی و تزیین شده با دستمال سر

مدل موی دم اسبی با زر تار

  1. چه زمانی بهتر از فصل تابستان برای استفاده از زر تار میان موهایتان؟ موهایتان را به سمت عقب ببرید و دم اسبی ببندید سپس اکستشن مویی که از قبل زر تار‌ها را به آن اضافه شده است، به دم موهایتان وصل کنید تا این مدل موی راحت را درست کنید یا اگر فکر می‌کنید در کاردستی خوب هستید، خودتان یک اکستشن مو با زر تار درست کنید، همچنین می‌توانید از ویدیوهای آموزشی کمک بگیرید.
  2. یک دسته کوچک از مو را جدا کنید و یک تکه زر تار به آن اضافه کنید، زر تار را از ریشه بگیرید.
  3. با استفاده از قلاب، مو و زر تار را از داخل حلقه کوچک رد کنید.
  4. با استفاده از انبردست حلقه را جمع و زر تار در جای خود ثابت کنید. سپس یک میلیون بار اینکار را تکرار کنید یا برای هر تعدادی از مو که دوست دارید، اینکار را انجام دهید.

مدل موی دم اسبی با تارهای زر مانند

مدل مو جمع گیس با اکسسوری ستاره

  1. با جمع کردن موهایتان به صورت دم اسبی پایین گردنتان شروع کنید. سپس آن را با استفاده از کش مو محکم ببندید.
  2. موهایتان را مدل تیغ ماهی گیس کنید. این گیس باید بسیار محکم و تا نیمه مو باشد. هنگامی که گیس را با استفاده از کش مو محکم بستید، با انگشت‌هایتان به آرامی گیس را از هم باز کنید تا حجیم و نامرتب شود.
  3. گیس مدل تیغ ماهی را به دور کشی که با آن موها خود را به صورت دم اسبی بستید، بپیچید تا یک گوجه نامرتب از گیس داشته باشید. باقی موها را رها کنید و نبندید.
  4. کار خود را با وصل کردن اکسسوری‌های ستاره به صورت نامنظم روی مو تمام کنید.

مدل مو جمع شده پشت سر و تزیین شده با ستاره

مدل موی جمع محکم و پایین با اکسسوری طلایی

  1. اگر نمی‌خواهید که همه موهای جمع بشود، با استفاده از شانه هر قسمت از موهایتان که می‌خواهید را جدا کنید.
  2. ریشه موهایتان را ژل مو بزنید و با استفاده از برس ژل را به صورت یکنواخت همه جای مو پخش کنید و موهایتان را تا پایین شانه کنید.
  3. هنگامی موهایتان را بالای گردنتان به صورت دم اسبی بستید، آن را با استفاده از کش محکم کنید.
  4. با استفاده از مسواک و تافت مو، موهایتان را ثابت کنید.
  5. برای نسخه خانگی اکسسوری مو، یک سیم طلایی بلند را بردارید و آن را دور کش موی خود ببندید. سپس دم موی خود و ادامه آن سیم طلایی را با یکدیگر بپیچانید یا گیس کنید تا زمانی که به پایین مو برسید. بعد از اتمام کار، پایین گیس خود را با کش مو ببندید.
  6. دم موی گیس شده را به دور کش موی دم اسبی خود بپیچانید تا موی جمع منحصر به فردی را درست کنید.

مدل مو با ترکیب رنگ آبی

  1. بستگی به خودتان دارد که از چه نوع رنگ موی موقتی استفاده کنید اما اگر از رنگ موی موقت اسپریی یا پودری استفاده کنید، کارتان راحت‌تر می‌شود.
  2. از پایین موهایتان شروع و آن را در رنگ مو غرق کنید تا انتهای موهایتان آبی خوش رنگ شود.
  3. در حالی که به سمت بالا می‌روید از میزان رنگ آهسته کم کنید تا مرز میان رنگ موهایتان محو شود و کمی پایین‌تر از ریشه موهایتان دست از کار بکشید.

رنگ موی فانتزی بلوند آبی

مدل موی خیس

  1. اگر می‌خواهید موهای خود را مدل خیس درست کنید، ابتدا باید موهای خود را با برس شانه کنید تا گره‌های آن باز و موهایتان نرم شوند. سپس آنها را به سمت عقب شانه کنید و به موهایتان سشوار بگیرید تا حالت بگیرند.
  2. کمی از ژل مو را کف دست‌های خود پخش کنید سپس آنها را کاملاً روی ریشه موهایتان بکشید، کار خود را از خط موی پیشانی شروع کنید.
  3. کار خود را با اسپری کردن تافت روی تمام موهایتان برای ثابت کردن مدل مو تمام کنید.

موهای شانه شده به سمت عقبب و براق

مدل موی باز با اکسسوری ستاره

  1. برای اینکه چتری‌هایتان را از صورتتان دور نگه دارید و مدل مویی زیبا برای تابستان نیز داشته باشید، از گیره‌های سری استفاده کنید که دیزاین ستاره دارند.
  2. موهایتان را فرق کج بزنید و سپس با استفاده از گیره‌ها آنها را سر جای خود نگهدارید.

اکسسوری ستاره روی مو

مدل موی دم اسبی بالا و ویو شده

  1. کار خود را با آماده کردن موهایتان شروع کنید و از اسپری محافظتی مو در برابر حرارت استفاده کنید، سپس با بابلیسی که قطر آن تقریباً 4 سانتی‌متر است یا یک دستگاه مو فر کن بزرگ، موهایتان را ویو کنید.
  2. بعد از اینکه موهایتان را ویو کردید، روی آن تافت اسپری کنید و موهایتان را با برس شانه کنید.
  3. همه موهای روی فرق سرتان را جمع کنید و آنها را روی تاج سر به مدل دم اسبی بالا با کش مو ببندید.
  4. کمی روغن یا سرم مو را روی کف دست‎هایتان پخش کنید و سپس آنها را تا پایین موهایتان بکشید تا هرگونه وز شدگی را صاف و نرم کنید.

مدل موی فر و دم اسبی در بالای سر

مدل موی ویو ساحلی با اکسسوری

  1. برای اینکه موهای کوتاه را به صورت ویو ساحلی مدل دهید، از بابلیس یا اتو مو استفاده کنید تا به موهایتان فری طبیعی بدهید.
  2. سرتان را خم کنید تا موهایتان در هوا معلق شود و از پودر حجم دهنده استفاده کنید تا ریشه موهایتان حالت بالا رفته بگیرد. همچنین می‌توانید از شامپو خشک برای حجیم کردن مو و از بین بردن چربی‌ها که مو را سنگین می‌کند و به سمت پایین می‌کشد، استفاده کنید.
  3. موهایتان را به سمت عقب ببرید و سپس فرق آن را به هر صورت که می‌خواهید باز کنید.
  4. سپس از چند گیره مو یا سنجاق سر تزئینی استفاده کنید تا همه موهای یک طرف سرتان را به سمت پایین ثابت کنید.

مدل موی کوتاه و فر شده به همراه گیرهای تزیینی کنار مو

مدل موی جمع با دستمال سر

  1. موهایتان را به صورت بهم ریخته بالای سرتان جمع کنید و با استفاده ار کش مویی ساتن آن را محکم ببندید. بگذارید چند دسته از موهایتان دور صورتتان به سمت پایین پخش باشند.
  2. یک دستمال سر که ترکیبی از رنگ‌های قرمز و آبی است یا هر طرح دیگری که دوست دارید را روی بالا و وسط سرتان ببندید.
  3. انتهای دستمال سر را به زیر موهایتان ببرید و از آنجا رد کنید. سپس انتهای آنها را دوباره از زیر مو به بالای سر بیاورید.
  4. انتهای دستمال سر را به صورت گره‌ای زیبا و یا پاپیون ببندید.

موی فر جمع شده در بالا با توربان

مدل موی گیس تیغ ماهی

  1. از دستور‌العمل‌هایی که در مدل‌های قبل گفته شده استفاده کنید تا موهایتان را به صورت دم اسبی بالا و مرتب ببندید. سپس آن را با کش موی مشکی یا رنگ دلخواه خود ببندید.
  2. سپس دم موهای خود را به دو قسمت تقسیم کنید و برای مو تا انتها گیس تیغ ماهی انجام دهید. سپس پایین آن را با کش مویی پلاستیکی و مشکی ببندید.

مدل موی دم اسبی با بافت تیغ ماهی

مدل موی جمع با اکسسوری پروانه

  1. موهایتان را به سمت بالا ببرید و به صورت نامرتب جمع کنید، سپس آن را با گیره مویی محکم کنید.
  2. سپس با استفاده از پروانه‌های کوچک قرمز، آن دسته از موهای کوتاه که جمع نشده‌اند را به سمت عقب گیره بزنید تا به مدل موی جمع و تزئین شده خود حال و هوای مدل موهای دهه 90 را بدهید.

مدل موی جمع شده در بالای سر و تزیین شده با پروانه

بیشتر بخوانید:  10 مدل موی گوجه‌‌ای برای موهای کوتاه

مطالب مرتبط