28 تا از بی‌نظیرترین مدل موهای متوسط تا سرشانه

28 تا از بی‌نظیرترین مدل موهای متوسط تا سرشانه

13 خرداد 1399

مدل موی متوسط به این معنی است که بلندی مو اندازه‌ای متوسط دارد و این روزها بسیار پرطرفدار شده است. این مدل مو اخیراً مورد توجه دیزاینرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام قرار گرفته است، نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه است. عموماً، بلندی موهای متوسط تا روی استخوان ترقوه یا کتف است. این مدل مو برای انواع مو از صاف تا حالت‌دار، فر و موی فر ریز و همچنین برای هر جنس مویی مناسب است. مدل موی متوسط همچنین برای انواع فرم صورت مناسب است و نسبت به موی بلند احتیاج به مراقبت کمتری دارد. نگاهی بیندازید به این مدل‌های موی زیبا که بلندی آنها متوسط است تا برای دفعه بعدی که به سالن زیبایی می‌روید کمی ایده داشته باشید.

مدل موی متوسط با چتری لایه لایه

چتری تکه تکه مدل موی شما را بیشتر از چتری یک تکه متحول می‌کند و صورت زیبای شما را قاب می‌گیرد. این مدل مو را با موی ویو با بلندی متوسط ترکیب کنید تا ظاهری غیررسمی برای خودتان درست کنید. محصولات حجم دهنده مو مانند اسپری نمک دریایی، برای این نوع موها ضروری هستند. در آخر مدل مویی خواهید داشت که کمی شبیه به مدل‌های موی درهم ریخته دهه 70 است اما پیچ و تابی مدرن دارد.

چتری تکه تکه با موی ویو شده

مدل موی متوسط با چتری یک تکه 

چتری یک تکه که همچنین به آن چتری پر نیز می‌گویند برای کامل کردن مدل مو با اندازه متوسط عالی است. یک مدل و اینفلوئنسر فرانسوی محبوب می‌گوید که ترکیب چتری یک تکه با موی متوسط باعث می‌شود که موهای شما پرحجم به نظر بیاید و توجه‌ها را به سمت چشمان شما ببرد. این مدل مو همچنین ظاهری جوان‌تر به شما می‌دهد. برای گرفتن نتیجه بهتر، این مدل مو را با رنگ‌های تیره مانند شکلاتی تیره یا بلوطی امتحان کنید.

مدل موی چتری یک دست با قد موی متوسط

مدل موی متوسط با چتری کم 

چتری کم نیز با نام‌های چتری کم حجم یا چتری نازک نیز شناخته می‌شود. این مدل چتری از آن جهت با چتری یک تکه متفاوت است که پیشانی شما را کامل نمی‌پوشاند. به جای آن، روی پیشانی پخش است و تاثیری ملیح‌تر، غیررسمی‌تر و زیباتر به چهره شما می‌دهد، مخصوصاً هنگامی که آن را با مدل موی متوسط ویو شده ترکیب می‌کنید. چتری کم حجم برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که نوع موهایشان نازک و ظریف است زیرا این مدل احتیاجی به موی زیاد برای درست کردن خود چتری ندارد.

مدل موی چتری کم حجم با قد موی متسط

مدل موی متوسط برای موهای نازک

موهایی که نازک و ضعیف هستند، هنگامی که خیلی بلند می‌شوند می‌توانند پژمرده و شکننده به نظر برسند. در نتیجه مدل موی متوسط برای خانم‌هایی که این نوع از مو را دارند مناسب است. برای دادن ظاهری ضخیم و حجیم به موهایتان، هنگامی که موهایتان را با سشوار خشک می‌کنید از موس برای ریشه‌ها استفاده کنید و کمی اسپری حجم دهنده نیز به موهایتان بزنید. شما همچنین می‌توانید از اکستشن گیره‌ای مو زمانی استفاده کنید که مدل موی متوسط شما به قدری بلند شده باشد که به صورت یکدست با اکستشن‌ها ترکیب شود.

موهای نازک به رنگ بلوند

مدل موی متوسط با لایه‌های بلند

لایه‌های بلند برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که به صورت طبیعی تارهای موهایشان ضخیم است زیرا با این مدل ظاهر مو، تکه شده به نظر می‌آید و بُعد بیشتر و حالت زیباتری به مو می‌دهد. در عین حال، مدل مویی با اندازه متوسط برای موهای ضخیم بهتر است زیرا نسبت به موی بلند وقت کمتری برای شستن، خشک کردن و مدل دادن نیاز دارد. اگر می‌خواهید مدل موی متوسط با لایه‌های بلند را انتخاب کنید، سعی کنید کمی تکه‌هایی که به صورت حالت می‌دهند یا حتی چتری‌های دو طرفه بلند را به موهایتان اضافه کنید تا ظاهری زیبا و تحسین برانگیز داشته باشید.

مدل موی خرد با قد متوسط

مدل موی متوسط با لایه‌های کوتاه

در اصطلاحات کاربردی برای کوتاهی مو، بلندی لایه‌های مو که کوتاه یا بلند باشد بیشتر بستگی به تفاوت میان بلندترین و کوتاه‌ترین تکه‌های موی خودتان دارد تا اندازه واقعی خود لایه‌ها، یعنی بلندی و کوتاهی لایه‌ها نسبت به موهای خودتان سنجیده می‌شود نه اندازه واقعی آنها. هر چقدر لایه‌های موهایتان کوتاه‌تر باشد، تفاوت میان اندازه لایه‌های مو کمتر است. یک مدل موی متوسط با لایه‌های کوتاه حجم و فرم به مو می‌دهد و این مدل را برای کسانی مناسب می‌کند که موهایشان صاف و بدون حجم می‌شود.

هایلایت مو با قد موی متوسط

مدل موی متوسط برای موهای صاف

انتخاب‌های زیادی برای مدل دادن به موی صاف و با اندازه متوسط وجود دارد. اگر به دنبال داشتن ظاهری مرتب و حرفه‌ای هستید، سعی کنید با سشوار موهای خو را براق و نرم کنید. در غیر این صورت، مدل موی دهه 90 که شامل ترکیب مو با ساختاری غیررسمی و فرق کج می‌شود، ظاهری به شما می‌دهد که به مراقبت کمی نیاز دارد و برای یک آخر هفته خودمانی با دوستانتان مناسب است.

مدل موی باب با قد متوسط

 بیشتر بخوانید: 10 مدل موی باب زیبا با بالیاژ که حتماً باید امسال امتحان کنید! 

مدل موی متوسط و موج‌دار

خانم‌هایی که موهای موج‌دار دارند، انتخاب‌های زیادی برای مدل موی با انداره متوسط دارند. یک مدل موی متوسط به شما اجازه می‌دهد تا موج موهای خود را با استایل‌های مختلف به رخ دیگران بکشید، از حلقه‌های درهم ریخته و بدون ساختاری که آزادانه رها شده‌اند گرفته تا موی فر مرتب و مدل داده شده. در حالی که موی متوسط موج‌دار بیشتر از موهای کوتاه به مراقبت احتیاج دارد، از محصولات مخصوص موی حالت‌دار و درمان‌های آبرسان استفاده کنید که به شما کمک می‌کند که در زمانی کمتری به موهایتان مدل دهید و همچنین شما را مطمئن می‌کند که موهایتان وز نشود و پف نکند.

مدل موی فر با قد متوسط

مدل موی متوسط ویو شده

اگر موهای شما به صورت طبیعی حالت ویو دارد، مدل کوتاهی با اندازه متوسط برای شما ایده‌آل است. به این دلیل که این مدل آنقدری کوتاه است که مراقب از آن راحت و آنقدری بلند است که بتواند حرکت زیبای موهای ویو شما را به رخ دیگران بکشد. آن دسته از خانم‌هایی که موهای صاف طبیعی دارند، می‌تواند با استفاده از وسیله‌های حرارتی مانند بابلیس یا اتو مو برای ویو کردن موهایشان استفاده کنند. انتخاب دیگر، گیس کردن موهایتان است در حالی که موهایتان هنوز رطوبت دارد و استفاده از کمی اسپری نمک دریایی نیز می‌تواند به موهای شما ظاهری رویایی بدهد.

مدل موی مصری بلوند

مدل موی متوسط با چتری کوتاه 

بلندی چتری کوتاه تا وسط پیشانی شما است و توجه‌ها را به سمت چشم و ابروی شما جلب می‌کند. این مدل چتری حال و هوایی فشن و هنری دارد، بنابراین برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهد شخصیت هنری خود را به رخ دیگران بکشند. در حالی که چتری‌های کوتاه می‌تواند به نظر خیلی نمایشی و به‌روز باشد، موی متوسط می‌تواند این ویژگی‌های چتری کوتاه را متعادل کند و ظاهری ملیح‌تر و خانمانه‌تر به شما بدهد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید چتری کوتاه را امتحان کنید، ترکیب آن با موی با اندازه متوسط انتخابی عالی است.

مدل موی چتری با اندازه خیلی کوتاه

مدل موی متوسط با کوتاهی نامتقارن

به دنبال مدل مویی منحصر به فرد می‌گردید؟ مدل کوتاهی نامتقارن را انتخاب کنید. مدل‌های موی نامتقارن چشمگیر هستند زیرا به صورت کاملاً واضحی نامتوازن هستند. بعلاوه، مدل‌های کوتاهی نامتقارن انواع زیادی دارند که شامل بلندی‌های متفاوت مو در جلو و پشت سر است. اکثر مدل‌های نامتقارن برای موهای با اندازه متوسط عالی هستند.

مدل موی کوتاه و بلند

موی متوسط جلو بلند و پشت کوتاه

یکی دیگر از انواع مدل کوتاهی نامتقارن استایل جلو بلند و پشت کوتاه است. این مدل را همچنین مدل فون‌دار یا برعکس می‌نامند. این مدل نامتقارن می‌تواند مزیت هر دو مدل را یعنی موی بلند در جلو برای قاب گرفتن صورتتان و حجم و پری موی کوتاه را در پشت سر به شما بدهد. اگر مدل موی باب بلند را دوست نداریدندارید، می‌توانید مدل موی جلو بلند و پشت کوتاه را انتخاب کنید.

موی جلو بلند و پشت کوتاه

مدل موی متوسط برای موهای فر ریز

بلند کردن موی فر ریز تا به اندازه متوسط برسد می‌تواند کمی بیشتر از سایر موها طول بکشد، اما نتیجه‌ای که می‌گیرید ارزشش را دارد. شما انتخاب‌های متنوع زیادی برای مدل دادن به موهایتان دارید، از استایل کلاسیک آفریقایی گرفته تا موی بافت. برای بلند نگه داشتن موهایتان از کوتاه کردن زیادی آن خودداری کنید. بعلاوه، حتماً از آسیب‌هایی که مواد شیمیایی و گرما به موهایتان می‌زند، دوری کنید و موهایتان را به آرامی با شانه دندانه درشت شانه کنید تا از شکسته شدن موهایتان جلوگیری شود.

 فر ریز برای موهایی با اندازه متوسط

مدل موی متوسط با بافت آفریقایی

بافت آفریقایی یکی از متداول‌ترین سبک‌های بافت برای آن دسته از خانم‌هایی است که جنس موهایشان مانند جنس موهای مردم آفریقاست. این مدل بافت همچنین به عنوان استایلی محافظت کننده در نظر گرفته می‌شود زیرا به استفاده از هیچ مواد شیمیایی احتیاج ندارند، فشار زیادی به پوست سر نمی‌آورد و رطوبت طبیعی مو را نگه می‌دارد. بعلاوه، استایل‌های مختلف بافت آفریقایی با هر میزان از بلندی، محکمی و نازکی برای موی متوسط نیز مناسب است.

بافت آفریقایی برای موهایی با اندازه متوسط

مدل موی متوسط برای موهای آسیایی

نوع موهای آسیایی‌ها ضخیم‌تر از موهای مردم اروپاست، این به آن معنی است که این جنس مو برای موی متوسط با لایه‌های بلند مناسب است. این مدل به موهایتان بُعد می‌دهد و نمی‌گذارد که موهایتان مانند حجمی عظیم و یک تکه به نظر برسد. بعلاوه، لایه‌های مو که صورتتان را قاب می‌گیرند، می‌تواند چهره شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان بدهند. از آنجایی که موهای آسیایی‌ها زودتر از سایر موها بلند می‌شوند، لازم است که فواصل کوتاهی برای این موها به نسبت دیگر موها کمتر باشد تا اندازه آن متوسط بماند.

رنگ موی قهوه‌ایی و مدل موی کوتاه با اندازه متوسط

بافت فرانسوی برای موی متوسط

بافتن موی متوسط ممکن است نسبت به بافتن موی بلند احتیاج به مهارت بیشتری داشته باشد، مخصوصاً اگر موهای شما نازک یا آسیب دیده باشد. دلیلش این است که حجم مو برای بافتن مو کافی نیست. هرچند، بافت فرانسوی، روی موهای متوسط زیبا به نظر می‌رسد. به این دلیل که تنها سه دسته مو برای بافتن نیاز دارید و می‌توانید به جای شروع کردن بافت از پایین گردن، آن را از خط موی پیشانی نیز شروع کنید. 

بافت فرانسوی و رنگ موی بلوند

بافت آبشاری برای موی متوسط

بافت آبشاری یکی از ساده‌ترین مدل‌های بافت است و به موهای خیلی بلند احتیاج ندارد. شما می‌توانید این بافت را از خط موی پیشانی یا کنار سر خود شروع کنید و موها را به سمت عقب ببافید یا از یک سمت به سمت دیگر اینکار را انجام دهید. به همین دلایل، این مدل بافت برای موی متوسط مناسب است. این مدل همچنین به دلیل ظاهر زیبا، رمانتیک و خانمانه‌ای که دارد برای جشن عروسی یا مهمانی‌های مربوط به عروسی مناسب است. 

بافت آبشاری با اندازه موی متوسط

گیس محکم آفریقایی برای موی متوسط

گیس محکم آفریقایی مدل موی قدیمی مردم آفریقاست و روی موی فر ریز با اندازه متوسط خیره کننده به نظر می‌رسد. این مدل، ترکیبی است از گیس‌های کوچک اطراف سر با گیس‌هایی که در وسط سر رو به پایین می‌آیند. مهره‌های کوچک به آخر گیس‌ها اضافه می‌شوند تا در آخر مدل مویی بی‌نظیر و چشمگیر داشته باشید. این مدل شیک و زیبا است و آن را برای استایل روزمره یا مهمانی‌های رسمی مناسب می‌کند.

بافت آفریقایی از ریشه سر
 

مدل چهل گیس برای موی متوسط

چهل گیس مدلی کلاسیک برای موهای بلند و متوسط است. نه تنها مدل مویی محافظ کننده است بلکه این مدل مو حال و هوای دهه نودی جالبی دارد که به دلیل محبوب شدن این مدل مو در آن دوره است. اگر موهای طبیعی شما چیزی حدود 7 تا 10 سانتی‌متر طول دارد، شما می‌توانید به راحتی اکستنشن گیس شده را بین گیس‌هایتان نیز اضافه کنید. هرچند، به موهای کوتاه‌تر هم می‌توان اکستنشن اضافه کرد. از رنگ‌هایی مانند نقره‌ای روشن و ارغوانی استفاده کنید تا پیچ و تابی عجیب و زیبا به این مدل چهل گیس ترند شده بدهید.

مدل چهل گیس با هایلایت نقره‌ایی

مدل موی نیمه جمع برای موی متوسط

انتخابی ملیح و رمانتیک برای هر اندازه مویی، مدل نیمه جمع است که به طور خاص روی موهایی با اندازه متوسط زیبا به نظر می‌رسد. این مدل همچنین برای هر دو نوع موی ضخیم و نازک مناسب است. با جمع کردن موها در بالای سر مطمئن خواهید شد که موهایتان پایین و چسبیده به سرتان نیست. این مدل چشم‌هایتان را کشیده و فرم صورتتان را متناسب می‌کند.

مدل موی چتری بلوند و نیمه جمع

رنگ آمبره برای موی متوسط

موی متوسط تکمیل کننده رنگ موی آمبره است. آمبره از کلمه‌ای فرانسوی به معنای «سایه‌دار» می‌آید که شامل ترکیب چند رنگ مو است که در آخر رنگ موهای شما ترکیبی زیبا از چند رنگ مو خواهد بود. رنگ موی کلاسیک آمبره ترکیبی از ریشه تیره با رنگ بلوندی است که از اوسط مو شروع شده و تا انتها مو ادامه دارد. این مدل ظاهری مطابق با مد روز دارد که هرگز قدیمی نمی‌شود. همچنین اگر می‌خواهید ظاهرتان را برای مراسمی خاص تغییر دهید، می‌توانید از رنگ موی موقت برای قسمت‌های روشن مو استفاده کنید. اندازه متوسط مو به شما اجازه می‌دهد که طیف رنگ مویتان را به نمایش بگذارید. از آنجایی که حجم موی کمتری برای رنگ کردن در مدل آمبره دارید، در نتیجه وقت کمتری را در سالن آرایشگاه می‌گذرانید.

رنگ موی آمبره

رنگ موی بلوند با هایلایت چندوجهی

اگر همه موهایتان را پلاتینه کرده‌اید، ضروری است که از هایلایت‌های چند وجهی در میان موهایتان استفاده کنید تا موهای بلوندتان یکنواخت به نظر نرسد. رنگ کار شما باید تکه‌هایی از موهایتان را روشن کند تا رنگ زمینه مو به چشم بیاید و کمک کند تا مدل موهای جدیدتان مکمل تناژ رنگ پوستتان باشد. اگر می‌خواهید مدل موهایتان را به مویی با اندازه متوسط و هایلایت بلوند تغییر دهید، حتماً از آرایشگرتان بخواهید ابتدا موهایتان را قبل از رنگ کردن کوتاه کند تا رنگ‌کار شما بتواند جای درست هایلایت‌ها را پیدا کند.

هایلایت روی موی پلاتینه

رنگ پلاتینه بلوند برای موی متوسط

برای آن دسته از خانم‌هایی که به دنبال استایلی جسورانه و منحصر به فرد هستند، موی پلاتینه بلوند بهترین رنگ مو برای داشتن ظاهری چشمگیر است. از آن جایی که موی شما برای این رنگ مو باید به میزان زیادی دکلره شود و رنگ باز کند، مخصوصاً اگر موهای خودتان به صورت طبیعی تیره باشد، ممکن است رنگ‌کارتان به شما پیشنهاد بدهد که موهایتان را نیز کوتاه کنید. هنگامی که می‌خواهید رنگ موهای خود را پلاتینه کنید، تغییر اندازه مو از بلند به متوسط می‌تواند به موهایتان جان بدهد و همچنین هر گونه موخوره و موی خشک شده را از بین ببرد.

رنگ موی پلاتینه بلوند

رنگ موی قهوه‌ای تیره

موی متوسط تیره بهترین ترکیب برای داشتن مویی شیک و زیبا است و ممکن است به همین دلیل باشد که مورد علاقه بسیاری از مدل‌ها و طراحان مد در سراسر دنیا است. در سال 2020، رنگ شکلاتی زیبا به عنوان یکی از پرطرفدارترین ترندها در نظر گرفته شده است. هرچند، به منظور داشتن تناژی بی‌نظیر برای رنگ تیره باید به تناژ رنگ پوست خود و رنگ چشمانتان و همچنین رنگ زمینه موهایتان توجه کنید.

رنگ موی قهوه‌ای تیره

بالیاژ روی رنگ موی تیره

بالیاژ، هایلایت کردن مو با دست است که آرایشگر با استفاده از آن هایلایت‌های ظریف و طبیعی در میان مو در می‌آورد. با توجه به شیوه‌ای که رنگ‌کار رنگ روشن را در میان موهایتان استفاده می‌کند، بالیاژ می‌تواند برای قاب گرفتن صورت، ایجاد بُعد یا چند وجهی به نظر رسیدن مدل کوتاهی موهایتان مورد استفاده قرار گیرد. زمینه تیره مو مانند بومی عالی برای بالیاژ کردن است و هنگامی که اندازه موهایتان متوسط است، فضای نسبتاً زیادی برای رنگ‌کارهای حرفه‌ای وجود دارد تا جادویشان را برای موهای شما به کار گیرند. نتیجه‌اش مدل موی زیبا و بی‌نظیر می‌شود که در عکس زیر می‌بینید و همچنین ظاهری غیررسمی و به‌روز دارد.

بالیاژ روی زمینه تیره مو

هایلایت کاراملی برای موی متوسط

هایلایت‌هایی با تناژ گرم و خوش رنگ کاراملی در حالی که به مدل موی شما بُعد و شادابی می‌دهد، ظاهری ملیح و زیبا نیز به آن می‌دهد. رنگ‌کار شما می‌تواند از فویل یا روش بالیاژ برای اضافه کردن هایلایت‌های کاراملی به موهایتان استفاده کند که کمی موهای شما را روشن و استایلتان را درخشنده می‌کند. این مدل مو برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که موهایشان به صورت طبیعی تیره است و می‌خواهند کمی در فصل بهار یا تابستان ظاهرشان را تغییر دهند، هایلایت‌های کاراملی همچنین برای آنهایی مناسب که ته‌رنگ پوستشان گرم است.

هایلایت کاراملی

رنگ موی قرمز 

طراحان مد پیش‌بینی کرده بودند که رنگ موی مسی-طلایی که تناژ گرم و طبیعی دارد، امسال یکی از پرطرفدارترین ترندها خواهد بود. از آنجایی که قرمز کردن مو تغییر بسیار بزرگی است، شما به موهای بلند احتیاج ندارید. تاثیر هاله قرمز بر ظاهرتان به این معنی است که مویی با اندازه متوسط برایتان ایده‌آل است. رنگ قرمز به عنوان یکی از قوی‌ترین رنگ‌ها، همچنین برای آن دسته از خانم‌هایی که موی نازک یا ظریف دارند، مناسب است.

رنگ موی مسی- قرمز

رنگ موی مشکی

موی مشکی با هر مدل مویی بی‌نقص به نظر می‌رسد که شامل مویی با اندازه متوسط هم می‌شود. برای از بین بردن یکنواختی موی مشکی، از آرایشگرتان بخواهید موهای شما را مدل تکه تکه یا درهم ریخته کوتاه کند. ویوهای باز و هایلایت‌های ظریف نیز می‌تواند بُعد و مدل به موهای مشکی شما بدهد. انتخاب دیگر این است که مدل مویی هنری را انتخاب کنید، موهایتان را با سشوار حالت دهید و به موهایتان چتری پر و یکه تکه اضافه کنید.

رنگ موی مشکی

بیشتر بخوانید: 37 مدل کوتاهی مو تا خط چانه: همیشه به روز باشید!

مطالب مرتبط