روغن سیاه دانه معجزه‌ای برای رشد مجدد مو

روغن سیاه دانه معجزه‌ای برای رشد مجدد مو

17 اردیبهشت 1399

همه ما در یک برهه‌ای از زمان ریزش مو را تجربه کرده‌ایم. در چنین شرایطی باید از عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند جلوگیری کنیم. بنابراین به محض اینکه متوجه ریزش شدید موهایتان شدید، باید از آن مراقب کنید. از دست دادن روزانه 50 تا 100 تار مو طبیعی است، اما فراتر از آن یک مساله جدی است. مبارزه با علائم اولیه نه تنها مشکل ریزش مو را محدود می‌کند، بلکه به رشد مجدد آن نیز کمک می‌کند. 


درمان ریزش مو با روغن سیاه دانه


مواد مورد نیاز: 2 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه

مدت زمان آماده سازی: 2 دقیقه

مدت زمان انتظار: 30 دقیقه تا 1 ساعت

مراحل انجام کار: مقداری از روغن سیاه دانه را کف دستتان بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود. پس از گرم شدن روغن، آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و بیشتر روی نواحی که آسیب دیده‌اند و یا دچار ریزش شده‌اند بمالید. مطمئن شوید که کل پوست سرتان با روغن پوشیده شده است، سپس موهایتان (از ریشه تا نوک) را بپوشانید. بگذارید 30 دقیقه یا حداکثر 1 ساعت روی سرتان بماند و در آخر با شامپوی معمولی بشویید.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟ برای کسب نتیجه بهتر، 2 تا 3 بار در هفته از این روغن استفاده کنید.

چگونه عمل می‌کند؟ سیاه دانه، روغنی است که در واقع برای رشد مجدد موها به آن نیاز دارید. آیا می‌دانستید که ماساژ پوست سر با روغن سیاه دانه، نه تنها به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند بلکه رشد موهای سالم را هم افزایش می‌دهد. علاوه بر این روغن سیاه دانه فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و مواد مغذی لازم برای تولید موهای سالم را تأمین می‌کند.


ماسک روغن سیاه دانه و لیمو


مواد مورد نیاز:
    - 1 عدد لیمو
    - 2 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه

مدت زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مدت زمان انتظار: یک شبانه روز

مراحل انجام کار: یک عدد لیمو را از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید. از آب لیمو برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. اجازه دهید 15 دقیقه روی سرتان بماند، سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. صبر کنید تا موهایتان خشک شود و پس از آن، حدود 10 دقیقه پوست سرتان را با روغن سیاه دانه ماساژ دهید. هنگامی که پوست سرتان را با روغن می‌پوشانید، آن را روی ریشه‌ و نوک مو ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب روی موهایتان بماند و صبح روز بعد آن را با شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟ برای گرفتن بهترین نتیجه، این روش را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

چگونه عمل می‌کند؟ از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است باعث افزایش سطح کلاژن پوست سر می‌شود و اسید موجود در لیمو باعث کاهش تعادل PH می‌شود.


ماسک روغن سیاه دانه و روغن کرچک برای رشد مو


مواد مورد نیاز:
    - 1 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه
    - 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک

مدت زمان آماده سازی: 2 دقیقه

مدت زمان انتظار: 30 دقیقه الی 1 ساعت

مراحل انجام کار: یک کاسه بردارید. روغن سیاه دانه و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. روی نواحی که دچار ریزش مو شده‌اند تمرکز کنید. حتماً پوست سرتان را به روغن آغشته کنید و پس از اتمام کار، موهایتان را (از ریشه تا نوک) با کلاه دوش بپوشانید. اجازه دهید، روغن حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت بماند و در آخر آن را با شامپوی معمولی بشویید.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟ این روند را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

چگونه عمل می‌کند؟ مخلوط روغن سیاه دانه و روغن کرچک، یک روش درمانی ایده‌آل برای افرادی است که موهای خشکی دارند. روغن کرچک، دارای خواصی تقویت کنندگی رشد مو است و به همین دلیل مشهور است. اگر می‌خواهید موهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید، استفاده از روغن کرچک انتخاب خوبی است و ترکیب آن با روغن سیاه دانه باعث افزایش رشد مو می‌شود. سیاه دانه، برای درمان ریزش مو عالی است و به همین دلیل وقتی سیاه دانه با روغن کرچک با هم استفاده می‌شوند، ریزش مو را کاهش و رشد مو را افزایش می‌دهند.


ماسک روغن سیاه دانه و عسل


مواد مورد نیاز:
    - نصف فنجان روغن نارگیل واتیکا
    - 1 قاشق غذاخوری عسل غنی شده
    - 1 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه
    - 1 حوله گرم

مدت زمان آماده سازی: 2 دقیقه

مدت زمان انتظار: 20 دقیقه

مراحل انجام کار: یک کاسه بردارید روغن نارگیل واتیکا، عسل غنی شده و روغن سیاه دانه را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید. روی نواحی تمرکز کنید که دچار ریزش مو شده‌اند. هنگامی که این مخلوط را روی پوست سرتان می‌مالید، مطمئن شوید که موهایتان (از ریشه تا نوک) پوشیده شده است. پس از استفاده از آن، موهایتان را با یک حوله گرم بپوشانید تا بازدهی ماسک مو افزایش پیدا کند. اجازه دهید که 20 دقیقه تا 1 ساعت روی موهایتان بماند، سپس آن را با شامپوی معمولی بشویید.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟ هفته‌ای یک‌بار این روش را تکرار کنید.

چگونه عمل می‌کند؟ ماسک موهایی که از ترکیب سیاه دانه با سایر مواد تهیه می‌شوند، بسیار مفید هستند. همانطور که می‌دانید عسل رقیق کننده است و هنگام مخلوط شدن با روغن نارگیل و روغن سیاه دانه، موهای شما را نرم و درخشان می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید1 قاشق چایخوری روغن سیاه دانه و 1 قاشق غذاخوری عسل غنی شده را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. این یک روش درمانی رایج است که نه تنها به مهار ریزش مو کمک می‌کند، بلکه فواید بیشماری برای سلامتی‌تان به همراه دارد.


ماسک روغن سیاه دانه و روغن نارگیل


مواد مورد نیاز:
    - 1 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه
    - 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل واتیکا

مدت زمان آماده سازی: 2 دقیقه

مدت زمان انتظار: 45 دقیقه

مراحل انجام کار: یک کاسه بردارید روغن سیاه دانه و روغن نارگیل واتیکا را داخل آن بریزد. آنها را مخلوط کرده و برای چند ثانیه گرم کنید. از این مخلوط برای ماساژ دادن پوست سرتان استفاده کنید. همچنین آن را روی کل موهایتان (از ریشه  تا نوک مو) بمالید. اجازه دهید 30 الی 45 دقیقه بماند. سپس آن را با شامپوی معمولی بشویید.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟ هفته‌ای 2 الی 3 بار این کار را تکرار کنید.

چگونه عمل می‌کند؟ در واقع سیاه دانه برای سلامتی موها بسیار عالی است. روش درمانی استفاده از سیاه دانه برای مو در بالا ذکر شده است که برای هر نوع مویی قابل استفاده است و مخصوص موی خاصی نیست. روغن نارگیل، دارای خواص نفوذپذیری زیادی است و از این طریق به ساقه و فولیکول‌های مو وارد می‌شود و آن‌ها را با مواد مغذی تغذیه می‌کند. فراموش نکنید، هنگامی که با روغن سیاه دانه ترکیب می‌شود، کارآیی آن افزایش می‌یابد و به عنوان یک روش درمانی برای ریزش مو عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان ریشه‌های ضعیف مو را تقویت کرد؟

مطالب مرتبط