چگونه می‌توان از حنا برای رشد مو استفاده کرد؟

چگونه می‌توان از حنا برای رشد مو استفاده کرد؟

23 اردیبهشت 1399

در عصر رنگ مو و محصولات شیمیایی حاکم بر زندگی ما، تصمیم گیری بین استفاده از آن‌ها و از دست دادن موها مو به مرور زمان و استفاده نکردن از آن‌ها و انتظار برای اتفاقات اجتناب ناپذیر سخت است. ممکن است از اکثر درمان‌های خانگی برای تقویت و رشد مو استفاده کرده باشید و تعجب کنید که حنا برای تقویت و رشد مو در صدر اول قرار دارد. بله حنا، آن گیاه دارویی سبز یا قهوه‌ای رنگی که مادرتان، مادربزرگتان و اجدادیانتان از آن استفاده می‌کرده‌اند. حنا یک ماده حیاتی، برای ترغیب رشد و تیره شدن مو می‌باشد و به معنای واقعی کلمه، یک موهبت الهی است. در این مقاله، به مطالب زیر می‌پردازیم. با استایلی همراه باشید.  


بخش اول فواید حنا برای مو


1. سلامت پوست سر را حفظ می‌کند
حنا، آن چیزی است که شما برای حفظ سلامت پوست سرتان در گرما و خشکی به آن نیاز دارید. فواید حنا برای مو، شامل خاصیت ضد میکروبی آن است و به خنک شدن پوست سر کمک می‌کند.

2. سطح PH را متعادل می‌کند
حنا، همچنین به متعادل کردن سطح PH مو کمک می‌کند. این یک روش عالی برای تعدیل ترشح چربی در پوست سر و موی شماست. فواید حنا با کمک به پاک کردن فولیکول‌های انسدادی افزایش می‌یابد.

3. رشد مو را افزایش می‌دهد
آیا حنا برای رشد موهای شما مفید است؟ بله. هنگامی که منافذ شما مسدود نشده است، سطح PH بررسی می‌شود. این شرایط مطلوب برای رشد مو، امکان پذیرتر از سایر موارد است. حنا، فواید زیادی برای موهای شما دارد. نه تنها به رشد سریع موها کمک می‌کند، بلکه بافت آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

4. مو را ترمیم و تقویت می‌کند
مواد مغذی موجود در حنا، برای تغذیه و ترمیم موهای شما بسیار مفید است. خاصیت ارتجاعی مو را با استفاده از حنا بهبود ببخشید.

5. مو را نرم می‌کند
 حنا، هنگامی که با تقویت کننده و یا آبرسان مو ترکیب می‌شود مستقیماً به رشد مو کمک می‌کند. حنا، یک لایه محافظ در اطراف مو ایجاد می‌کند تا به حفظ رطوبت و مرطوب شدن آن کمک کند.


بخش دوم چطور و چگونه از حنا استفاده کنیم؟


به این سوال شما که "آیا حنا برای مو خوب است یا خیر" پاسخ دادیم. ابتدا اجازه دهید چند روش استفاده از حنا را برای تمام مشکلات و نیازهای مو توضیح دهیم. استفاده از حنا نه تنها برای پوست سر، بلکه برای رنگ کردن موها بویژه پوشاندن موهای خاکستری رنگ عالی است. حنا، از عدم انسداد منافذ گرفته تا بازگرداندن تعادل PH به همراه تأمین مواد مغذی برای موهای شما مفید است. آیا حنا برای رشد مو مفید است؟ بله، حتی اگر به تنهایی استفاده شود، گرچه زمانی که با ترکیبات دیگر استفاده شود، رشد مو را به شدت افزایش می‌دهد.

برای درست کردن این خمیر، به موارد زیر نیاز دارید:

  • نصف فنجان پودر حنا
  • ¼ فنجان آب گرم
  • دستکش
  • روغن نارگیل
  •  برس کاربردی
  • کلاه دوش

نحوه آماده سازی:

  1.  آب و حنا را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیر یکدستی درست شود.
  2. اجازه دهید حنا به مدت 12 ساعت روی سرتان بماند.
  3. اگر نمی‌خواهید به محض استفاده از حنا، پوست‌تان تغییر رنگ بدهد باید کمی روغن نارگیل را بر روی گوش، خط مو و جاهایی که حنا نباید با آن برخورد کند، بمالید.
  4. دستکش‌هایتان را بپوشید و شروع به استفاده از مخلوط روی موهایتان کنید.
  5. از پایین موهایتان شروع کنید تا به نوک موهایتان برسید.
  6. موهایتان را به طور کامل بالای سرتان بکشید و گوجه‌ای ببندید.
  7. اکنون سرتان را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه دهید تا 2 ساعت بماند. پس از زمان سپری شده، موهای خود را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

بخش سوم نحوه استفاده از حنا و آملا


آملا، سرشار از ویتامین C است و به رشد مو کمک می‌کند. از این رو یک ترکیب کاملی با حنا برای تقویت و رشد مو محسوب می‌شود.  

برای درست کردن این خمیر، به موارد زیر نیاز دارید:

  • نصف فنجان پودر حنا
  •  دو قاشق غذاخوری پودر آملا  
  • یک چهارم آب گرم
  •  دستکش
  • روغن نارگیل
  • برس کاربردی
  • کلاه دوش

نحوه آماده سازی:

  1. در یک کاسه شیشه‌ای، پودر حنا و پودر آملا را مخلوط کرده و صبر کنید تا یک قوام غلیظ و یکدستی حاصل شود. شما می‌توانید بلافاصله اقدام به استفاده از مخلوط کنید.
  2. تمام موهای خود را با این خمیر بپوشانید و حتما از نواحی مانند خط مو، چشم و گوش اجتناب کنید.
  3. پس از اینکه اینکه کارتان تمام شد، موهای خود را به سمت بالا جمع کنید و به شکل گوجه‌ای ببندید.
  4. اجازه دهید حنا به مدت 2 ساعت روی سرتان بماند، سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. به این نکته دقت کنید هرگز از نرم کننده، پس از شامپو استفاده نکنید.
  5. بگذارید موهایتان در جریان هوا خشک شود.

بخش چهارم نحوه استفاده از حنا و چغندر


چغندر، زمانی که با حنا ترکیب می‌شود به رشد و تقویت مو کمک می‌کند. انجام این کار ماهی یک‌بار به رشد موهای شما کمک می‌کند، زیرا چغندر حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای رشد مو ضروری است. به تیره‌تر شدن رنگ مو کمک می‌کند و باعث تقویت آن می‌شود. اکنون فهمیدید که حنا یک گیاهی برای درمان تمام مشکلات مو است. اما طیف وسیعی از راه‌حل‌ها نیز وجود دارد که تمام مشکلات مربوط به ریزش مو را برطرف می‌کند.  

 برای درست کردن این خمیر، به موارد زیر نیاز دارید:

  • 1 فنجان چغندر رنده شده
  •  1 فنجان پودر حنا
  • 2 فنجان آب
  •  روغن نارگیل
  • دستکش
  • برس کاربردی
  •  کلاه دوش

نحوه آماده سازی:

  1. مقداری روغن نارگیل واتیکا را در اطراف خط مو، گوش و گردنتان بمالید تا از رنگ گرفتگی پوست‌تان جلوگیری شود. دستکش‌های خود را بپوشید و شروع به استفاده از خمیر کنید.
  2. پس از اینکه کارتان تمام شد، موهای خود را به سمت بالا جمع کنید و به شکل گوجه‌ای ببندید.
  3. اجازه دهید حنا به مدت 2 ساعت روی سرتان بماند.
  4. سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. به این نکته دقت کنید هرگز از نرم کننده، پس از شامپو استفاده نکنید.
  5. اجازه دهید موهایتان در جریان هوا خشک شود.

بیشتر بخوانید: تقویت و رشد سریع مو به طور طبیعی 

مطالب مرتبط