25 مدل موی کوتاه برای خانم‌های خوش سلیقه در سال 2023

25 مدل موی کوتاه برای خانم‌های خوش سلیقه در سال 2023

20 فروردین 1402

همه موهای کوتاه را دوست دارند زیرا نگهداری کمی نیاز دارد در نتیجه دردسر زیادی برای مدل دادن و رسیدگی نخواهید کشید. البته مو کوتاه دست شما را نمی‌بندد و راه‌های زیادی برای استایل دادن به آن‌ها وجود دارد. فرقی ندارد که مدل موی جذاب و خفن بخواهید (می‌توانید رنگ‌های جسورانه و جیغ که همیشه آرزو داشتنش را داشتید امتحان کنید) یا چیزی کلاسیک البته با استایل‌های مدرن‌تر، گزینه‌ای وجود دارد که مناسب همه باشد. نه تنها این، بلکه تار‌های کوتاه‌تر اغلب کاربردی‌تر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که حجم و وزن را از تارهای مو ضخیم حذف کنید و همین موضوع باعث می‌شود تارهای مو خشک سالم‌تر و پرتر به نظر برسند. ما را باور نمی کنید؟ پس به خواندن ادامه دهید تا بهترین مدل‌های کوتاه با نگهداری کم که برای انواع بافت‌ مو مناسب است را بیابید، و چه کسی می‌داند، کوتاه کردن موهایتان ممکن است تجربه‌ای شیرین برای شما باشد!


25 مدل موی کوتاه


1. مدل موی کوتاه پیکسی (Edgy Short Pixie Cut)

مدل مو کوتاه جدید

چیزی که ما در مورد مدل موی کوتاه پیکسی لبه‌دار با نگهداری کم دوست داریم این است که موها را پرتر و حجیم‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید آن را با تارهای مو نازک یا ضخیم بپوشید، و راه‌های مختلفی برای حالت دادن به این مدل وجود دارد، از جمله انتخاب چتری‌های کناری که جوان، شیک و فوق‌العاده هستند.

2. مدل مو کوتاه باب فرفری با چتری کوتاه (Curly Bob with Short Bangs)

مدل مو کوتاه جدید

موهای مجعد وقتی کوتاه می‌شوند بسیار زیبا هستند و این یک راه عالی برای از بین بردن حجم و وزن از موهایتان است. مدل موی باب یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها است، اما چگونه می‌توان ظاهر کلاسیک را به‌روزتر و مدرن‌تر کرد؟ پاسخ ساده است، و همه چیز در مورد یک ظاهر طراحی شده است! به عنوان مثال، کوتاه نگه داشتن چتری‌هایتان باعث می‌شود موهایتان شیک‌تر و کوتاه‌تر شود.

3. مدل موی کوتاه سنبله‌های به هم ریخته (Short Messy Spikes)

مدل مو کوتاه جدید

موهای کوتاه، نامرتب و سیخ‌دار برای خانم‌ها عالی به نظر می‌رسند و یک مدل موی کوتاه کم نگهداری هستند. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید موهای شما خیلی ساختاریافته یا سفت نیستند. در عوض، به دنبال ظاهری ژولیده و بافت‌دار با تمام زوایا و حجم باشید، اما بدون ظاهر سفت که با استفاده بیش از حد از محصول مانند تافت و ژل ایجاد می‌کند، داشته باشد.

4. مدل موی کوتاه باب بلانت (Short Blunt Bob)

مدل مو کوتاه جدید

موها می‌توانند بافت‌ها و انواع مختلفی داشته باشند، اما برای کاهش ضخامت و کاهش حجم، یک ایده عالی این است که تا‌های مو خود را کوتاه‌تر کنید، و مدل موی باب بلانت انتخاب نهایی است. این مدل موی کوتاه کم نگهداری بدون لایه ایجاد شده است و با تارهای مو صاف و لخت تکمیل می‌شود و ظاهری براق و پیچیده به آن می‌بخشد.

5. مدل موی کوتاه پیکسی با حاشیه ( Short Pixie with Fringe)

مدل مو کوتاه جدید

آیا ایده مدل موی کلاسیک پیکسی را دوست دارید اما احساس می‌کنید برای شما کمی زیاده‌روی است و بیش از حد جسورانه است؟ خبر خوب این است که می‌توانید نحوه حالت دهی این مدل مو را امتحان کنید، برای مثال اندازه‌های مختلف و بازی با نسبت‌ها. پوشیدن آن کمی بلندتر در قسمت بالا و حالت دادن به آن به حاشیه، راه بسیار خوبی برای به روز کردن ظاهر شما در عین ایجاد یک مدل موی کوتاه است که نگهداری کمی نیاز دارد.

6. مدل موی کوتاه گرگ (Short Wolf Cut)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی گرگی یکی از پرطرفدارترین ترندهای مو در سال‌های اخیر است که ترکیبی از کفال و شاگ است. لایه‌های سنگین حرکت ایجاد می کنند، بافت می‌دهند و رویه را پر و ضخیم نگه می‌دارند. برای ظاهری شیک، می‌توانید آن را با حاشیه، مانند چتری پرده، حالت دهید. اما بهترین بخش؟ یک ظاهر طراحی مینیمال زیرا این ظاهری است که به گونه‌ای طراحی شده است که ساختاری ندارد و نامرتب است.

7. مدل موی کوتاه نچرال (Short Natural Haircut)

مدل مو کوتاه جدید

موهای نچرال زمانی که کوتاه می‌شوند بسیار زیبا هستند حجیم و پر به نظر می‌رسند. تار‌های مو کوتاه‌تر به معنای نگهداری کمتر و رفت و آمد کمتر به سالن زیبایی است در نتیجه در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. اگر به دنبال یک مدل زیبا هستید در حالی که موهایتان را رشد می‌دهید یا رویکرد بدون دردسر و کم نگهداری را ترجیح می‌دهید، این مدل موی کوتاه مناسب شماست!

8. مدل موی کوتاه باب بلوند مجعد (Short Curly Blonde Bob)

مدل مو کوتاه جدید

خانم‌هایی که موهای مجعد دارند معمولاً از ترس اینکه موهایشان بیش از حد پف کرده یا وز به نظر برسد، تمایلی به کوتاه کردن آنها ندارند، اما خبر خوب این است که کوتاه کردن مو به این معنی است که می‌توانید تارهای خود را به هر اندازه که می‌خواهید کوتاه کنید. باب یک انتخاب عالی است و با بافت موهای شما را زنانه و نرم نشان می‌دهد و چه راهی بهتر از بلوند کردن موهایتان برای برای جذابیت هر چه بیشترشان!

9. مدل موی کوتاه کفال (Short Mullet)

مدل مو کوتاه جدید

همه طرفدار کفال نیستند، و این مایه شرمساری است زیرا نسخه مدرن این مدل مو بسیار جالب است! هنوز تفاوت‌هایی در اندازه تارهای مو وجود دارد، با این که قسمت‌های بالا و کناره‌ها کوتاه‌تر است، طول بیشتری در پشت نگه داشته می‌شوند، اما با انتخاب ظاهری که کنتراست کمتری ایجاد می‌کند، ظاهری ترکیبی خواهید داشت. این به شکل فوق‌العاده‌ای بر روی موهایی با بافت موج‌دار و مجعد جذاب است، ظاهری نرم‌تر به شما می‌دهد و نگهداری کمی نیاز دارد.

10. مدل موی کوتاه باب برای موهای نازک (Short Bob For Fine Hair)

مدل مو کوتاه جدید

مدل دادن به موهای نازک می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا استفاده از لایه‌های زیاد یا پوشاندن بیش از حد بلند آن‌ها می‌تواند آن را نازک‌تر نشان دهد. یک تعادل عالی این است که آن را به شکل یک باب کوتاه (در حدود طول چانه یا کوتاهتر) برش دهید و آن را با یک قسمت کناری حالت دهید. این یک راه عالی برای متعادل کردن ویژگی‌ها و قاب چهره شما است. ناگفته نماند که فوق العاده شیک و زیبا است و نگهداری کمی نیاز دارد. 

11. مدل موی کوتاه کات باز (Buzz Cut)

مدل مو کوتاه جدید

دلیلی وجود ندارد که امروز مدل موی buzz cut را امتحان نکنید. این مدل موی کوتاهی است که مردان اغلب آن را دوست دارند، اما زنان بیشتری در حال امتحان آن بر روی موهای خود هستند (و متوجه می‌شوند که این روند می‌تواند فوق العاده جسورانه و به شکلی تابو شکن باشد). این یک مدل موی کوتاه بدون دردسر و فوق‌العاده کم نگهداری است، اما در اکثر فرم‌های صورت نیز جذاب است. برای آن دسته از زنانی که دارای ویژگی‌های صورت نرم هستند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا اجزا صورتشان مشخص‌تر به نظر برسند.

12. مدل موی کوتاه میکرو بنگ (Short Pixie with Micro Bangs)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی پیکسی با حاشیه طراحی شده است، اما سبکی که انتخاب می‌کنید کاملاً انتخاب شماست. برای کسانی که چیزی شیک و کاملاً جذاب می‌خواهند، حاشیه‌های بلندتر را برای چیزی زیبا و فوق‌العاده چشمگیر، مانند چتری‌های کوتاه، کنار بگذارید. این چتری‌های کوتاه فقط یک یا دو سانتی‌متر روی پیشانی هستند و در عین حال که برای جلب توجه به صورت عالی هستند، اما گویا و کم نگهداری هستند.

13. مدل موی کوتاه باب فرانسوی (Short French Bob)

مدل مو کوتاه جدید

باب فرانسوی یا پاریسی یکی از شیک‌ترین روش‌ها برای حالت دادن به موهایتان است. بر خلاف نسخه کلاسیک، طول آن کوتاه‌تر است، در اطراف چانه قرار می‌گیرد (و راهی عالی برای جلب توجه به ویژگی‌ها صورت است) و با چتری‌های نرم و ابرویی مدل‌دهی شده است. اغلب با مو‌های موج‌دار پوشیده می‌شود که به لطافت و زنانگی ظاهر می‌افزاید.

14. مدل موی کوتاه بافته جامبو (Short Jumbo Braids)

مدل مو کوتاه جدید

بافته‌های جامبو یک سبک محافظ است که برای کمک به رشد طبیعی موها طراحی شده و به شما کمک می‌کند تا از گرما و روش‌های شیمیایی همچون کراتینه فاصله بگیرید. نکته مهم در مورد این ظاهر، روکش ضخیم آن است که باعث م‌ شود قیطان‌ها بیشتر به چشم بیایند. برخی از زنان آن‌ها را طولانی‌تر می‌پوشند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند آن‌ها را کوتاه کنند. انتخاب باشماست! اما کوتاهتر گاهی بهتر است زیرا وزن را از بین می‌برد و کشش پوست سر را کاهش می‌دهد.

15. مدل موی کوتاه شگ (Short Shag Haircut)

مدل مو کوتاه جدید

برای ظاهری فوق ‌العاده جذاب و خاص آماده‌اید؟ مدل موی شاگ کوتاه برگشته است، و همه چیز در مورد نگرش شماست! این مدل موی الهام گرفته از دهه 70 که برای قدهای کوتاه‌تر ایده‌آل است، اندام و حجم می‌افزاید به علاوه، می‌توانید لایه‌ها را متناسب با فرم صورت خود سفارشی کنید، و نگهداری آن کم است.

16. مدل موی کوتاه کویل (Short Coils)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی کویل نوعی بافت مجعد است که محکم و با الگوی زیگزاگ بافته می‌شود. فرها اغلب مستعد وز شدن هستند، بنابراین یک مدل کوتاه‌تر برای مدیریت راحت‌تر و جذاب‌تر است. اما کوتاه کردن مو به معنای خسته کننده نیست، و شما می توانید با گزینه‌های مختلف، از جمله انتخاب یک تغییر رنگ جسورانه مانند موهای صورتی، امتحان کنید.

17. مدل موی کوتاه باب کناری (Short Side Parted Bob)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی باب بسیار خاص و جذاب است و راه‌های زیادی برای مدل دادن به آن وجود دارد. کوتاهی باب کناری یکی از محبوب‌ترین مدل موی زنانه برای سال 2023 است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های خود را متعادل کنید و کمی به استایل خود اضافه کنید، قسمت کناری با روکش موی خیس را در نظر بگیرید. این را می‌توان با یک ژل یا محصول مشابه به دست آورد و برای محکم کردن تارهای مو شما عالی است.

18. مدل موی کوتاه نامتقارن بلانت (Short Asymmetrical Blunt Bob)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی باب یک مدل موی کلاسیک است، اما از آنجایی که روش‌های زیادی برای مدل دادن به آن وجود دارد، ظاهری مدرن نیز دارد و به راحتی می‌توان آن را مطابق با اولویت‌های شما تطبیق داد. این شامل امتحان یک مدل موی نامتقارن است که با بلندتر بودن طول یک طرف صورت مشخص می شود. این بهترین راه برای ایجاد توهم طول بدون هیچ زحمتی است.

19. مدل موی کوتاه افرو (Short Afro with Fade)

مدل مو کوتاه جدید

موهای نچرال را می‌توان به روش‌های مختلفی حالت داد، از جمله کوتاه نگه داشتن آن‌ها و امتحان رنگ‌های مختلف روی آن. این می‌تواند شامل کوتاه نگه داشتن پشت و کناره‌ها با انتخاب یک محو شدن مخروطی باشد و موها را کمی طولانی‌تر نگه دارد. نتیجه یک مدل موی کوتاه کم هزینه است که به راحتی حالت داده می‌شود و ساختاری دارد.

20. مدل موی کوتاه پیکسی بلوند (Short Straight Blonde Pixie Cut)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی کوتاه پیکسی در تمام بافت‌ها فوق العاده به نظر می‌رسد و بدون در نظر گرفتن سن شما یک سبک عالی است. این یک مدل کوتاه ساده است، بنابراین برخی از زنان با روش‌های دیگری از جمله استفاده از رنگ‌های جسورانه مانند بلوند پلاتین، موهای خود را امتحان می‌کنند. روشن‌ترین رنگ بلوند، رنگ سردی است که نگهداری آن گران است. اما نتیجه کار ارزشش را دارد زیرا حتی ساده‌ترین مدل مو نیز با رنگ بلوند قابل توجه خواهد شد.

21. مدل موی کوتاه موج‌دار (Short Wave Haircut)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی موج‌دار یک گزینه عالی برای موهای فر و مجعد است و برای دستیابی به آن یک الگوی موج مانند ایجاد می‌شود. این نه تنها برای دستیابی به یک الگوی جالب روی پوست سر و بافت درخشان مفید است، بلکه فوق العاده شیک و ماندگار است. این یک راه عالی برای تمرکز تمام توجه بر روی ویژگی‌های صورت شما است و حتی می تواند آن‌ها را تقویت کند.

22. مدل موی کوتاه باب مواج (Short Wavy Bob With Bangs)

مدل مو کوتاه جدید

موهای موج‌دار را می‌توان به طور متفاوتی مدل داد. می‌توانید آن را بلند یا کوتاه بپوشید. اگر می‌خواهید تارهای خود را قبل از مراقبت کم‌تر برای مراقبت از تارهایتان جدا کنید، یک باب با چتری یک انتخاب عالی است. ایده مدل موی کوتاه با چتری برای سال 2023 از پرطرفدارترین‌ها بوده است. این مدل مو ساده اما زیبا و زنانه است و راهی عالی برای قاب کردن صورت شماست.

23. مدل موی کوتاه کاسه‌ای (Bowl Haircut)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی کاسه‌ای سنتی یک مدل موی جسورانه بود، اما جذاب‌ترین هم نبود. رویکرد مدرن بسیار پوشیدنی‌تر است و ظاهر قارچ مانند آن از بین رفته است. در جای خود، برشی است که خفن و جذاب است، اما همچنان با یک حاشیه صاف بریده می‌شود. می‌توانید به راحتی مدل موی کوتاهی را که کمتر نگهداری می‌شود، مطابق با ترجیحات خود تطبیق دهید، از جمله آن را با یک آندرکات ترکیب کنید یا به آن حالت دهید که براق و بافت به نظر برسد.

24. مدل موی کوتاه باب معکوس (Short Inverted Bob)

مدل مو کوتاه جدید

باب معکوس یک مدل موی کوتاه با نگهداری ر احت و آسان برای خانم‌هایی است که می‌خواهند چیزی زیبا و جذاب داشته باشند. این ظاهری است که با لایه‌های استراتژیک ایجاد شده است و به گونه‌ای کوتاه می‌شود که جلوی مو بلندتر از پشت باشد. این موها را بلندتر نشان می‌دهد زیرا تارهای مو شما به طرز درخشانی صورت شما را قاب می‌کنند. این مدل مویی است که می‌تواند با اکثر بافت‌ها سازگار شود، اما مسلماً روی موهای لخت بهترین حالت را دارد و باید توسط آرایشگر حرفه‌ای کوتاه شود.

25. مدل موی کوتاه پشت صاف (Short Slick Back with Hair Design)

مدل مو کوتاه جدید

مدل موی کوتاه پشت کاملاً جسورانه و جذاب به نظر می‌رسد. مدل موی کوتاه کلاسیک برای خانم‌ها با کوتاه کردن پشت و پهلوها به روز می‌شود که در عین حال موهای بالا را پرتر نشان می‌دهد. هنگام انتخاب کوتاهی، این ممکن است مدل مو موردعلاقه شما باشد. این یکی از بهترین راه‌ها برای درخشش شخصیت شماست.


سوالات متداول درباره مدل موی کوتاه


کدام مدل موی کوتاه نگهداری کمتری نیاز دارد؟
تعداد زیادی مدل موی کوتاه وجود دارد که نگهداری از آنها آسان است و اگر بخواهید قد موهای خود را تغییر دهید به خوبی رشد می‌کنند. در میان انتخاب‌های برتر می‌توان به مدل موی باب کلاسیک و مدل موی لوب اشاره کرد. پیکسی نیز یک سبک محبوب است. اگر زوایای جالب یا لایه‌های سنگینی به موها اضافه کنید، ممکن است به نگهداری بیشتری نسبت به یک برش ساده نیاز داشته باشند (مرتکر شما می‌تواند گزینه‌های مختلف را با شما در میان بگذارد).
چه مدل موی نیازی به حالت دادن ندارد؟
چندین مدل مو برای خانم‌ها وجود دارد که نیازی به مدل‌دهی حداقلی ندارند، و از جمله آن‌ها می‌توان به کوتاهی موی سر اشاره کرد که بسیار نزدیک به پوست سر کوتاه می‌شود. برش شگ و گرگ عمداً بدون ساختار و از نظر ظاهری آشفته است و برش کلاسیک پیکسی.
آیا نگهداری از موهای کوتاه کم هزینه است؟
پاسخ به اینکه آیا نگهداری از موهای کوتاه کم هزینه است باید بگوییم واقعاً به مدل انتخابی شما بستگی دارد. اگر سبکی را انتخاب کرده‌اید که نیاز به بازدید منظم از سالن برای خوش حالت ماندن دارد، لزوماً ارزان‌تر نخواهد بود. برخی از مدل‌ها نیز به استایل بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. تنها چیزی که مطمئناً در آن صرفه جویی خواهید کرد، محصولات حالت دهنده، شامپوها و نرم کننده‌ها است، زیرا به مقدار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 40 مدل موی جذاب فانکی در بین هالیوودی‌ها (قسمت اول)

مطالب مرتبط