25 ایده هایلایت برای موهای تیره در سال 2023

25 ایده هایلایت برای موهای تیره در سال 2023

19 بهمن 1401

از اضافه کردن لایت گرفته تا هایلایت فیس فریم، بافت و بعدی به موهایتان می‌افزاید که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به آن بدهد و هایلایت برای زنان با مو تیره فوق‌العاده است! رنگ کردن موهای تیره به معنای دکلره موهایتان است که منجر به آسیب می‌شود. اضافه کردن هایلایت به شما این امکان را می‌دهد که بدون از بین بردن یکپارچگی موهای خود، با رنگ مو بازی کنید. اما با این همه رنگ، چگونه هایلایت مناسب را انتخاب می‌کنید؟ به خواندن ادامه دهید تا با 25 مدل هایلایت مد روز برای موهای خود ایده بگیرید! به پایین اسکروول کنید تا بیاموزید که چگونه می‌توانید موهای خود را در خانه بدون نیاز به هزینه کردن در سالن هایلایت کنید!


چگونه موهای خود را هایلایت کنیم


شما نیاز خواهید داشت
رنگ جعبه‌ای که 1-2 درجه روشن‌تر از رنگ موی طبیعی شماست.

  • مسواک
  • قلم مو
  • دستکش
  • یک پیراهن کهنه
  • کلیپ برای بخش‌بندی
  • شامپو
  • حالت‌دهنده
  • وازلین

روش

  1. موهای خود را برس بزنید تا از شر گره‌ها خلاص شوید. مطمئن شوید که با موهایی کار می‌کنید که حداقل دو روز است شسته نشده‌اند.
  2. دستکش‌های خود را بپوشید و پیراهن قدیمی بپوشید که بدتان نمی‌آید لکه بر روی آن بیفتد.
  3. وازلین را در تمام طول خط مو، روی پیشانی، گوش‌ها و گردن خود بمالید.
  4. تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید موهای خود را هایلایت کنید. اگر موهای نازک‌تری دارید (کمتر از 0/5 cm ) باید با قسمت‌های نازک (کمتر از 0/5 cm ) با فاصله یکسان و ضخیم‌تر (1 cm) و قسمت‌های پراکنده برای موهای حجیم کار کنید.
  5. با پیروی از دستورالعمل‌های روی جعبه، رنگ و سازنده را مخلوط کنید.
  6. موهای خود را مانند حالت عادی جدا کنید.
  7. با استفاده از یک مسواک (این کار دقت بهتری نسبت به یک برس معمولی اعمال می‌کند) رنگ را روی موهای خود بمالید.
  8. مطمئن شوید که هایلایت‌ها به سمت جلو سنگین‌تر از پشت هستند.
  9. فراموش نکنید که مقداری نور به لایه‌های پایینی اضافه کنید، به خصوص اگر مدام قطعه خود را تغییر می‌دهید.
  10. اجازه دهید رنگ برای مدت زمان توصیه‌شده روی پوست بماند.
  11. موهای خود را بشویید و حالت دهید.

1. هایلایت بلوند طلایی


هایلایت مو

این برداشت جذاب از هایلایت‌های بلوند طلایی بسیار فوق‌العاده است ما آن را دوست داریم! اگر موهای بلوند با رنگ سرد دارید، این مدل برای شما مناسب است. رنگ قهوه‌ای با بلوند طلایی در بخش‌های ظریف برجسته شده است و بعد به آن اضافه می‌شود. پایه تیره‌تر، جلوه کم نور را اضافه می‌کند و عمق و بعد را اضافه می‌کند.


2. هایلایت روست


هایلایت مو

ما موهای تیره را دوست داریم، به خصوص وقتی که مانند این مدل به کمال برجسته شده باشد. این هنرمند یک افکت بالیاژ ظریف با رنگ قهوه‌ای تیره و سرد ایجاد کرده است. هایلایت‌ها کمی دورتر از ریشه قرار گرفته‌اند، اما یکپارچه با هم ترکیب شده‌اند. با حرکت به سمت پایین موها روشن‌تر می‌شوند و جلوه‌ای ظریف ombre/balayage ایجاد می‌کنند.


3. هایلایت بلوند خاکستری


هایلایت مو

موهای تیره که با رنگ‌های خاکستری هایلایت شده‌اند، از جمله رنگ موهای مورد علاقه ما هستند. این سبک دارای کنتراست بالایی است که هایلایت‌ها بسیار نزدیک به ریشه شروع می‌شوند. با حرکت به سمت پایین، ظاهر به شکل خاکستری نازک محو می‌شود و جلوه زیبایی را ایجاد می‌کند.
نکته: بهتر است که موهای بلوند خاکستری خود را کمی هایلایت روشن و شیری رنگ کنید تا بُعدی زیبا و درخشندگی به یال شما ببخشد.


4. هایلایت قهوه‌ای 


هایلایت مو

رنگ‌های مسی در این ظاهر برجسته قهوه‌ای مطمئناً قلب‌ها را می‌دزدند. اگر موهای بسیار تیره‌ای دارید و عاشق رنگ‌های گرم هستید، این ممکن است برای شما مناسب باشد. هایلایت‌ها در قسمت‌های کوچک در اطراف تاج و به صورت پراکنده در لایه های زیرین قرار گرفته‌اند. ظاهر مناسب برای پاییز است.


5. هایلایت سافت برنز 


هایلایت مو

سافت برنز؟ من فکر نمی‌کنم که ما هرگز به چیزی باشکوه‌تر توجه نکرده باشیم. نورهای موجود در موها به خوبی در قسمت‌هایی با ضخامت متوسط قرار می‌گیرند و این مدل را برای خانم هایی با موهای موج‌دار مناسب می‌کند. به نظر می‌رسد که لایت‌ها به سمت جلو و طول‌های پایین‌تر سنگین‌تر هستند و جلوه‌ای ظریف را ایجاد می‌کنند.


6. هایلایت قرمز


هایلایت مو

تن‌های گرم در این لیست از سبک‌ها ما را می‌کشند. این ظاهر قهوه‌ای رنگ آنقدر ظریف و باکلاس است که ما عاشق شده‌ایم. موهای قهوه‌ای تیره بدون زحمت به رنگ قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای ترکیب شده‌اند و گرمای کاملی را در مدل ایجاد می‌کنند. نورها در نزدیکی جلوی مو سنگین‌تر هستند و چهره را کاملاً قاب می‌کنند.


7. هایلایت برونده


هایلایت مو

بروند باید یکی از رنگ‌های طبیعی مورد علاقه ما باشد. رنگ به موهای روشن و تیره ابعاد زیادی می‌بخشد. در این سبک از بروند برای برجسته کردن موهای جت مشکی استفاده شده است. رنگ‌ها در انتهای طیف خفن قرار دارند و قسمت‌های هایلایت با برش نازک مقدار مناسبی از بافت را به این سبک اضافه می‌کنند.


8. هایلایت اسموکی براون


هایلایت مو

ما عاشق رنگ‌های سرد خود هستیم و این مدل موی تیره مقدار مناسبی دارد. موهای قهوه‌ای تیره با قهوه‌ای روشن ظریف اما فراگیر برجسته شده است. نتیجه یک نمای برجسته زیبا و با عمق، ابعاد و بافت کافی است. این ظاهر مطمئناً برای هر نوع و بافت مو مناسب است.


9. هایلایت‌های عسلی


هایلایت مو

این هایلایت‌های عسلی کاملاً جذاب و چشمگیر است. همینطور ترکیبی عالی از رنگ های سرد و گرم است. هایلایت‌ها دو رنگ با رگه‌هایی از عسل با رنگ گرم و خنک هستند که به رنگ مو تیره طبیعی تنیده شده‌اند. هایلایت‌ها در قسمت‌های ضخیم قرار گرفته اند که این ظاهر را برای خانم‌هایی با موهای موج‌دار تا مجعد عالی می‌کند.


10. هایلایت پاییزی


هایلایت مو

ما عاشق این هستیم که چگونه این لیست تحت سلطه ظاهرهای الهام گرفته شده از پاییز قرار گرفته است و برای این فصل نیز مناسب است. این مدل ظاهری سبک‌تر از ترند موهای پاییزی دارد. موهای تیره با رنگ قهوه‌ای روشن پاییزی برجسته شده است. این هنرمند همچنین چند رگه‌های بلوند روشن‌تر را برای افزودن حرکت و تعریف اضافه کرده است.


11. هایلایت شکر قهوه‌ای


هایلایت مو

اگر همیشه می‌خواستید بلوند شوید اما فکر می‌کنید ممکن است یک تغییر شدید برای شما باشد، این یک ظاهر عالی است که به شما کمک می‌کند انگشتان پا را در برکه فرو کنید. موهای تیره برجسته شده و به رنگ بروندی با هایلایت‌های طلایی سنگین محو شده است. ریشه‌های تیره به عمق بیشتر کمک می‌کند و استایل را حجیم‌تر نشان می‌دهد.


12. هایلایت قهوه‌ای طلایی


هایلایت مو

این ظاهر دارای بافت و ابعاد است و ما کاملاً آن را دوست داریم. رنگ مو قهوه‌ای طلایی زیبا برجسته شده است که در قسمت‌های ظریف بر روی رنگ طبیعی جاروب شده است. اگر موهای نازک، صاف یا موج‌دار دارید، مطمئناً این مدل برای شما شگفت انگیز به نظر می‌رسد.


13. هایلایت شیر و شکلات سفید


در مورد ترکیب کامل صحبت کنید. این سبک آنقدر عالی به نظر می‌رسد که ما تقریباً می‌خواهیم آن را بخوریم. پایه شکلات تیره به طرز ماهرانه‌ای با شکلات شیری با هایلایت‌های بلوند روشن‌تر در انتهای طول ترکیب شده است. این مدل بالیاژ عالی برای کسی است که سادگی را دوست دارد.


14. هایلایت گلس پاییزی


هایلایت مو

هیچ چیز بیشتر از موهای براق ما را عصبانی نمی‌کند و این ظاهر به اندازه کافی است. این ظاهر الهام گرفته از قهوه همه چیزهای مناسب را برای خود دارد از براق بودن تا ترکیب عالی. هایلایت‌ها در بخش‌هایی با ضخامت‌های مختلف رنگ شده‌اند و در جلو و در قسمت پایینی موها سنگین‌تر هستند.


15. هایلایت بلوند


هایلایت مو

ما هرگز نمی‌دانستیم که هایلایت بلوند روی مدل موی باب انقدر فوق‌العاده می‌شود، اما بسیار شگفت‌زده شده‌ایم. ریشه‌های تیره به رنگ بلوند روشن در نزدیکی تاج ترکیب شده‌اند، در حالی که لایه‌های پایین دارای هایلایت‌های قهوه‌ای تیره‌تر هستند که جلوه‌ای زیبای کم نور ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال حجم بودید، این سبک برای شماست.


16. هایلایت بیسکوتی 


هایلایت مو

شگفت‌انگیز است که هایلایت چگونه می‌تواند به موهای ظریف بافت اضافه کند و تغییر دهد. این ظاهر دارای هایلایت‌های قهوه‌ای ملایمی است که در قسمت‌های ظریف روی موهای تیره قرار گرفته‌اند. نورها به سمت پشت سر سنگین‌تر هستند. این سبک به لطف قرار دادن هایلایت‌های رنگ شده با دست، بسیار کم هزینه به نظر می‌رسد. با استفاده از سبکی مانند این، زمان زیادی را بین لمس‌ها دریافت می‌کنید.


17. هایلایت کاراملی


هایلایت مو

این سبک تیره شبیه کارامل در حال ذوب شدن است. هایلایت‌ها در قسمت‌های ضخیم قرار گرفته‌اند و میزان بافتی را که اضافه می‌کنند کاهش می‌دهند. قرارگیری سفارشی به جذابیت ظاهر می‌افزاید. ایده جذاب برای رنگ مو کاراملی با هایلایت برای انواع موهای موج‌دار و مجعد مناسب است.


18. هایلایت بلوطی


هایلایت مو

واضح است که ما نمی‌توانیم از آن‌ها به اندازه کافی استفاده کنیم. این سبک بسیار زیبا و خاص است و تن‌های گرم به جذابیت بیشتر آن کمک می‌کند. هایلایت‌ها کمی دورتر از ریشه‌ها شروع می‌شوند و به طور یکپارچه با هم ترکیب شده‌اند.


19. هایلایت سی‌بل


هایلایت مو

موهای Sable یکی از جدیدترین موارد مورد علاقه ما است. این ظاهر دارای بافت بسیار زیادی است و لایت در بخش‌های کوچک سفارشی رنگ شده‌اند. بخش‌ها ناهموار هستند و به ظاهر شخصیت و ابعاد می‌بخشند. اگر موهای ظریفی دارید، این ظاهر به عمق بخشیدن و توهم حجم دادن کمک می‌کند.


20. هایلایت خاکستری قهوه‌ای


هایلایت مو

ما به سختی با مدل‌های عالی روی موهای مجعد ظریف روبرو می‌شویم. با این حال، این رنگ قهوه‌ای خاکستری کمک کرده است تا ابعاد و تعریف زیادی به فرها در این ظاهر اضافه شود. هایلایت‌ها دو رنگ هستند و رنگ تیره‌تر به عمق می‌افزاید و رنگ روشن‌تر فرها را مشخص می‌کند.


21. هایلایت فالایاژ


هایلایت مو

امواج رویایی در این نگاه ما را در خلسه فرو می‌برد. این هنرمند ظاهر پاییزی عالی را روی این استایل بلند ایجاد کرده است. هایلایت‌ها به صورت سفارشی قرار داده شده‌اند و روی آن نقاشی شده‌اند تا یک شاهکار مواج زیبا ایجاد کنند. موها از قهوه‌ای تیره به قهوه‌ای روشن زیبا محو می‌شوند و ما که کاملاً مسحور شده‌ایم شما چطور!
فالایاژ، مشابه بالیاژ، در سال 2017 محبوبیت پیدا کرد. فالایاژ رنگ‌های پاییزی مانند قهوه‌ای ، قهوه‌ای طلایی و مسی را با هم ترکیب می‌کند تا رنگ طبیعی موهای شما را گرم کند و آن را برای تغییر از زمستان به بهار ایده‌آل می‌کند.


22. هایلایت مسی


هایلایت مو

اگر عاشق رنگ‌های گرم هستید، نمی‌توان انکار کرد که مسی یکی از بهترین رنگ‌ها برای کار با آن است. به خصوص وقتی صحبت از کار با هایلایت مو قهو‌ه‌ای می‌شود، لایت‌های مسی در کناره‌های تاج و جلوی این سبک سنگین هستند. قرارگیری سفارشی به رشد یکپارچه موها کمک می‌کند و در بین لمس‌ها زمان می‌برد.


23. هایلایت چری


هایلایت مو

با این همه صحبت در مورد تن‌های گرم، غیرقابل بخشش بود که استایل قرمز را در این لیست قرار نمی‌داد. این قرمز گیلاسی روی موهای قهوه‌ای قلب همه ما را ربوده است. این ترکیب کاملاً یکپارچه با رگه‌هایی از قرمز روشن‌تر است که به افزودن ابعاد و عمق به ظاهر کمک می‌کند.


24. هایلایت ملت


هایلایت مو

این یکی از ظریف‌ترین هایلایت‌هایی است که با آن برخورد کرده‌ایم و ما بسیار متأثر شده‌ایم. شما حتی نمی‌توانید با انگشت روی جایی که پایه جت بلک شروع به از دست دادن رنگ خود می‌کند، بگذارید تا به قهوه‌ای شکلاتی تیره و زیبا تبدیل شود. هایلایت‌ها تقریباً نامرئی هستند، اما ما از صاف بودن نتیجه لذت می‌بریم.


25. هایلایت ته رنگ شرابی


هایلایت مو

هایلایت‌های شرابی تقریباً همیشه مورد توجه موهای تیره قرار می‌گیرند، و آن‌ها را به یک انتخاب محبوب در مورد هایلایت تبدیل می‌کند. رنگ آن پررنگ است اما پایه طبیعی دارد و کاملاً به موهای تیره تبدیل می‌شود. هایلایت‌های بورگوندی در این سبک بسیار ظریف هستند و به عمق بخشیدن کمک می‌کنند. این مدل بافت زیادی ندارد، و این مدل را برای خانم‌هایی با موهای بافت‌دار بزرگ و همچنین موهای ضخیم اما صاف یا موج‌دار عالی می‌کند.

نکاتی که قبل از هایلایت کردن موهایتان باید در نظر داشته باشید

چندین ایده هایلایت زرق و برق‌دار برای موهای تیره وجود دارد. با این حال، قبل از رزرو وقت سالن، باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید تا مطمئن شوید که مواد شیمیایی موهای شما را خراب نمی‌کند. 
هایلایت برای موهای تیره می‌تواند عمق، ابعاد و بافت موهای شما را مانند هیچ اکسسوری دیگری افزایش دهد. مخصوصاً هایلایت موهبتی الهی برای خانم‌های تیره مو است زیرا به اندازه رنگ کردن کامل موهای تیره که به معنای دکلره شدن است آسیب زیادی نمی‌رساند. بنابراین، افزودن هایلایت به موهایتان گزینه مطمئن‌تری است که به شما امکان می‌دهد رنگ‌های مختلف مو را بدون آسیب رساندن به یکپارچگی موهای خود امتحان کنید. از بین هایلایت‌های شرابی، قرمز گیلاسی، قهوه‌ای شکلاتی تیره، مسی، شاه بلوطی، قهوه‌ای خاکستری و طلایی رنگ انتخاب کنید تا فوراً موهای خود را زیباتر کنید.


سوالات متداول


برای موهای تیره بالیاژ بهتر است یا هایلایت؟
بستگی به رنگ موی دلخواه و رژیم نگهداری شما دارد. Balayage نسبتاً کم نگهداری است و هایلایت‌های ظریف و ترکیبی را ارائه می‌دهد که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. با این حال، اگر مایل به رنگ موی 4 درجه یا روشن‌تر از موهای طبیعی خود هستید، هایلایت را انتخاب کنید.
آیا می‌توانید موهای مشکی را بدون بلیچ هایلایت کنید؟
نه. در حالی که برخی از رنگ‌های مو حاوی مقادیر کمی پراکسید هستند که ممکن است موها را روشن کنند، نتایج به اندازه کافی قابل توجه نیستند و ماندگاری بالایی ندارند.
چه چیزی روی موهای تیره ماندگاری بیشتری دارد هایلایت یا بالیاژ؟
بالایاژ. هایلایت‌ها بعد از حدود 6-8 هفته نیاز به تمدید دارند، در حالی که بالیاژ می‌تواند تا 2-6 ماه ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: 30 رنگ موی دورنگ ترند سال 2023

مطالب مرتبط