8 فواید کشمش سیاه (مویز) برای پوست، مو و سلامت

8 فواید کشمش سیاه (مویز) برای پوست، مو و سلامت

12 دی 1401

کشمش در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است! کشمش اساساً انگور خشکی است که می‌توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری و استفاده کرد! این میوه‌های خشک ریز که به خاطر طعم لطیف شیرین و طعم آبدار خود شناخته شده اند، فواید بیشتری از طعم خوب خود دارند! آن‌ها بسیار مغذی هستند و دارای خواص دارویی و فواید سلامتی زیادی هستند! انگور و کشمش به طور طبیعی منابع غنی از چندین ترکیب گیاهی قدرتمند هستند که به شما در بهبود پوست، مو و سلامت کلی کمک می‌کنند! برای دانستن بیشتر در مورد فواید مختلف کشمش سیاه، به خواندن ادامه دهید!


فواید کشمش سیاه برای پوست


اگر می‌خواهید علائم پیری را حتی پس از رسیدن به اواخر سی سالگی متوقف کنید، مصرف منظم کشمش سیاه انتخاب عالی برای شما خواهد بود. در اینجا دلیل مفید بودن این میوه برای پوست شما آمده است:

1. خون  را  از ناخالصی‌ها پاک می‌کند:

پوست بدون عیب چیزی است که هر دختری آرزوی آن را دارد. اما اغلب برای ما سخت می‌شود که خون خود را از سموم، مواد زائد و ناخالصی‌های دیگر پاک کنیم، که در نهایت منجر به خشکی، آکنه و پوست غیرجذاب صورت می‌شود. در این مقاله به اهمیت کشمش سیاه توجه زیادی شده است. به عنوان منبع عالی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی، عملکرد کبد و کلیه را تسریع می‌کنند. علاوه بر این، رادیکال‌های آزاد مضر را از بدن ما حذف کرده و آن را به طور کامل سم زدایی می‌کند. همه‌ی این‌ها برای داشتن پوستی تمیز و شفاف مفید هستند.

2. از پیری زودرس جلوگیری می‌کند:

کشمش سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و همچنین فیتوکمیکال‌های ضروری است. هر دوی این ترکیبات قادرند از سلول‌های پوست ما در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آلودگی بیش از حد و غیره محافظت کنند. از آنجایی که آن‌ها می‌توانند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از تجزیه‌ی دی اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) سلول‌های پوست ما جلوگیری کنند، ایمنی ما بالا می‌رود و خاصیت ارتجاعی فیبرهای عضلانی ما تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در نتیجه، ما می‌توانیم به طور مؤثر از پیری زودرس جلوگیری کنیم.


فواید کشمش سیاه برای مو


چند نفر از ما از ریزش مکرر مو یا سفید شدن نابهنگام خود خسته شده‌ایم؟ بسیاری از ما، درست است؟ کشمش سیاه می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راه حل‌ها برای این مسائل مطرح شود. نگاهی بیندازید:

3. نازک شدن موها را به پایان برسانید:

با کشمش سیاه به ریزش مو «نه» بگویید. این میوه‌های کوچک و در عین حال قدرتمند سرشار از آهن هستند که یک ماده مغذی حیاتی و ضروری برای بدن ما است. وقتی صحبت از سالم نگه داشتن سیستم گردش خون می‌شود، نمی‌توان اهمیت آهن را نادیده گرفت. برعکس، یک سیستم گردش خون سالم برای حفظ گردش خون در سرتاسر پوست سر، تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری است.

4. جلوگیری از سفیدی زودرس مو:

شما می‌توانید با گنجاندن کشمش سیاه در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود، جلوی سفید شدن بی موقع موهای خود را بگیرید. آنها نه تنها مملو از آهن هستند، بلکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که جذب سریع این ماده‌ی معدنی را تسهیل می‌کند و تغذیه‌ی مناسبی برای موها فراهم می‌کند. بنابراین، مصرف کشمش سیاه برای حفظ سلامت و همچنین رنگ طبیعی موهای ما بسیار مفید است.


فواید کشمش سیاه برای سلامتی


کشمش سیاه علاوه بر افزایش زیبایی ما، فواید بسیار زیادی برای سلامتی ما نیز دارد. در زیر به برخی از مهمترین مزایای سلامتی این میوه اشاره شده است:

5. مبارزه با کلسترول بد:

کشمش سیاه حاوی کلسترول نیست. در عوض، به مهار اثرات نامطلوب لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL) یا به اصطلاح کلسترول بد موجود در بدن ما کمک می‌کند. محققان ثابت کرده‌اند که کشمش سیاه حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است که اساساً یک ترکیب ضد کلسترول است. LDL را از جریان خون ما به کبد منتقل می‌کند و دفع آن را از بدن ما تسهیل می‌کند. پلی فنول‌ها، دسته خاصی از آنتی اکسیدان‌های آلی موجود در کشمش سیاه، با مهار آنزیم‌های مختلف جذب کننده کلسترول، به کاهش سطح کلسترول در بدن ما کمک می‌کنند.

6. کم خونی را در کنترل می‌کند:

افرادی که از کم خونی حاد رنج می‌برند نیز می‌توانند از کشمش سیاه استفاده کنند. میزان آهن این میوه‌ها بسیار بیشتر از چندین میوه و سبزیجات غنی از آهن است. این بدان معناست که اگر مصرف کشمش سیاه را به یک عادت تبدیل کنید، به راحتی می‌توانید آهن مورد نیاز روزانه را تأمین کنید و از کم خونی جلوگیری کنید.

7. فشار خون را تحت کنترل نگه می‌دارد:

فشار خون بالا می‌تواند عوارض سلامتی قابل توجهی ایجاد کند. مطمئن شوید که کشمش سیاه را هر روز هنگام صبح مصرف می‌کنید. این‌ها سرشار از پتاسیم هستند، مؤثرترین ماده‌ی معدنی که می‌تواند سطح سدیم را در بدن ما به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از آنجایی که سدیم عامل اصلی افزایش فشار خون ما است، کنترل آن برای جلوگیری از عواقب جدی مهم است. از این رو، کشمش سیاه را به مصرف روزانه‌ی میوه‌ها اضافه کنید تا از بیماری‌های قلبی عروقی دور بمانید.

8. پوکی استخوان را درمان کنید:

کشمش سیاه علاوه بر پتاسیم، مقدار مناسبی کلسیم نیز دارد. کلسیم به عنوان مهم‌ترین ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی استخوان‌های ما، نقش کلیدی در حفظ سلامت سیستم اسکلتی ما دارد. کمبود این ماده‌ی معدنی می‌تواند منجر به اختلالات استخوانی شدید مانند پوکی استخوان شود. با این حال، کشمش سیاه می‌تواند سطح کلسیم را در بدن ما افزایش دهد و به درمان موفقیت آمیز این بیماری‌ها کمک کند.

کشمش سیاه میوه‌های کوچک شیرینی از خوشمزگی است که می‌تواند به طور همزمان پوست، مو و سلامت شما را تقویت کند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، چندین فواید سلامتی وجود دارد که شایسته‌ی بررسی دقیق‌تر است، و ما در اینجا برخی از بهترین آن‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم. 
 

بیشتر بخوانید: خوردن بیش از حد انگور چه عوارضی دارد؟

مطالب مرتبط