نکات آرایشی برای 8 نوع موهای رنگ شده

نکات آرایشی برای 8 نوع موهای رنگ شده

16 آذر 1401

آیا به دنبال بهترین نکات آرایشی برای موهای رنگ شده هستید؟ ما می‌توانیم به شما کمک کنیم!
از آرایش می‌توان برای تقویت ویژگی‌های زیبایی، پنهان کردن عیوب و بهبود بافت پوست استفاده کرد. با این وجود، آرایش مؤثر به جای پیروی از مد رنگ، مستلزم انتخاب لوازم آرایشی و رنگ‌هایی است که کاملاً با موهای شما هماهنگ باشد.
تلاش برای هماهنگی با آرایش و موهای خود می‌تواند دشوار باشد، چه موهایتان را یک آرایشگر حرفه‌ای رنگ کرده باشد و چه خودتان این کار را انجام داده باشید. مهم نیست که چقدر رنگ موی شما شگفت انگیز است، اگر رنگ موهایتان و آرایشتان نداشته باشید، هر دو شکست خواهند خورد.
اما نگران نباش! در این مقاله چند نکته اضافه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند موهای کاملاً رنگ شده‌ی خود را با صورت خود هماهنگ کنید.

1. رنگ موهای تیره/موهای سیاه:

زیبایی‌های موهای تیره زمانی بهترین به نظر می‌رسند که ویژگی‌های مثبت فرد را افزایش دهند و بقیه‌ی ظاهر را ساده نگه دارند. موهای تیره معمولاً با چشمان تیره نیز همراه است. این ترکیب به شما امکان می‌دهد تقریباً هر سایه‌ای را به راحتی به چشمانتان بزنید. زیبایی‌های موهای تیره می‌توانند رنگ‌های تندتری داشته باشند و همچنین با سایه‌های روشن‌تر بازی کنند.
آرایش چشم خوب با لب‌های نود و رژگونه‌ی‌ هلویی فوق‌العاده خوب به نظر می‌رسد. خانم‌هایی که موهای تیره با رنگ پوست متوسط دارند باید بیشتر از رنگ‌های شرابی و تناژهای آبی استفاده کنند. رنگ‌های گرم‌تر مانند برنز، مرجانی، بنفش و قهوه‌ای روی چشم نیز عالی به نظر می‌رسند. شما می‌توانید رژلب قرمز یا هلویی را روی لب‌های خود بزنید و ظاهرتان را تغییر دهید.

2. رنگ موهای بلوند:

زیبایی‌های موی بلوند باید آرایش خود را با دقت انتخاب کنند وگرنه در نهایت ظاهری شسته و رفته خواهند داشت. رنگ‌های ملایم و سایه‌های پاستلی برای موهای بلوند بهترین کار را دارند زیرا رنگ‌های تیره کنتراست شدیدی ایجاد می‌کنند.
یک برنزه کننده خوب روی پیشانی، گونه‌ها و چانه‌ی خود بزنید. شما می‌توانید سایه‌ی چشم عاج یا صورتی و برای گونه‌ها رژگونه‌ی صورتی انتخاب کنید. خط چشم‌های خاکستری، آبی و سبزهای مایل به سبز با این نوع رنگ مو بهتر کار می‌کنند. برای تکمیل آرایش خود، از رژلب قهوه‌ای یا خنثی با ته رنگ صورتی یا هلویی استفاده کنید. از رژ لب قهوه‌ای استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود صورت شما کدر به نظر برسد. در آرایش چشم زیاده روی نکنید. ریمل قهوه‌ای نیز به همان اندازه خوب به نظر می‌رسد.

3. رنگ موهای قهوه‌ای متوسط:

از آنجایی که رنگ موهای شما به اندازه‌ی سایه‌های مشکی یا قهوه‌ای عمیق نیست، باید از سایه‌هایی استفاده کنید که با رنگ پوست یا رنگ چشم شما مرتبط باشد! با استفاده از برنزه‌ای با رنگ‌های هلویی و صورتی روی پوستتان، کمی درخشندگی به رنگ پوست خود اضافه کنید. برنزر درخشندگی خوبی به صورت شما می‌بخشد و رژگونه‌ی هلویی به روشن شدن پوست کمک می‌کند.
برای بهترکردن ظاهر خود، به سراغ سایه‌ی معمولی برهنه یا خنثی نروید. به جای آن، لب‌های خود را با یک رژ لب با پایه‌ی کمی نارنجی-قرمز بازی کنید و رنگ‌های خنثی را برای سایه‌ی چشم حفظ کنید. برای داشتن ظاهری عالی، یک خط چشم قهوه‌ای زیبا بزنید و آن را با ریمل مشکی پر کنید!

4. رنگ موهای رنگ شده‌ی عسلی:

برای داشتن ظاهری طبیعی، یک سایه‌ی روشن با مقداری درخشش طلایی که تا قسمت چین پلک کشیده شده است، زیبا به نظر می‌رسد و چشمان شما را درخشان می‌کند. به سراغ رژ گونه‌ی هلویی بروید. خط چشم قهوه‌ای یا بنفش را برای زیبایی چشمان خود انتخاب کنید یا اگر می‌توانید یک خط چشم سبز تیره را انتخاب کنید.

5. رنگ موی کاراملی:

در حالی که رنگ‌های قهوه‌ای طلایی موی کاراملی، برنزه شدن صورت را کاملاً افزایش می‌دهد، می‌تواند رنگ پوست کم‌رنگ‌تر را کدر و خاکستری نشان دهد. اگر پوست شما رنگ پریده است، با استفاده از آرایش در رنگ‌های خنثی و روشن با روکش ساتن، با متعادل کردن رنگ‌های سرد کارامل، از ظاهری بی روح بپرهیزید.
می‌توانید از سایه‌های قهوه‌ای ملایم، خاکستری یا بژ عاجی روی چشم‌هایتان استفاده کنید و خط چشم قهوه‌ای را انتخاب کنید. با چیدن رژگونه‌هایی به رنگ‌های مرجانی، صورتی فوشیا و صورتی ملایم، کمی درخشش به پوست خود اضافه کنید، سعی کنید از زیرسازی‌های رنگ پریده خودداری کنید. برای درخشش بیشتر می‌توانید یک رژلب صورتی ملایم و براق را امتحان کنید.

6. رنگ موهای قرمز:

موهای قرمز تیره مانند رنگ‌های گیلاسی یا خرمایی باید با رنگ‌های خنثی‌تر بازی کنند. همچنین می‌توانید از سایه‌هایی با نکات صورتی نیز استفاده کنید. با چشمان خود بازی کنید و رنگ لب‌ها را نود نگه دارید. این بدان معنا نیست که شما باید موهای خود را با سایه‌ی چشم خود هماهنگ کنید. دو یا سه سایه بردارید و آن‌ها را مانند سایه‌ی چشم صورتی شامپاینی با رنگ سبز یا برنزی با هم ترکیب کنید. می‌توانید آرایش خود را با موهایتان تضاد کنید.
اگر رنگ قرمز شما روشن‌تر است، رژگونه‌ی مرجانی صورتی را روی گونه‌های خود بمالید. چشم‌ها را زیاد آرایش نکنید زیرا موها و لب‌ها از قبل روشن شده‌اند. از یک سایه‌ی خنثای خوب استفاده کنید اما از رنگ نارنجی خودداری کنید. با خط چشم قهوه‌ای یا خاکستری و ریمل مشکی یا قهوه‌ای ظاهرتان را کامل کنید.

7. رنگ موهای بنفش

موهای رنگ شده‌ی بنفش می‌تواند از سایه‌ی بنفش تیره تا رنگ یاسی روشن که شبیه رنگ بلوند است متغیر باشد. می‌توانید از آرایش مکمل با رنگ سبز استفاده کنید تا رنگ‌های جواهری را در پوست و چشمان خود نمایان کنید. دو یا سه سایه‌ی چشم را انتخاب کنید تا ظاهری چند بعدی شیک برای شما ایجاد کند.
اگر موهایتان سایه‌ی بنفش تیره‌تری دارد، از آرایش‌های روشن برای تکمیل ظاهرتان استفاده کنید. برای سایه‌های روشن‌تر مانند بنفش یاسی، از سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید تا جلوه‌ای متضاد ایجاد کنید. رنگ‌هایی با سایه‌های خاکی مانند مشکی، قهوه‌ای و قرمز تکمیل می‌شود. از یک سایه‌ی قهوه‌ای هلویی برای رژگونه و رنگ لب خود استفاده کنید. 

8. رنگ موی سرخابی:

از آنجایی که خود رنگ مو بسیار پررنگ است، آرایش خود را در طول روز کمرنگ کنید. در طول روز به سراغ آرایش چشم‌های سرمه‌ای روشن و رژ لب نود بروید. برای شب، می‌توانید رنگ قرمز یا صورتی را به ظاهر خود اضافه کنید. چشم‌هایتان را با خط چشم مشکی یا قهوه‌ای خط بزنید اما خطوط ضخیم نکشید. می‌توانید از برنزر یا رژگونه استفاده کنید اما زیاده روی نکنید. ریمل باید طبیعی به نظر برسد، یا حتی می‌توانید کاملاً از آن اجتناب کنید. 
یافتن بهترین نکات آرایشی برای موهای رنگ شده می‌تواند یک چالش دشوار باشد. مقدار مناسب آرایش می‌تواند عیوب شما را پنهان کند، ویژگی‌های صورت شما را برجسته کند و بافت پوست شما را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که نکات ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید تا ترکیبی عالی داشته باشید. اگر موهای مشکی یا تیره‌ای دارید، به سراغ آرایش چشم‌های مشخص با رژ لب‌های نود، قرمز یا هلویی بروید. کسانی که موهای بلوند براق دارند بهتر است از سایه‌ی چشم خاکستری یا آبی با رژ لب‌های خنثی استفاده کنند. اگر موهایی به رنگ بنفش یا سرخابی دارید، برای ایجاد ظاهری ساده و متضاد، سایه‌های روشن‌تر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که در آرایش خود زیاده روی نکنید و سایه‌هایی را انتخاب کنید که ظاهری زیبا و پر زرق و برق به شما می‌دهد.

 بیشتر بخوانید: ریزش مو و تنبلی تخمدان: علل، علائم و درمان

مطالب مرتبط