نحوه استفاده از کرم پودر مایع

نحوه استفاده از کرم پودر مایع

26 مهر 1401

کرم پودر قلب یک آرایش حرفه‌ای است. بنابراین، دانستن نحوه استفاده از کرم پودر مایع برای به دست آوردن بافت طبیعی پوست یکی از مهم‌ترین ترفند‌های آرایشی که همه باید بدانند. راز میکاپ زیبا، ابزار و تکنیک‌های مناسب است. این مقاله راه‌های مختلفی را برای استفاده از کرم پودر مایع با برس، انگشتان، مخلوط کن زیبایی و اسفنج فهرست می‌کند. ادامه مطلب

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید تا کرم پودر را به طور کامل روی پوست خود بمالید:

  • پاک کننده
  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • کرم پودر مایع
  • کانسیلر
  • براش
  • اسفنج

 


نحوه استفاده از کرم پودر مایع 


مرحله 1: صورت خود را با یک پاک کننده بشویید

از یک پاک‌کننده برای شستن صورت خود استفاده کنید و چربی اضافی و کثیفی را که می‌تواند پوست شما را کدر و چرب نشان دهد پاک کنید. صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

مرحله 2: از مرطوب کننده استفاده کنید

چه پوست چرب یا خشک داشته باشید، مرطوب کننده ضروری است. پوست شما را هیدراته می‌کند و به درخشندگی آن کمک می‌کند. همچنین در صورت خروج از منزل باید از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید. قبل از رفتن به مرحله بعدی، پنج دقیقه صبر کنید.

مرحله 3: از پرایمر استفاده کنید

در ادامه به شما یاد می‌دهیم که نحوه انتخاب پنکیک آرایشی چیست، خب دو قطره پرایمر تمام چیزی است که برای محو کردن منافذ و ایجاد یک بوم صاف برای کرم پودر خود نیاز دارید. پرایمر را با انگشتان خود روی پیشانی، اطراف دهان و نواحی که نیاز به محو شدن دارید بمالید. به یاد داشته باشید که به آن ضربه بزنید و پوست خود را نکشید.

مرحله 4: صورت خود را با کرم پودر نقطه گذاری کنید

مقداری کرم پودر مایع را روی پشت دست خود بریزید و آن را روی تمام صورت خود قرار دهید. روی مناطقی که نیاز به پوشش دارند، مانند چانه، اطراف دهان و نواحی رنگدانه تمرکز کنید.
توجه: برای درخشش بیشتر، می‌توانید کرم پودر خود را با روغن صورت یا هایلایتر مایع ترکیب کنید. 

مرحله 5: فیکس کردن

از اسپری سفت کننده استفاده کنید و براش کرم پودر را مرطوب کنید (یک برس بالای صاف یا برس کابوکی). مواد اضافی را پاک کنید و با یک حرکت سریع و ملایم کرم پودر را روی تمام صورت، گردن و گوش خود پخش کنید.

مرحله 6: با یک اسفنج مرطوب مخلوط کنید

بیوتی بلندر را مرطوب کرده و آن را روی تمام صورت خود بچرخانید تا کرم پودر ترکیب شده، اضافی آن خیس شود و خطوط براش صاف شود.

مرحله 7: از کانسیلر استفاده کنید

این مرحله اختیاری است. اما اگر دارای هایپرپیگمانتاسیون یا جای آکنه هستید، کانسیلر می‌تواند به شما کمک کند پوستی یکدست داشته باشید. چند نقطه را اعمال کنید و با انگشتان خود به آن ضربه بزنید و لبه‌های بیرونی را با هم مخلوط کنید.

نتیجه نهایی

این یک آموزش پایه و روش صحیح کرم پودر زدن برای مبتدیان است. اگر می‌خواهید به جزئیات استفاده از براش، اسفنج و انگشتان خود برای اعمال کرم پودر مایع بپردازید، به پایین بروید!

 


آموزش زدن کرم پودر مایع با براش


نوع قلمویی که می‌خواهید استفاده کنید صرفاً به ظاهری که می‌خواهید استفاده کنید بستگی دارد. یک برس پایه صاف به شما پوشش کامل می‌دهد. با این حال، اگر به دنبال چیزی کمی طبیعی‌تر هستید، می‌توانید از یک براش صاف کننده استفاده کنید که پوشش متوسطی ایجاد می‌کند، یا یک براش استیپلینگ که به شما پوشش متوسطی می‌دهد. اگر می‌خواهید کرم پودر شما بی‌عیب و نقص به نظر برسد، از یک براش باف کننده استفاده کنید تا محصول را با حرکات دایره‌ای روی پوستتان بمالید.


آموزش زدن کرم پودر مایع با انگشتان


اگر این روند را در اینترنت دنبال کرده‌اید، استفاده از انگشتان برای اعمال کرم پودر آن را بزرگ کرده است. این احتمالاً بهترین گزینه برای کسی است که برای اولین بار با کرم پودر را امتحان می‌کند.
با انگشت اشاره خود کرم پودر را روی نواحی مورد نیاز نقطه بزنید. در نواحی بزرگ صورت، از تمام انگشتان خود برای پخش کرم پودر استفاده کنید. برای جاهایی مانند زیر چشم و اطراف بینی از انگشت حلقه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که کرم پودر در چین‌ها فرو نرود. با این حال، اگر پوست چرب دارید، از انگشتان خود استفاده نکنید زیرا روغن‌های طبیعی موجود در انگشتان شما می‌توانند به صورت پخش شوند.


آموزش زدن کرم پودر مایع با بیوتی بلندر


بیوتی بلندر در جهان طوفان به‌پا کرده است و بازی آرایش را برای بسیاری از افراد تغییر داده است. این اسفنج تخم مرغی شکل است و زمانی که می‌خواهید پوست شما عالی به نظر برسد، یک جایگزین عالی برای براش است.
برای استفاده از کرم پودر با یک بیوتی بلندر، کرم پودر را روی تمام صورت نقطه بزنید. با یک بیوتی بلندر مرطوب روی محصول بروید و مخلوط کنید! وقت خود را صرف کنید و در هنگام مخلوط کردن صبر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که محصول به طور یکنواخت توزیع شده است تا در جاهایی شبیه به آن به نظر نرسد.


آموزش زدن کرم پودر مایع با اسفنج


اسفنج‌ها به صورت مربع و گوه شکل هستند و برای اعمال کرم پودر روی پوست استفاده می‌شوند. می‌توانید از این اسفنج‌ها به صورت مرطوب یا خشک استفاده کنید. اسفنج آرایش را با کرم پودر آغشته کنید و با حرکات سبک شروع به مالیدن آن روی صورت کنید. از مرکز صورت شروع کنید و به سمت بیرون بروید. تا زمانی که از پوشش راضی باشید، روی آن کار کنید.
ابزاری که استفاده می‌کنید بستگی به این دارد که با چه چیزی راحت هستید. اگر انگشتان شما کنترل بهتری نسبت به بیوتی بلندر به شما می‌دهند، از آن‌ها برای اعمال کرم پودر استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر ابزاری را امتحان کنید و بهترین کار را برای شما پیدا کنید.


تنظیم آن را فراموش نکنید!


ایجاد این پایه بی‌عیب و نقص به مدت طولانی پوشیدن نیز بستگی به نحوه تنظیم آن دارد. از یک پودر شفاف یا سفت‌کننده برای سفت شدن کرم پودر مایع خود استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از یک براش بزرگ کرکی یا یک اسفنج آرایشی استفاده کنید.
به براش یا اسفنج خود یک یا دو چرخش بدهید تا پودر را جمع کند. از مرکز صورت خود شروع کنید. گوشه چشم، مرکز پیشانی، بینی، دهان و چانه. هر چه باقی مانده، روی گونه‌های خود استفاده کنید. کمی بیشتر از محصول استفاده کنید و زیرسازی را روی گردن و گوش خود قرار دهید.
در حالی که استفاده از کرم پودر مطلوب است، تمیز نگه داشتن صورت نیز برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش مهم است. یک راه آسان برای انجام این کار این است که در پایان روز کرم پودر را بردارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.


چگونه کرم پودر بزنیم؟


لوازم آرایشی که به آن نیاز خواهید داشت

  • پاک‌کننده آرایش بر پایه روغن / روغن زیتون
  • پد پنبه‌ای
  • شوینده / پاک‌کننده صورت
  • حوله تمیز
  • تونر و مرطوب کننده

روش انجام کار

  • پد پنبه‌ای را با پاک‌کننده یا روغن آغشته کنید.
  • از حرکات دایره‌ای ملایم برای برداشتن کرم پودر از صورت، گردن و گوش خود استفاده کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید و صورت خود را بشویید تا باقیمانده زیرسازی و آثار چربی پاک شود.
  • سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید تا منافذ پوستتان را ببندید و پوستتان را تسکین دهید.

امیدواریم این مقاله بتواند به یکی از سوالاتی که بیشتر پرسیده شده پاسخ دهد، چگونه از کرم پودر مایع استفاده کنیم؟ کرم پودرها می‌توانند استایل عالی برای شما بسازند یا آن را خراب کند. همه چیز به نحوه استفاده شما بستگی دارد. قبل از خرید یک کرم پودر مایع، مهم است که رنگ، سایه، تن، ته رنگ، بافت و نوع پوست خود را بشناسید روش‌های عالی برای پیدا کردن فاندیشن همرنگ پوستتان وجود دارد. همانطور که وارد بازار می‌شوید، خواهید دانست که پایه‌ای وجود دارد که فقط برای شما ساخته شده است. بنابراین از سایه مورد نیاز پوست خود مطمئن باشید. همیشه قبل از استفاده از کرم پودر، روال مراقبت از پوست خود را دنبال کنید. صورت خود را کاملاً تمیز کرده و آن را مرطوب کنید. استفاده از پرایمر خود را فراموش نکنید. و مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای ایجاد جادو دارید. در نهایت، وقت خود را صرف کنید و کرم پودر مایع خود را به خوبی ترکیب کنید تا از پف کردن آن روی صورت جلوگیری کنید.


سوالات متداول


چه زمانی رنگ را اصلاح کنیم؟
اگر هیپرپیگمانتاسیون دارید، برای جلوگیری از خاکستری به نظر رسیدن کرم پودر، به اصلاح رنگ بروید. همچنین هرگونه رنگ بنفش یا قرمز را خنثی می‌کند. با یک متخصص زیبایی صحبت کنید تا متوجه شوید کدام اصلاح کننده رنگ مناسب رنگ پوست شما است.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب پنکیک آرایشی

مطالب مرتبط