چشم‌هایتان را بر اساس فُرم‌شان کانتور کنید!

چشم‌هایتان را بر اساس فُرم‌شان کانتور کنید!

06 آذر 1399

آیا همیشه می‌خواستید نحوه کانتور کردن چشم را یاد بگیرید؟ هیچ زمانی بهتر از الان برای یادگیری وجود ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانتور کردن چشم‌ها با فرم‌های متفاوت به خواندن مقاله ادامه بدهید. کانتور کردن تنها برای داشتن استخوان‌های گونه برجسته مانند کیم کاردشیان نیست. از این روش می‌توان برای زیباتر کردن استخوان ترقوه، استخوان فک و زیباتر کردن حالت چشم‌ها استفاده کرد. کانتور کردن چشم در آرایش برای تغییر یا زیباتر کردن حالت طبیعی خو چشم است و اگر شما چشم‌هایی رو به پایین، تک پلک یا ریز دارید، این نحوه کانتور ترفند بعدی مورد علاقه شما در انجام آرایش خواهد بود. شما در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه چشمانتان را کانتور کنید و چهره‌ای چشمگیرتر داشته باشید. فرم چشم‌های شما چیست؟ با انجام یک جستجوی راحت در اینترنت می‌توانید فرم چشم‌های خود را پیدا کرده و روش کانتور مناسب آن را انجام دهید.

1. چشم‌های گرد

خانم‌هایی که چشمهایشان گرد است، چشمانی بزرگ و باز دارند. به همین دلیل هدف از کانتور کردن این نوع چشم‌ها کشیده‌تر کردن فرم آنهاست. اینکار را با زدن سایه‌ای متوسط تا تیره در وسط چشم و سپس استفاده از سایه روشن روی گوشه‌های چشم جهت هایلایت کردن آنها انجام دهید. ترجیحاً از سایه چشم مات استفاده کنید، بعلاوه شما همچنین باید در طول خط مژه خود خط چشم بکشید زیرا این کار به کوچکتر کردن ظاهر چشم‌های شما نیز کمک می‌کند.

2. چشم‌های بادامی

اگر فرم چشم‌های شما بادامی است، خانم بسیار خوش شانسی هستید. این فرم چشم راحت‌ترین نوع برای انجام کانتور است. پس تنها لازم است که از سایه چشمی با رنگ متوسط مانند سایه چشم مات قهوه‌ای یا مات خاکستری روی پلک استفاده کنید. برای چین بیرونی چشم از یک سایه تیره‌تر استفاده کنید. جهت از بین بردن خط میان سایه‌های مختلف، حتماً مطمئن شوید که سایه چشم‌ها را به خوبی در یکدیگر محو می‌کنید. این نحوه کانتور به چشم‌های بادامی شما کمک می‌کند تا ظاهری زیبا و چشمگیرتر داشته باشند

3. چشم‌های تک پلک

چشم‌های تک پلک آن نوعی از چشم‌ها است که تنها یک پلک سفت دارند. اگر روش کانتور کردن مناسب این چشم‌ها را ندانید، آرایش کردن آنها می‌تواند کاری چالش ‌برانگیز باشد. کاری که شما باید انجام دهید، تأثیری محو از ترکیب چندین نوع سایه چشم در یکدیگر روی پلکتان است. کار خود را با زدن سایه چشم‌ تیره نزدیک خط مژه خود شروع کنید. سپس یک رنگ سایه خنثی به وسط پلک بزنید. کانتور چشم‌های خود را با استفاده از سایه چشم براق زیر ابروها تمام کنید. این روش آرایش چشم به شما کمک خواهد کرد تا چشمانتان ظاهری بزرگ و زیباتر داشته باشند.

4. پلک افتاده

چشم‌هایی که پلک افتاده دارند، در واقع هنگام باز بودن چشم پلک بالا روی پلک پایینی چشم آنها را می‌پوشاند بنابراین آنها به فضای بیشتر روی پلک خود برای آرایش کردن و بهتر کردن فرم آن تا جای ممکن نیاز دارد. کار خود را با زدن سایه چشم قهوه‌ای مات به صورت ضربات ملایم روی پلک شروع کنید. حتماً باید این کار را با ضربات بسیار آرام انجام دهید تا پلک چشم ظاهری افتاده و سنگین‌تر به خود نگیرد. سپس گوشه داخلی چشم و همچنین استخوان ابرو را هایلایت کنید. اگر فکر می‌کنید اینکار کافی نیست، می‌توانید داخل چشم خود را نیز خط بکشید. برای خانم‌های با پلک‌ افتاده همیشه مرتب نگه داشتن ابروها بسیار مهم است است. اینگنه شما همیشه فضای کافی برای آرایش کردن چشم خود خواهید داشت.

5. چشم‌های ریز

برای چشم‌های ریز، همانطور که مشخص است، باید ظاهر آنها را بزرگ‌تر کنید اما نه با انجام آرایش غلیظ. بهترین کار  همیشه استفاده از سایه چشم روشن تا متوسط برای پلک است زیرا سایه چشم تیره چشم‌های شما را کوچکتر نشان خواهد داد. شما همچنین باید از خط چشم و ریمل کم استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سایه چشم‌هایی به رنگ‌های خاکستری یا برنز ملایم استفاده کنید. آرایش چشم اسموکی روشن برای چشم‌های ریز بهترین انتخاب است. بعلاوه شما می‌توانید کمی از سایه چشم روشن روی خط مژه پایین خود برای درشت‌تر کردن ظاهر چشم‌ها استفاده کنید.

6. چشم‌های بیرون زده

آن دسته از کسانی که چشم‌های بیرون زده یا ورقلمبیده دارند، هدفشان از کانتور کردن چشم باید بهتر کردن ظاهر چشم‌ها و نه بزرگ کردن آنها باشد. از سایه چشمی با رنگ متوسط تا تیره روی پلک‌ها استفاده کنید. کار خود با زدن سایه چشمی روی پلک‌ها جهت زیرسازی شروع کنید. سپس از یک سایه چشم براق روی پلک استفاده کنید. با استفاده از سایه چشم تیره‌تر چین‌های پلک را تیره کنید. کار خود را با خط کشیدن درون چشم خود تمام کنید. لطفاً از استفاده کردن سایه چشم‌های روشن خودداری کنید زیرا اینکار تنها باعث بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌های شما می‌شود.

7. چشم‌های رو به پایین

خانم‌هایی که چشم‌های رو به پایین دارند، باید هدفشان از کانتور کردن چشم‌ها لیفت کردن آنها باشد. چگونه می‌توان چشم‌ها را با کانتور لیفت کرد؟ شما می‌توانید یک سایه چشم سفید یا صورتی براق را روی گوشه درونی چشم خود استفاده کنید. سپس یک سایه چشم قهوه‌ای یا طلایی ملایم روی وسط پلک خود بزنید. تا اینجای کار شما باید آرایش چشمی اسموکی و محو داشته باشید بنابراین مطمئن شوید که سایه‌ها را به خوبی در یکدیگر محو می‌کنید. بعلاوه خط چشم کشیدن می‌تواند برای شما مفید باشد. تنها لازم است که خط چشم را در راستای خط مژه بالایی خود کشیده و دم آن را کوچک و تیز بکشید.

8. چشم‌های رو به بالا

اگر فرم چشم‌های شما رو به بالا است پس تنها چیزی که نیاز دارید متعادل کردن ظاهر آنهاست. از یک سایه چشم تیره روی گوشه بیرونیِ پایینِ چشم خود استفاده کنید. اینکار بلافاصله حالت چشم‌های شما را رو به پایین آورده و به شما کمک می‌کند تا فرم آنها را متعادل کنید. برای روی پلک، از یک سایه چشم با رنگ متوسط استفاده کنید. شما می‌توانید از همان سایه چشم روی خط مژه پایین خود نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که استخوان ابرو نیز باید هایلایت شود. اگر می‌خواهید فرم چشم‌های خود را مشخص‌تر کرده، می‌توانید کمی دم به خط چشم خود نیز اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  17 مدل آرایش که دوباره مد شدند!

مطالب مرتبط