چگونه رژ لب را در تمام روز ماندگار کنیم؟

چگونه رژ لب را در تمام روز ماندگار کنیم؟

18 مهر 1401

رژ زدن آن هم رژ لب قرمز آتشین (یا هر رنگ شاد و جسورانه دیگری!) روحیه و حال و هوای هر کسی را شادتر می‌کند. صرف نظر از این که آنقدر جسور هستید که برای میکاپ روزانه از یک رژ لب جیغ استفاده کنید یا اینکه فقط کمی از آن را با رژ لب نود ترکیب می‌کنید، حتی یک ضربه کوچک و مقدار کمی از آن این قدرت را دارد که به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری بدهد. البته هیچ چیز آزار دهنده‌تر از این نیست که در میان روز متوجه شوید رژ لب پخش شده و لکه‌های قرمز یا صورتی تند در اطراف دهانتان باقی مانده است. در اینجاست که از خود می‌پرسید چگونه آرایش خود را حفظ کنم تا آخر شب بهم نریزد خب ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که نحوه صحیح رژ کشیدن و جلوگیری از پخش شدن و محو شدن آن را یاد بگیرید از این رو ترفند مخفی نحوه رژ لب زدن صحیح را از آرایشگران ماهر جویا شده‌ایم. به خواندن مطلب ادامه دهید تا نکات و ترفندهای جالب و مؤثر برای ماندگاری بیشتر رژ بر روی لب‌ها را یاد بگیرید.


چگونه رژ لب را در تمام روز ماندگار کنیم


مرحله 1: مطمئن شوید که لب‌ها هیدراته هستند

قبل از هر کاری مطمئن شوید که لب‌هایتان هیدراته هستند و هیچ لکه یا پوسته‌ خشکی ندارند. برای مرطوب کردن لب‌ها، از بالم لب استفاده کنید. قبل از استفاده از هر محصولی روی لب، اجازه دهید بالم لب به طور کامل جذب پوست روی لب شود، در غیر این صورت رژ لب ظاهر بدی ایجاد می‌کند.

مطمئن شوید که لب‌ها هیدراته هستند

مرحله 2: لب های خود را خط بکشید

پس از آن که برای هیدراته کردن لب‌ها از بالم لب استفاده کردید، مقدار اضافی آن را با دستمال پاک کنید. در مرحله بعد از خط لب ضد آب برای پر کردن لب‌های خود استفاده کنید.

ترفند آرایشی: یکی دیگر از مراحل که بهتر است قبل از رژ لب و خط لب کشیدن انجام شود، استفاده از پرایمر لب است این ترفند رژ را روی لب‌هایتان فیکس می‌کند و ماندگاری رژ را روی لب‌ها بیشتر می‌کند.

لب های خود را خط بکشید

مرحله 3: رژ دلخواهتان را انتخاب کنید و روی لب‌ها بکشید

آرایشگران توصیه می‌کنند برای دریافت بهترین نتایج از رژ لب مات استفاده کنند زیرا ماندگاری بالاتری نسبت به انواع براق آن دارند و کمتر لک می‌شوند. رژ لب‌های مات به دلیل بافت که دارند و اینکه مقدار کمتری چربی و مرطوب‌کننده دارند، کمتر پخش می‌شوند. اگر به طور طبیعی لب‌های خشکی دارید، توصیه می‌شود قبل از استفاده، لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید تا از خشکی پوست لب جلوگیری کنید.

رژ دلخواهتان را انتخاب کنید

مرحله 4: رژ بزنید

بعد از اینکه رژ لبتان را زدید، یک دستمال کاغذی بردارید و لب‌ها را بدون مالش رنگ بمالید. این یک راه عالی برای رژ زدن و ماندگاری بیشتر رژ روی لب‌ها است.

رژ بزنید

مرحله 5: لایه بیشتری از رژ لب بزنید

در مرحله بعد، از بلات کردن، کمی بیشتر رژ لب بزنید اشتباه رایجی که مردم هنگام استفاده از رژ لب مرتکب می‌شوند این است که به اندازه کافی برق لب نمی‌زنند. بهتر است چندین لایه برای پایان عالی و طولانی مدت اعمال شود و خودتان متوجه تأثیرات برق لب روی میکاپ خواهید شد.

مرحله 6: لب‌های خود را تنظیم کنید

آخرین مرحله برای ماندگاری رژ لب، تنظیم آن است. روش‌های متفاوت ولی به یک اندازه مؤثر برای انجام این کار وجود دارد. برای مثال «یک لایه از دستمال کاغذی را بردارید، آن را به آرامی روی لب‌هایتان فشار دهید و پودر فیکس را با یک برس کرکی روی لب‌هایتان بزنید.»

یا اینکه کمی پودر فیکس در اطراف لبه‌ها با یک اسفنج اضافه کند و بعد از استفاده باقی مانده آن را بردارید. این یک نکته عالی برای فیکس کردن رژ لب و بیرون نزدن از مرزها است.

هر روشی را که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید، اما در هر صورت استفاده از پودر فیکساتور برای نحوه صحیح رژ لب زدن ضروری است زیرا در هنگام خوردن و آشامیدن ماندگاری رژ را روی لب‌ها بالا می‌برد و کمک می‌کند تا آخر شب میکاپ شما به هم نریزد.

لب‌های خود را تنظیم کنید

سخن آخر:

محبوب‌ترین چیزی که در کیف لوازم آرایشی یک خانم پیدا می‌شود بدون شک رژ لب‌های رنگارنگ است، زیرا رژ به تنهایی می‌تواند چهره را شاداب و زیبا کند و صورت را از آن حالت پژمردگی و بی‌روح خارج کند، البته از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها برای میکاپ و آرایش روزانه‌شان محو و پخش شدن رژ لب آن‌ها است اگر می‌خواهید رژ لب را برای تمام روز ماندگار کنید بهتر است ترفندها و نکات آرایشی توصیه شده در این مقاله را اجرا کنید و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. اگر شما از روش کارآمد دیگری برای آن که رژ لب در تمام روز ماندگار شود استفاده می‌کنید.


سوالات متداول درباره‌ی ماندگاری بیشتر رژ لب


برای میکاپ رژ مات یا رژ براق استفاده شود؟

این که از چه رژ لبی استفاده شود بیشتر از همه به سلیقه شما بستگی دارد برای ترفند‌های مختلف آرایشی از رژ مات یا براق استفاده می‌شود برای مثال کسانی که لب‌های باریکی دارند و می‌خواهند بدانند چگونه لب‌ها را بزرگتر نشان دهند استفاده از رژ براق یا برق لب توصیه می‌شود و در مقابل رژ مات برای لب‌های قلوه‌ای بهتر به نظر می‌رسد.

برای ماندگاری بالاتر میکاپ از چه رژی استفاده شود؟

اولین گزینه‌ای که باید در نظر بگیرید استفاده از رژ بدون سرب است و معمولاً رژهای برند ماندگاری بیشتری دارند، همینطور همه آرایشگر‌ها برای ماندگاری بالاتر میکاپ رژ لب مات را پیشنهاد می‌کنند و در نهایت روش صحیح رژ کشیدن که به طور مفصل در این مقاله گفته شده بر ماندگاری رژ، پخش و محو نشدن آن بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: چگونه لب‌ها را بزرگتر نشان دهیم؟

مطالب مرتبط