چگونه آرایش خود را حفظ کنیم؟

چگونه آرایش خود را حفظ کنیم؟

17 مرداد 1400

شما‌هم مانند خانم‌های دیگر یک جعبه پر از لوازم آرایش دارید و هر روز خود را زیباتر و جذاب‌تر از دیروز می‌کنید، اما اکثر شما یک مرحله مهم را از قلم می‌اندازید، زیرسازی پوست تفاوت بین زیر سازی کردن و نکردن در حفظ آرایش تا شب یا از بین رفتن آن تا ظهر است. پس این مطلب را تا آخر بخوانید تا بدانید چه روشی بهتر جواب می‌دهد.


حفظ کردن آرایش یک روز کامل


1. اسپری هیدراته

استفاده از اسپری افشانه هیدراته سریع و آسان است و می‌توانید بعد از آرایش آن را روی پوست اسپری کنید. در واقع این اسپری باعث نرم‌تر شدن پوست می‌شود استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی یا برای آن دسته از افرادی که پوستشان چین وچروک یا نشانه‌های سالخوردگی دارد،بسیار مناسب است.

2. زیرسازی به شما رنگ و رو می‌دهد

بهترین راه برای این‌که پوست صورتشان زبر نشود این استکه قبل از استفاده از لوازم آرایشی، از یک زیر ساز استفاده کنید. زیرسازی باعث نرم شدن خط وخطوط ریز چین وچروک صورت می‌شود، بین محصولات مراقبت پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کند. زیرسازی نه تنها باعث می‌شود که رنگ و رو صورت شما بی عیب به نظر بیایید بلکه باعث می‌شود آرایش در تمام روز روی صورت شما بماند. اگر پوستتان دچار کم آبی شدید است، زیرسازی های سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش پوست محسوب می شود.

3. فرمولی برای نشاط چشم‌های خسته

اگر می‌خواهید ساعت 6 صبح هم صورتتان روح داشته باشد و چشمتان براق و بیدارتر باشد، از یک مداد بژ رنگ برای مژه‌های خود استفاده کنید. اگر خسته باشید یا چشمانتان قرمز باشد برای جلوگیری از خسته نشان دادن صورت این مداد می‌تواند گزینه منسبی باشد.از طرفی می‌توانید از مقدار نامحسوسی رژگونه روی گونه‌ها هم استفاده کنید چرا که باعث می‌شود پوستتان کمی رنگ گرفته و حالت بیداری و نشاط آن افزایش یابد.

4. پوستتان را زنده کنید

ابتدا با یک تمیز کننده صورتتان را تمیز کنید و سپس یک دستتان را به روغن آغشته کرده و با آن صورتتان را ماساژ دهید.در این فصل می‌توانید از یک اسپری حاوی ژل هیدراته کننده روی پوست هم استفاده کنید که باید ابتدا آن را تست کنید. حواستان باشد که هر قدر صورتتان هیدراته‌تر باشد، به آرایش کمتری نیاز دارید.

5. چه ماسک صورتی مناسب تر است

متخصصان پوست معتقدند که متناسب با وضعیت و نوع پوستتان یک تا دوبار در هفته از ماسک استفاده کنید. برای اینکه بدانید با توجه به نوع پوستتان از چه ماسکی استفاده کنید توصیه می‌شود این قسمت را تا آخر مطالعه کنید.

پوست حساس

برای انواع پوست‌‌های حساس که در اکثرمواقع دچار قرمزی پوست می‌شود، پیشنهاد ما این است که دنبال محلولی باشید که حاوی مواد معدنی بوده تا بتواند هر التهابی را کاهش دهد.

پوست‌های مستعد جوش

اگر ترشحات پوستتان و جوش‌های آن‌ها زیاد است، یک ماست رسی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد چرا که هر نوع عفونتی را از لایه‌های پوستی از بین برده و لایه‌های پوستی را نزدیک تر به هم نگه می‌دارد.همچنین یک ماست رسی گزینه‌ای فوق العاده برای مشلات مربوط به چرب بود پوست است، چرا که می‌توانید هرنوع کمبود روغن پوست را با جذب روغن مازاد برطرف کند. پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی رس کائولین برای مبارزه با پوست‌های چرب است.

پوست‌های خشک

در این زمینه پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و هیدراته است.از طرفی می‌توانید از ماسک‌های لایه بردار استفاده کنید که خشکی پوست و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برد.

پوست مختلط

اگر پوست شما ترکیبی از این موارد است بهتر است از این روش استفاده کنید. اول از ترکیباتی که برای خشکی پوست است روی پیشانی، بینی و چانه خود بمالید و بعد از ماسکی استفاده کنید که روغن‌ها را به خود جذب میکند و حاوی ترکیبات مرطوب کننده است ، یعنی متناسب با پوست مختلط خود، محصولات را به شکل مختلف برای نواحی مختلف پوستتان استفاده کنید.

6. چه فیکساتوری را انتخاب کنیم

می‌توانید از انواع محصولات فیکس کننده برای ثابت کردن آرایش خود کمک بگیرید. یکی از محصولاتی که لازم است در کیف میکاپ خود داشته باشید، پودر فیکساتور است استفاده از این پودر قبل از آرایش، حین آرایش و بعد از آن، کمک می‌کند دوام آرایش شما بیشتر شده و خطوط و نواقص آرایش شما را پوشش دهد. پودر فیکساتور منافذ باز پوست را بسته و با ایجاد بافتی نرم باعث می‌شود آرایش روی پوست شما بهتر بنشیند.پودر فیکساتور به صورت پودر رنگی، پودر بی‌رنگ و اسپری در بازار لوازم آرایشی موجود است. باید دقت کنید که از پودر هم رنگ با پوست صورتتان یا پودر بی‌رنگ استفاده کنید.

7. کرم پودر فراموش نشود

امروزه برای فیکس کردن آرایش از فیکساتوهای مخصوص با برندهای مختلف استفاده میکنند. که باعث می‌شود میکاپ زمان بیشتری روی صورت باقی بماند. اما ممکن است به این محصولات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید برای یک بار این کار را انجام دهید. برای فیکس کردن آرایش می‌توانید کرم پودر را به تمام پوست صورتتان بزنید و پس از آن پنکک ساده متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید.  

8. چگونه از اسپری مو برای فیکس کردن آرایش استفاده کنیم

بعد از اتمام آرایش صورت می‌توانیم از اسپری سبک مو برای فیکس کردن میکاپ استفاده کنیم. این یکی از ترفندهای قدیمی برای حفظ حالت مو است، پس چرا از آن برای ماندگاری بیستر آرایش و شادابی آن در طول روز استفاده نکنید. بهترین روش برای استفاده ازآن به این شکل است که اسپری مورا در فاصله 30 سانتی‌متری گرفته و به اندازه یک یا دو ثانیه اسپری کنید. به علاوه ترجیحا هنگام استفاده از این اسپری‌ها نفستان را حبس کنید تا مواد وارد ریه‌های شما نشود.

بیشتر بخوانید: ترفند‌های آرایشی برای چشم‌های حساس

مطالب مرتبط