ترفند‌های آرایشی برای چشم‌های حساس

ترفند‌های آرایشی برای چشم‌های حساس

13 مرداد 1401

اگر چشم‌های حساس دارید به این معنی نیست که باید برای همیشه با آرایش چشم خداحافظی کنید. کافی است تنها با چند ترفند آرایش چشم برای چشم‌های حساس خود به میکاپ خلاقانه و ظریف چشم بپردازید. با استفاده از نکات و ترفندهای مناسب، می‌توانید از آبریزش و خارش چشم‌ها جلوگیری کنید و میکاپ گیرا و زیبایی داشته باشید. آیا برای فهمیدن این نکات و ترفندها هیجان‌زده هستید؟ بخوانید تا بیشتر یاد بگیرید!


چرا وقتی آرایش می‌کنم چشمانم می‌سوزد؟


چرا وقتی آرایش می‌کنم چشمانم می‌سوزد

اگر چشم‌های حساسی دارید حتماً بعد از آن که مواد آرایشی اطراف چشم‌هایتان باشد، آن‌ها را تحریک می‌کند. با این حال، افراد زیادی نیز هستند که به مرور زمان نسبت به آرایش چشم حساسیت پیدا می‌کنند. این نوع واکنش به آرایش چشم را می‌توان در درماتیت تماسی مقصر دانست.

درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که در آن ماده‌ای سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می‌کند و در نتیجه پوست احساس خارش کرده و تحریک می‌شود.

درماتیت تماسی ناشی از آرایش چشم در دو نوع درماتیت تماسی آلرژیک و درماتیت تماسی تحریک کننده وجود دارد.

  • درماتیت تماسی آلرژیک: ممکن است چشم‌ها به یک یا چند ماده استفاده شده در محصولات آرایشی حساسیت داشته باشد. این مواد سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می‌کند و منجر به خارش و قرمزی چشمان شما می‌شود. سایر علائم درماتیت تماسی آلرژیک کهیر و تورم است.
  • درماتیت تماسی تحریک کننده: این بیماری در طول زمان با استفاده مداوم و بیش از حد محصولات آرایشی ایجاد می‌شود. به همین دلیل است پوستتان به برخی از محصولات آرایشی که در گذشته بدون هیچ مشکلی استفاده می‌کردید، واکنش نشان می‌دهد. علائم شایع درماتیت تماسی تحریک کننده خارش و سوزش چشم است. هنگامی که شدید باشد، ممکن است به دلیل درماتیت تحریک کننده، تاول ایجاد کنید.

مواد تشکیل دهنده خاصی در محصولات آرایش چشم وجود دارد که باعث واکنش‌های آلرژیک در چشم شما می‌شود. بیایید این مواد را در زیر بررسی کنیم.


چه موادی در محصولات آرایش چشم باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود؟


آرایش چشم واکنش‌های آلرژیک

 

  • تالک: اگر به لیست مواد هر سایه چشم دقت کنید، می‌بینید که ماده اصلی پودر تالک است. استفاده بیش از حد از تالک در اطراف چشم ممکن است باعث تحریک شود.
  • مواد نگهدارنده: تقریباً تمام محصولات آرایش چشم حاوی نوعی مواد نگهدارنده مانند برونوپول یا دایمتیکون هستند که ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود.
  • رنگ‌ها: رنگ‌های استفاده شده در سایه چشم نیز ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شوند.
  • عطرها: بیشتر اوقات، عطرهایی که در محصولات آرایشی استفاده می‌شوند، دلیل اصلی واکنش آلرژیک هستند.

اگر عاشق میکاپ هستید اما چشمان حساسی دارید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ خوب، چند ترفند آرایشی وجود دارد که می‌توانید برای چشم‌هایی که حساس‌تر هستند استفاده کنید. آن‌ها را در بخش بعدی بررسی کنید!


ترفندهای آرایشی برای چشم‌های حساس


ترفند آرایش چشم حساس

 

1. مواد آرایش ضد‌حساسیت را انتخاب کنید.

اولین قانون، برای خرید لوازم آرایش مناسب چشمان حساس این است که به سراغ محصولات ضدحساسیت بروید. محصولات ضدحساسیت حاوی هیچ ماده‌ی حساسیت‌زایی نیستند که ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در داخل و اطراف چشم‌ها شوند. علاوه‌بر این، می‌توانید به سراغ محصولات آرایشی بدون عطر بروید تا احتمال ایجاد هرگونه سوزش دیگر برای چشم‌هایتان را کاهش دهید.

2.سایه چشم کرم روی سایه چشم پودری

انتخاب سایه چشم کرمی به جای سایه چشم پودری می‌تواند انتخاب خوبی برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک باشد. سایه چشم پودری حاوی تالک است که یک محرک شناخته شده است. سایه چشم پودری نیز می‌تواند در اطراف چشم پخش شده و بیفتد و باعث واکنش آلرژیک شود.

3. روش آرایش چشم را تغییر دهید.

به غیر از محصولات آرایشی، نحوه آرایش شما نیز باعث سوزش چشم می‌شود. ضربه‌های سخت برای آرایش روی پلک‌ها باعث تحریک چشم‌ها شود. بنابراین، ملایمت در هنگام استفاده از سایه چشم باید هدف اصلی شما باشد. بهترین راه برای آرایش روی چشم‌های حساس، استفاده از حرکت ملایم و ترکیب کردن آن‌ها بدون اعمال فشار زیاد است.

4. برس های با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از برس سایه چشم با موهای زبر نیز باعث سوزش چشم‌ها می‌شود. در عوض، از برس‌هایی استفاده کنید که موهای نرم دارند و مرتباً برس‌های خود را بشویید تا هرگونه سوزش چشم را به حداقل برسانید.

ترفند‌های آرایشی برای چشم‌های حساس.

5. از کشیدن خط چشم داخل چشم خود اجتناب کنید.

کشیدن خط چشم داخل چشم‌ها، آرایشی زیبا به شما می‌دهد اما اگر چشم‌های حساسی دارید، بهتر است این کار را نکنید تا تحریک نشود. اگر همچنان می‌خواهید خط چشم داشته باشید، می‌توانید آن را زیر خط چشم‌ها بکشید.

بیشتر بخوانید: به روش درست از خط چشم مدادی استفاده کنید

6. آن را ساده نگه دارید.

اگر چشمان حساسی دارید، بهتر است از استفاده بیش از حد از محصولات آرایش چشم خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از خط چشم استفاده کنید، می‌توانید بدون سایه چشم برای آن را آرایش کنید. استفاده همزمان از چندین محصول آرایشی ممکن است باعث تحریک چشم و ایجاد واکنش آلرژیک شود.

7. آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.

پاک کردن صحیح آرایش چشم در پایان روز یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای مراقبت از چشم‌های حساس انجام دهید. از خوابیدن با آرایش خودداری کنید. از یک پاک کننده آرایش خوب استفاده کنید تا به آرامی تمام آرایش چشم خود را پاک کنید.

انجام هر کاری با چشم‌ها زمانی که چشمان حساسی دارید می‌تواند ترسناک باشد، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که با استفاده از ترفندهای آرایشی مناسب و محصولات مناسب می‌توانید این کار را انجام دهید، بدون اینکه حساسیت چشم‌هایتان را تحریک کند. از این ترفندهای آرایشی مناسب برای چشم‌های حساس را دنبال کنید و از آرایش چشم‌هایتان لذت ببرید.

ترفند‌های آرایشی برای چشم‌های حساس.


سوالات متداول


بهترین آرایش چشم برای چشم‌های بسیار حساس چیست؟
اگر پوست حساسی دارید، حداقل آرایش را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آرایشی سنگین داشته باشید، به جای چندین برند از محصولات یک برند استفاده کنید. برندهای مختلف ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند که با هم جور در نمی‌آیند.

آیا سایه چشم می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود؟
بله، سایه‌های چشم ممکن است حاوی رنگ‌های مصنوعی و مواد مضر باشند که پوست شما را تحریک می‌کنند.

چرا هنگام استفاده از خط چشم، چشمانم می سوزد؟
خط چشم ممکن است حاوی موادی باشد که مناسب پوست شما نباشد.

چرا چشمانم به ریمل حساسیت دارند؟
ممکن است از ریمل با برند جدیدی استفاده می‌کنید یا فرمول ریمل معمولی شما تغییر کرده است. احتمالاً ریمل شما حاوی موادی باشد که پوست ظریف اطراف چشم شما را تحریک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم برای مدل چشم‌های افتاده

مطالب مرتبط