نحوه برنامه ریزی یک رژیم مراقبت از پوست قبل از عروسی

نحوه برنامه ریزی یک رژیم مراقبت از پوست قبل از عروسی

07 مهر 1401

همه چیز باید در روز عروسی شما عالی باشد، به خصوص پوست شما. بنابراین، شما باید روی یک رژیم مراقبت از پوست قبل از عروسی سرمایه‌گذاری کنید تا به پوستی سالم و درخشان برسید. نگرانی‌های جوش‌های آکنه، لکه‌های خشک یا تیرگی را کنار بگذارید و پوست سفت، شاداب و مرطوب را در آغوش بگیرید. این مقاله یک رژیم جامع مراقبت از پوست دارد که می‌توانید قبل از روز بزرگ آن را اتخاذ کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید!


چگونه یک رژیم زیبایی عروسی را برنامه ریزی کنیم؟


عروسی یک امر بزرگ است و نیاز به برنامه ریزی از قبل دارد. از این رو، بهتر است مراقبت از پوست خود را زودتر شروع کنید تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. ما یک برنامه تمام ساله برای شما ایجاد کرده‌ایم. بخوان تا بیشتر بدانی.

یک سال قبل از روز عروسی

با یک متخصص پوست صحبت کنید

بدون شک پوست خود را می‌شناسید، اما یک متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند تا با هرگونه مشکل پوستی در طول روز عروسی خود مقابله کنید. برای دریافت یک برنامه کامل مراقبت از پوست، یک سال یا نه ماه قبل با یک متخصص پوست مشورت کنید. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:
یک برنامه مراقبت از پوست یک ساله دریافت کنید: رژیم مراقبت از پوست خود را برای یک سال کامل برنامه ریزی کنید. اگر هرگونه لک یا جای زخم دارید، متخصص پوست می‌تواند درمان‌هایی مانند میکرودرم ابریژن را برای کاهش آن پیشنهاد دهد.
در مورد شرایط پوست خود بحث کنید: اگر آکنه، پسوریازیس یا سایر بیماری‌های پوستی دارید، بهترین گزینه‌های درمانی را پیدا کنید. همچنین در روز عروسی برای جوش زدن برنامه ریزی داشته باشید.

گردن و دکلته را نادیده نگیرید

پوست گردن و دکلته نازک‌تر از بقیه بدن است. برای صاف کردن این ناحیه از محصولات مراقبت از پوست بخواهید. اگر لباس عروسی بدون شانه انتخاب کنید به شما کمک خواهد کرد.
پیشنهادات محصول را بخواهید: از متخصص پوست بخواهید محصولاتی را که به بهترین وجه با نوع پوست شما مطابقت دارند، بخواهید. اگر پوست خشکی دارید، برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید. در عوض، سرم‌های مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که پوست شما را هیدراته و تغذیه می‌کند. اگر پوست چرب دارید، محصولات مبتنی‌بر آب و غیر کومدون زا را انتخاب کنید. آن‌ها باعث ایجاد جوش یا احساس چربی روی پوست شما نمی‌شوند.

هرگز از کرم ضد آفتاب غافل نشوید

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کلید اصلی است. قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر UV نه تنها منجر به آفتاب سوختگی می‌شود بلکه باعث پیری زودرس نیز می‌شود. با توجه به سن و رنگ پوست خود از متخصص پوست خود بخواهید که کرم ضد آفتاب مناسب را به شما بدهد. شما متوجه کاهش خطوط ریز، چین و چروک، رنگدانه‌ها و لکه‌های پیری خواهید شد.

از شر آن علائم کشش خلاص شوید

اگر علائم کشیدگی دارید، با متخصص پوست خود در مورد بهترین گزینه‌های درمانی صحبت کنید. این به محو شدن آن‌ها و کاهش دید آن‌ها کمک می‌کند. برای بهترین نتیجه درمان را یک یا نه ماه قبل از عروسی خود شروع کنید.

لیزر موهای زائد

شاید دوست نداشته باشید روز عروسی و ماه عسل خود را به تراشیدن یا اپیلاسیون موهای زائد بگذرانید. لیزر موهای زائد را برای از بین بردن دائمی موهای تیره و خشن صورت، پاها، چانه، پشت، بازوها، زیر بغل و خط بیکینی در نظر بگیرید.

6 ماه قبل از روز عروسی

از کرم‌های رتینول استفاده کنید

کرم‌های رتینول خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند، تولید کلاژن را افزایش می‌دهند و علائم پیری مانند چین و چروک و لکه‌های پیری را کاهش می‌دهند. اما ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباشند. قبل از استفاده از محصولات رتینول با یک متخصص پوست مشورت کنید.

تسکین استرس

تسکین استرس

استرس اغلب سلامت پوست شما را بدتر می‌کند و منجر به لکه‌های تیره و تیرگی می‌شود. عملکرد سد طبیعی پوست را مختل می‌کند و پوست را مستعد آسیب می‌کند. بنابراین، این نکات را رعایت کنید تا استرس را از بین ببرید و پوست خود را درخشان کنید.

تمرینات تنفسی و کششی را امتحان کنید

  • قدم زدن
  • مدیتیشن را تمرین کنید
  • پوست خود را خشک کنید
  • به سراغ درمان های صورت بروید

از درمان‌های منظم صورت و لایه‌برداری استفاده کنید. این به درمان اثرات شدید آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. چنین درمان‌هایی پوست شما را در روز عروسی کاملاً شاداب و جوان نگه می‌دارد.

4 ماه قبل از روز عروسی

با آرایشگر خود صحبت کنید

چهار ماه قبل از عروسی با آرایشگرتان صحبت کنید. این به شما امکان می‌دهد ظاهر متفاوتی را امتحان کنید و ببینید چه چیزی با شخصیت، لباس و تم کلی عروسی شما مطابقت دارد. اگر قصد دارید آرایش را خودتان انجام دهید، از یک میکاپ آرتیست نکات مفیدی را بخواهید تا به شما بگویید. می‌توانید ظاهر نهایی خود را با آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و سپس خودتان آن را تمرین کنید. آن‌ها شما را برای روز عروسی آماده می‌کنند.

تصمیم بگیرید که برنزه شوید یا نه

برنزه کردن به رنگ پوست شما گرما می‌بخشد. اما اگر تصمیم به برنزه شدن دارید، باید آرایش خود را مطابق با آن تغییر دهید. روش دلخواه خود را برای برنزه کردن، طبیعی، برنزه کننده یا اسپری برنزه انتخاب کنید.

به طور منظم تمرین کن

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن پوستی سالم و درخشان، ورزش کردن روزانه است. شما را تناسب اندام نگه می‌دارد و در طول روز متوجه سطوح انرژی بالاتری خواهید شد.

3 ماه قبل از روز عروسی

یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید

مقدار زیادی میوه و سبزیجات با برگ سبز بخورید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید. یک رژیم غذایی متعادل انرژی شما را افزایش می‌دهد و درخشندگی طبیعی به پوست شما می‌بخشد.

از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید

سیگار تولید رادیکال‌های آزاد را افزایش می‌دهد و باعث پیری و کسل شدن می‌شود. مصرف الکل روی پوست شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که پوست خسته و برافروخته به نظر برسد. همچنین ممکن است منافذ شما را بزرگ کرده و باعث ایجاد جوش شود. بنابراین، برای جلوگیری از خشکی، افتادگی و چین و چروک، از کشیدن سیگار و الکل خودداری کنید.

از کرم‌های روشن کننده استفاده کنید

کرم‌های روشن کننده را در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید. این کرم‌ها به از بین بردن لکه‌ها، حلقه‌های تیره، تغییر رنگ و لک کمک می‌کنند.

2 ماه قبل از روز عروسی

2 ماه قبل عروسی

برای خودتان وقت بگذارید

برنامه ریزی برای عروسی به معنای ملاقات با افراد زیادی است که ممکن است منجر به موقعیت‌های استرس‌زا شود. اطمینان حاصل کنید که حداقل دو ماه قبل از عروسی خود روزانه برای خود وقت بگذارید. تعجب خواهید کرد که چقدر این تأثیر مثبت بر پوست و سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی شما دارد. قهوه بنوشید، کتاب بخوانید یا به خرید بروید هر چیزی که شما را آرام می‌کند، تسکین می‌دهد و هیجان‌زده می‌شود.

1 ماه قبل از روز عروسی

آخرین بررسی‌های آرایشی خود را انجام دهید

مطمئن شوید که آرایش روز عروسی خود را کاملاً آماده کرده‌اید. آخرین بررسی‌های خود را یک ماه قبل از عروسی انجام دهید.

برای هر گونه شعله ور شدن آماده باشید

اگر پوست مستعد آکنه یا هر بیماری پوستی دیگری دارید، در صورت بروز هرگونه عارضه از قبل برنامه ریزی کنید. برای راهنمایی‌های لحظه آخری در مورد نحوه کنترل آن‌ها با یک متخصص پوست مشورت کنید. همچنین می‌توانید کرم‌های تجویزی را انتخاب کنید که به کاهش شعله‌ور شدن، التهاب، جوش، تورم و قرمزی کمک می‌کند.
درست قبل از روز عروسی، ممکن است بخواهید یک روال مراقبت از پوست سفارشی‌تر داشته باشید. این نکات ساده را دنبال کنید تا به ظاهر دلخواه خود برسید.


رژیم مراقبت از پوست قبل از عروسی 


رژیم مراقبت از پوست قبل از عروسی

  1. به طور مذهبی از روال CTM پیروی کنید. پاکسازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده سه‌گانه مراقبت از پوست هستند. پاک‌کننده‌ها چربی اضافی، کثیفی، باقی‌مانده محصول و گرد و غبار را از روی پوست پاک می‌کنند. تونرها پوست را سفت، انعطاف‌پذیر و سفت نگه می‌دارند، در حالی که مرطوب‌کننده‌ها پوست را آبرسانی می‌کنند و درخشندگی طبیعی و ظاهری جوان را ارائه می‌دهند.
  2. اجازه دهید خود و پوستتان آرام شوند و استرس را از بین ببرید.
  3. برای از بین بردن تیرگی، خستگی و اثرات آلودگی به سراغ درمان‌های صورت و لایه‌برداری بروید.
  4. چند تمرین سبک انجام دهید تا پوستتان نفس بکشد.
  5. روزانه حدود 5-10 دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا جریان خون افزایش یابد.
  6. ۷ تا ۸ ساعت بخوابید تا پوستتان پرانرژی بماند.
  7. قبل از روز عروسی آرایش نکنید. این به پوست شما یک روز قبل از عروسی زمان تنفس می‌دهد.
  8. از ماساژ کامل بدن لذت ببرید. احساس آرامش و تنش زدایی خواهید کرد و پوست شما جوان و سالم به نظر می‌رسد.

پوست شما قدرت باورنکردنی برای به نمایش گذاشتن زیبایی درونی شما دارد و وقتی نوبت به عروسی شما می‌رسد، پوست شما باید بی‌عیب و نقص به نظر برسد. رژیم زیبایی قبل از عروسی از یک سال قبل از مراسم شروع می‌شود. همانطور که نکات زیبایی در بالا نشان می‌دهد، خوب غذا بخورید و ورزش کنید. یک سبک زندگی سالم می‌تواند همه تغییرات را در پوست شما ایجاد کند. همچنین، هیدراته نگه داشتن بدن خود را فراموش نکنید. جدا از همه اینها، مطمئن باشید که خوشحال هستید. ذهن سرد پوست شما را آرام نگه می‌دارد و به درخشش شما کمک می‌کند!


سوالات متداول


کدام صورت در سالن درخشندگی فوری می‌دهد؟
سالن‌های مختلف آرایش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که نه تنها پوست شما را درخشان می‌کند، بلکه آن را مرطوب، صاف و سالم می‌کند. صورت طلایی و الماسی دو مورد از محبوب‌ترین آرایش‌های صورت برای درخشندگی فوری هستند.
چند وقت قبل از عروسی باید اپیلاسیون کنید؟
اگر قبلا اپیلاسیون کرده‌اید، آن را دو یا سه روز قبل از روز عروسی خود انجام دهید زیرا ممکن است قرمزی یا تورم وجود داشته باشد. اگر اولین بار است که اپیلاسیون می‌کنید، از سه تا چهار ماه قبل شروع کنید و بعد از آن به جلسات منظم ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبتی پوست دختران فرانسوی چیست؟

مطالب مرتبط