چگونه بهترین مدل ریش را برای خود انتخاب کنید؟(راهنمای 2022)

چگونه بهترین مدل ریش را برای خود انتخاب کنید؟(راهنمای 2022)

31 مرداد 1401

بهترین چیز در مورد ریش‌ها، ناپایداری آنهاست. شاید ریش کامل گذاشته باشید و بخواهید برای همیشه آن را نگه دارید شاید هم ته ریش بزارید و سپس سه تیغه کنید. به هر حال، سبک شما گذرا است و تغییر می‌کند. هیچ دو روزی فرم ریش مثل هم نیست و دائماً در حال تغییر است. اگر امروز آن را دوست ندارید، آن را تغییر دهید.
بنابراین برای کسانی که نیاز به تغییر دارند، موهای صورت یک سرمایه‌گذاری مناسب است و ارزان‌تر از تغییر سبک لباس شماست. به‌علاوه، ریسک بسیار کمتری نسبت به امتحان کردن مدل کوتاهی جدید برای موهایتان دارد. برای مثال، مخفی کردن ته ریش تکه تکه ساده‌‌تر از کوتاهی مدلی است که زیاد با چهره شما هم‌خوانی نداشته است.
با این حال، قبل از شروع سفر با ریش خود، یاد بگیرید که اندازه ریش ایده‌آل برای شما چقدر است.


 1. مدل ته ریش


 

ته ریش، که به آن سایه ساعت پنج نیز می‌گویند، در گذشته به صورت درهم دیده می‌شد و نشانه این بود که شما به بهداشت شخصی خود اهمیت نمی‌دهید. خوشبختانه، با گذشت زمان این باور تغییر کرده است و اکنون ته ریش به عنوان راهی برای مردانه‌تر جلوه دادن صورت است، بدون آن که ریش کامل گذاشته باشید، رواج یافته است. اندازه موهای صورت در ته ریش بین 0.5 میلی‌متر تا 4 میلی‌متراست که 2.5 میلی‌متر اندازه ایده‌آل برای این نوع ریش بحساب می‌آید.

ته ریش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر صورت درشت و گردی دارید، ته ریش گزینه خوبی است. این یک راه آسان برای زاویه‌دار و مردانه کردن صورت بیبی فیس شما است، حتی اگر استعداد زیادی در رشد ریش روی گونه‌ها نداشته باشید. با شارپ کردن خطوط خاصی در اطراف گونه‌ها، می‌توانید زوایای بیشتری به صورت خود بدهید و آن را به عنوان آرایش مردانه در نظر بگیرید. 

چه مدت طول می‌کشد تا موها به اندازه ته ریش رشد کند؟

اینکه چه مدت طول می‌کشد تا ته ریش در بیاید به الگوی رشد شخصی فرد بستگی دارد، اما معمولاً دو تا هفت روز برای پوشش مناسب در همه جا بستگی دارد.

ته ریش چقدر نگهداری می‌خواهد؟

نگهداری از ته ریش بسیار آسان است، اما به سرعت رشد طبیعی موهای شما بستگی دارد. اگر موها سریع و خشمگین رشد می‌کند، برای اینکه ریش شما به اندازه مدل‌هایی مثل مدل ریش‌های وایکینگی رشد نکند، به کوتاه کردن مکرر آن نیاز دارد. ته ریش بیش از هر چیز دیگری به اصلاح نیاز ندارد، اگرچه راه‌هایی هست تا ته ریش را تازه نگه دارید.

چگونه ته ریش را مرتب کنم؟

برای هر چیزی از 1 تا 3 میلی‌متر از یک ریش تراش استفاده کنید (مطمئن شوید که بررسی کنید کدام محافظ این کار را انجام می‌دهد، زیرا ممکن است برند به برند متفاوت باشد) و ریش خود را دو بار در هفته کوتاه کنید تا به پوستتان آسیبی وارد نشود. اندازه ریش خوب برای این هدف 2.5 میلی‌متر است. همیشه قبل از آن از یک لایه بردار سبک استفاده کنید یا بسته به نوع پوست خود از یک شستشوی صورت استفاده کنید و بعد از آن مرطوب کنده بزنید تا پوست بتواند ساییدگی‌های تیغ را تحمل کند.


2. مدل ریش کوتاه


ریش کوتاه یک پله بالاتر و کمی بلندتر از ته ریش است. این بلندی ریش برای کسانی که رشد سریع و یکنواخت روی صورت دارند، بهترین کارایی را دارد. اگر موهای صورتتان تکه تکه است، ریش کوتاه این پراکندگی را بیشتر برجسته می‌کند. پس، در مراحل اولیه صبور باشید. بعد مدتی که گذشت و رشد کرد فرم ریش روی صورتتان بهتر به نظر برسد. حتی اگر رشد موهای شما تکه تکه است، می‌توانید بخش‌های خاصی از ریش کوتاه خود را رشد دهید تا قسمت‌های کم پشت را پنهان کنید.
ریش کوتاه در میان کارمندان اداری و مردان مدرن محبوب است زیرا نگهداری آن نسبتاً آسان است. آن‌ها به شما اجازه می‌‌دهند وجه خود را در محیط کار حفظ کنید و در عین حال جذابیت مردانه خود را افزایش دهید.

مدل ریش کوتاه برای چه کسانی مناسب است؟

ریش کوتاه تقریباً روی هر فرم صورتی می‌نشیند و به طور کلی یک فرم حرفه‌ای از در بین انواع مدل ریش در نظر گرفته می‌شوند. بسته به اینکه چگونه ریش کوتاه خود را حالت دهید، می‌توانید قسمت‌های مختلف صورت خود را کشیده و برجسته کنید. با آرایشگرتان مشورت کنید تا مشخص شود که ریش شما چقدر باید بلند و پهن باشد تا به بهترین وجه ویژگی‌های طبیعی چهره شما را برجسته کند.

چه مدت طول می‌کشد تا ریش کوتاه داشته باشیم؟

با توجه به اینکه موهای صورت با سرعتی در حدود 1 سانتی‌متر در ماه رشد می‌کنند، برای داشتن ریش کوتاه معمولاً حدود 10 تا 30 روز زمان می‌برد، بسته به اندازه دقیقی که در هر فرد متفاوت است.

ریش کوتاه چقدر نگهداری نیاز دارد؟

ریش کوتاه نیاز به مراقبت خاصی دارد تا ظاهری تازه داشته باشد. برخلاف ریش‌های بلندتر و پرپشت‌تر، موهای سرگردان در ریش‌های کوتاه بیشتر مشخص است، بنابراین برای حفظ ظاهری آراسته، کوتاه کردن مرتب آن‌ها ضروری است. 

چگونه ریش کوتاهی را مرتب کنم؟

از دستگاه ریش تراش 3-5 میلی‌متری استفاده کنید. اگر در برخی از نواحی رشد ضخیم‌تری دارید (معمولاً سبیل)، آن ناحیه را یک درجه کوتاه‌تر نگه‌دارید تا یکدست به نظر برسد. همچنین، به خاطر داشته باشید که با استفاده از موزرهای بدون محافظ، از شر موهایی که روی لب بالا آویزان هستند خلاص شوید. مانند ته ریش، در اینجا هم باید از پوست صورت مراقبت کنید، بنابراین از یک لایه بردار و مرطوب کننده استفاده کنید. شانه زدن ریش و استفاده از روغن ریش نیز ضروری است.


 3. مدل ریش مرتب


این مدل ریش برای با یک دست لباس آراسته تعریف می‌شود (موهای صورت در هیچ نقطه‌ای بلندتر از یک سانتی‌متر نیست). ریش مرتب معمولاً شبیه مدل ریش کوتاه است، اما ناهموار کمتری دارد و آراسته‌تر و یکنواخت‌تر به نظر می‌رسد  در عین حال کاربردی و جذاب است و این حس را القاء می‌کند که بهداشت شخصی را در اولویت قرار می‌دهید.

ریش مرتب مناسب چه کسانی است؟

اگر در محیطی اداری کار می‌کنید، ریش گزینه مناسبی است. و یک ظاهر مرتب به شما می‌دهد، که هدف آن آراسته بودن در همه جا است. به این ترتیب، برای کسانی که می‌خواهند استخوان گونه یا خط فک برجسته باشد، انتخاب مناسبی است. برعکس، اگر به دنبال این هستید که چانه کوچک و  پرتری نشان دهید

یا صورت گردتر را لاغر به نظر برسد، ریش مرتب ایده‌آل است.

چه مدت طول می‌کشد تا یک ریش مرتب رشد کند؟

حدود دو تا چهار هفته برای رشد کافی است، اما دقیقاً از همین جا نگهداری شروع می‌شود. ریش مرتب در واقع همان ریش کوتاه است، اما نگهداری بیشتری نیاز دارد.

نگهداری از ریش مرتب چقدر سخت است؟

از آنجایی که ریش‌های مرتب به خوبی طراحی شده‌اند، نگهداری از آن به توجه زیادی نیاز دارد. رشد آن پایان دنیا نیست، اما در این صورت نمی‌توان آن را واقعاً مدل مرتب در نظر گرفت. این یک مدل ریش با نیاز به نگهداری بالا برای مردانی است که می‌خواهند هر چند روز یک بار برای آن وقت بگذارند.

چگونه ریش‌های مرتب را پیرایش کنم؟

برای رسیدن به اندازه دلخواه خود، هر سه یا چهار روز یکبار از دستگاه اصلاح ریش استفاده کنید. موها را در نواحی که رشد بیشتری‌ داشته‌اند کمی کوتاه‌تر کنید. ریش خود را بشویید و با حوله خشک کنید، سپس با دستانتان کمی بالم نرم‌کننده ریش روی آن‌ها بزنید تا ظاهری مرتب‌تری داشته باشد. قیچی ریش نیز یه این کار کمک می‌کند.


4. مدل ریش متوسط


برای مردان مبتلا به تستوسترون (یا فقط ژن‌های خوب) داشتن ریش متوسط تا بلند یکی از مزیت‌هاست. این زمانی است که موها به درستی از صورت دور می‌شوند و سه بعدی به نظر می‌رسند. ریش متوسط یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ریش برای سال 2022 بوده است، البته به یاد داشته باشید در حالی که رشد ریش بلندتر هیجان‌انگیز است، در عین حال به نگهداری بسیار بیشتری نیاز دارد، مانند شستن و حالت دادن، شانه زدن و استفاده منظم از محصولات ریش همه و همه باید در روتین مراقبت از ریش شما قرار بگیرد تا ریش پرپشت و آراسته داشته باشید برای همین است که همه نمی‌توانند ریش متوسط بگذارند.

ریش متوسط برای چه مردانی مناسب است؟

ریش‌های متوسط برای کسانی که موهای صورتشان رشد خوبی دارد، مناسب است. از موهای بلندتر برای ایجاد یا حفظ تناسب صورت مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر چانه کوچکی دارید، رشد مو در آنجا به کشیده شدن صورت کمک می‌کند یا اگر صورت لاغری دارید، رشد موهای بیشتر در کناره‌ها صورت را پرتر نشان می‌دهد. 

چقدر زمان  می‌برد تا یک ریش متوسط رشد کند؟

این یک تعهد تقریبا دو تا سه ماه زمان می‌برد البته در این مدت کارهایی هست که باید انجام شود. این چند ماه وقت نشستن و انتظار کشیدن نیست، به خصوص اگر می‌خواهید ریش شما به خوبی شکل بگیرد.

نگهداری از ریش متوسط چقدر سخت است؟

یک ریش زیبا و بلندتر برای نگهداری نیاز به تلاش بیشتر و محصولات باکیفیت دارد. شما باید بهای آن را بپردازید تا آنقدر زیبا به نظر برسید. ریش با اندازه‌ی متوسط نیاز به سرمایه‌گذاری روی یک شامپو و نرم‌کننده خوب ریش، روغن و موم ریش برای فرم دادن و جلا دادن به ریش، برس یا شانه ریش برای تمیز نگه داشتن ریش و یک قیچی برای کوتاه کردن لبه‌ها دارد. 

چگونه ریش متوسط را مرتب کنم؟

هنگامی که ریش شما به این بلندی رسید، هر چند روز یکبار با از شامپو و حالت دهنده استفاده کنید، در غیر این صورت احتمال خشک شدن و از بین رفتن رطوبت زیر پوست وجود دارد. روغن ریش را به ریشه‌ها بمالید. این موها را تغذیه می‌کند و به این شکل موها رطوبت طبیعی خود را حفظ می‌کنند. هر دو هفته یکبار به آرایشگاه مراجعه کنید تا آن‌ها را مرتب کرده و خط ریش تمیز شود.

بیشتر بخوانید: 3 روش موثر رشد سریع ریش و سبیل برای آقایان


 5. مدل ریش بلند


ریش هیپستر AKA the full Gandalf نوعی ریش است که در صورت تمایل می‌توانید آن را بچرخانید و ببافید. ریش بلند (یا ریش پر، هر چه می‌خواهید اسمش را بگذارید) ظاهری منحصر‌به‌فرد متمایز به شما می‌دهد و برای کسانی  که خواهان جلب توجه هستند مناسب کسانی مثل مدل‌ها و ورزشکار‌ها به ویژه آنهایی که با تتو برای مردان پوشیده شده‌اند.

ریش بلند مناسب چه مردانی است؟

اگر می‌توانید ریش بزرگ و پرپشت داشته باشید چرا این کار را نکنید هر مردی حداقل یکبار سعی می‌کند ریش کامل بگذارد، البته برای اینکار چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ریش بلند برای کسانی که کار اداری دارند یا کارشان در ارتباط با مواد غذایی مناسب نیست.

چه مدت طول می‌کشد تا ریش بلند داشته باشم؟

رشد ریش با این اندازه حدود شش تا هشت ماه طول می‌کشد، اما برای مدت زمان زیادی که در بین مراحل و زمانی که در جلوی آینه صرف می‌کنید و آن را مرتب نگه می‌دارید، آماده باشید. هرچه بیشتر رشد کنید، طولانی‌تر می‌شود، اما زمانی می‌رسد که رشد مو متوقف می‌شود.

نگهداری از ریش بلند چقدر می‌تواند سخت است؟

ریش‌های بلند و ریش‌های متوسط نیاز به مراقبت و نگهداری مشابهی دارند، با توجه به این که ریش‌های بلند گاندالف کثیف و چرب می‌شوند، بنابراین نیاز به شستشو و مراقبت واقعی دارند. هنگامی که به این سطح ریش رسیدید، باید روی تمام موارد ضروری نظافت سرمایه گذاری کنید تا ظاهری آراسته داشته باشید.

چگونه ریش بلند را مرتب کنم؟

هر دو یا سه هفته یکبار برای مرتب کردن و اصلاح به آرایشگر خود مراجعه کنید و به اندازه ریش متوسط از ریش خود مراقبت کنید، هر روز شامپو بزنید، حالت دهنده و روغن ریش استفاده کنید. 


سوالات متداول درباره ریش


 

بهترین ریش تراش در بازار چیست؟

پاسخ به این سوال واقعاً به طول ریشی که می‌خواهید و آنچه در یک دستگاه ریش تراش نیاز دارید بستگی دارد. 

اندازه مناسب برای ریش حرفه‌ای چقدر است؟

ریش شرکتی، یا ریش تجاری، معمولاً بهتر است به طول 1 تا 2 سانتی‌متر متناسب و مرتب نگه داشته شود. نظافت ریش حرفه‌ای به همان اندازه یا مهم‌تر از بلندی آن است. تا زمانی که ریش شما با انبوهی از ریزش‌ و تکه تکه شدن زشت و بد فرم نشود، می‌تواند در محل کار اداری به کار رود.

بهترین بلندی ریش چیست؟

مطالعه‌ای در سال 2008 انجام شد که نشان داد خانم‌ها ده روز رشد ریش را جذاب‌ترین طول می‌دانند البته باید بگوییم که اعتماد به نفسی که هنگام داشتن ریش دارید مهم‌ترین عامل جذابیت شماست. 

بیشتر بخوانید: 20 مورد از بهترین مدل‌های ریش بلند برای مردان در سال 2022

مطالب مرتبط