نحوه‌ی استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن پوست

نحوه‌ی استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن پوست

20 مرداد 1401

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید اندامی متناسب داشته‌ باشید؛ که به نظر می‌رسد از تعطیلات تابستانی در ساحل برگشته‌اید، این مقاله برای شما مناسب است. هرکسی که می‌خواهد بدنی برنزه بدون برنزه کننده‌های مصنوعی داشته‌ باشد، می‌تواند از روغن نارگیل برای برنزه شدن استفاده کند.
روغن نارگیل به شما کمک می‌کند تا پوست برنزه‌ای عالی داشته‌ باشید و سطح هیدراتاسیون پوست را در طول حمام آفتاب حفظ کنید. بنابراین، چگونه از آن برای برنزه کردن استفاده می‌کنید؟ آیا استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن بی‌خطر است؟ چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله همه‌ی چیزهایی که باید در مورد برنزه کردن با روغن نارگیل بدانید گفته می‌شود. برای یادگیری بیشتر خواندن مقاله را ادامه دهید.


آیا روغن نارگیل به برنزه شدن شما کمک می‌کند؟


آیا روغن نارگیل به برنزه شدن کمک می کند؟

برنزه کردن با روغن‌ها به جذب و تمرکز اشعه‌ی UV روی پوست کمک می‌کند. همچنین ممکن است به افزایش سرعت برنزه شدن کمک کند. در حالی که روغن نارگیل محافظت کافی از SPF را فراهم نمی‌کند، مطمئناً می‌تواند به عنوان جایگزینی برای لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه کننده مصنوعی استفاده شود. ترکیب و مواد موجود در روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب می‌تواند به طرق بی‌شماری برای پوست شما مفید باشد. دقیقاً چگونه به شما کمک می‌کند تا به طور موثر برنزه شوید:

  1.  روغن نارگیل جذب ویتامین D را سرعت می‌بخشد
    ویتامین D هم برای بدن و هم برای پوست ضروری است. در حالی که روغن نارگیل به دلیل داشتن SPF 4، اشعه ماوراء بنفش را تا 75 درصد مسدود می‌کند، همچنین به پوست شما اجازه می‌دهد تا ویتامین D را به سرعت جذب کند.
  2. روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و از آن محافظت می‌کند
    در طول یک جلسه برنزه کردن، پوست شما در معرض نور شدید خورشید و اشعه‌های مضر UV قرار می‌گیرد. روغن نارگیل به کاهش آسیب‌های پوستی با کمک چربی‌های اشباع پایدار موجود در آن کمک می‌کند که یک لایه محافظ روی پوست شما تشکیل می‌دهند. این چربی‌های اشباع و ویتامین‌ها همچنین به کاهش از دست دادن رطوبت پوست شما کمک می‌کنند. علاوه‌بر این، روغن نارگیل به بازسازی درخشش طبیعی پوست شما کمک می‌کند. 
  3. روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است
    از آنجایی که پوست شما در هنگام برنزه کردن ساعت‌ها در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، این یک فرصت برای میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها است که ممکن است باعث عفونت شوند. روغن نارگیل حاوی تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs)، اسید کاپریک، اسید میریستیک و اسید لوریک است که به آن خواص ضد قارچی و ضد میکروبی می‌دهد و از پوست شما در برابر عفونت محافظت می‌کند.
  4. روغن نارگیل التهاب پوست را کاهش می‌دهد
    در صورت التهاب احتمالی ناشی از آفتاب سوزان، گرد و غبار یا سایر عوامل محیطی، روغن نارگیل پوست شما را تسکین می‌دهد و به جلوگیری از شعله‌ور شدن پوست کمک می‌کند. همچنین خواص ضد‌التهابی آن از لایه‌برداری یا ترک خوردن پوست شما جلوگیری می‌کند.

در نهایت، روغن نارگیل عاری از تمام مواد شیمیایی مضر و محرک‌هایی است که استفاده از محصولات مصنوعی به بدن می‌دهد.
استفاده از روغن نارگیل برای درخشش طبیعی در برابر آفتاب است. برای بهترین نتیجه، از روغن نارگیل طبیعی استفاده کنید زیرا مزایای بیشتری نسبت به روغن نارگیل تصفیه شده دارد.
راهنمای گام به گام نحوه‌ی استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن را در بخش بعدی بررسی کنید.


نحوه‌ی استفاده از روغن نارگیل برای برنزه کردن 


نحوه استفاده از روغن نارگیل برای برنزه شدن

  • مرحله 1: مقداری روغن نارگیل را روی تمام بدن خود ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که برای مرطوب کردن و برنزه شدن یکنواخت، هر قسمت از پوست در معرض را بپوشانید. اگر به سمت ساحل یا استخر می‌روید، می‌توانید آن را در یک بطری پمپ با خود ببرید.
  • مرحله 2: به یاد داشته‌ باشید که از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید. چشمان شما و پوست اطراف آن بسیار ظریف و حساس به اشعه‌ی UV هستند. همچنین با عینک آفتابی خود در فضای باز به خواب نروید زیرا می‌تواند خطوط برنزه ناخوشایندی را روی صورت شما ایجاد کند.
  • مرحله 3: در آفتاب غرق شوید، ولی هر بار بیش از 20 دقیقه زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. این اثرات بسته به نوع پوست شما می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای برنزه شدن و جذب مقادیر کافی ویتامین D، روزانه 15 تا 20 دقیقه وقت بگذارید.

خطرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش


خطرات اشعه فرابنفش برای برنزه کردن

گذراندن زمان زیادی در آفتاب، به خصوص بدون محافظت دربرابر آفتاب، نه تنها می‌تواند به پوست شما آسیب برساند، بلکه می‌تواند باعث پیری زودرس و سرطان پوست شود. روغن نارگیل به عنوان روغن برنزه کننده برای خانم‌ها بهتر عمل می‌کند.
بنابراین، سوال این است که آیا چیزی به نام برنزه شدن ایمن وجود دارد؟
پاسخ بله است. اگرچه بدون خطر نیست، اما بهترین راه برای برنزه شدن سالم این است که پوست خود را بیش از حد در معرض اشعه‌ی UV قرار ندهید. برای کاهش آفتاب سوختگی، توصیه می‌شود به تدریج پوست خود را برنزه کنید و زمان زیر نور خورشید قرار گرفتن را به طور مساوی تقسیم کنید.
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) می‌گوید که در روزهای آفتابی تابستان قدرت UV از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بیشترین میزان تاثیر را دارد.
علیرغم اینکه روغن نارگیل از بسیاری جهات برای پوست شما مفید است، استفاده از آن برای برنزه کردن برای همه ایده‌ی خوبی نیست. بسته به نوع پوست و نحوه‌ی واکنش پوست شما به خورشید، روغن نارگیل ممکن است اثرات متفاوتی بر افراد مختلف داشته‌باشد. به عنوان مثال، اگر پوست شما در سمت چرب‌تر است، روغن نارگیل برای شما خطرناک است زیرا ممکن است منجر به بروز آکنه شود.
افرادی که به دنبال برنزه شدن بدون استفاده از برنزه کننده‌های مصنوعی هستند، می‌توانند از روغن نارگیل برای برنزه شدن استفاده کنند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل ممکن است به سرعت ویتامین D را از خورشید جذب کند و از پوست در برابر التهاب محافظت کند.
محتوای بالای ویتامین و چربی سالم آن را برای آبرسانی به پوست خشک و محافظت از پوست در برابر عفونت های پوستی مناسب می کند. می توانید مقداری روغن نارگیل را روی بدن خود بمالید و به مدت 20 دقیقه زیر نور خورشید بنشینید تا برنزه طبیعی داشته باشید. مراقب باشید که برای مدت طولانی زیر نور خورشید ننشینید زیرا روغن نارگیل محافظت کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارد.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش سلولیت

مطالب مرتبط