نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش سلولیت

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش سلولیت

14 تیر 1401

سلولیت نتیجه تجمع چربی بیش از حد در بافت‌های پیوندی شماست که منجر به برآمدگی و فرورفتگی‌ در سطح پوست می‌شود. در حالی که گزینه‌های درمانی، کرم‌ها و لوسیون‌های زیادی برای کمک به خلاص شدن از شر آن وجود دارد، آیا سعی کرده‌اید از روغن نارگیل برای سلولیت استفاده کنید؟ بله درست متوجه شدید! روغن نارگیل ساده و غنی از مواد مغذی تمام چیزی است که برای خلاص شدن از شر این چربی‌های سرسخت نیاز دارید. در ادامه بخوانید تا بدانید روغن نارگیل چگونه به شما کمک می‌کند تا به پوستی صاف نرم و بدون هیچ گونه برآمدگی یا اثر سلولیت برسید!
در این مقاله موارد زیر بررسی می‌شود.

  • سلولیت چیست؟
  • نحوه استفاده از روغن نارگیل برای سلولیت
  • راه‌هایی برای افزایش از بین بردن سلولیت

سلولیت چیست؟


سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که چربی در اطراف ران‌ها، باسن و شکم جمع می‌شود. این منجر به فرورفتگی پوست شما (شبیه پنیر دلمه‌ای) می‌شود. واقعاً غیرجذاب به نظر می‌رسد و اشتیاق شما را به پوشیدن لباس‌های باز دلسرد و بی‌میل می‌کند. این عارضه پوستی زمانی به شدت قابل مشاهده می‌شود که تارهای همبند که پوست و ماهیچه‌های زیرین را نگه می‌دارند یک لایه چربی مشخص در بینشان ایجاد می‌کنند گودی به دلیل فشار دادن چربی اضافی روی پوست ایجاد می‌شود. 
سلولیت خیلی غیر معمول نیست. بسیاری از خانم‌ها، به ویژه آن‌هایی که در سنین نوجوانی و میانسالی هستند، مستعد ابتلا به سلولیت هستند. ممکن است کمی تعجب‌آور به نظر برسد، اما ژنتیک نقش مهمی در تشکیل سلولیت دارد. و ناگفته نماند که افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با افرادی که وزن متناسب دارند بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند.
بنابراین، چه چیزی نارگیل را برای درمان سلولیت مفید می‌کند؟ چه رابطه‌ای بین روغن نارگیل و سلولیت وجود دارد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.
راه‌های استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن سلولیت

  • مصرف روغن نارگیل
  • کاربرد در مناطق آسیب دیده از سلولیت
  • ماساژ با روغن نارگیل
  • اسکراب روغن نارگیل و قهوه
  • مخلوط روغن نارگیل و اسانس

بیشتر بخوانید: 8 دستور العمل شامپو روغن نارگیل خانگی برای موهای ابریشمی


نحوه استفاده از روغن نارگیل برای سلولیت


نحوه استفاده از روغن نارگیل برای سلولیت

برای کاهش سلولیت می‌توانید از روغن نارگیل به بیش از یک روش استفاده کنید. در اینجا روش‌های مختلف آن آمده است:

  1.  مصرف روغن نارگیل
    یکی از روش‌های استفاده از روغن نارگیل، مصرف روزانه آن است. روزانه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل قبل از تمرین میل کنید یا از آن در آشپزی خود استفاده کنید.
    در حالی که ممکن است همه با ایده مصرف روغن نارگیل راحت نباشند، آنقدرها هم سخت نیست. برای پخت و پز از روغن نارگیل استفاده کنید. علاوه‌بر این، روغن نارگیل را با نوشیدنی‌ها و غذاها مخلوط کنید.
    داشتن روغن نارگیل فرآیند چربی سوزی طبیعی بدن شما را تقویت کرده و به سوزاندن سلولیت کمک می‌کند. مصرف دو تا سه قاشق روغن با غذا باید کافی باشد.
  2. کاربرد در مناطق آسیب دیده از سلولیت
    استفاده موضعی از روغن نارگیل ساده‌ترین راه برای خلاص شدن از شر سلولیت است.
    روغن نارگیل را هر روز روی قسمت‌های آسیب دیده از سلولیت بدن خود ماساژ دهید. این روغن به راحتی جذب پوست انسان می‌شود و رسوبات چربی موجود در سلول‌ها را می‌شکند. همچنین پوست را تغذیه می‌کند و آن را نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر می‌کند. 
  3.  ماساژ روغن نارگیل برای رفع سلولیت
    این یک روش بسیار محبوب برای از بین بردن سلولیت است.
    در این روش روغن نارگیل روی نواحی پوستی مبتلا به سلولیت اعمال می‌شود. سپس نواحی با برس خشک ماساژ داده می‌شوند. برای بهترین نتیجه، یک برس گیاهی انتخاب کنید. استفاده از الیاف مصنوعی خودداری کنید. استفاده از روغن نارگیل بلافاصله بعد از دوش آب گرم و سپس مالیدن پوست با برس، سیستم لنفاوی بدن شما را تحریک می‌کند. 
    این روش بیشتر به از بین بردن سموم و چربی‌های انباشته شده در سلول‌ها با باز کردن منافذ کمک می‌کند. برس زدن خشک به خلاص شدن از شر پوست خشک کاسه زانو، آرنج و مچ پا کمک می‌کند. این امر پوست سفت‌تر، تخلیه لنفاوی مناسب و بهبود جریان خون به تمام اندام‌ها را تضمین می‌کند.
    بهترین راه برای خشک کردن برس
    بدن خود را به خوبی با روغن نارگیل آغشته کنید. اکنون بدن خود را با حرکات دایره‌ای روغن بزنید، از پاها شروع کنید و سپس به سینه، شکم و بازوها برسید مطمئن شوید که بر روی شکم خود در خلاف جهت عقربه‌های ساعت روغن می‌زنید. سعی کنید خیلی سفت نزنید زیرا ممکن است باعث قرمزی و سوختگی شود.
    بهترین زمان برای برس خشک درست قبل از دوش گرفتن است. به این ترتیب خیلی راحت روغن اضافی را بشویید. دو بار در روز از این روش استفاده کنید.
  4. قهوه و روغن نارگیل برای سلولیت
    روش دیگر برای کاهش سلولیت، تهیه اسکراب خانگی قهوه و روغن نارگیل است. این اسکراب پوست شما را نرم و صاف می‌کند.
    روغن نارگیل را با شکر و دانه‌های قهوه مخلوط کنید تا یک اسکراب طبیعی درست کنید که به کاهش سلولیت کمک می‌کند. بافت خشن و خام قهوه و شکر به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند و منافذ مسدود شده را باز می‌کند در حالی که روغن نارگیل آبرسانی مناسب را در پوست تضمین کرده و این مخلوط جریان لنف یا خون را در بدن تحریک می‌کند. استفاده از روغن نارگیل گرم برای تهیه این مخلوط ایده خوبی است.
    آنچه شما نیاز دارید:
  • 4/1 فنجان تفاله قهوه
  • 3 قاشق غذاخوری شکر معمولی یا قهوه‌ای 
  • 2-3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده داغ 
    آنچه شما باید انجام دهید:
    مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را در یک ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید و قبل از استفاده آن را گرم کنید. بافت خشن و خام قهوه و شکر به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و منافذ مسدود شده را باز می‌کند، در حالی که روغن نارگیل آبرسانی مناسب پوست را تضمین می‌کند. بوی قهوه نیز اثر نشاط آور دارد.
    این اسکراب را با اعمال فشار محکم روی نواحی آسیب دیده به طور موثر ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. برای بهترین نتیجه دو تا سه بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید. در عرض یک یا دو هفته شاهد نتایج مثبت خواهید بود.

مخلوط نارگیل و اسانس

همه ما مفهوم روغن‌های حامل و اسانس‌ها را می‌دانیم، اما آیا می‌دانستید که ترکیب آن‌ها به ما کمک می‌کند از شر سلولیت خلاص شویم؟
خوب، این درست است، روغن نارگیل خالص را با روغن‌های ضروری مانند کاج یا لیمونن مخلوط کنید و آن را روی قسمت‌های پوستی آسیب دیده از سلولیت بمالید. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ترکیبات اسانس در حل کردن چربی اضافی ذخیره شده در زیر لایه‌های پوست معجزه می‌کند. 
پس منتظر چی هستی؟ یکی از این راه‌های طبیعی را برای خداحافظی با سلولیت سرسخت امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: با صحیح لباس پوشیدن، سلولیت‌های بدنتو محو کن!‌


راه‌هایی برای از بین بردن سلولیت


راه هایی برای از بین بردن سلولیت


مصرف و استفاده موضعی روغن نارگیل به کاهش سلولیت تا حدی کمک می‌کند. با این حال، نباید فکر کنید که این روش‌ها به تنهایی باعث حذف کامل سلولیت می‌شود. مهم است که اقداماتی را برای خلاص شدن از شر سلولیت و جلوگیری از عود آن انجام دهید. راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بیاید با هم نگاهی بیاندازیم.
قلیایی شوید:
غذاهای قلیایی مانند سبزیجات برگ سبز و میوه‌های تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها به جلوگیری از اسیدی شدن بدن کمک می‌کنند که راه را برای تشکیل سلولیت هموار می‌کند.
مایعات بهترین هستند:
مقدار زیادی آب و آب میوه تازه بنوشید. این به دفع سموم از سلول‌های بدن کمک می‌کند. همچنین باید مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زای OTC را متوقف کنید.
چربی‌های بدن را بسوزانید: 
اگر می‌خواهید سلولیت را از بین ببرید، ورزش کردن بسیار مهم است. اگر وقت باشگاه رفتن ندارید، به دوچرخه سواری یا دویدن متوسل شوید. تمرینات هوازی نیز در این زمینه مفید است. سعی کنید تمریناتی را انجام دهید که پاها، عضلات شکم و به ویژه ناحیه لگن شما را هدف قرار دهد.
از پزشک خود بپرسید: 
برای برنامه غذایی مناسب که به رفع سلولیت کمک می‌کند، از توصیه‌های پزشک کمک بگیرید. برای افرادی که به صورت ژنتیکی سلولیت دارند، خلاص شدن از شر آن ممکن است نیاز به چندین رویکرد داشته باشد.
اکنون که می‌دانیم چگونه از روغن نارگیل برای کاهش سلولیت استفاده کنیم، باید از خطرات ناشی از استفاده از این روغن نیز آگاه باشیم. نگاهی بیاندازید.

  • افرادی که پوست فوق العاده حساسی دارند باید روغن را در قسمت زیرین مچ دست یا پای خود امتحان کنند تا هرگونه واکنش آلرژیک را بررسی کنند. اگر پوست شما قرمز، لکه‌دار و پوسته پوسته شد، بهتر است از این روش‌ها استفاده نکنید.
  • مصرف بیش از حد روغن نارگیل منجر به حرکات شل و سطوح بالای کلسترول می‌شود. بنابراین، زیاده روی نکنید.
  • شستشوی شدید منجر به شکستگی لایه اپیدرم و خشکی آن می‌شود. بنابراین، حتی در هنگام شستشو با پوست خود ملایم باشید.

روغن نارگیل برای کاهش سلولیت جدیدترین روند است. این روغن غنی از مواد مغذی دارای چندین فواید پوستی است و ماساژ یا مصرف روغن نارگیل ممکن است به کاهش یا معکوس کردن سلولیت کمک کند. این روغن همچنین به دلیل خواص مرطوب کنندگی و التیام بخشی آن شناخته شده است. استفاده از روغن نارگیل در ناحیه‌ی آسیب ممکن است لایه چربی را کاهش دهد. با این حال، افرادی که به نارگیل حساسیت دارند از استفاده روغن برای کاهش سلولیت خودداری کنند. علاوه‌بر این، افرادی که پوست حساسی دارند باید قبل از استفاده از آن تست پچ انجام دهند.

بیشتر بخوانید: معجزه‌ای در کاهش وزن با این 10 روغن ضروری!

مطالب مرتبط