فواید آب نارگیل برای پوست و نحوه‌ی استفاده از آن

فواید آب نارگیل برای پوست و نحوه‌ی استفاده از آن

05 مرداد 1401

آب نارگیل بهترین نوشیدنی انرژی‌زا و خنک کننده بدن در طول تابستان است. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از آب نارگیل برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید؟ آب نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است و خاصیت ضد التهابی و التیام بخش برای پوست دارد. می‌توانید آن را بنوشید یا روی پوست خود بمالید تا از تمام فواید آن بهره‌مند شوید. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد آب نارگیل برای پوست بدانید، فواید آن و روش استفاده از آن را مورد بحث قرار می‌دهد. برای دانستن بیشتر به خواندن این مقاله ادامه دهید!


فواید آب نارگیل برای پوست


فواید آب نارگیل برای پوست 

ممکن است راش‌ها را تسکین دهد: استفاده موضعی از آب نارگیل از جوش‌های تابستانی جلوگیری می‌کند و راش‌های ناشی از آبله، آبله مرغان و سرخک را کاهش می‌دهد.
 پوست را هیدراته نگه می‌دارد: بدن در تابستان به سرعت گرم می‌شود و پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. نوشیدن آب نارگیل ممکن است بدن را خنک کند و از کم آبی و از دست رفتن رطوبت پوست جلوگیری کند.
با علائم پیری مبارزه می‌کند: نوشیدن آب نارگیل یا استفاده از آن ممکن است علائم پیری را کاهش دهد. آب نارگیل حاوی سیتوکینین‌ها به ویژه کینتین است که می‌تواند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند و فرآیندهایی را که پیری سلولی را سرعت می‌بخشد به تأخیر بیاندازد. این خاصیت ممکن است اثرات ضد پیری روی سلول‌های انسان داشته‌ باشد. کینتین همچنین در محصولات مراقبت از پوست برای درمان پوست آسیب دیده از نور استفاده می‌شود.
  ممکن است زخم‌ها را التیام بخشد: از آب نارگیل در طب سنتی به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ترمیم زخم استفاده می‌شود. ممکن است به مدیریت آکنه و بهبود رنگ پوست کمک کند.
ممکن است رشد کلاژن را تقویت کند: آب نارگیل حاوی ویتامین C و اسید لوریک است که برای سلامت پوست مفید است. ویتامین C از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و اثرات استرس و عوامل محیطی محافظت می‌کند. همچنین رشد کلاژن را تقویت می‌کند که باعث جوانی پوست می‌شود.اسید لوریک دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به مدیریت شرایط پوستی مانند آکنه کمک کند.
ممکن است تعادل الکترولیت بدن را حفظ کند: آب نارگیل منبع خوبی از الکترولیت‌ها است؛ گروهی از مواد معدنی که آب را جذب می کنند. هنگامی که شما عرق می‌کنید، بدن شما الکترولیت‌ها را از دست می‌دهد (در حین ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی). حفظ تعادل الکترولیت به بدن (و پوست) کمک می‌کند آب را حفظ کرده و هیدراته بماند.
  ممکن است بافت پوست را بهبود بخشد: شواهد حکایتی نشان می‌دهد که ماساژ آب نارگیل روی صورت می‌تواند بافت پوست را بهبود بخشد و آن را نرم و صاف کند.
راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آب نارگیل را به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا از فواید آن نهایت استفاده را ببرید. 


نحوه‌ی استفاده از آب نارگیل برای پوست


نحوه استفاده از آب نارگیل

برای حفظ سلامت پوست می‌توانید آب نارگیل بنوشید.
از آب نارگیل در محصولات خانگی مراقبت از پوست صورت، ماسک‌ها و سایر داروهای دست‌ساز خود استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست حاوی عصاره آب نارگیل استفاده کنید.
آب نارگیل را مستقیماً با پنبه روی پوست خود بمالید. می‌توانید آن را در یک بطری اسپری نگه‌دارید و روی پوست خود اسپری کنید.
می‌توانید آب نارگیل را با موادی مانند عسل و آلوئه‌ورا مخلوط کنید و از آن به عنوان ماسک صورت استفاده تا پوست خود را مرطوب نگه‌دارید.
می‌توانید از آن به عنوان پایه‌ای برای پاک کننده‌ها و تونرهای خانگی استفاده کنید.
چه آن را مصرف کنید و چه آن را روی پوست خود بمالید، آب نارگیل می‌تواند از هر دو جهت برای پوست شما مفید باشد. با این حال، اگر می‌خواهید به طور منظم آب نارگیل بنوشید، باید مراقب باشید. 


آیا می توانید هر روز آب نارگیل بنوشید؟


آب نارگیل به طور کلی برای مصرف بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، از آنجایی که آب نارگیل حاوی الکترولیت‌ها، به ویژه پتاسیم است، ممکن است بر سطح پتاسیم بدن شما تأثیر بگذارد. بنابراین، افراد مسن و افرادی که از مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین، مهارکننده‌های آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و دیگوکسین استفاده می‌کنند باید از خوردن غذاها (و نوشیدنی‌های) با مقادیر بالای پتاسیم اجتناب کنند.
بسیاری از مردم به فکر استفاده از آب نارگیل برای بهبود جوش هستند. اما، آیا این واقعا تأثیر دارد؟ 


آیا آب نارگیل می‌تواند جوش‌ها را درمان کند؟


آیا آب نارگیل می تواند جوش را درمان کند؟

آب نارگیل ممکن است به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک کند.
آب نارگیل حاوی اسید لوریک است، یک عامل ضد میکروبی، که ممکن است به کاهش التهاب آکنه و بهبود جوش‌ها کمک کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است درد ناشی از جوش را تسکین دهد.
با این حال، اگر آکنه و جوش شدید دارید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و داروهای مناسب را مصرف کنید.
نتیجه‌گیری
آب نارگیل یک نوشیدنی عالی برای تابستان است که برای سلامت پوست شما مفید است. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند علائم پیری را به حداقل برساند، زخم را بهبود بخشد و سلامت کلی پوست را حفظ کند. نوشیدن یک لیوان آب نارگیل می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و تعادل الکترولیت را حفظ کند. با این حال، مطمئن شوید که آن را در حد اعتدال بنوشید زیرا ممکن است سطح پتاسیم را در بدن شما افزایش دهد. همچنین، اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید یا از داروهای NSAID استفاده می‌کنید، قبل از مصرف آب نارگیل با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش سلولیت

مطالب مرتبط