چگونه موهایی براق و درخشان داشته‌باشیم

چگونه موهایی براق و درخشان داشته‌باشیم

26 تیر 1401

داشتن موهایی ضخیم و پرپشت با درخشش و براقی؛ این رویای هر دختر و خانمی است! در این مقاله ما به تمام نکات مراقبت از مو و درمان‌های طبیعی می‌پردازیم تا موهای کم رنگ خود را به موهایی درخشان و براق تبدیل کنید. علاوه‌بر این، ما در مورد برخی از نکات مهم مراقبت از مو برای افرادی با موهای کم پشت صحبت می‌کنیم.


راه‌های آسان برای براق شدن موها


  • موهای خود را برس بزنید: برس زدن موهای خود حداقل دو یا سه بار در روز به بهبود گردش خون کمک می‌کند. همچنین به رسیدن مواد مغذی به فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این کار موهای شما را سالم‌تر و درخشان‌تر می‌کند.
  • روغن درمانی کنید: روغن درمانی برای موهای کدر، زبر و براق به خوبی جواب می‌دهد. روغن به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند و موها را نرم و براق نگه ‌می‌دارد. دو بار در هفته از روغن نارگیل یا بادام استفاده کنید. آن را به صورت دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید 30-45 دقیقه بماند و سپس بشویید.
  • استفاده از ماسک مو: استفاده از ماسک مو حداقل یک بار در هفته می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. یک ماسک نرم کننده، آبرسان و تغذیه کننده مو می‌تواند درخشندگی مو را بهبود بخشد. می‌توانید از مواد موجود در آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد) یا یک ماسک مو بخرید.
  • شامپوی خود را عوض کنید: آیا از شامپوی مناسب برای موهایتان استفاده می‌کنید؟ فرمولاسیون‌های مختلف شامپو برای انواع مو مناسب است. استفاده از شامپوی کنترل کننده‌ی چربی روی موهای زبر و خشک می‌تواند موهای شما را وز کرده و در صورت استفاده از شامپویی که مناسب نوع آن نیست، موهای شما آسیب ببیند. سعی کنید شامپو خود را عوض کنید و ببینید که آیا موهای شما به خوبی به آن پاسخ می‌دهند یا نه.
  • از آب سرد و گرم استفاده کنید: فقط استفاده از آب گرم می‌تواند موهای شما را خشک کند در حالی که فقط استفاده از آب سرد می‌تواند موهای شما را سفت کند. اما استفاده از آب ولرم برای شامپو کردن موها و آب سرد برای شستشوی نهایی می‌تواند مو را نرم کرده و درخشندگی آن را افزایش دهد. آب ولرم کوتیکول‌ها را باز می‌کند و کثیفی‌ها را از بین می‌برد. آب سرد (آب در دمای اتاق) کوتیکول‌ها را می‌بندد و از موخوره جلوگیری می‌کند.
  • از حالت دادن مکرر به موهایتان خودداری کنید: استفاده مکرر از سشوار یا اتو مو می‌تواند موهای شما را به شدت خشک کند و درخشش طبیعی را از بین ببرد. در عوض می‌توانید از ابزار‌های بدون حرارت مانند غلتک‌های حلقه‌دار استفاده کنید. درمان‌های کراتینه نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.
  • از موهای خود در شب محافظت کنید: خوابیدن با موهای باز در شب باعث اصطکاک با بالش می‌شود و ممکن است موهای شما را کدر کند. می‌توانید شب‌ها هنگام خواب موهایتان را ببندید یا ببافید یا کلاه ساتن بپوشید.
  • مراقب رنگ مو باشید: رنگ کردن مو سرگرم کننده است و باعث زیبایی نیز می‌شود‌. با این حال، مواد مضر مانند آمونیاک می‌تواند موهای شما را خشک و زبر کند. بنابراین، رنگ موی خوب و بدون آمونیاک را انتخاب کنید. از آرایشگر خود بخواهید که شامپو و نرم کننده خوب پس از رنگ را برای حفظ سلامت و براق نگه‌داشتن موهای شما پیشنهاد دهد.
  • از براق کننده‌ی مو استفاده کنید: براق کننده‌ی مو می‌تواند نتایج فوری به شما بدهد. این یک تقویت کننده‌ی درخشندگی مو است که بی‌خطر است. کوتیکول‌های مو را می‌بندد و موها را نرم‌تر، براق‌تر و بدون وز شدن می‌کند. براق کننده‌ی مو همچنین می‌تواند رنگ‌های نارنجی موهای دکلره شده یا بلوند را کاهش دهد.
  • از اسپری مو با پوشش براق کننده استفاده کنید: زمان استفاده از اسپری‌های مو که موهای شما را سفت می‌کرد و درخشش را از بین می‌برد، گذشته است. یک اسپری موی خوب با روکش براق می‌تواند موهای شما را بدون هیچ ضرری درخشان کند.
  • از سرم مو استفاده کنید: سرم مو نه تنها درخشندگی مو را افزایش می‌دهد، بلکه موهای شما را ابریشمی می‌کند. می‌توانید از روغن آرگان یا هر سرم دیگری که در بازار موجود است استفاده کنید. آن را به آرامی روی موهای خود بمالید و قبل از بیرون آمدن موهای خود را برس بزنید.
  • از نرم‌کننده استفاده کنید: اگر می‌خواهید در استخر یا اقیانوس شنا کنید، از یک نرم‌کننده استفاده کنید تا از جذب آب استخر یا اقیانوس و خشک شدن موهای‌تان جلوگیری کند.

مصرف امگا 3: می‌توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق ماهی‌های چرب، مغزها و دانه‌ها مصرف کنید. این اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامت موهای شما بسیار مفید هستند. آن‌ها همچنین پوست شما را نیز جوان می‌کنند.

این‌ها راه‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید موهای خود را درخشان کنید. همچنین می‌توانید به صورت هفتگی از ماسک‌های مو استفاده کنید تا موهای خود را درخشان‌تر کنید.

ماسک مو برای موهای براق

تهیه‌ی یک ماسک موی سریع و ماندن آن به مدت 20 تا 30 دقیقه روی سر شما می‌تواند مزایای زیادی داشته‌ باشد. در اینجا چند ماسک مو مؤثر وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید.


1. ماسک مو سفیده‌ی تخم مرغ


ماسک مو سفیده‌ی تخم مرغ

آنچه شما نیاز دارید:

  • 1 یا 2 تخم مرغ بسته به طول موهای شما

نحوه‌ی استفاده:

تخم مرغ را بشکنید و زرده‌‌ی آن را جدا کنید.

آن را به آرامی هم بزنید.

موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و سفیده‌ی تخم مرغ را با استفاده از برس اپلیکاتور از ریشه تا نوک موهای خود بمالید.

موهای خود را به صورت دم اسبی شل ببندید.

با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

با آب و شامپوی ملایم بشویید.

از نرم کننده استفاده کنید و موهای خود را با حوله خشک کنید.


2. ماسک مو با روغن نارگیل


ماسک مو با روغن نارگیل

آنچه شما نیاز دارید:

  • 2 تا 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بسته به طول موهای شما

نحوه‌ی استفاده:

موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید.

روغن نارگیل را در کف دست خود بمالید تا کمی گرم شود.

روغن نارگیل را از ریشه تا نوک آن بمالید.

2-5 دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید.

بگذارید حداقل 3 ساعت یا یک شب روی پوست سر شما بماند.

با آب ولرم و شامپو بشویید.

از نرم کننده استفاده کنید و با آب در دمای اتاق بشویید.

موهای خود را با حوله خشک کنید.


3. ماسک موی شیر بادام


ماسک موی شیر بادام

آنچه شما نیاز دارید:

  • ½ فنجان شیر بادام خریداری شده در فروشگاه (همچنین می‌توانید شیر بادام را در خانه درست کنید.)

نحوه‌ی استفاده:

موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید.

با استفاده از برس اپلیکاتور شیر بادام را از ریشه تا نوک آن بمالید.

موهای خود را به صورت دم اسبی شل ببندید.

با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه روی آن بماند.

با شامپوی ملایم بشویید.

از نرم کننده استفاده کنید و موهای خود را با حوله خشک کنید.


4. ماسک مو سس مایونز


ماسک مو سس مایونز

آنچه شما نیاز دارید:

  • 2-5 قاشق چایخوری سس مایونز

نحوه‌ی استفاده:

موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید.

سس مایونز را با یک برس اپلیکاتور به تارهای موی خود بمالید.

موهای خود را به صورت دم اسبی شل ببندید و کلاه دوش بپوشید.

بگذارید ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند.

با آب ولرم و شامپو بشویید.

از نرم کننده مو استفاده کنید و با آب در دمای اتاق بشویید.

موهای خود را با حوله خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو آووکادو: فواید و نحوه‌ی استفاده برای موهای خشک


5. ماسک موی روغنی


ماسک موی روغنی

آنچه شما نیاز دارید:

  • 3-4 قاشق چایخوری کره‌ی آب شده (کره شفاف)

نحوه‌ی استفاده:

موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید.

روغن را با استفاده از برس اپلیکاتور از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.

کلاه دوش بپوشید و اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند.

موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

از نرم کننده استفاده کنید.

نرم کننده را با آب در دمای اتاق بشویید.

موهای خود را با حوله خشک کنید.

شما می توانید هر یک از این پنج ماسک مو را یک بار در هفته استفاده کنید و تفاوت آنی را در درخشندگی موهای خود مشاهده کنید. با این حال، اگر موهایی کم پشت دارید، این فرآیند می‌تواند چالش برانگیز باشد. بخش زیر می‌تواند کمک کند.

بیشتر بخوانید: 12 نکته علمی برای تحریک رشد طبیعی مو

نکات اضافی برای مراقبت از موهای کم پشت:

از روغن نارگیل استفاده کنید. بگذارید یک شب قبل از شستشو بماند.

ماهی یکبار به اسپا مو بروید.

از بخار برای کمک به نفوذ روغن به کوتیکول‌ها استفاده کنید.

همیشه موهای خود را ببافید و هنگام خواب از کلاه ساتن یا رو بالشتی ساتن استفاده کنید.

پیروی از این اسرار موهای براق مانند برس زدن منظم موها، ماساژ پوست سر و مصرف غذاهای غنی از امگا 3 می‌تواند به موهای شما رطوبت و درخشندگی بدهد. درست کردن ماسک مو با استفاده از موادی مانند روغن نارگیل، شیر بادام یا سس مایونز یک بار در هفته می‌تواند شگفتی‌های بزرگی برای موهای شما ایجاد کند. علاوه‌بر این، یک بار در ماه یک اسپا مو بگیرید موهایی درخشان داشته‌باشید.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای رشد مو: 11 غذا برای کمک به رشد مجدد موهای شما

 

مطالب مرتبط