چگونه یک مانیکور عالی در خانه انجام دهیم؟

چگونه یک مانیکور عالی در خانه انجام دهیم؟

04 تیر 1401

فرقی نمی‌کند بخواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و یا برای رفتن به سالن مناسب در تردید باشید، هرگز زمان بدی برای تسلط به انجام مانیکور در خانه نیست. نه تنها این کار رضایت واقعی شما را به همراه دارد (و کمی پول نقد صرفه‌جویی می‌کنید)، بلکه می‌توانید از مزایای درمانی آن نیز بهره ‌ببرید. بعلاوه، موضوع بیرون نرفتن از خانه نیز بسیار جذاب است. اما حتی اگر دو سال گذشته را به یادگیری انجام مانیکور در خانه اختصاص داده‌ باشید، ممکن است کمی سخت باشد که در خانه همان نتایجی را بگیرید که در سالن می‌گرفتید ولی ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم که دقیقا همان نتیجه را بگیرید.

در واقع یادگرفتن نحوه‌ی انجام مانیکور در خانه بسیار ساده است. کمی تمرین، حوصله و ابزار مناسب ناخن به یادگرفتن این مهارت در خانه کمک می‌کند. برای کمک به کاهش نگرانی‌هایتان در مورد نحوه‌ی مانیکور کردن ناخن در خانه، از مانیکوریست‌های مشهور خواسته بودیم که بهترین نکات ناخن‌های خودشان را در مورد نحوه‌ی رنگ کردن ناخن‌های خود مانند یک حرفه‌ای در اختیارمان قرار دهند. به نظر می‌رسد، آسان‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم، تنها کاری که لازم است انجام دهید 10 مرحله‌ی ساده است.


مرحله 1: ناخن‌های خود را با لاک پاک کن تمیز کنید


برای داشتن یک مانیکور عالی در خانه، همان کاری را انجام دهید که حرفه‌ای‌ها انجام می‌دهند و به همان اندازه برای مراقبت از ناخن‌ها وقت بگذارید. پس با یک پاک کننده‌ی ناخن خوب شروع کنید. حتی اگر لاک ندارید، باز هم یک تکه پنبه پاک‌کننده را روی هر ناخن‌ بمالید تا از شر کثیفی‌هایی که می‌توانند لاک شما را کدر کنند خلاص شوید. فراموش نکنید که بعد از آن دستان خود را با آب و صابون بشویید.


مرحله 2: کوتاه کردن، سوهان کشیدن، و بافر کشیدن


کوتاه کردن، سوهان کشیدن، و بافر کشیدن

در صورت لزوم ابتدا ناخن‌هایتان را کوتاه کنید. سپس به آرامی سوهان بزنید، در یک جهت بکشید تا نوک‌ ناخن‌هایتان مربع یا گرد شوند. ناخن‌های نازکی دارید؟ این نکته را امتحان کنید: سوهان را تا روی ناخن خود نگه‌دارید و آن را کج کنید تا کمی از زیر سوهان معلوم شود؛ زیرا این کار به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً ببینید چه کاری انجام می‌دهید. در نهایت، بالا و کناره‌های ناخن‌هایتان را به آرامی با یک بافر ناخن صاف کنید تا سطحی یکدست ایجاد شود. ریتا رمارک، مربی ارشد جهانی Essie، می‌گوید: «اگر ناخن‌هایتان را صاف نکنید، روغن‌های طبیعی در ناخن‌هایتان تجمع پیدا می‌کنند و آثار مخرب مانیکور روی آن‌ها باقی می‌ماند». صاف کردن ناخن‌ها مانند مسواک زدن دندان‌هایتان درخشان‌کننده است، ناخن‌ها را سالم‌تر نشان می‌دهد و برآمدگی‌ها را از بین می‌برد.»


مرحله 3: کوتیکول‌های خود را به عقب فشار دهید


کوتیکول‌ها را با پاک کننده کوتیکول آماده کنید؛ مطمئن شوید که محلولتان روغنی یا مومیایی نباشد، تا به حل شدن پوست مرده و نرم شدن ناحیه کمک کند. برخلاف تصور رایج، روغن‌های کوتیکول و پاک‌کننده‌های کوتیکول یکسان نیستند و نمی‌توان آن‌ها را به جای هم استفاده کرد. روغن‌ها به مرطوب شدن کمک می‌کنند، در حالی که پاک کننده‌ها مانند یک لایه بردار برای بستر ناخن شما عمل می‌کنند. سپس با یک چوب کوتیکول به آرامی به عقب فشار دهید. کوتیکول‌های شما از ناخن‌های شما در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کند و آن‌ها را نرم نگه می‌دارد، بنابراین از کوتاه کردن آن‌ها خودداری کنید.


مرحله 4: دست‌های خود را لایه برداری کنید


دست‌های خود را لایه برداری کنید.

دست‌ها، مچ دست و ساعد را با اسکراب که سلول‌های مرده پوست را ازبین می‌برد و رطوبت را دوباره به پوست شما برمی‌گردانند، لایه برداری کنید.

سپس دست‌ها را بشویید و کاملا خشک کنید.


مرحله 5: دست‌ها و کوتیکول‌های خود را مرطوب کنید


دست‌ها و کوتیکول‌های خود را مرطوب کنید.

برای جلوگیری از لکه‌دار شدن لاک، ناخن‌هایتان را مرطوب کنید. در آخر هر ناخن را با لاک پاک کن ناخن بکشید تا باقی‌مانده‌ی مرطوب کننده از بین برود.


مرحله 6: یک پوشش پایه بزنید


مرحله 6: یک پوشش پایه بزنید.

یک پوشش پایه برای آبرسانی و محافظت از ناخن‌ها و جلوگیری از خرد شدن ناخن‌ها اعمال کنید. سپس صبر کنید تا خشک شود. گورو ناخن Essie Weingarten، بنیانگذار Essie، توصیه می‌کند که بین هر لایه دو دقیقه صبر کنید.


مرحله 7: اولین لایه‌ی لاک خود را بزنید


اولین لایه‌ی لاک خود را بزنید.

الان به قسمت مهم ماجرا رسیدیم: ناخن‌های خود را با لاکی به رنگ دلخواه خود رنگ کنید (در صورت نیاز به ایده، برخی از موارد مورد علاقه را در اینجا مشاهده کنید)، مطمئن شوید که برس را تا انتهای کوتیکول و گوشه‌های ناخن خود قرار دهید.  فقط لایه را نازک نگه‌دارید. تئا گرین، بنیانگذار Nails Inc، می‌گوید: «بسیاری از ما برس را بیش از حد روی ناخن می‌کشیم. نکته‌ی مهم کار این است که به اندازه‌ی کافی لاک را روی برس قرار دهید تا ناخن را در یک لایه بپوشانید. او توصیه می‌کند لاک را سه بار روی ناخن هایتان بکشید: یک بار از وسط، یک بار در هر طرف.


مرحله 8: لایه دوم لاک خود را بمالید


پس از گذشت دو دقیقه کامل، لایه‌ی دوم لاک را بزنید. سایه‌های شفاف یا پاستلی ممکن است برای پوشش کامل و بدون درز نیاز به پوشش سوم نیز داشته‌ باشند. فقط به یاد داشته ‌باشید که آن را زیبا و نازک نگه‌دارید.

بیشتر بخوانید: آموزش حرفه‌ای آمبره ناخن


مرحله 9: با یک روکش کار را تمام کنید


مانیکور عالی در خانه

پوشش رویی از مانیکور شما در برابر خرد شدن محافظت می‌کند و به ناخن‌ها درخشندگی می‌بخشد؛ از آن غافل نشوید، در غیر این صورت طول عمر لاکی را که به سختی روی آن کار کرده‌اید به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. برای اینکه به ناخن‌ها درخششی آینه مانندی بدهید که در سالن ناخن به دست می‌آید، آن را با یک تقویت کننده‌ی مجزای درخشندگی مانند تاپ کت یا یک برق ناخن تکمیل کنید.


مرحله 10: لبه‌های ناهموار را تمیز کنید و بگذارید ناخن‌هایتان خشک شود


لاک پاکن خود را بردارید و هر گونه اشتباه یا لبه‌های لرزان را مرتب کنید و با دقت اطراف ناخن‌های خود را پاک کنید. اگر از پدهای پاک کننده لاک ناخن استفاده می‌کنید، سعی کنید برای استفاده‌ی دقیق‌تر، یکی را به شکل مثلث تا کنید. سپس اجازه دهید پنج دقیقه دیگر ناخن‌هایتان خشک شوند ارزش آن را دارد که ناخن‌هایتان را به رخ بکشید و همه را شوکه کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل برای انواع مانیکور

 

مطالب مرتبط