8 درمان در سالن‌های آرایشی برای موهای خشک

8 درمان در سالن‌های آرایشی برای موهای خشک

31 خرداد 1401

هیچ کس دوست ندارد موهای خشکی که زبر، شکننده و موخوره‌دار هستند داشته ‌باشد. به غیر از استفاده از روغن، ماسک مو و محصولات پروتئینی روی موهایتان، بسیاری از درمان‌های آرایشگاهی دیگر برای موهای خشک وجود دارد که باید آن‌ها را امتحان کنید. سالن‌ها دارای متخصصین مو هستند که می‌توانند به درمان مشکلات موهای خشک شما کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما در مورد استفاده از محصولات مناسب برای نوع موی شما راهنمایی کنند. این 8 درمان موثر در سالن‌های آرایشی برای موهای خشک را بررسی کنید.


1. درمان سیستئین


درمان سیستئین

سیستئین یک جاذب طبیعی است که به ساقه مو نفوذ می‌کند تا مو را حالت دهد. موها را صاف می‌کند و از خشکی و آسیب بیشتر مو محافظت می‌کند. این درمان از کمپلکس سیستئین، یک اسید آمینه غیر ضروری که در کراتین (پروتئین مو) وجود دارد، استفاده می‌کند. موها ابتدا شسته شده و با سشوار خشک می‌شوند. کمپلکس سیستئین روی بخش‌های کوچکی از مو اعمال می‌شود. این درمان را از ابتدای ساقه تا انتهای آن می‌زنند و از تماس آن با ریشه‌ی مو جلوگیری می‌کنند. پس از استفاده، موهای شما حدود 45 دقیقه با یک ورقه پلاستیکی پیچیده می‌شود. سپس این کمپلکس سیستئین برای فعال شدن در معرض گرما قرار می‌گیرد. موهای شما دوباره سشوار شده و اتو کشیده شده تا ظاهری براق داشته ‌باشید. پس از درمان، موهای شما دوباره با شامپو و نرم کننده آبکشی می‌شود. پس از خشک شدن، متوجه تفاوت موهای خود خواهید شد.


2. درمان کراتینه


درمان کراتینه

درمان کراتینه حاوی کراتین (پروتئین طبیعی موی انسان)، نرم کننده‌ها و فرمالدئید است. این درمان برای افرادی که موهای مجعد یا وز دارند ایده آل است. این به فرد کمک می‌کند تا موهای صاف ابریشمی نیمه دائمی داشته‌ باشد. این درمان به دلیل اثرات ضد موخوره و حالت دهنده‌ی آن محبوب است.

درمان کراتینه به درمان موهای کدر و آسیب دیده کمک می‌کند و آن‌ها را نرم و درخشان می‌کند. همچنین فرها را تا 90 درصد کاهش می‌دهد و معمولاً تا 6 ماه ماندگاری دارد.

این درمان را می‌توان به دو صورت اعمال کرد:

یک درمان پایه کراتینه که به قشر مو نفوذ می‌کند. موها را درخشان‌تر و ابریشمی‌تر می‌کند و حدود 3 تا 6 ماه آن را حفظ می‌کند.

روش دوم شامل استفاده از محلول مشتق شده از فرمالدئید است. این محلول روی کل موهای شما اعمال می‌شود و آبکشی می‌شود. موهای آبکشی شده بعداً با سشوار خشک شده و صاف می‌شوند. نتایج این روش تا سه ماه ماندگاری دارد.


3. درمان با روغن داغ


درمان با روغن داغ

درمان‌های روغن داغ برای درخشندگی فوری موها شناخته شده‌اند. آن‌ها به ویژه برای درمان موهای آسیب دیده و همچنین افزایش رطوبت مو مفید هستند. در این درمان از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده می‌شود. این روغن‌ها به مدت 10 تا 20 دقیقه روی موهای شما باقی می‌مانند و آبکشی می‌شوند.


4. درمان با مرطوب کننده


درمان با مرطوب کننده

مرطوب کننده به تقویت موهای شما کمک می‌کند و از شکستگی و شکافتن موها جلوگیری می‌کند. همچنین از موهای شما در برابر آسیب ناشی از محصولات حالت دهنده گرما محافظت می‌کند. این درمان برای رساندن مواد مغذی و پروتئین‌های ضروری به موهای شما نفوذ می‌کند. همچنین یک پوشش محافظ بیرونی به موهای شما ارائه می‌دهد تا از آن در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت کند.


5. درمان سم زدایی


درمان سم زدایی

درمان سم زدایی به از بین بردن پوست مرده‌ی سر و تجمع مو ناشی از استفاده محصول و مواد شیمیایی کمک می‌کند. همچنین از این طریق رشد مو را تحریک می‌کند.

این درمان حتی چربی اضافی پوست سر را کاهش می‌دهد و انتهای موهای شما را مرطوب می‌کند. موها را نرم‌تر، درخشان‌تر و انعطاف پذیرتر می‌کند. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.


6. درمان آبگرم مو


درمان آبگرم مو

درمان اسپا مو شامل استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مختلف بر روی موهای شما است تا آن را قابل کنترل‌تر کند. فرها را شل می‌کند و بافت موهای شما را از نظر شیمیایی تغییر می‌دهد. به موهای شما کمک می‌کند تا ظاهری صاف و بدون وز داشته‌ باشند.

درمان اسپا مو معمولاً حدود 6 تا 8 هفته طول می‌کشد. ممکن است پس از آن نیاز به لمس دوره‌ای داشته‌ باشد.


7. درمان تونینگ


درمان تونینگ

رنگ تونینگ موهای شما را اصلاح می‌کند و اغلب توسط کسانی که موهای خود را رنگ کرده‌اند استفاده می‌شود. این درمان به افزایش طول عمر رنگ موهای شما کمک می‌کند. همچنین ممکن است رنگ مو را از محو شدن حفظ کند و هرگونه اشتباه رنگ آمیزی را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: فواید سفیده تخم مرغ برای مو!


8. درمان براق کردن مو


درمان براق کردن مو

درمان براق کردن مو به صاف کردن موهای شما کمک می‌کند. این درمان بلافاصله پس از رنگ کردن مو یا روی موهای بدون رنگ انجام می‌شود تا به درخشندگی مو کمک کند.

همه‌ی ما آرزوی پایان ناپذیری برای داشتن موهایی زیبا داریم. برای حفظ ظاهر درخشان و سلامت کلی موهای خود، باید موهای خود را درمان کنید. وقت گذاشتن برای رفتن به سالن و درمان موهایتان می‌تواند برای موهایتان معجزه کند. آرایشگران باتجربه موهای شما را معاینه کرده و درمان‌های مورد نیاز برای حفظ سلامت و زیبایی آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. دفعه بعد که باید به موهای خود مقداری TLC بدهید، به آرایشگاه بروید. موهای شما ارزشش را دارد و شما این را می‌دانید!

بیشتر بخوانید: 6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم