کدام روش صاف کردن مو برای شما بهترین است؟

کدام روش صاف کردن مو برای شما بهترین است؟

22 آذر 1401

اگر موهای مجعد و وز دارید و می‌خواهید آن‌ها را سر و سامان دهید اما برای این کار پرمشغله هستید یا اینکه نمی‌خواهید ساعت‌ها به لخت کردن موهایتان با سشوار و اتو مو بپردازید می‌توانید از روش‌های جدید و مدرن صافی مو استفاده کنید. خب چطور وز موها را از بین ببریم در اینجا پنج روش محبوب صاف کردن مو آورده شده است که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. اما، بهایی که می‌پردازید چقدر است به صورت مجازی و تحت اللفظی؟ کدام یک ایمن‌تر است؟ موهای شما چه مدت صاف می‌ماند؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد روش‌های مختلف صاف کردن مو برای موهای صاف ابریشمی بدانید. برای دانستن همه چیز در مورد آن‌ها به ادامه مطلب بروید!


5 روش صاف کردن مو


1. ریباندینگ مو

ریباندینگ مو چیست در جواب این سوال باید گفت که موها از پروتئین‌های متصل به پیوندهای دی سولفید ساخته شده است. این به مو ساختار خود را می‌دهد صاف، موج‌دار، مجعد، حلقه‌دار و غیره. ریباندینگ مو این پیوندها را می‌شکند تا موها را نرم کند. سپس، یک خنثی‌کننده برای پیوند مجدد ساختار طبیعی اعمال می‌شود تا آن را صاف و ابریشمی کند. این روش بسته به بافت، ضخامت، تراکم و طول موهای شما حدود 3 ساعت طول می‌کشد. قیمت ریباندیگ مو بسته به سالنی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.
ماندگاری نتایج: تا 6 ماه
ایمنی: ریباندینگ مو می‌تواند موهای شما را ضعیف کند و برای افرادی که موهای نازک دارند مناسب نیست.

2. روش کراتینه (صاف‌کننده برزیلی)

کراتینه کردن مو یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های صافی است. در حقیقت موها از پروتئین کراتین ساخته شده است. اما با افزایش سن و به دلیل تغذیه نامناسب، میزان پروتئین کراتین کاهش می‌یابد و در نتیجه موها خشک و کدر می‌شوند. روش کراتینه که با نام صافی برزیلی نیز شناخته می‌شود، یک لایه کراتینه به موهای شما اضافه می‌کند و در نتیجه مواد مغذی آن را دوباره پر می‌کند و آن را نرم، صاف، بدون موخوره و صاف می‌کند. روش کراتینه بسته به طول و بافت مو می‌تواند حدود 1 تا 4 ساعت طول بکشد.
آخرین نتایج: 2-8 ماه
ایمنی: این یک روش نسبتاً ایمن برای صاف کردن مو است. با این حال، از روش‌های کراتینه مکرر خودداری کنید زیرا حاوی فرمالدئید است نحوه صحیح مراقبت از موها در این روش مهم است و در صورت عدم مراقبت مناسب پس از کراتینه باعث شکستگی و آسیب مو شود.
آیا میدانستید؟
روش کراتینه در برزیل توسط یک مرتشین ساخته شد که به طور تصادفی متوجه شد که فرمالدئید حاصل از مومیایی کردن موهای اجساد را تقویت می‌کند.

3. صاف‌کننده شیمیایی 

صاف کردن شیمیایی به صاف کردن دائمی مو اشاره دارد. این فرآیند بسیار مشکل است و باید توسط یک متخصص به خوبی آموزش دیده انجام ‌شود. این شامل استفاده از یک ماده شیمیایی است که به شکستن پیوندهایی که ساختار موهای شما را ایجاد کرده کمک می‌کند. با این حال، اگر تعداد زیادی پیوند شکسته شود، این خطر وجود دارد که موهای شما در نهایت شل به نظر برسد. و اگر تعداد مناسبی از پیوندها شکسته نشود، موهای شما ممکن است جایی بین صاف و مواج و فر به نظر برسد. زمانی که در حال انجام صافی شیمیایی هستید، زمان بسیار محدودی برای اعمال و شستشو دارید. به طور معمول، فقط یک ریلکس را برای کمتر از 10 دقیقه روشن گذاشته می‌شود. اگر آرام‌کننده را برای مدت طولانی روی موهایتان بگذارید، خطر پردازش بیش از حد و آب شدن موهایتان وجود دارد. از این رو، این سرویس برای موهای وز و فر ضخیم توصیه می‌شود.
آخرین نتایج: تا زمانی که موهایتان را کوتاه کنید
ایمنی: فرمالدئید موجود در ماده شیمیایی مورد استفاده در این روش صاف کردن مضر است و ممکن است باعث شکستگی مو، ضعیف شدن مو و ریزش مو شود. مگر اینکه یک روش گران قیمت که حاوی مواد مضر نباشد، دریافت کنید، ممکن است آسیب جدی به موهای خود وارد کنید.

4. صاف‌کننده موی ژاپنی

صافی مو ژاپنی یا ترمیم حرارتی نیز یک روش صاف کردن دائمی است. این شامل شل شدن پیوندهای پروتئینی و تغییر شکل ساختار مو است. 3-4 ساعت طول می‌کشد تا این روش صاف‌کننده مو کامل شود. همچنین ممکن است لازم باشد بعد از یک یا دو روز به مدت یک ساعت یا بیشتر برای مرحله نهایی از سالن بازدید کنید.
آخرین نتایج: تا زمانی که موهایتان را کوتاه کنید
ایمنی: صاف کردن موی ژاپنی می‌تواند به مو آسیب برساند. اگر تصمیم به انجام آن دارید، حتماً از محصولات خوب برای حفظ موهای خود و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. همچنین، از انتخاب مکرر این روش صاف‌کننده خودداری کنید.
حقیقت خنده‌دار
متخصص مو ژاپنی، یوکو یاماشیتا، روش صاف کردن موی ژاپنی را توسعه داد که در سال 1995 ثبت اختراع شد. این روش به عنوان صاف کردن موی یوکو نیز شناخته می‌شود.

5. بوتاکس مو

بوتاکس مو یک روش حالت‌دهنده قوی غیر‌شیمیایی است. این روش موهای شما را صاف‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر می‌کند. این یک راه مؤثر برای صاف کردن موها و کمتر کردن موهای شما است. ترکیبات موجود در این روش حاوی ویتامین E، ویتامین B5، کمپلکس کلاژن، روغن آرگان، روغن نارگیل، اسید گلیوکسیلیک و اسیدهای آمینه است که موهای آسیب دیده را بدون اثرات مضر سایر روش‌های صاف کردن مو، بازسازی می‌کند.
آخرین نتایج: 2-4 ماه
ایمنی: بوتاکس مو ایمن‌ترین روش قوی است. حاوی فرمالدئید، یک ماده سرطان‌زای قوی، و سایر مواد شیمیایی مضر که مو را ضعیف می‌کنند، نیست.
این 5 گزینه روش‌های صاف کردن مو در حال حاضر موجود است. اما، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ امن‌ترین یا ارزان‌ترین؟ بیایید در این مورد بیشتر بدانیم.


کدام روش صاف‌کننده را باید انتخاب کنید؟


برای تصمیم‌گیری اینکه کدام روش صاف‌کننده را باید انتخاب کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
جنس موی: آیا موهای موج‌دار، مجعد یا حالت‌دار دارید؟ آیا موهای شما آسیب دیده است؟ آیا موهای شما نازک و مستعد شکستن است؟ اگر موهای شما نازک، ظریف یا مستعد شکستن هستند از صاف کردن شیمیایی و صاف کردن ژاپنی خودداری کنید.
ترکیبات شیمیایی: مواد شیمیایی برای موهای شما خوب نیستند. اما، به هر قیمتی باید از مواد خاصی مانند فرمالدئید اجتناب کرد. اگر تصمیم دارید صاف کردن دائمی مو را انتخاب کنید، مطمئن شوید که مرتباً این کار را انجام ندهید یا آن را انتخاب کنید که حاوی فرمالدئید نیست.
بودجه شما: صاف کردن مو پرهزینه است. اما ارزان بودن ممکن است سلامت موهای شما را به خطر بیندازد. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک روش صاف‌کننده را انتخاب کنید که کمی بالاتر از بودجه شما است، اما احتمالاً برای موهای شما بهترین است، پس انداز کنید.
برخی از شما نیز ممکن است وسوسه شده باشید که موهای خود را در خانه صاف کنید. اگر می‌خواهید بدانید عوارض جانبی صاف کردن مو چیست و اطلاعات بیشتری در مورد صافی مو بدست آورید به پایین اسکورول کنید. 


آیا صاف کردن مو در خانه ممکن است؟


بله روش خانگی برای صاف کردن موها ممکن است، می‌توانید آن‌ها را در خانه به کمک اتو مو صاف کنید. سعی نکنید موهای خود را برای همیشه با مواد شیمیایی صاف کنید. کاربرد این مواد شیمیایی به نوع و بافت موی شما بستگی دارد که یک متخصص بهترین قضاوت را در مورد آن خواهد داشت. همچنین، اگر مواد شیمیایی با پوست شما تماس پیدا کند، می‌تواند خطرناک باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، نگاهی گذرا به بایدها و نبایدهای روش‌های صاف کردن مو بیندازید.


بایدها و نبایدهای روش‌های صاف‌کننده مو


  • بسته به روش صاف کردن، تا 2 روز پس از صاف کردن موهای خود را نشویید. برای کراتینه و روش‌های ژاپنی، باید 72 ساعت قبل از شستن موهای خود صبر کنید.
  • برای جلوگیری از فرورفتگی و چین خوردگی موهای خود را نبندید.
  • موهای خود را پشت گوش نکشید.
  • برای براق نگه داشتن موهایتان از روغن آرگان استفاده کنید.
  • از شامپو و نرم‌کننده با کیفیت استفاده کنید.
  • از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید.
  • برای مرطوب نگه داشتن موهای خود از یک نرم‌کننده استفاده کنید.
  • یک بار در ماه یک اسپا مو انجام دهید.
  • موهای خود را هر 3 ماه یکبار کوتاه کنید.
  • از منابع گیاهی یا حیوانی پروتئین استفاده کنید.
  • سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید، آب بنوشید و خوب بخوابید.

5 روش برتر صاف کردن مو


امروزه تکنیک‌های متعددی برای صاف کردن موهای وز یا نافرم به تارهای صاف‌تر و براق‌تر در دسترس است. اما همه چیز به انتخاب یک راه حل ایده‌آل صاف کردن مو برای نیازهای خاص و نوع مو بستگی دارد.
نتیجه
اکنون که ایده خوبی در مورد اینکه هر روش مو چیست، هزینه آن، مدت زمان ماندگاری نتایج آن و اینکه آیا باعث آسیب به مو می‌شود، دارید، داشتن موهای ابریشمی و صاف تنها یک تصمیم فاصله دارد. به یاد داشته باشید، اگر تصمیم دارید موهایتان را به طور دائم صاف کنید، نیاز به تغذیه و مراقبت مناسب دارند. بنابراین، اگر تصمیم به صاف کردن موهای خود دارید، به خوبی از آن مراقبت کنید و موهای شما بهتر از همیشه به نظر می رسد!


سوالات متداول


آیا صاف کردن دائمی برای مو مفید است؟
خیر. هر نوع روش شیمیایی ساختار مو را برای همیشه تغییر می‌دهد. موهای بدون رنگ همیشه سالم‌ترین هستند.
کراتینه بهتر است یا صافی مو؟
روش‌های کراتینه گزینه سالم‌تری هستند زیرا ممکن است به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کنند. صافی شیمیایی ممکن است ساختار مو را بدتر کند.
آیا موها بعد از صاف کردن می‌ریزند؟
بله. ریزش مو شایع‌ترین و قابل توجه‌ترین علامت آسیب مو است که توسط روش‌های صاف‌کننده ایجاد می‌شود.
آیا شستن هر روزه موهای صاف شده ممکن است؟
بله. ممکن است هر روز موهای خود را با آب بشویید، اما توصیه نمی‌شود مگر اینکه موهایتان چرب باشد یا زیاد عرق کنید. شامپو کردن موهای صاف شده شیمیایی هر روز ممکن است صافی مو را از بین ببرد. بنابراین، متخصصان مو توصیه می‌کنند موهای خود را هر 2 تا 3 روز یک بار با یک محصول بدون سولفات شامپو کنید.
آیا چرب کردن موهای صاف شده ضرر دارد؟
متخصصان مو توصیه می‌کنند که بلافاصله پس از صافی مو فقط یک هفته از روغن زدن خودداری کنید تا مواد شیمیایی روی موهایتان اثر بگذارند. پس از آن، روغن بهترین راه حل مغذی برای موهای تغییر یافته شیمیایی است.

بیشتر بخوانید: چگونه موهای نرم و ابریشمی داشته باشیم؟

مطالب مرتبط