7 مرحله ساده برای صاف کردن موهای مجعد  و اشتباهاتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

7 مرحله ساده برای صاف کردن موهای مجعد و اشتباهاتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

19 اردیبهشت 1401

دو گزینه‌ی عالی برای تغییر چشمگیر ظاهر و غافلگیری خانواده و دوستانتان این است که به دنبال صاف کردن یا فر کردن (بسته به نوع موهایتان) باشید. اما روش صاف کردن موهای مجعد می‌تواند سخت و زمان بر باشد. در حالی که بسیاری با تردید موهای خود را صاف می‌کنند (از آنجایی که می‌ترسند به موهای خود آسیب برسانند)، برخی دیگر حتی ریسک انجام این کار را ندارند. با این حال، اگر از تجهیزات و تکنیک مناسب استفاده کنید، می‌توان این نگرانی‌ها را نادیده گرفت. این مطلب به شما در مورد برخی از بهترین راه‌ حل‌ها برای صاف کردن مو‌های خود بدون آسیب رساندن به آن‌ها، صاف کردن به روش کراتینه و چند احتیاط مهم که باید در نظر داشته‌باشید، آگاه می‌کند.

در مورد موهای مجعد چه باید بدانید؟

موهای مجعد می‌توانند بافت‌های متفاوتی داشته‌باشند و قبل از اینکه از موهای مجعد به موهای صاف برسید، باید چند نکته را در مورد آنها بدانید. سه بافت موی مجعد طبیعی وجود دارد : موج‌دار، مجعد و قلابدار. صاف کردن موهای موج‌دار یا مجعد ساده‌تر از صاف کردن موهای فر شده‌است. در اینجا راهنمای گام به گام برای یادگیری نحوه صحیح صاف کردن موهای مجعد بدون هیچ آسیبی را توضیح می‌دهیم.


چگونه موهای مجعد خود را صاف کنیم؟


مرحله 1: موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

صاف کردن موهای مجعد

موهای مجعد بیشتر مستعد موخوره هستند و به یک شامپوی ملایم و یک نرم‌کننده عمیق مغذی نیاز دارند تا از آسیب و وز جلوگیری شود. موهای خود را با شامپو و نرم کننده ضد وز با آب ولرم بشویید تا تارهای موی خود را برای فرآیند صاف کردن آماده کنید. از آنجایی که آب داغ می‌تواند تمام رطوبت و روغن‌های طبیعی موهای شما را از بین ببرد، همیشه از آب ولرم برای آبکشی موهایتان استفاده کنید. شما باید از محصولات مراقبت از مویی استفاده کنید که برای موهای شما ملایم هستند و می‌توانند از آسیب ناشی از ابزارهای صاف کننده مانند اتو مو جلوگیری کنند.

مرحله 2: موهای گره خورده و درهم خود را باز کنید.

صاف کردن موهای مجعد

از آنجایی که موهای مجعد به راحتی رطوبت خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند، موهای شما را آشفته و مستعد گره‌خوردن می‌کند. همیشه باید از یک شانه دندانه پهن برای باز کردن موهای مجعد قبل از صاف کردن آن استفاده کنید. شانه دندانه پهن را به آرامی از میان مو‌های خود عبور دهید، از انتها شروع کنید و تا ریشه‌ها ادامه دهید. این گره‌ها را به طور موثرتر و بدون کندن موهای شما از بین می‌برد. این کار را تا زمانی انجام دهید که موهایتان گره نخورد.

توجه: همیشه قبل از دوش گرفتن موهای خود را شانه کنید. این کار از گره خوردن موهای شما هنگام شستن آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، زمانی که موهایتان خیس است و بیشتر مستعد شکستن هستند، برس نزنید.

مرحله 3: مو‌های خود را برای صاف کردن آماده کنید.

صاف کردن موهای مجعد

قبل از استفاده از سشوار، تارهای مجعد مرطوب خود را به روش صحیح آماده کنید، این یک مرحله ضروری در فرآیند صاف کردن است. قبل از استفاده از سشوار از یک محافظ حرارتی استفاده کنید که از موهای شما در برابر آسیب گرما تا 450 درجه محافظت کند، درخشندگی را محکم کند و موخوره را برطرف کند. با این حال، به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از محافظ حرارتی می تواند موهای شما را شل و چسبناک کند.

بیشتر بخوانید: 9 روش مختلف برای فر کردن موهای خود بدون حرارت

مرحله 4: از خشک کن استفاده کنید.

صاف کردن موهای مجعد

اگر موهای بسیار ضخیم و مجعدی دارید، سشوار کشیدن آن‌ها زمان بیشتری می‌برد. یک سشوار و برس گرد بردارید تا بتوانید روی خشک کردن یک قسمت از موهایتان در یک زمان تمرکز کنید. از سشوار با درجه حرارت کم استفاده کنید تا میزان حرارتی که موهای شما در معرض آن قرار می‌گیرد به حداقل برسد. همچنین قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خشک شده است.

مرحله 5: با اتو مو موهای خود را صاف کنید.

صاف کردن موهای مجعد

یک قسمت کوچک از موهایتان را جدا کنید و بقیه موهایتان را محکم ببندید. صاف کننده خود را روی حرارت کم یا متوسط قرار دهید. هنگامی که اتو شما گرم شد، شروع به صاف کردن موهای خود کنید. به یاد داشته باشید، هرگز از اتو صاف روی موهای خیس یا مرطوب استفاده نکنید.

مرحله 6: از روش Chase استفاده کنید.

صاف کردن موهای مجعد

اگر صاف کننده شما مو‌های صاف شلاقی به شما نمی‌دهد، باید از روش دیگری استفاده کنید که نتایج دلخواه شما را به دنبال داشته‌باشد. در این تکنیک باید از شانه دم موش و صاف کننده هم‌زمان برای صاف کردن موهای خود استفاده کنید. شما باید بتوانید با این تکنیک صاف کردن موهای خود را تنها با یک بار انجام دادن، صاف کنید.

شانه دم موش را یک یا دو اینچ زیر ریشه خود قرار دهید و به آرامی موهای خود را شانه کنید ، همزمان صفحات را از میان موهای خود بگذرانید تا موهایتان صاف شود. این کار را آنقدر تکرار کنید تا زمانی که مو‌های شما صاف ابریشمی شود.

بیشتر بخوانید: 6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم

مرحله 7: مقداری اسپری مو روی موهایتان اسپری کنید.

صاف کردن موهای مجعد

اگر می‌خواهید ظاهر زیبا‌تری داشته‌باشید، قبل از اینکه هر قسمت را صاف کنید، یک اسپری حجم‌دهنده را روی ریشه‌ها بمالید. وقتی همه چیز تمام شد، از مقدار کمی سرم مو (بهترین اثر روی موهای ضخیم و درشت) یا اسپری (بهترین عملکرد را روی موهای معمولی تا نازک دارد) استفاده کنید تا ظاهری براق داشته‌باشید. همچنین به یاد داشته‌باشید که استفاده بیش از حد از محصولات مو ، موهای شما را سنگین کرده و آنها را چرب می‌کند.

اگر نمی‌خواهید موهای مجعد خود را در خانه صاف کنید و به دنبال راه حل طولانی مدت‌تری هستید، می‌توانید برای صاف کردن مو با کراتینه اقدام کنید. در بخش بعدی همه چیز را در مورد آن بیابید!


صاف کردن مو با روش کراتینه


صاف کردن مو با روش کراتینه

اگر به طور مرتب موهای مجعد خود را صاف می‌کنید، می‌دانید که این یک روند خسته کننده است. در این صورت می‌توانید صاف کردن مو با روش کراتینه را در نظر بگیرید.

روش کراتینه مو بسته به نوع، طول و ضخامت موهای شما بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. قبل از شروع درمان، آرایشگر موهای شما را با یک شوینده شفاف کننده مو تمیز می‌کند تا هرگونه آلودگی و باقی مانده محصول را از بین ببرد. هنگامی که موهای شما تمیز و تازه شد، به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند. سپس، آرایشگر محلول کراتینه را روی موهای شما می‌مالد و اجازه می‌دهد یک ساعت بماند. در نهایت، کوتیکول‌های شما را می‌بندند و کراتین را با اتوی صاف روی موهایتان می‌ریزد. این یک روش مصنوعی برای برگرداندن کراتین به موهای شما است.

بیشتر بخوانید: 10 مدل مو که شما را وسوسه می‌کند موهایتان را کوتاه کنید.

 این درمان فوایدی دارد مانند:

  • زمان سشوار کشی را 50 درصد کوتاه می‌کند.
  • موهای براق و بدون موخوره برای شما ایجاد می‌کند.
  • موهای آسیب دیده ی شما را ترمیم می‌کند.
  • ظاهری حجیم به موهای شما می‌دهد.

صاف کردن موهای مجعد ظاهر جدیدی به شما می‌بخشد. اما، هنگام اصلاح آن باید از انجام برخی اشتباهات خودداری کنید.

اشتباهاتی که هنگام صاف کردن موهای مجعد خود باید از آنها اجتناب کنید:

قبل از شروع به صاف کردن موهای خود، مطمئن شوید که هیچ یک از اشتباهات زیر را در این فرآیند مرتکب نمی شوید:

اگر موهایتان را در جهت اشتباه سشوار کنید، حجم موهایتان را کم می‌کنید. در حین سشوار کشیدن، آرایشگر موهای شما را به سمت بالا می‌کشد تا در ریشه‌ها حجم دهد؛ بنابراین ابتدا ریشه و سپس بقیه موهای خود را با حرکت رو به پایین سشوار خشک کنید.

قبل از صاف کردن موهای خود مطمئن شوید که از محصولات مراقبت از مو زیاد استفاده نمی‌کنید. تنها چیزی که باید استفاده کنید این است که از یک محافظ حرارتی است که از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کند استفاده کنید. نرم کننده بیش از حد روی موهای شما نیز موهای شما را شل و چرب می‌کند.

صاف کردن موهای مجعد می‌تواند راهی آسان و سریع برای ایجاد یک تغییر فوق‌العاده برای ظاهر روزانه شما باشد. با این حال، ترس از آسیب مو که همراه با این فرآیند است، افراد را از صاف کردن موهای خود باز می‌دارد به همین علت من در این مقاله سعی کردم راه کار هایی بگویم که به شما کمک کند بدون ترس موهای خود را صاف کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از موهای رنگ شده‌مان در خانه مراقبت کنیم؟

 

مطالب مرتبط