راهنمای کامل اپیلاسیون بدن برای مردان

راهنمای کامل اپیلاسیون بدن برای مردان

26 خرداد 1401

حتماً در ذهن شما هم، اپیلاسیون، چه در خانه و چه در سالن، عذاب آور و دردناک به نظر می‌رسد. کنده شدن موها و فریاد زدن چیزهایی است که همه از آن وحشت دارند.

اما نکته اینجاست که اگر مصمم به حذف موهای خود هستید، باید به نحوی آن‌ها را از بین ببرید. و این کار ساده‌ای نیست که تیغ را به نقطه‌ی درست روی کمرتان بزنید یا از خارش و تحریک قفسه‌ی سینه جلوگیری کنید. تنها راه برای جلوگیری از این دو پدیده دردناک، یک موم خوب است.

بنابراین قبل از اینکه موم را بردارید، بهتر است بدانید دقیقاً در حال انجام چه کاری هستید و دقیقاً چگونه باید این کار را انجام دهید.


1. انواع مختلفی از موم وجود دارد.


اپیلاسیون بدن برای مردان

همه موم‌ها لزوماً یکسان عمل نمی‌کنند.

موم سخت، بیشتر موها را می‌کند و کمتر دردناک است. موم سخت همچنین عمومیت بیشتری دارد و برای انواع یا مقادیر مختلف مو بهترین است.

موم نرم، که بیشتر روی نوارها استفاده می‌شود، بیشتر پوست را می‌کشد و آن را نسبت به موم سخت دردناک‌تر می‌کند. موم نرم برای از بین بردن موهای ریز بهتر است.

چه به سالن بروید و چه در خانه این کار را انجام دهید، مراقب باشید که از چه نوع مومی استفاده می‌کنید.


2. آنقدرها هم اپلاسیون ضرر ندارد.


بخشی از احساس درد یک بازی روانی است.

اگر فکر می‌کنید این کار وحشتناک است، کمتر از خدمات اپلاسیون لذت خواهید برد.

در عوض، با نگرش مثبت یا حداقل با یک نگرش واقع بینانه از موم استفاده کنید. آنقدر که به نظر می‌رسد یا دردناک نخواهد بود. اگر از قبل تحقیقات خود را انجام داده باشید و محیط سالن آرامش بخش باشد، بسیار مفید است.


3. اگر عصبی هستید راه‌هایی برای آمادگی وجود دارد.


اپیلاسیون بدن برای مردان

بله، می‌توانید با روش‌های معمول قبل از موم زدن را استفاده کنید. ایبوپروفن یا نوشیدن یک دمنوش به ریلکس شدن شما کمک می‌کند اما بی‌تدبیر‌ترین راه برای مقابله با ترس این است که آن را مستقیماً و بدون آمادگی انجام دهید.

یک قسمت کوچک را اپیلاسیون کنید یا فقط یک ناحیه این کمتر ترسناک خواهد بود و مطمئن شوید که راحت هستید. سعی کنید ابتدا کمر خود را اپلاسیون کنید یا فقط یک ناحیه کوچک برای آماده کردن خودتان انجام دهید. شما متوجه خواهید شد که یک موم واقعاً چه احساسی دارد.


4. شما باید کمی برنامه خود را تغییر دهید.


بلافاصله پس از موم زدن، باید از ورزش کردن خودداری کنید. پرهیز از ورزش، منظور ما این است که یک روز ورزشگاه را حذف کنید. اگر به شدت در منافذ باز و تحریک‌شده عرق کنید، در نهایت با بدنی مواجه خواهید شد که قبلاً هرگز ندیده‌ بودید.

بیشتر بخوانید: با 6 روش در منزل، موم شکری (وکس شکری) درست کنید.


5. دفعه بعد، حتی آسان‌تر هم خواهد شد.


اپیلاسیون بدن برای مردان

هنگامی که برای اولین بار اپیلاسیون می‌کنید، پوست شما به درد عادت ندارد. اگر به این کار ادامه دهید، پوست شما به درد عادت می‌کند. در واقع، فرآیندهای لایه برداری در واقع پوست شما را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند، که همیشه یک مزیت به حساب می‌آید.

با هر جلسه، احتمالاً آمادگی جسمانی و ذهنی بیشتری خواهید داشت. به آن به عنوان یک تمرین مراقبت از خود نگاه کنید و نه این که یک کار طاقت فرسا باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه التهاب بعد از اپیلاسیون را کاهش دهیم؟


6. هر روز مردان بیشتری به اپیلاسیون روی می‌آورند.


ماهانه هزاران نفر عباراتی مانند "اپیلاسیون بدن برای مردان" و "اپیلاسیون برای مردان" را در گوگل جستجو می‌کنند. و می‌توان گفت که شیوه‌های آرایش مردانه در حال افزایش است. مردان به پذیرفتن ایده‌های سالمی مانند سلامتی و مراقبت از پوست و مو ادامه می‌دهند. مردان بیشتر از هر زمان دیگری به سالن آریشگاه می‌روند و به نظافت فردی اهمیت می‌دهند.

چرا مردان بیشتر از قبل به اپلاسیون تمایل نشان می‌دهند؟ دلایل بی‌شماری وجود دارد.

بعضی از مردان این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که به باشگاه می‌روند و ورزش می‌کنند و برخی مردان این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که ظاهری مرتب را دوست دارند.

صرف نظر از دلیل اپیلاسیون، مردان هر روز پیش از روز گذشته به ظاهر خود اهمیت می‌دهند.


7. ترجیح می‌دهید پر مو باشید یا بدون مو


اپیلاسیون بدن برای مردان

اگر زنان می‌توانند اپلاسیون کنند، چرا مردان نتوانند این کار را انجام دهند؟

مهم نیست ترجیح می‌دهید چه مقدار مو داشته باشید، انتخاب شما برای اپیلاسیون یا عدم اپیلاسیون یا حذف موها کاملاً به خودتان بستگی دارد. این شما هستید که باید تعیین کنید که آیا می‌خواهید یک نوبت اپیلاسیون بگیرید یا خیر و اگر این کار را کردید، باید بتوانید آن را با افتخار انجام دهید.

همه مردان باید یک بار آن را امتحان کنند. قبلاً آن‌ها می‌گفتند "اوه، اپلاسیون فقط برای زنان است" اما الان همه این کار را انجام می‌دهند."

اپیلاسیون نه درد دارد و نه شرم آور.