اپیلاسیون قبل از عروسی: هر آنچه که باید در مورد واکس قبل از عروسی بدانید

اپیلاسیون قبل از عروسی: هر آنچه که باید در مورد واکس قبل از عروسی بدانید

25 خرداد 1401

اکثر عروس خانم‌ها قبل از عروسی اپیلاسیون را انتخاب می‌کنند زیرا اپیلاسیون موها را برای مدت طولانی‌تری از بین می‌برد و موم قبل از عروسی نتایج بهتری نسبت به سایر روش‌های رفع موهای زائد دارد.

اپیلاسیون موها را در ریشه و نه فقط در سطح پوست از بین می‌برد و معمولاً بین سه تا شش هفته طول می‌کشد تا در بیایند ، بنابراین گزینه‌ی ایده‌آلی برای رفع موهای زائد برای روز عروسی و ماه عسل شما است.

بنابراین اگر به اپیلاسیون قبل از روز عروسی خود فکر می‌کنید، ما از بنیانگذار وزارت اپیلاسیون، سینتیا چوا، تمام سوالات کلیدی در مورد وکس قبل از عروسی را پرسیدیم.


چند وقت قبل از عروسی باید موم بزنید؟


اپیلاسیون در خانه

ما توصیه می‌کنیم 2 تا 3 روز قبل از روز جشن خود اپیلاسیون انجام دهید ، این یک امر بزرگ برای اپیلاسیون در روز عروسی است، به خصوص اگر تازه می‌خواهید اپیلاسیون را شروع کنید!

افرادی که پوست بسیار حساسی دارند ممکن است دچار قرمزی یا لکه‌های خفیفی شوند که در عرض یک روز یا بیشتر آرام می‌شوند. در صورت بروز هرگونه تحریک پوستی، مقداری ژل یا کرم تسکین دهنده پس از وکس را برای تسکین فوری استفاده کنید.


چقدر طول می‌کشد تا موها بعد از وکس دوباره رشد کنند؟


از آنجایی که اپیلاسیون موها را مستقیماً از ریشه جدا می‌کند، عروس‌ها می‌توانند برای حدود 2 تا 3 هفته پوستی صاف و بدون مو داشته‌باشند. در صورت اپیلاسیون مکرر، رشد مجدد موها نیز ریزتر یا حتی حجم کمتری خواهد داشت، زیرا فولیکول‌های مو به مرور زمان ضعیف می‌شوند.

اکثر آن‌ها حدود 4-6 هفته پس از آخرین درمان خود موم دوباره موم می‌زنند. طول ایده‌آل برای موم 6 میلی‌متر طول برای واکس بیکینی است.


تفاوت بین موم داغ و موم نواری چیست؟


تفاوت بین موم داغ و موم نواری

موم سخت مانند موم شکلات با فرمول خاص M.O.W و موم توت‌فرنگی برای پوست نرم و ملایم است که برای مناطق حساس مانند بیکینی و زیر بغل بسیار عالی است.

موم خیلی سریع سفت می‌شود و دور تارهای مو جمع می‌شود، قبل از اینکه Waxperts قطعات موم سخت شده را همراه با موهای ناخواسته جدا کند. این روش تماس و کشش پوست در حین رفع موهای زائد را بسیار کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر موم نواری/نرم به یک تکه پارچه نواری برای کمک به رفع موهای زائد نیاز دارد. وکس‌پرت‌ها یک لایه نازک از موم را روی پوست می‌مالند، سپس یک پارچه‌ی نواری برای برداشتن موهای زاید روی آن قرار می‌دهند.

موم نرم برای قسمت‌های بزرگتر بدن مانند پاها و بازوها عالی است، زیرا این فرآیند بسیار سریعتر است و به لایه برداری پوست مرده کمک می‌کند. با این حال، موم نرم بیشتر روی سطح پوست کشیده می‌شود، بنابراین برای مناطق حساس توصیه نمی‌شود.

اپیلاسیون شکر

اپیلاسیون شکری برای انواع پوست‌های حساس عالی است و به دلیل ماهیت ملایم‌تر و فرمولاسیون طبیعی‌تر، در برابر انواع موهای ریز تا متوسط موثر است. معمولاً فقط شکر، لیمو و آب داغ است که یا به عنوان یک توپ چسبنده یا مانند موم نواری نرم استفاده می‌شود. موثرترین روش در برابر انواع موهای ریز تا متوسط است .

هیچ افزودنی شیمیایی برای تحریک پوست وجود ندارد و باعث کاهش موهای زیر پوستی می‌شود و حتی می‌تواند بیشتر از اپیلاسیون معمولی دوام بیاورد. همچنین محلول در آب است که تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نوارهای مومی از پیش ساخته‌شده

نوارهای موم از پیش ساخته شده برای اپیلاسیون بیکینی در خانه اگر به درستی استفاده شوند ؛ عالی هستند. آن‌ها با موم سرد آماده می‌شوند و برای مبتدیان عالی هستند. بعد از اینکه نوارها را با دست گرم کردید، ملحفه‌ها را به آرامی جدا کنید و در جهت رویش موها بمالید، سپس خیلی سریع جدا کنید.

بیشتر بخوانید: با این نکات اپیلاسیون بی‌خطری داشته باشید


کدام روش اپیلاسیون درد کمتری دارد؟


روش اپیلاسیون

بسته به قسمت بدن، روش‌های مختلف اپیلاسیون مناسب‌تر خواهدبود.

به عنوان یک قاعده‌ی کلی، همیشه یک موم سخت برای بیکینی انتخاب کنید، زیرا موها را جمع می‌کند و به آرامی بدون کشیدن پوست، موها را ازبین می‌برد.

شما همیشه می‌توانید یک آسپرین یا ایبوپروفن را حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از اپیلاسیون مصرف کنید تا به کاهش ناراحتی کمک کنید، به خصوص اگر در حال اپیلاسیون نواحی حساس مانند بیکینی یا سینه هستید. یک هفته قبل از سیکل قاعدگی اپیلاسیون نکنید زیرا پوست در آن دوره حساس‌تر است.

آیا باید قبل از گزاشتن موم بیکینی را اصلاح کرد؟

تراشیدن یا کندن مو قبل از گزاشتن موم ممکن است باعث شود تارهای مو خیلی کوتاه شوند و به طور موثر برداشته نشوند. طول تارهای مو ترجیحاً باید حدود 4-6 میلی‌متر باشد.

چگونه می‌توانید از رشد موهای زائد جلوگیری کنید؟

تراشیدن علت اصلی رشد موهای زیر پوستی است و به دنبال آن پوشیدن لباس‌های تنگ و اپیلاسیون توسط درمانگران بی‌تجربه است. موهای زیرپوستی یک مشکل ناخوشایند است که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به عفونت و زخم شود.

برای جلوگیری از این عارضه، لایه برداری منظم برای از بین بردن پوست مرده و مرطوب کردن به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. منافذ کمتر مسدود خواهند شد، زیرا منافذ احتقانی می‌تواند منجر به التهاب یا رشد مو در داخل شود.

استفاده از یک کرم موی رشد کرده خوب نیز به لایه برداری ملایم پوست بدون خشکی و سوزش کمک می‌کند!

آیا نکات مراقبت پس از اپیلاسیون وجود دارد؟

تا 24 ساعت بعد از درمان، هیچ لباس تنگی که ناحیه درمان را بپوشاند یا ورزش شدید از جمله شنا، دوش آب گرم، سونا یا حمام بخار نداشته‌باشید. همچنین ، از شستشو یا برنزه کردن استفاده نکنید.

برای بهترین نتایج پس از درمان، از یک مهارکننده رشد مو استفاده کنید. با یک محصول طبیعی مانند آلوئه ورا دو بار در روز ناحیه را مرطوب کنید. پس از یک هفته، ناحیه‌ی درمان را دو بار در هفته به آرامی مالش دهید تا از رشد مو جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای طلایی رفع موهای زائد زیر بغل به روش خانگی


اپیلاسیون در خانه


اپیلاسیون در خانه

این روش‌های خانگی گزینه‌های عالی هستند.

نوارهای رفع موهای زائد آکورل دارای آلوئه ورا و موم زنبور عسل تسکین‌دهنده هستند و موهای بیکینی را از ریشه آن جدا می‌کند و پوست را صاف و بدون مو تا چهار هفته می‌کند. آن‌ها همچنین دارای یک فرمول ضد حساسیت برای به حداقل رساندن واکنش‌های پوستی هستند.

Sugar Coated یک موم شکر 100٪ طبیعی وگان است و حاوی هیچ‌گونه اسید سیتریک، رزین یا مواد افزودنی نیست، به این معنی که فرمول ما کاربرد نرم و نتایج ملایمی دارد.

Sugar Coated ترکیبی بهینه از شربت‌های شکر خالص را برای سهولت در استفاده و حذف آسان، سریع و بدون درد دارد. به سادگی شیشه را به مدت 40 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. سپس شیشه گرما را حفظ می‌کند تا «زمان بازی» زیادی داشته‌باشید تا محصول را در مناطقی که می‌خواهید ضربه بزنید.

سپس، خمیر انعطاف پذیر را با استفاده از کاردک روی پوست صاف کنید و نوارها را روی شکر فشار دهید، سپس نوار پارچه را بردارید تا پوست فوق‌العاده صاف زیر آن نمایان شود. (سپس می‌توانید نوارها را برای استفاده مجدد در آینده بشویید.)

حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند با استفاده از این قلم اپیلاسیون آماده، که نیازی به حرارت دادن قبل از استفاده ندارد، در خانه اپیلاسیون انجام دهند. استفاده از قلم موم باعث می‌شود به سادگی موم را مستقیماً روی پوست بمالید و به سرعت آن را با یک نوار بردارید تا رنگی بدون تیرگی ایجاد شود.

پس از آماده سازی پوست، به آرامی پایه قلم را بچرخانید تا مقدار لازم موم پخش شود و در جهت رویش مو بمالید. یک نوار را روی موم قرار دهید و محکم فشار دهید. با استفاده از یک دست برای کشیدن پوست، نوار را در جهت مخالف رشد مو به سرعت بکشید. این کار را تا زمانی که تمام موهای زائد از بین بروند ادامه‌دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه التهاب بعد از اپیلاسیون را کاهش دهیم؟

مطالب مرتبط