رنگ موی چشم ببری

رنگ موی چشم ببری

17 اردیبهشت 1401

«رنگ موی چشم ببری» به زودی حتی از بالیاژ هم پرطرفدارتر خواهد شد!

وقتی که داشتیم تحقیق می‌کردیم که بهترین رنگ موها و آرایش‌های ترندی برای فصل تابستان را برای شما معرفی کنیم، با یک ترند جدید و جذاب مواجه شدیم که به نظر می‌رسد روز به روز محبوب‌تر می‌شود: «رنگ موی چشم‌ ببری»! متخصص رنگ موی سلیبریتی‌ها، کوری تاتل، که در شناختن ترندهای جدید مهارت خاصی دارد، می‌گوید: «رنگ موی چشم ببری به نوعی تبدیل به نماد اعتماد به نفس و جسارت شده است. مشخصه‌ی بارز این رنگ مو، دسته‌های شاخص با رنگ‌های خیره‌کننده‌ی قهوه‌ای و طلایی است.» مطابق با گفته‌های تاتل، این رنگ مو برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک ظاهر جسورانه، مدرن و امروزی داشته باشند که نشان‌دهنده‌ی اعتماد به نفسشان باشد و یک جذابیت وحشی داشته باشد. متخصص رنگ موی دیگر ما، تیفانی ریچاردز اضافه می‌کند: «برای داشتن یک رنگ موی چشم ببری، باید دسته‌های مشخصی از هایلایت‌های پررنگ و جسورانه را در رنگ موی زمینه‌ای ایجاد کنیم تا علاوه بر آنکه به حجم موها اضافه می‌شود، در رنگ موی زمینه‌ای گرما و حرکت ایجاد کنیم. این دسته‌های هایلایت معمولاً با استفاده از تکنیک بالیاژ و یا فویل ایجاد می‌شوند.» او همچنین تأکید می‌کند: «اگر قرار است کارتان را با رنگ موی قهوه‌ای طلایی شروع کنید، ابتدا این هایلایت‌های خیره‌کننده‌ی طلایی را اضافه کنید و سپس به سراغ تنالیته‌های دیگری مانند طلایی دودی بروید».

براساس پست‌های پرمخاطب اینستاگرامی، تاتل عقیده دارد که این ترند رنگ موی جدید قرار است مدت زمان زیادی توجه‌ها را با خود مشغول کند. او می‌گوید: «به نظر من که قرار است مدت زمان بسیار زیادی شاهد این رنگ موی جالب باشیم. درست است که به مرور زمان رنگ‌های مختلفی را امتحان می‌کنیم، اما این ترند قرار نیست جایی برود. پیش‌بینی من آن است که در آینده رنگ موی چشم ببری را با تنالیته‌های رنگی مختلفی مانند ترکیبی از برنزی، مسی، و هایلایت‌های تیره و روشن خواهیم دید که یک ظاهر چندبعدی ایجاد می‌کنند. در کنار لایه‌های متعدد و مختلف کوتاه و بلند موهای‌تان، با ایجاد تضاد رنگی، به موهای‌تان عمق و حرکت می‌بخشند.»

حقایق سریع در رابطه با رنگ موی چشم ببری

انتخاب رنگ: تاتل می‌گوید: «بسته به تنالیته‌ی زمینه‌ای رنگ پوست‌تان، متخصص رنگ موی شما انتخاب می کند که کدام خانواده‌ی رنگی بیشترین میزان شادابی و سرزندگی را به چهره‌ی شما می‌بخشد.» او همچنین توصیه می‌کند که برای آنکه بهترین تنالیته‌های رنگی را انتخاب کنید که مورد علاقه‌ی شما هم باشد، لیستی از سئوال‌ها و پیشنهادات را به همراه داشته باشید. در کل، «بهترین انتخاب، طیف رنگی خانواده‌ی قهوه‌ای است».

میزان نیاز به مراقبت و نگهداری: متوسط تا کم. تاتل می‌گوید: «از آنجایی که این رنگ مو به نیمه‌ی پایینی موهای‌تان زده می‌شود، نباید چندان نگران درآمدن ریشه‌ی موهای‌تان باشید».

بیشتر به کسانی می‌آید که: به طور طبیعی موهای تیره‌رنگی دارند. برای استفاده از این ترند رنگ مو هیچ شرط خاصی در رابطه با تنالیته‌ی رنگ پوست وجود ندارد و این رنگ مو با تنالیته‌های مختلف گرم، سرد و خنثی رنگ پوست هم‌خوانی خوبی دارد.

رنگ‌های مشابه: قهوه‌ای قارچی، صدفی تیره و بالیاژ قهوه‌ای.

هزینه: تاتل می‌گوید: «هزینه‌ای که سالن آرایشی بابت زدن رنگ‌ موی چشم ببری از شما دریافت می‌کند، با توجه به تنالیته‌ی زمینه‌ی رنگ موی‌تان و خانواده‌ی رنگ انتخابی‌تان، اندکی تغییر می‌کند. بنابراین بهتر است پیش از تصمیم‌گیری، با متخصص رنگ‌ موی‌تان صحبت کنید».

ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید تا با دیدن عکس‌هایی از مدل‌ها و سوپراستارهای مختلف، برای انتخاب بعدی رنگ‌ موی‌تان ایده بگیرید.


1. موهای موج‌دار هالیوودی قدیمی


موهای موج‌دار هالیوودی قدیمی

همان‌طور که در عکس بالا از کیت بکینسیل می‌بینید، یک مدل قدیمی مدرسه‌ای این روزها با ظاهری مدرن‌تر و به روز شده دوباره به عرصه‌ی مد برگشته است. در این مدل موی موج‌دار می‌بینیم که زمینه‌ی قهوه‌ای موها با هایلایت‌های چشم ببری ترکیب شده و رنگ تیره‌تر ریشه‌ها به زیبایی به هایلایت‌های بلوندی می‌رسد که در باقی موها پیچ و تاب خورده‌اند.


2. موج‌های بلند و ملایم


 

موج‌های بلند و ملایم

ترند رنگ موی چشم ببری بر روی موهای بسیار بلند خیلی دلربا می‌شود، زیرا داشتن موهای بسیار بلند به متخصص رنگ موی شما این امکان را می‌دهد که با دست باز، با رنگ‌ها و تکنیک‌های مختلف بازی کند. در عکس بالا، هایلایت‌های خرمایی ملایم، به رنگ موهای قهوه‌ای زمینه‌ای عمق و گرما بخشیده است.


3. موهای صاف سشوار کشیده


موهای صاف سشوار کشیده

ترند چشم ببری برای کسانی که موهای طبیعی صافی دارند و یا موهای‌شان را به کمک سشوار صاف می‌کنند هم کاربردی است. ریچاردز می‌گوید: «با آن که این تکنیک بر روی هر مویی با هر بافتی قابل اجراست، اما پیاده‌سازی آن بر روی موهای صاف جلوه‌ی بیشتری دارد. دلیل این امر آن است که مرتب و صاف بودن موها باعث می‌شود که هایلایت‌های تیره‌ و روشن بهتر خودشان را نشان بدهند».


4. موهای جمع شده در بالای سر


موهای جمع شده در بالای سر

شاید بارزترین و جذاب‌ترین ویژگی بیانسه در عکس بالا، خز دور یقه و جواهرات خیره‌کننده‌اش باشد، اما نباید از مدل موی جمع شده در بالای سر او غافل شد. بافت کنار سر او که به سوی بالای سرش ادامه دارد، با هایلایت‌های کاراملی و لولایت‌های تیره‌رنگ، به زیبایی ترند چشم ببری را به نمایش گذاشته است.


5. موهای حالت‌دار


موهای حالت‌دار

از حجم موهای‌تان غافل نشوید. موهای پرپیچ و تاب و موج‌دار باعث می‌شوند که ترند چشم ببری زیباتر به نظر برسد. اگر موهای‌تان حجم زیادی ندارد، می‌توانید از یک اسپری حجم‌دهنده‌ی مناسب استفاده کنید.


6. رزگلد


رزگلد

در این رنگ خاص از ترند چشم ببری که ظاهر بسیار طبیعی‌ای دارد، زمینه‌ی تیره‌ رنگ موها با هایلایت‌های بسیار ملایمی با تنالیته‌ی قرمز همراه شده است که در کنار هایلایت‌های ملایم بلوند قرار دارند. این رنگ موی قرمز قهوه‌ای در عین حال تنالیته‌ای از رنگ رزگلد دارد که آن را بسیار خاص کرده است.


7. مدل موی باب با بلوند قارچی


مدل موی باب با بلوند قارچی

یک نمونه‌ی دیگر از ترند چشم ببری با تنالیته‌ی سرد، رنگ موی بلوند قارچی است که نمونه‌ی آن را همراه با مدل موی باب در عکس بالا می‌بینید. تاتل می‌گوید: «انتخاب بین تنالیته‌های گرم و تنالیته‌های سرد یک انتخاب شخصی است. اگر به تنالیته‌های گرم‌تر گرایش دارید، هایلایت‌های‌تان باید چیزی در خانواده‌ی برنزی و یا قرمز باشد، در حالی که اگر خواهان تنالیته‌ای سردتر هستید، هایلایت‌های دودی و بلوند، به خصوص بلوند قارچی بسیار مناسب هستند».


8. موهای پیچ‌پیچی


موهای پیچ‌پیچی

برای پیاده‌سازی رنگ موی ترندی چشم ببری، می‌توانید از تضاد رنگی بیشتری استفاده کنید، مانند آنچه که در عکس بالا از لوگان براونینگ می‌بینیم که در آن موهای چشم ببری با تضاد رنگی بین رنگ مشکی زمینه‌ و هایلایت‌های بلوند روشن دارد که بسیار مدرن و امروزی است. از بین تمام‌های مدل‌های چشم ببری که امروز دیدیم، این مورد از همه دراماتیک‌تر است، البته نباید منکر شد که مدل موی در هم پیچیده لوگان در این عکس، به جذابیت رنگ مویش کمک بسیار زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم که نوع فر موهایمان چیست؟


9. فرفری و پرپشت


9. فرفری و پرپشت

موهای فرفری و پرپشتی مانند موهای جسیکا در عکس بالا، واقعاً توجه هر کسی را به عمق و لطافت موهایش جلب می‌کند. ما عاشق هایلایت‌های تکه‌ای بلوندی هستیم که او در زمینه‌ی قهوه‌ای تیره موهایش درآورده است. ریچاردز می‌گوید: «اگر کار را بر روی بیس قهوه‌ای طلایی موهای‌تان شروع می‌کنید، می‌توانید به سادگی دسته‌هایی از موهای‌تان را رنگ نشده باقی بگذارید و بقیه‌ی موهای‌تان را تیره کنید. اگر رنگ موی زمینه‌ای‌تان بلوند دودی است هم می‌توانید همین کار را بکنید».

ترفند تخصصی: وقتی که می‌خواهید هایلایت‌های موی‌تان را در بیاورید، بین تکنیک‌های مختلفی حق انتخاب دارید. یکی از بهترین تکنیک‌ها برای ایجاد هایلایت‌های ملایم، تکنیک بالیاژ است.


10. موهای بلند و شفاف


موهای بلند و شفاف

همانطور که قبل از این گفتیم، ترند چشم ببری بر روی موهای بلند بسیار زیباتر است. بلندی موها به ما فضای کافی می‌دهد تا با هایلایت‌ها بازی کنیم و با تغییر رنگ مو، بعد بیشتری به موها ببخشیم. تاتل پیشنهاد می‌کند برای آنکه درخشندگی و شفافیت موهای‌تان حفظ شود، از یک محصول مغذی آبرسان مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا سلامتی موهای‌تان تضمین شود.


11. موج‌های ابریشمی


موج‌های ابریشمی

همان‌طور که گفتیم ترند رنگ موی چشم ببری را می‌توانید با تکنیک‌های مختلفی همراه کنید. در عکس بالا از جسیکا آلبا، شاهد آن هستیم که برای پیاده‌سازی ترند چشم ببری از تکنیک بالیاژ استفاده شده است و در آن، رنگ موها از رنگ قهوه‌ای تیره در ریشه‌ی موها به آرامی به رنگ بلوند در نوک موها تغییر می‌کند و همراه شدن این رنگ موی جذاب با موج‌های ملایم موهای ابریشمی‌اش، ظاهری بسیار خاص و متفاوت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: مدل رنگ موی قهوه ای روشن


12. موهای موج‌دار ساحلی


موهای موج‌دار ساحلی

اگر به دنبال آن هستید که بدون صرف زمان و هزینه‌ی زیاد، موهایی همیشه جذاب داشته باشید، پیشنهاد ما به شما همراه کردن ترند چشم ببری با موهای موج‌دار ساحلی است. مطابق با گفته‌های تاتل، «با داشتن موهایی با رنگ موی چشم ببری که در آن از تنالیته‌های گرم و عمیقی شامل رنگ‌های کاراملی، بلوند و قهوه‌ای استفاده شده باشد، عملاً دیگر نیازی نیست کار خاصی بکنید! کافی است موهای‌تان را به حالت طبیعی‌اش رها کنید تا با یک حالت موج‌دار ساحلی، یک ظاهر آشفته و جذاب داشته باشید.»


13. مدل موی کوپ


مدل موی کوپ

یک ظاهر خاص دیگر از ترند چشم ببری را می‌توانید در عکس بالا از هنسون ببینید که در آن مدل موهای کوپ با هایلایت‌های گرم خرمایی در زمینه‌ی موی قهوه‌ای تیره دارد. این عکس به زیبایی اثبات می‌کند که ترند چشم ببری به همان اندازه‌ای که برای موهای بلند جذابیت دارد، بر روی مدل‌های موی کوتاه هم قابل اجرا است.


14. رنگ موی بوسه‌ی خورشید


رنگ موی بوسه‌ی خورشید

آیا قصد دارید تعطیلات تابستانی‌تان را در یک ساحل آفتابی بگذرانید؟ خب چه چیزی بهتر از هایلایت‌های طلایی با رنگ بوسه‌ی خورشید! تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که اصل مینیمال بودن را در رابطه با هایلایت‌های طلایی‌تان رعایت کنید. در این مورد ریچاردز توصیه می‌کند: «فرقی ندارد که برای رنگ زمینه‌ی موهای‌تان چه رنگی را انتخاب می‌کنید، و یا اصلاً تصمیم دارید که زمینه‌ی موهای‌تان را رنگ بزنید یا بگذارید رنگ طبیعی خودشان را داشته باشند، به هر حال باید مواظب باشید که در هایلایت‌های طلایی زیاده‌روی نکنید. به یاد داشته باشید که رنگ دسته‌های هایلایت‌ موی‌تان تنها باید یک یا دو درجه با رنگ زمینه‌ی موهای‌تان اختلاف داشته باشند.»


15. موهای موج‌دار پرحجم


موهای موج‌دار پرحجم

بدون شک شخصیت پیشرو در ترند چشم ببری کسی نیست جز جنیفر لوپز. در واقع وقتی که صحبت از جنیفر لوپز می‌شود، بسیاری از افراد او را با موهایی به خاطر می‌آورند که در آن هایلایت‌های چشم ببری با فاصله‌ی بسیار کمی از ریشه‌ی موهایش شروع می‌شوند و رنگ موهایش در طیفی از خانواده‌ی قهوه‌ای و بلوند بازی می‌کند. این یک ظاهر کلاسیک و بسیار جذاب است که فارغ از زمان و مکان، می‌تواند انتخاب هر کسی باشد.


16. موهای لخت شلاقی


موهای لخت شلاقی

موهای صاف و شلاقی کریسی تیگن در عکس بالا به خوبی اثبات می‌کند که عمق داشتن موهای ترندی چشم ببری، حتی برای موهای کم‌حجم و بدون حالت هم جذابیت خودش را دارد. ظاهر تیگن در این عکس که از مدل‌های موی دهه هفتادی الهام گرفته شده است، در ترکیب با ترند جذاب چشم ببری، ظاهری مدرن و دلپسند پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: 6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم


17. بالیاژ قهوه‌ای


بالیاژ قهوه‌ای

بالیاژ قهوه‌ای استفاده شده در عکس بالا که تنالیته‌ای از رنگ بلوند دودی دارد، باعث شده است که رنگ تیره‌ی زمینه‌ی موها، به زیبایی تعدیل شود. اگر دوست دارید ترند جذاب چشم ببری را امتحان کنید، اما از دسته افرادی هستید که از داشتن رنگ موهای دراماتیک و خیلی چشم‌گیر استقبال نمی‌کنید، این ترکیب یک روش بسیار ملایم و موقر برای امتحان کردن این ترند است.


18. بالیاژ بلوند


بالیاژ بلوند

وقتی که در مورد ترند رنگ موی چشم ببری فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به نظرمان می‌رسد موهای بلندی است که رنگ زمینه‌ی تیره‌ای دارد و در آن هایلایت‌هایی با رنگ روشن خودنمایی می‌کنند. با این حال، این موهای باب کوتاه با بالیاژ بلوند اثبات می‌کند که ترند چشم ببری برای موهای کوتاه‌تر و با رنگ زمینه‌ای روشن‌تر هم قابل پیاده‌سازی است.


19.  چتری‌های نسبتاً بلند


چتری‌های نسبتاً بلند

ظاهر جدید هیلی بری با ترند رنگ موی چشم ببری و مدل موهای جذابش بسیار چشم‌نواز شده است. او در این مدل موهایی با بلندی تا سر شانه دارد که با چتری‌های نسبتاً بلندی همراه شده است. هایلایت‌های کاراملی موهای او که به زیبایی صورتش را قاب گرفته‌اند، آنقدر چشم‌نوازند که نمی‌توانیم نگاه‌مان را از آنها برداریم.


20. هایلایت‌های قهوه‌ای عسلی


هایلایت‌های قهوه‌ای عسلی

در این رنگ موی زیبا، هایلایت‌هایی با رنگ عسلی به زیبایی راه‌شان را در زمینه قهوه‌ای موها باز کرده‌اند تا به آن گرما و عمق ببخشند. تاتل می‌گوید برای آن که عمق و ماندگاری موهای رنگ‌شده‌تان بیشتر شود، باید تعداد دفعات شست‌وشوی موهای‌تان را کمتر کنید و از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. به این ترتیب، علاوه بر آنکه ماندگاری رنگ موی‌تان بیشتر می‌شود، موهای آسیب‌دیده از رنگ موی‌تان هم ترمیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدل موهای ترند تابستان سال 2022

پرسش و پاسخ

آیا می‌توان ترند رنگ موی چشم ببری را در خانه اجرا کرد؟

تاتل می‌گوید: «رنگ موی چشم ببری ترکیبی از هایلایت، لولایت و تکنیک بالیاژ است. بنابراین بهتر است کار را به یک حرفه‌ای بسپارید».

اگر می‌خواهید رنگ موی چشم ببری داشته باشید، باید به متخصص رنگ موی‌تان چه بگویید؟

مطمئناً متخصص رنگ موی‌تان می‌داند که ترند رنگ موی چشم ببری چه است و می‌تواند به شما در انتخاب رنگ‌های مناسب کمک کند. با این حال ایده بدی نیست که تعدادی عکس به همراه داشته باشید تا بتوانید به متخصص رنگ موی‌تان کمک کنید تا سلیقه و انتخاب شما را بهتر درک کند.

بهترین کاندیدا برای داشتن رنگ موی چشم ببری چه کسانی هستند؟

ترند رنگ موی چشم ببری معمولاً با تنالیته‌های گرم‌تر پیاده‌سازی می‌شود، بنابراین اگر معمولاً از رنگ موهای با تنالیته‌ی گرم استفاده می‌کنید، این ترند برای شما بسیار مناسب است. با این وجود اگر متخصص رنگ موی‌تان در کار خود حرفه‌ای باشد، پیاده‌سازی این تکنیک با تنالیته‌های رنگ موی سرد هم بسیار زیبا می‌شود.

بیشتر بخوانید: از این 15 مدل موی تابستانه ایده بگیرید

 

مطالب مرتبط