25 ایده رنگ موی مسی که هر کسی را وسوسه می‌کند!

25 ایده رنگ موی مسی که هر کسی را وسوسه می‌کند!

11 اردیبهشت 1401

کاسی‌اوه متخصص مشهور رنگ مو از مریلند که ایده خارق‌العاده‌اش «آمبره مسی و هلویی» الهام‌بخش بسیاری از سلبریتی‌ها، مدل‌ها، اینفلوئنسرها در اینستاگرام بوده است، می‌گوید: «من هم مثل بسیاری افراد دیگر اعتقاد دارم که تنالیته‌های رنگ موی گرم یادآور گرمای فصل تابستان و میوه‌های تابستانی است. پس از مدتها که تنالیته‌های مختلف رنگ‌های سرد مانند بلوند و خاکستری بسیار ترندی و محبوب بودند، اکنون به نظر می‌رسد که سلبریتی‌ها و متخصصان رنگ موی آنها بیشتر گرایش دارند که از رنگ‌های گرم برای فصل‌های گرم سال الهام بگیرند.» برای اثبات این ادعا کافی است اندکی به میوه‌های بهاری و تابستانی فکر کنیم و توت‌فرنگی را جایگزین بلوبری کنیم! بنابراین هیچ تعجبی ندارد که این روزها آمار سرچ در گوگل برای تنالیته‌های رنگ گرم بسیار بیشتر از گذشته شده است.

مارک میلتی متخصص رنگ موی هنرپیشه‌ها و مدل‌ها توصیف جالبی از رنگ مسی دارد. او می‌گوید رنگ موی مسی خواهر شیطان‌تر رنگ موی حنایی، و خواهر خجالی‌تر از رنگ موی بورگاندی است. به عقیده او رنگ موی مسی یک رنگ بسیار گرم و پرانرژی است که درست مانند یک سکه‌ی قدیمی برنزی، می‌تواند به چهره‌ی هر شخصی شور و حال ببخشد. با وجود انواع رنگ موهای طیف قرمزی که در طول سالیان مختلف پرطرفدار شده‌اند، رنگ موی مسی همواره یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های این خانواده به شمار می‌رود. اما بر طبق گفته‌های متخصصان رنگ مو، تیفانی ریچاردز و جیل‌باک، نمی‌توان گفت که تنها یک ورژن از رنگ موی مسی وجود دارد. در واقع، تنالیته‌های مختلف رنگ موی مسی در طیف وسیعی بازی می‌کنند که گاهی به سوی بلوند و گاهی به سوی قهوه‌ای متمایل می‌شود. در این میان طیف‌های مختلف تک‌رنگ و یا چندبعدی هم نقش مهمی دارند.

اگر شما هم به این فکر می‌کنید که یک رنگ مو با تنالیته گرم را امتحان کنید، ما در ادامه‌ی مطلب تمام آن چیزی که درباره رنگ موی مسی باید بدانید را با شما درمیان می‌گذاریم و به شما 25 ایده رنگ مو بر پایه تنالیته مسی پیشنهاد می‌دهیم.

حقایق کاربردی

انتخاب یک طیف رنگی: ریچاردز می‌گوید: «واقعیت این است که طیف رنگی مشخصی برای رنگ مسی وجود ندارد. اما متخصص رنگ موی شما می‌تواند شما را راهنمایی کند که آیا خواهان یک رنگ موی مسی رو به بلوند هستید یا ترجیح می‌دهید رنگ موی مسی‌تان غنی‌تر بوده، و به سمت طیف قهوه‌ای متمایل باشد».

میزان ماندگاری: بالا! ریچاردز می‌گوید: «رنگ موی مسی یکی از رنگ‌هایی است که معمولاً در یک مرحله به موها زده می‌شود و ماندگاری نسبتاً بالایی دارد.»

مناسب کسانی است که: خب، همه‌ی افراد! ریچاردز می‌گوید: «کافی است که تنالیته‌ی مناسبی از خانواده رنگ موی مسی را انتخاب کنید تا برای هر نوع رنگ پوست و رنگ چشمی مناسب باشد.»

رنگ‌های مشابه: قرمز متوسط، بورگاندی روشن و بلوند توت‌فرنگی.

هزینه: هزینه ی اعمال رنگ موی مسی نسبتاً متوسط است. اما اگر رنگ موی زمینه‌ایتان بسیار تیره یا بسیار روشن باشد، این هزینه اندکی بیشتر می‌شود.


1. مسی کلاسیک


رنگ موی مسی کلاسیک

رنگ موی مسی کلاسیک همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارد. به عنوان یک نمونه می‌توانیم از جولیان‌هو نام ببریم که پس از سال‌ها رنگ موی بلوند، اخیراً موهایش را به رنگ مسی کلاسیک درآورده است. رنگ موی قرمز جدید او توجه‌های بسیاری را به سویش جلب کرده و فیدبک‌های بسیار مثبتی دریافت کرده است، اما شاید مثبت‌ترین بازخورد را خودش در مورد خودش داشته باشد: «هیچ‌وقت در تمام طول عمرم از هیچ‌یک از رنگ‌ موهایم به اندازه این رنگ موی مسی جذاب راضی نبوده‌ام!» اینها نوشته‌هایی بود که جولیانا در کپشن اولین پست اینستاگرامی‌اش با رنگ موی قرمز منتشر کرد.


2. مسی آجری


رنگ موی مسی آجری

در سالیان گذشته ریحانا طیف متنوعی از رنگ موهای بر پایه رنگ قرمز را امتحان کرده است، اما ما این رنگ موی مسی-آجری او را بیشتر از همه می‌پسندیم. ترکیب این رنگ موی جذاب در کنار رژ لب شرابی و رژ گونه‌ی برنزی-طلایی جذابیت منحصر به فردی ایجاد کرده است!


3. مسی روشن


رنگ موی مسی روشن

اما رابرت به این مشهور است که تا به حال هر رنگ مویی را که فکرش را بکنید امتحان کرده است، و همه آنچنان به او می‌آیند که انگار رنگ موی طبیعی او هستند! رنگ موی مسی روشن هم استثنا نیست و به خوبی با تنالیته‌ی هلویی رنگ پوستش هم‌خوانی دارد. بهترین گزینه برای امتحان کردن این رنگ مو کسانی هستند که می‌خواهند رنگ مویشان را از بلوند یا بلوند توت‌فرنگی به خانواده مسی تغییر دهند.


4. مسی عمیق


رنگ موی مسی عمیق

کافی است شما هم به عکس بالا نگاه کنید تا تأیید کنید که جوردن بان با ترکیب رنگ موی مسی عمیق و سایه‌ی چشم برنزی روشن‌اش چقدر جذاب و خیره‌کننده شده است! این رنگ موی جذاب با تنالیته مسی-قرمز مخملی‌اش، یک ظاهر بسیار پرانرژی و جسورانه به فرد می‌دهد. ما خودمان وسوسه شده‌ایم که آن را امتحان کنیم، شما چطور؟


5. مسی طبیعی


رنگ موی مسی طبیعی

باور نکردنی اما واقعی: این رنگ موی خیره‌کننده و جذاب یک رنگ موی طبیعی است! لی‌لی‌کول یکی از افرادی است که به طور طبیعی و ذاتی رنگ موی مسی روشنی دارد و ترکیب این رنگ ملایم با موهای نازک و نرم او باعث می‌شود که هر بیننده‌ای به این فکر کند که لی‌لی همین الان از یکی از پرتره‌های دوران رنسانس بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید: چند رنگ موی تابستانه


6. مسی غنی


رنگ موی مسی غنی

این رنگ موی غنی مسی قطعاً یکی از بالاترین گزینه‌ها در لیست رنگ موهای پیشنهادی ما برای تابستان 2022 قرار دارد. همیشه می‌توانید به زندایا برای رنگ موهای فوق‌العاده‌اش اعتماد کنید، و همانطور که در عکس بالا می‌بینید، ترکیب این رنگ موی مسی غنی در کنار مدل موی کوتاهش مثل همیشه محشر شده است.


7. مسی شفاف


رنگ موی مسی شفاف

ترکیب رنگ موی مسی شفاف با موهای با فرهای درشت به طرز غیرقابل باوری شیک و جذاب می‌شود! برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به عکس بالا از بازیگر، مدل و ادیتور معروف، آنِت کمپ بیندازید که موهایش به طور طبیعی فرهای درشتی دارد و با این ترکیب موهای پرحجم و رنگ موی مسی شفاف، واقعاً جذاب شده است!

بیشتر بخوانید: 40 مدل رنگ موی پری دریایی


8. مسی دارچینی


رنگ موی مسی دارچینی

SZA که برای انتخاب‌های متنوع و گوناگونش برای رنگ مو شناخته شده است، این بار به سراغ رنگ موی مسی دارچینی رفته است و با ترکیب این رنگ موی جذاب با موهای فرفری و پرحجم‌اش، الهام‌بخش بسیاری برای انتخاب این رنگ موی خیره‌کننده شده است. آیا فکر می‌کردید که تنالیته دارچینی تا این حد با رنگ موی مسی جذاب شود؟!


9. مسی زنجبیلی


رنگ موی مسی زنجبیلی

درست است که اغلب اوقات اما استونز را با رنگ موی مسی روشن دیده‌ایم، اما واقعیت آن است که این رنگ مو رنگ طبیعی موهای اما نیست. رنگ موی طبیعی اما در اصل بلوند است، و ضمن عذرخواهی از اینکه تصویر ذهنی شما را خراب کردیم، خبر خوب آن است که همه‌ی شما می‌توانید این رنگ موی غنی، جذاب و پرانرژی را امتحان کنید! کافی است از متخصص رنگ مویتان کمک بگیرید.


10. مسی گوجه‌ای


رنگ موی مسی گوجه ای

این ترکیب رنگ مو در سال 2018 بیشترین میزان توجه را به خود جلب کرد، وقتی که مدل مشهور هویون‌جانگ، با موهای مسی گوجه‌ای در نمایش‌های مد بهاره شرکت کرد. ترکیب رنگ موی جانگ یک ترکیب مسی گوجه‌ای جذاب بود که در آن، قسمت‌های نزدک به ریشه‌ی مو اندکی تیره‌تر بودند. از آنجایی که جانگ تنها مدلی بود که در نمایش مد بهاری آن سال با موی با تنالیته قرمز ظاهر شده بود، توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد و به نوعی ستاره نمایش مد بهاری 2018، رنگ موی مسی گوجه‌ای بود! 

بیشتر بخوانید: 15 رنگ موی نارنجی مناسب فصل پاییز


11. مسی شیشه‌ای


رنگ موی مسی شیشه ای

به عکس بالا نگاه کنید! رنگ موی مسی درخشان فیشر را ببینید! درست است که برای آنکه رنگ مویتان درخشندگی و شفافیت رنگ موی فیشتر در این عکس را داشته باشد، باید انرژی و وقت زیادی را صرف مراقبت از موهایتان کنید، اما باور کنید نتیجه‌ی نهایی ارزش صرف این هزینه و توجه را دارد!


12. مسی توت‌فرنگی


رنگ موی مسی توت فرنگی

اوا مندز به این رنگ مو با عنوان «حس توت‌فرنگی» اشاره می‌کند! و بله، خود ما هم درباره‌ی این رنگ مو همین حس را داریم! این رنگ موی جذاب و اغواکننده انگار کاری می‌کند که دمای اتاق چند درجه بالاتر برود و با القای احساس صمیمیت، کاری می‌کند که دیگران با شما زودتر گرم بگیرند.


13. مسی عمیق


رنگ موی مسی عمیق

همه ما جولیان مور را با رنگ موی مسی عمیق‌اش به یاد داریم. مطمئناً رنگ عمیق سبز چشمان جولیان در این جذابیت بی‌تأثیر نیست، اما زمانی که چنین رنگ مسی عمیقی را برای موهایتان انتخاب می‌کنید، کافی است موهایی بلند و لایه‌لایه داشته باشید تا با القای حس حرکت و جنبش، جذابیت موهای شما دو برابر شود.


14. مسی آتشین


رنگ موی مسی آتشین

فقط یک نگاه به ترکیب موی فرفری و رنگ موی جذاب و خیره‌کننده مسی آتشین لیزو در عکس بالا بیندازید! توصیه ما به شما آن است که تنها زمانی به سراغ این رنگ مو بروید که بتوانید بپذیرد که از هر دری که وارد می‌شوید، همه‌ی نگاه‌ها به سوی شما برگردند!


15. آمبره‌ی مسی


رنگ مو آمبره مسی

مت‌رز یکی از برجسته‌ترین متخصصین رنگ موی لندن است که معمولاً به خاطر رنگ موهای بلوند سه‌بعدی‌اش شناخته می‌شود. اما مت این بار به سراغ طیف قرمز رفته و رنگ موی مسی را پیشنهاد می‌کند. در عکس بالا از لیدی J، یک اثر هنری از مت را می‌بینیم که در آن از ترکیب رنگ موی آمبره‌ی مسی و یک دم‌اسبی بسیار شیک و کلاسیک استفاده کرده است.


16. رنگ موی مسی الهام‌گرفته شده از دهه 90


رنگ مو مسی دهه 90

این رنگ موی پرشر و شور قرمز که یک تنالیته زمینه‌ای قهوه‌ای دارد و از دهه 90 الهام گرفته شده است، به خوبی با تنالیته رنگ پوست تیرا بانکس متعادل شده است. رژ لب بورگاندی و سایه چشم هلویی پررنگ را هم اضافه کنید، ما که جداً طرفدار آن هستیم!


17. مسی ملایم


رنگ موی مسی ملایم

جسیکا چاستین یکی از آن کسانی است که به طور طبیعی موهایی با تنالیته قرمز دارند و همه‌ی ما زمانی که می‌خواهیم رنگی از خانواده قرمز را انتخاب کنیم، حتماً نگاهی به عکس‌های او می‌اندازیم تا ایده بگیریم. اگر به دنبال یک رنگ موی ملایم و تابستانی هستید که شما را چند سالی جوان‌تر از چیزی که هستید نشان بدهد، پیشنهاد می‌کنیم این عکس را به متخصص رنگ مویتان نشان بدهید!


18. مسی محو شده


رنگ موی مسی محو شده

ایرن کیم که یکی از اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرامی است، دائماً رنگ مویش را تغییر می‌دهد. از بین رنگ موهای انتخابی کیم، ما عاشق این رنگ موی مسی محو شده هستیم که بیشتر از قرمز، به سمت طیف نارنجی متمایل است. این رنگ موی یک‌دست و جذاب را یک رژ لب ملایم نارنجی تکمیل می‌کند!

ترفند تخصصی:

برای آنکه مدت زمان ماندگاری رنگ موی مسی فانتزی جذاب‌تان بیشتر شود، از یک شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید!

بیشتر بخوانید: 32 مدل‌موی خیره‌کننده بافته‌شده برای حجم دادن به موهای کوتاه


19. مسی عمیق سکه‌ای


رنگ موی مسی عمیق سکه ای

با آنکه خواننده مشهور، هیلی ویلیامز مدت‌های طولانی رنگ موی بلوند داشت، اما همیشه با موهای کوتاه و رنگ موی مسی عمیق سکه‌ای‌اش به یاد آورده می‌شود. در عکس بالا او رنگ موی معروف خودش را با یک موی کوتاه و حالت‌دار ترکیب کرده است تا یادماندنی‌ترین ظاهر خود را برای ما یادآوری کند!


20. مسی بورگاندی


رنگ موی مسی بورگاندی

ترکیب این رنگ موی قرمز تیره که به سمت طیف بورگاندی گرایش دارد، با تنالیته رنگ پوست مدل معروف، آیشا کاری بسیار خیره‌کننده شده است. ریچاردز می‌گوید: «رنگ موی مسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که رنگ پوست برنزه طبیعی دارند».


21. مسی ادویه‌ای


رنگ موی مسی ادویه ای

به این عکس جذاب از موزیسین معروف، گرلز واید نگاه کنید. رنگ موی او در این عکس کار لینزی، متخصص مشهور رنگ مو از سالن نه-صفر-یک شهر لندن است. با آنکه از دور به نظر می‌رسد که رنگ موی او یک‌دست باشد، اما وقتی از نزدیک و با دقت به آن نگاه کنید، متوجه هایلایت‌هایی با رنگ نارنجی هویجی می‌شوید که در زمینه‌ی موهای مسی تیره‌ی او خودنمایی می‌کنند.


22. مسی آلویی


رنگ موی مسی آلویی

وقتی صحبت از مو باشد، آماندا استنبرگ عاشق آن است که با رنگ، مدل و حالت موهایش بازی کند! در عکس بالا او را می‌بینیم که با ترکیب کردن رنگ موی مسی آلویی با بافت‌های درشت و بلند موهایش، یک ظاهر مدرن و در عین حال کلاسیک ایجاد کرده است.


23. مسی برنزی


رنگ موی مسی برنزی

عکس صوفی ترنر با رنگ موی مسی برنزی و بافت موی سری که به شکل تاج بالای سر او کار شده است، بسیار خاطره‌انگیز و به یادماندنی است. ریچاردز می‌گوید: «زمانی که رنگ موی مسی برنزی دارید، باید مرتباً از نرم‌کننده آبرسان استفاده کنید و از هر گونه محصول حاوی انواع روغن‌های مختلف پرهیز کنید تا شادابی و جذابیت موهایتان ماندگارتر شود. همچنین به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موهایتان، حتماً از یک محصول محافظت‌کننده‌ی حرارتی استفاده کنید».


24. مسی جسورانه


رنگ موی مسی جسورانه

ایسا از جمله کسانی است که همیشه دقت دارد رنگ مویش را نزدیک به رنگ موی طبیعی‌اش نگه دارد و موهایش را زیاد روشن نکند. این کار باعث می‌شود که همانطور که در عکس بالا می‌بینید، بین رنگ طبیعی ریشه‌ی موهایش و قسمت‌های رنگ شده‌ی مسی موهایش تضاد چندانی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: 12 رنگ موی قهوه‌ای با هایلایت‌ بلوند شگفت‌انگیز


25. رنگ موی مسی در نوک‌ موها


 

رنگ موی مسی در نوک‌ موها

ترکیب رنگ قسمت‌های پایینی موی امی‌آدامز در کنار بلوز ساتن سبز تیره‌اش واقعاً چشم‌نواز شده است! از آنجایی که رنگ موی مسی در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان رنگ طبیعی مو شناخته می‌شود، این رنگ مو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند ظاهری مدرن و در عین حال طبیعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چه رنگ مویی مناسب چشم‌ فندقی‌هاست؟

 

 

مطالب مرتبط