چه رنگ مویی مناسب چشم‌ فندقی‌هاست؟

چه رنگ مویی مناسب چشم‌ فندقی‌هاست؟

30 شهریور 1399

اگر نعمت داشتن چشم‌هایی فندقی را دارید، خوب می‌دانید که رنگ چشم‌های شما برای درخشیدن به چیزی بیشتر از سایه چشم برنز و کمی ریمل روی مژه‌هایتان نیاز ندارد. هرچند، انتخاب کردن رنگ مویی که به روشی بی‌نقص بتواند چشم‌های چند رنگ و رنگ پوست و رنگ چشمان شما را کامل کند، کمی سخت است. ما به سراغ آلی ورای، آرتیست برند ماتریکس، رفتیم تا کامل‌ترین راهنمایی در مورد رنگ موهای مخصوص چشم‌های فندقی را برای شما تهیه کنیم. فرقی نمی‌کند که شما بخواهید رنگ موهایتان را با رنگ قهوه‌ای تیره ساده نگهدارید یا چیز کمی جسورانه‌تر را امتحان کنید، این 25 رنگ مو، همان رنگ موهایی خواهند بود که از رنگ‌کار خود درخواست خواهید کرد، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


چه رنگ موهایی با چشم‌های فندقی رنگ خوب به نظر می‌رسند؟


چشم‌های فندقی درخششی از رنگ‌های طلایی، سبز و قهوه‌ای را درون خود دارند بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید چشم‌های خود را بهترین روش زیبا کنید رنگ‌های بلوند با تناژ گرم، قهوه‌ای‌ و قرمز برای شما مناسب هستند. اگر فندقی چشمان شما رنگ سبز زیادی درون خودش دارد، رنگ‌های قرمز پررنگ مانند بلوطی یا مسی برای شما عالی خواهند بود.


بهترین رنگ موها برای پوست روشن و چشم‌های فندقی


بلوند با تناژ گرم

اگر شما به دنبال بهترین رنگ موی بلوند هستید که به چشم‌های فندقی شما بیاید، ورای به شما رنگ بلوند تناژ گرم مانند بلوند عسلی، کره‌ای و بلوند کرمی را پیشنهاد می‌کند. درخشش گرم این رنگ موها به شما کمک خواهد کرد تا رنگ سبز و طلایی چشمان خود را برجسته کنید. ورای می‌گوید: «از آنجایی که پوست‌های روشن معمولاً میزان کمتری ملانین در موهای خود دارند، شما می‌توانید میزان زیادی تناژ گرم بدون نگرانی از پاک شدن آن به موهای آنها اضافه کنید.» آیا به تازگی می‌خواهید وارد دنیای رنگ مو بلوند شوید؟ مراقبت از موهای تازه روشن شده شما با محصولات با کیفیت بسیار مهم است. کار خود را با عوض کردن شامپو و کاندیشنر معمولی خود با محصولات مخصوص موهای رنگ شده برای مغذی کردن موهای خود شروع کنید. ما به شما شامپو و کاندیشنر برند بیولاژ مدل Biolage R.A.W Color Care را پیشنهاد می‌کنیم. این محصولات با شیر نارگیل و میدوفوم ساخته شدند که از موهای رنگ شده مراقبت کرده و همچنین آنها را نرم، براق و شادابی رنگ‌ها را بادوام‌تر می‌کند. جهت جلوگیری از قرمز شدن موهای بلوند خود، شامپو و کاندیشنر معمولی خود را یک بار در هفته با شامپو بنفش عوض کنید. پیشنهاد ما به شما شامپو و کاندیشنر برند ماتریکس مدلMatrix Total Results So Silver است. این محصولات تناژ قرمزی موهای شما را خنثی کرده و تناژ زرد موهای بلوند را نیز از بین می‌برند. اگر می‌خواهید رنگ موهای خود را از تیره به بلوند تغییر دهید، رنگ‌کار شما باید از دکلره برای از بین رنگ موها شما استفاده کند. دکلره همیشه باعث آسیب زدن به موها می‌شود اما با کمک استایلیست خود و مراقبت‌های در خانه مانند لوسیون مو برند ردکن مدل Redken All Soft Mega Hydramelt Moisturizing Hair می‌توانید ظاهر و حس تارهای موی خود را بهبود ببخشید.

مسی

ترکیب رنگ‌های قرمز و سبز از بهشت آمده و ما در مورد تزئینات کریسمس صحبت نمی‌کینم. برای خانم‌هایی که پوست روشن دارند، هاله رنگی گرم مانند مسی بلافاصله رنگ سبز درون چشم‌های فندقی شما را برجسته می‌کند. ورای می‌گوید: «قرمز و سبز رنگ‌های متضاد هستند بنابراین به خوبی به یکدیگر می‌آیند. این رنگ مو چشم‌ها را مرکز توجه صورت قرار می‌دهد زیرا این دو رنگ می‌توانند مقابل یکدیگر بایستند. اما تناژ گرم رنگ مو نمی‌تواند بر رنگ چشم‌های شما غلبه کرده یا مرکزیت توجه را از آنها بگیرد.

رنگ موی مسی

بلوند تیره

اگر شما به دنبال رنگ موی بلوندی هستید که تنها به مراقبت کمی نیاز داشته باشد، رنگ موی بلوند تیره را در نظر بگیرید. این ترکیب چشمگیر از رنگ‌های بلوند و تیره چشم‌های فندقی شما را درخشنده می‌کند.

رنگ موی بلوند تیره

قرمز آلبالویی

هنگامی که نوبت به رنگ مو قرمز و چشم‌های فندقی می‌رسد، هرچه جیغ‌تر، بهتر! ورای عاشق نحوه ترکیب مو قرمز با پوست روشن و چشم‌های فندقی است. اگر می‌خواهید خود را به چالش بکشید، این رنگ موی قرمز آلبالویی همان چیزی است که شما می‌خواهید!

رنگ موی قرمز آلبالویی

شکلاتی تیره

از تیره کردن موهای خود نترسید، مخصوصاً با وجود رنگی مانند شکلاتی تیره. این رنگ قهوه‌ای شکلانی تیره پر از پیگمنت است و به اندازه کافی پر جلوه هست تا به هر رنگ پوست با هر رنگ چشمی بیاید.

رنگ موی شکلاتی تیره

صورتی آدامسی

به رنگ موی صورتی فکر می‌کردید؟ ما هم همینطور! برای پوست‌های روشن با چشم‌های فندقی رنگ، ما رنگ صورتی را توصیه می‌کنیم که بیشتر پاستیلی رنگ است، مانند صورتی آدامسی. همه می‌دادند که نگهداری از رنگ موهای فانتزی بسیار چالش برانگیز است اما اگر شما برای به چالش کشیده شدن آماده هستید، حتماً باید شامپو و کاندیشنر معمولی خود را با شامپو و کاندیشنر برند ماتریکس مدل Matrix Total Results Keep Me Vivid عوض کنید. این محصولات برای رنگ موهای با نیاز به مراقبت زیاد ساخته شدند.

رنگ موی صورتی آدامسی

زمردی

اگر می‌خواهید رنگ مو با تناژ سرد را برای موهای خود انتخاب کنید، به سراغ هر رنگ مویی نروید، موهایتان را سبز کنید. رنگ مو سبز مانند این رنگ زمردی چشمگیر می‌تواند رنگ پوست روشن شما را کامل کرده و رنگ سبز درون چشمان فندقی شما را درخشنده کند.

رنگ موی زمردی

اسپرسویی

بگذارید به شما راز کوچکی را بگوییم: هرچقدر موهایتان تیره‌تر باشد، رنگ چشمان شما در تضاد با آن روشن‌تر و جسورانه‌تر به نظر می‌رسد. اگر شما به دنبال این هستید که تا جای ممکن رنگ موهای خودتان را تیره کنید در حالی که هنوز رنگ آنها تکمیل پوست صورت روشن شما باشد، پس به رنگ اسپرسویی نگاهی بیندازید.

رنگ موی اسپرسویی

زرد روشن

ما می‌دانیم که زرد روشن انتخابی غیرقابلی پیش‌بینی است اما رنگ‌های شاداب و غیرمعمولی مانند این رنگ مو قطعاً با چشم‌های فندقی طلایی چشمگیر به نظر می‌رسند. بهترین رنگ‌های مو برای پوست‌ها متوسط و چشم‌ها فندقی

رنگ موی زرد روشن

قهوه‌ای تیره

برای آن دسته از خانم‌هایی که به صورت طبیعی موهای قهوه‌ای تیره و پوست‌های متوسط دارند، ورای توصیه‌ای برای درمیان گذاشتن با آنها دارد: رنگ موهایتان را تغییر ندهید! ورای می‌گوید: «تیره نگهداشتن رنگ موهای اطراف صورت معمولاً به برجسته‌تر شدن چشم‌ها کمک می‌کند.» اگر می‌خواهید تغییری در رنگ موهای خود ایجاد کنید، آن را ساده نگهدارید. از رنگ‌کار خود بخواهید تا هایلایت یا لولایت‌های قهوه‌ای شکلاتی میان موهایتان اضافه کند. اینگونه رنگ کلی موها را تیره نگه می‌دارید در حالی که به آنها بعد و جلوه اضافه کردید.

رنگ موی قهوه‌ای تیره

بروند

می‌خواهید ریشه موهایتان را تیره نگهدارید اما به دنبال روشن کردن رنگ موهای خود هستید؟ رنگ موی بروند به شما اجازه می‌دهد تا دو رنگ کاملاً متفاوت را تجربه کنید، بعلاوه تناژ رنگ بلوند طلایی می‌تواند چشم‌های فندقی شما را درخشنده کند. جهت جلوگیری از اینکه تارهای اطراف صورتتان خیلی روشن نشود، از رنگ‌کار خود بخواهید تا برای شما بالیاژ یا آمبره انجام دهد.

رنگ موی بروند

زغال اخته‌ای

از آنجایی که پوست‌های رنگ متوسط خودشان تناژهای گرم زیادی دارند، ورای پیشنهاد می‌دهد که آنها از رنگ‌های قرمز روشن دوری کنند. به جای آن، اگر می‌خواهند رنگی جیغ انتخاب کنند، رنگ مویی با تناژ سر دمانند زغال اخته‌ای را برای موهایشان در نظر داشته باشند.

رنگ موی زغال اخته‌ای

بلوند شنی

اگر آنقدر خوش شانس هستید که بتواند درخش تابستانه پوست خود را تمام سال نگهدارید، حس و حال درونی ساحلی خود را به رنگ موی بلوند شنی متصل کنید. این ترکیب فوق‌العاده از بلوند روشن و قهوه‌ای شنی به اندازه کافی روشنی و گرما دارد که هم تکمیل کننده رنگ چشم‌ها شما باشد و هم رنگ پوستتان.

رنگ موی بلوند شنی

قهوه‌ای خاکستری

بلوند خاکستری ممکن است برای پوست‌های روشن زیبا باشد اما ما واقعاً عاشق رنگ مو قهوه‌ای خاکستری برای پوست‌های متوسط با چشم‌های فندقی هستیم. جهت اینکه رنگ موهای جدید خود را همیشه در بهترین حالت نگهدارید، شامپو و کاندیشنر معمولی خود را با کاندیشنر و شامپو برند ردکن مدل Color Extend Brownlights عوض کنید. این محصولات که به مرور رنگدانه وارد موهای شما می‌کنند، قهوه‌ای موهای شما را سرد نگهداشته و با وارد کردن رنگدانه آبی به مو و متعادل کردن کردن رنگدانه‌های مو از قرمز شدن آنها جلوگیری می‌کند.

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری

ارغوانی

آیا شما تمایل به رنگ کمی سردتر دارید؟ با رنگ مویی پاستیلی و دارای تناژ سرد مانند ارغوانی ترند بمانید.

رنگ موی ارغوانی

توایلایت

پیش از این هم گفتیم که تناژهای گرم عامل اصلی برجسته کردن چشم‌های فندقی است اما اگر نخواهید تمام موهایتان را به رنگ عسلی یا بلوند کرمی تغییر دهید چه؟ از رنگ کار خود بخواهید روش توایلایت را برای شما انجام دهد. رنگ‌کار شما میان رنگ زمینه و طبیعی تیره موهای شما هایلایت‌های طلایی در می‌آورد تا به ظاهر آنها جلوه و تناژ گرم اضافه کند.

هایلایت طلایی با تکنیک توایلایت

شرابی تیره

ما هرگز به رنگ موی شرابی نه نمی‌گوییم، مخصوصاً اگر رنگ آن به این زیبایی باشد! اگر پوست شما برنزه و چشم‌هایتا فندقی است، رنگ موی شرابی تیره از دسته رنگ‌های قرمز مناسب شما خواهد بود.

رنگ موی شرابی تیره

بیشتر بخوانید: 71 رنگ موی قهوه‌ای تیره که شگفت‌زده‌تان می‌کند


بهترین رنگ موها برای پوست تیره و چشم‌های فندقی


هایلایت کاراملی

هایلایت‌ها کاراملی همیشه برای رنگ‌های پوست‌های تیره مناسب است. ورای عاشق اضافه کردن هایلایت کاراملی به مو است تا اینگونه بتواند توجه‌ها را کاملاً به سمت چشم‌های فندقی شما بکشاند. ورای می‌گوید: «برای مشتریانی که رنگ پوست آنها تیره است، افزودن رنگ روشن به موهای اطراف صورت آنها، نوری را ایجاد می‌کند که توسط چشم‌ها منعکس می‌شود و ظاهر روشن‌تری به آنها می‌دهد. اینگونه همچنین به موها عمق و بُعد بیشتری داده می‌شود.» اگر مراقبت از هایلایت‌ زیاد در میان مو برای شما مانند کاری تمام وقت است، ورای توصیه می‌کند که از رنگ‌کار خود بخواهید تا برای شما مانی پیس یا هایلایت دیگر متناسب با صورت خودتتان انجام بدهد تا کمی رنگ به اطراف صورت شما اضافه شود.

هایلایت کاراملی روی موی فر

بنفش

اگر به دنبال این هستید که رنگ موهایتان را جیغ اما سرد نگهدارید، ورای به شما امتحان کردن رنگ بنفش را پیشنهاد می‌کند. ورای می‌گوید: «رنگ موهای تیره سرد مانند بورگاندی یا بنفش تیره به شما کمک می‌کند تا بدون بی‌حال شدن صورت، توجه‌ها را به سمت چشم‌های فندقی خود بکشانید.» فراموش نکنید با اینکه رنگ موهای بنفش معرکه است اما برای افراد بی‌اعتماد به نفس خوب نیست. اگر تصمیم گرفتید رنگ موهای خود را بنفش کنید، رنگ‌کار شما می‌تواند با برنامه‌ریزی منظم جهت تمدید رنگ مو و دادن بهترین روتین مراقبت از مو مناسب با این رنگ به شما کمک کند.

رنگ موی بنفش

بورگاندی

رنگ موی بورگاندی ممکن است با پوست‌های روشن جیغ به نظر برسد اما رنگ موهای تیره قرمز تقریباً برای پوست‌های تیره خنثی به نظر می‌رسند. اگر به دنبال رنگ مویی افسانه‌ای هستید که باعث درخشش چشم‌های فندقی شما شود، شاید بورگاندی همان رنگی باشد که شما می‌خواهید.

رنگ موی بورگاندی

بلوطی تیره

نمی‌دانید رنگ قهوه‌ای یا قرمز را انتخاب کنید؟ بلوطی بهترین رنگ مابین آنهاست! بعلاوه، هاله قهوه‌ای قرمز آن رنگ سبز درون چشم‌های فندقی شما را مشخص‌تر می‌کند.

رنگ موی بلوطی تیره

صورتی تیره

تا جایی که به دنیای رنگ موهای فانتری مربوط می‌شود، هیچ چیز بهتر از رنگ مو صورتی تیره نیست. اگر پوست شما تیره و چشم‌هایتان فندقی است، این رنگ جسورانه صورتی را انتخاب کنید.

رنگ موی صورتی تیره

مشکی

ترکیبی چشمگیرتر از موی مشکی و چشم‌های قهوه‌ای وجود دارد؟ ما که اینطور فکر نمی‌کنیم. در حالی که رنگ موی مشکی پرکلاغی دودی کمی برای پوست‌های روشن تیره است، اما برای پوست‌های تیره عالی است. رنگ تیره با موهای براق در بهترین حالت خود هستند پس حتماً سرم مویی مانند سرم مو برند پیورلوژی مدل Pureology Hydrate Shine Max Hair Serum تهیه کنید. فرمول آن از محو شدن رنگ موهای شما جلوگیری می‌کند و مواد بدون الکل آن لطافت و درخشندگی به موهای شما اضافه کرده و آنها را وز نمی‌کند.

رنگ موی مشکی

طوفان بلوند شنی

اگر چشم‌های شما فندقی و پوست شما تیره است، فکر نکنید که نمی‌توانید تمام موهایتان را بلوند کنید! تنها لازم است رنگی را پیدا کنید که مناسب رنگ پوست شما باشد. برای مثال طوفان بلوند شنی. برای داشتن موهایی به رنگ طوفان بلوند شنی، رنگ‌کار شما باید از روش هایلایت فویلی یا بالیاژ برای اضافه کردن تکه‌های بلوند شنی میان موهای شما استفاده کند.

رنگ موی بلوند شنی

هایلایت فندقی

اگر نگران این هستید که موهای کامل قرمز شده برای نگهداری سخت باشد، هایلایت فندقی می‌تواند آن رنگ قرمز دلخواهتان را با نصف مراقبت‌های لازم از رنگ موی قرمز به شما بدهد.

هایلایت فندقی

بیشتر بخوانید: این شما و این 8 تا از خوش‌رنگ‌ترین رنگ موهای بلوند

مطالب مرتبط