ده روش مؤثر در زیبایی

ده روش مؤثر در زیبایی

14 تیر 1400

زیبایی صورت

اهمیت زیبایی و داشتن ظاهری زیبا امروزه برکسی پوشیده نیست. آیا شما  نیز جزو افرادی هستید که هر روز چند ساعت جلوی آینه صرف می‌کنید تا زیبا به نظر برسید؟ در حالیکه آرایش یک راه سرگرم کننده برای نشان دادن خودتان و کاستن از ضعف هاست ولی شما نیاز نیست به آن وابسته باشید تا زیباییتان را مشخص کنید. یک چهره خالص و طبیعی نه تنها به زیبایی شما اجازه ی درخشیدن می‌دهد بلکه بهترین و آسان‌ترین راه برای شما است.پس آیا ممکن است شما بعضی روزها وقت برای ارایش و زیبایی نداشته باشید ولی باز هم بی نظیر به نظر برسید؟جواب یک بله قاطع است.با رعایت نکات ساده‌ای که در زیر برای شما آمده است می‌توانید به طور طبیعی زیبا به نظر برسید. تمام این نکات به رژیم، سبک زندگی و مراقبت‌های روزانه شما بستگی دارد.حتی اگر یکی از این موارد نادیده گرفته شوند ممکن است روی سلامتی تان تاثیر بگذارد.

با غذا خوردن یک پوست شفاف برای خود به ارمغان بیاورید

 عبارتی که می‌گوید “شما آنچه هستید که می‌خورید” بسیار درست است. یک رژیم غذایی مغذی بهترین راه دست یابی به پوست سالم است. به وعده‌های روزانه تان به اندازه کافی میوه و سبزیجات بیفزایید.غذاهای حاوی اسید چرب امگا ۳ مانند دانه کتان، گردو و غذا های غنی از ویتامین مثل پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو اجباری هستند. هم چنین غذا هایی با منبع پروتئینی بالا را به رژیمتان بیفزایید مثل تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخود و پنیرهای محلی.یک رژیم کامل، تمام موادی که بدنتان به ان نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد و بدن را سالم و پر طراوت نگه می دارد. تغذیه مناسب نقش مهمی در زیبایی شما دارد.

مقدار زیادی آب بنوشید

نمی‌توان به درستی اهمیت آب را بیان کرد.هر سیستم و عملکردی در بدن نیازمند آب است.یک بطری آب با خود داشته باشید و در طول روز بدنتان را هیدراته نگاه دارید. مصرف هشت یا تعداد بیشتری لیوان آب در روز به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و صورتتان سالم و پر از حیات به نطر برسد و زیبایی پوست خود را حفظ کنید. هم چنین کمک می‌کند چین و چروک از بین بروند. بهترین روش آشامیدن اب این است که بطری را با خیار، لیمو، برگ نعنا و دیگر سبزیجات با پوست روشن پر کنید و در طول روز با خود داشته باشید.این کار علاوه بر هیدراته کردن بدن، مواد مغذی لازم را نیز در اختیار بدن می‌گذارد و بدن می توانند به صرفه‌تر از آب بهره ببرد.

در آرامش بخوابید

یک خواب شب خوب با اینکه چطور به نظر می‌رسید کاملا تطابق دارد. این موضوع کاملا قاطع است زیرا شب ها در خواب بدن خود را ترمیم می‌کند و مواد سمی را دفع می‌کند. همان طور که شما باید تلفن همراهتان را شارژ کنید، بدن هم نیاز دارد خود را شارژ کند و با باتری پنجاه درصد به استقبال روز برود.فقط کافی است شب‌ها شش تا هشت ساعت بخوابید تا زمان بیدار شدن هم بهتر به نظر برسید و هم احساس بهتری داشته باشید. با این کار جلوی ایجاد شدن حلقه تیره زیر چشمتان را می‌گیرید و روند پیری را کند می‌کنید. وقتی شما می‌خوابید پوست شما کلاژن جدید می‌سازد پس نگذارید هیچ اتفاقی جلوی خواب زیباکننده شما را بگیرد. در نتیجه خوابیدن مناسب نقش مهمی در زیبایی پوست شما دارد.

از مواد تشکیل دهنده آگاه باشید

همان‌طور که وقتی چیزی می‌خورید روی سلامت کل بدنتان تاثیر می‌گذارد، چیزی را که روی پوست خود می‌زنید هم همان تاثیر را دارد. زیرا پوست شصت درصد از موادی را که به پوستتان می‌زنید جذب می‌کند.پس از اجزای تشکیل دهنده کرم‌ها و محصولات پوستی خود مطلع باشید. از محصولات حاوی پارابن، مواد شیمیایی نفتی و سولفات‌ها دوری کنید زیرا می‌توانند باعث ناراحتی پوستی یا خشکی موی شما شوند و تاثیر خوبی بر زیبایی شما نداشته باشند.بهتر است از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده طبیعی استفاده کنید.

برای داشتن پوست سالم ورزش کنید

فعالیت بدنی‌هم برای سلامت بدن و هم سلامت روحی بسیار مفید است. یک فعالیت انتخاب کنید، هر چه که به آن علاقه دارید.می‌توانید شنا کنید، یوگا انجام دهید یا بدوید. از لحاظ علمی ثابت شده است که ورزش به پوست سود می‌رساند و حالتان را بهتر می‌کند. با داشتن حداقل سه ساعت فعالیت فیزیکی در هفته در سلامتی‌تان کاملا مشهود خواهد بود.این فعالیت‌ها گردش خون را تقویت می‌کنند، به دفع سموم کمک می‌کنند، میانگین اکسیژنی که به پوست می‌رسد را افزایش می‌دهند و سبب کاهش استرس می‌شوند که به کل بدن از جمله پوست سود رسانی می‌کنند. ورزش کردن از نکات بسیار مهم در حفظ زیبایی است.

به مراقبت های روتین پوستی خود وفادار باشید

شما باید نوع پوست خود را بشناسید و بدانید چه مراقبت‌هایی برای پوست شما مناسب است و آن را به صورت روتین انجام دهید.روتین سه مرحله‌ای پوست شامل: شستن، پاکسازی و مرطوب کردن پوست است. محصولی که در این سه مرحله استفاده می‌کنید کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد .یک روتین صبح و شب برای خود تنظیم کنید و تضمین می‌کنیم که بهبودی قابل توجهی در پوست خود شاهد خواهید بود. هرگز بدون پاک کردن و شستن پوست خود به رخت خواب نروید زیرا با این کار فقط مشکلات را به پوست خود دعوت می‌کنید.برای دست‌ها و پاهای خود از یک کرم و لوسیون بدن جداگانه استفاده کنید.

لایه برداری را جدی بگیرید

پوست به طور مداوم لایه ای از سلول‌های مرده بر سطح خود می‌سازد.به این روند طبیعی با یک لایه بردار ملایم کمک برسانید.تجمع پوست مرده سبب ایجاد آکنه و جوش‌های سر سیاه در پوست می‌شود و منافذ پوست را مسدود می‌کند. وقتی از لایه بردار استفاده می‌کنید بهتر است به موقع از کرم مرطوب کننده و سرم پوست خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.می‌توانید این لایه بردارها را از بازار تهیه کنید یا اسکراب قهوه یا دیگر اسکراب‌های طبیعی را در خانه درست کنید. لایه بردارها را بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.شما با انجام این روش پوست نرم‌تر و تازه‌تری خواهید داشت.

کرم ضد آفتاب اجباری است

کرم ضد آفتاب یک گزینه انتخابی نیست.اشعه فرابنفش موجود در آفتاب باعث فرآیند پیری پوست می‌شود. اگر این گزینه را رعایت کنید در آینده از خود تشکر خواهید کرد.این کار از ایجاد نقاط تیره و پر پیگمانت در پوست جلوگیری می‌کند. SPF یا همان فاکتود محافظتی در برابر نور خورشید نشان دهنده میزان محافظتی است که محصول برای شما به عمل می‌آورد. پوست شناسان توصیه می‌کنند از SPF حداقل ۳۰ قبل از خروج از خانه استفاده کنید.

از شر استرس خلاص شوید

در زندگی‌های مدرن امروزی همه ما برنامه‌های شلوغی داریم و استرس به طور معمول برایمان پیش می‌آید.هر چند استرس کنترل نشده می‌تواند سبب مشکلاتی مثل سر درد یا فشار خون شود. هم چنین ممکن است خود را به صورت آکنه، ریزش مو یا سفید شدن مو بروز دهد. این‌ها تنها چندین نتیجه از استرس هستند که نام برده شد. بنابراین وقتی کارتان با شغل، قبض‌ها و استرس ناشی از آن ها اشباع شده است بهتر است یک راه برای رهایی از آن بیایبد. مدیتیشن کنید، یک لیوان چای بنوشید، به موسیقی گوش کنید یا هر کاری که شما را آرام می‌کند انجام دهید تا از مشکلات ناشی از استرس جلوگیری کنید. برای حفظ زیبایی خودتان هم که شده استرس خود را کنترل کنید.

چای سبز بنوشید

حتما دلیلی وجود دارد که این نوشیدنی بین مشتاقان سلامت این قدر پر طرفدار است.چای سبز احتمالا بهترین نوشیدنی گرم موجود است و حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی، برای بدن است.حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها می‌شود.گردش خون را بهبود می‌بخشد، سبب کاهش کلسترول خون می‌شود، فشار خون را کنترل می‌کند و موجب سالم سازی پوست شما می‌شود.

هم چنین یک جزئی به نام ECG در چای سبز وجود دارد که سبب کاهش وزن به وسیله کاهش جذب می‌شود.نوشیدن چای سبز را به یک عادت تبدیل کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: 10 مزیت شگفت‌انگیز فیشال صورت برای داشتن پوستی درخشان

مطالب مرتبط