استایل های تابستانه

استایل های تابستانه

10 تیر 1400

چگونه استایل تابستانه خنک و شاد داشته باشیم؟


برای ایجاد یک استایل تابستانه خنک و شاد، بیش از هر چیز باید خصوصیات فصل را در نظر بگیرید. هوا بسیار گرم است؛ بنابراین استفاده از پوشش‌های چند لایه مگر در موارد رسمی و ضروری به کار نمی‌آید.

گاهی تابش آفتاب کلافه‌تان می‌کند؛ پس لازم است از اکسسوری‌های مناسب مثل عینک آفتابی هم استفاده کنید. باید فکری هم به حال تعریق‌های شدید تابستانه کنید؛ پس هر جنس پارچه‌ای هم مناسب این فصل نیست.


در تابستان چه رنگ‌ها و پارچه‌هایی بپوشیم؟


برای ایجاد حس خنکی، استفاده از رنگ‌های روشن در این فصل مناسب‌تر است. سفید مثل همیشه در ابتدای این لیست قرار می‌گیرد. سفید یک رنگ مادر است و به خوبی با تمام رنگ‌های دیگر، ست می‌شود؛ اما رنگ‌های گرم و شاد دیگر مثل آبی، نارنجی، صورتی، زرد، سبز و حتی قرمز هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

برای همسویی با طبیعت، استفاده از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز که یادآور رنگ خورشید هستند، برای تابستان بسیار مناسب است. ترکیب هوشمندانه زرد و بنفش را هم فراموش نکنید. ترکیب رنگ‌های سرد و گرم، یک استایل تابستانه فوق‌العاده شیک برای شما می‌سازد. استفاده از رنگ سبز هم برای تابستان انتخاب فوق‌العاده‌ای است. بسته به اینکه کدام طیف سبز را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در کنار آن از زرد و آبی استفاده کنید. تناژهای مختلف طوسی را از یاد نبرید. طوسی را به عنوان یک رنگ خنثی، به راحتی می‌توانید با رنگ‌های متنوع فراوانی ست کنید و استایل‌هایی جذاب بسازید. این رنگ‌ها به خوبی نور خورشید را بازتاب می‌دهند و شما احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

پس در فصل تابستان باید رنگ‌های روشن و شاد را انتخاب کنید. برای داشتن تیپ تابستانه ایده آل لباس‌ها را براساس اصول ست کردن رنگ بپوشید. برای انتخاب جنس پارچه‌ها هم اولویت با پارچه‌های نخی، کتان و پنبه است. این پارچه‌ها، سبک و خنک هستند و مانع تجمع رطوبت و عرق روی پوست شما می‌شوند. این لباس‌ها در واقع مثل حوله عمل می‌کنند و به خاطر انسجام اجزا، رطوبت و عرق را به خود جذب کرده و مانع مشکلات پوستی می‌شوند.

این جنس از پارچه‌ها در برابر گرمای تابستان، یک عایق حرارتی فوق‌العاده کارآمد هستند، نرمی و دوام قابل توجهی هم دارند و به علاوه آلرژی‎زا هم نیستند و به سلامت پوست شما کمک می‌کنند. در اینجا لازم است یادآوری کنیم که لباس‌های زیر هم حتما باید نخی یا پنبه‌ای باشند. مهم‌ترین چیزی که یک خانم در یک استایل تابستانه باید به آن توجه کند، داشتن حس خنکی و سبکی است. زیباترین لباس‌ها هم در فصل تابستان اگر از الیاف مصنوعی و پلاستیک ساخته شده باشند، بسیار آزاردهنده و نامطلوب خواهند بود. با هم متداول‌ترین استایل‌های تابستانه زنانه را می‌بینیم.

پیراهن‌های بلند گل گلی

شاید این مورد را بتوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در یک استایل‌ تابستانه دخترانه و زنانه دانست. این پیراهن‌ها کاملا گشاد و خنک هستند و در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید. می‌توانید یک پیراهن بلند گل گلی را با یک شال ساده و کفش‌های دخترانه ست کنید. به رنگ زمینه پیراهن دقت کنید و سایر اجزا را با آن هماهنگ کنید.

مانتوهای گشاد

مانتوهای گشاد مدل‌های متنوعی دارند؛ مثل مانتوهای کلوش و کیمونو. این مانتوها به شما آزادی عمل زیادی می‌دهند و بسیار سبک و خنک هستند. مانتوهای گشاد معمولا تک‌رنگ و روشن هستند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از اکسسوری‌های متنوع مثل کیف، کفش و شال خود را با آن‌ها ست کنید.

سرهمی‌های تابستانه

معمولا بانوان خاص‌پسند به این مورد علاقمندند. یک سرهمی تابستانه، لباسی کامل و خنک است و می‌تواند یک استایل تابستانی منحصر به فرد برای شما باشد.

استفاده از سرهمی می‌تواند یک استایل تابستانه دخترانه و اسپرت برای شما بسازد. همچنین یک سرهمی شیک با یک کت بلیزر خنک تابستانی، تیپی فوق‌العاده برای مهمانی‌های دوستانه شما خواهد بود.

شلوارهای گشاد

این هم یک المان پرطرفدار در میان لباس‌های تابستانی است. بسته به سایر اجزای پوشش خود، می‌توانید همراه یک شلوار گشاد و خنک تابستانی، تیپی نسبتا رسمی یا غیر‌رسمی داشته باشید.

کت‌های بلیزر تابستانی

اگر قصد شرکت در یک موقعیت رسمی را دارید، استفاده از کت‌های بلیزر تابستانی انتخاب مناسبی است. برای این کت‌ها حتما باید از پارچه‌های خیلی سبک و خنک استفاده کنید. یک جفت کفش پاشنه‌بلند، یک کیف کوچک رسمی و یک شلوار کلاسیک را با کت بلیزر ست کنید. این یک تیپ رسمی و تابستانه زیبا است که در عین حال می‌توانید در آن احساس راحتی کنید.

دامن‌های بلند تابستانه

دامن‌های بلند هم یکی از لباس‌های مناسب برای فصل تابستان هستند. این دامن‌هامی‌توانند گل گلی یا ساده باشند؛ به علاوه می‌توانند مدل‌های متنوعی داشته باشند.

انواع دامن‌های چین‌دار، دکمه‌دار، ترک و پیلی‌دار برای این منظور مناسب‌اند. برای داشتن یک استایل تابستانه دخترانه یا زنانه می‌توانید آن‌ها را با انواع شومیزها و تیشرت­‌های تابستانه ست کنید. استفاده از انواع کمربندها و کیف‌های کمری و دوشی می‌توانند به جذابیت بیشتر استایل شما کمک کنند.

کت و شلوارهای تابستانی

این استایل هم بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی است که بهتر است از رنگ‌های شاد و تک‌رنگ استفاده کنید. صورتی، سبز یا آبی ملایم انتخاب‌های خوبی هستند. در این صورت، کیف، کفش و شال خود را از رنگ‌های تیره‌تر و خنثی انتخاب کنید.

سارافون‌های تابستانی

سارافون از محبوب‌ترین لباس‌های یک استایل تابستانه دخترانه هستند. این لباس‌ها مدل‌های متنوعی دارند؛ مثلا مدل‌های کلوش، پیلی‌‌دار، دکمه‌دار با طرح‌های مختلف یقه مثل یقه‌های شکاری و هفت. شما می‌توانید از انواع شلوارها، دامن‌ها و شومیزهای تابستانه در کنار این سارافون‌ها استفاده کنید. با رنگ‌ها و اکسسوری‌های مختللف بازی کنید و استایل‌های متفاوت و زیبا بسازید

بیشتر بخوانید: انواع مانتوهای کتی در سال 2022

مطالب مرتبط