هر فردی لازمه این 58 اصطلاح مدل مو را بلد باشه!

هر فردی لازمه این 58 اصطلاح مدل مو را بلد باشه!

23 آبان 1399

گاهی فهرست لغاتی قابل درک از کلمات تخصصی مو همه چیزی است که اکثر خانم‌ها و آقایان به آن نیاز دارند زیرا باید قبول کنیم که همه ما در مدل دادن به مو حرفه‌ای نیستیم و هنگامی که آرایشگر ما از کلماتی استفاده می‌کند که قبلاً آنها را نشنیدیم، به جست و جو کردن آنها در گوگل نیاز پیدا خواهیم داشت. در ادامه راهنمایی برای کلماتی خواهید دید که آرایشگرها مرتباً از آنها استفاده می‌کنند.

1. لاین باب (Line Bob): نوعی از مدل مو باب است که در جلو صورت اندازه تارهای مو بلندتر اما در پشت سر کوتاه‌تر است.

2. آفرو (Afro): معمولاً به عنوان مدل مویی شناخته می‌شود که موهای فر، ضخیم و کوتاه از اطراف سر بیرون آمده است.

3. آسیمتری (Asymmetry): مدل مویی زاویه‌دار است که بلندی تارهای مو در آن یکسان نیست.

4. باربِر (Barber): مرد یا زنی است که موها را کوتاه می‌کند. به طور خاص‌تر، باربِر کسی است که موهای آقایان را کوتاه کرده و همچنین ریش‌ها صورت آنها را کوتاه یا اصلاح می‌کند.

5. سشوار کردن مو (Blow Dry): خشک کردن مو در حالی که آنها دور برسی گرد و زیر پیچیده شده‌اند، اینکار معمولاً باعث حجم دادن به موها می‌شود.

6. بلانت کات (Blunt Cut): هیچ لایه تکه تکه شده یا حجیمی در پایین مو دیده نمی‌شود. پایین موها به صورت صاف کوتاه شده و زاویه‌ای تیز دارد.

7. باب (Bob): مدل مویی که بلندی آن تا بالای شانه است.

8. بوفانت (Bouffant): مدل مویی است که کنار‌های آن باید به سمت عقب شانه بشوند.

9. کاسه‌ای (Bowl Cut): مدل مویی قدیمی است که در آن مو به صورت صاف و یک دست دور تا دور سر کوتاه شده و معمولاً بلندی آن تا ابروی است. ظاهر آن مانند نام آن یعنی کاسه شکل است.

10. گیس (Braids): دسته‌ها سه تایی یا بیشتر مو در یکدیگر پیچیده شده و می‌تواند استایل‌های مختلف داشته باشد، برای مثال گیس سه دسته معمولی.

11. بان (Buns): موها به سمت عقب کشیده شده و مانند توپ پشت سر بسته شده است.

12. مدل مو سزار (Caesar Haircut): مدل مویی مردانه و کوتاه است که اطراف و پشت آن کوتاه‌تر است و قسمت جلو مو مانند چتری‌ است. نام این مدل مو از ژولیوس سزار گرفته شده است که موهای خود را به این روش کوتاه می‌کرد.

13. شینیون (Chingon): لغتی با ریشه فرانسوی است که به معنی مدل مویی است که در پشت سر و پایین گردن به صورت گره مانند مدل داده شده است.

14. موزر و شانه (Clipper Over Comb): روشی برای کوتاه کردن مو است که در آن باربِر شانه را روی سر نگهداشته و موها را با موزر از روی آن کوتاه می‌کند. معمولاً از این روش برای کناره‌ها و پشت سر استفاده می‌شود.

15. فِر (Curl): مویی تاب‌دار است. شما یا آرایشگرتان باید بعد از فر کردن موها آنها را شانه کنید تا ظاهر موهایتان مانند مدل‌های سال 1800 نشود.

16. ضخامت (Density): به معنی ضخامت موهای شما است و مشخصه مناسبی برای انتخاب نوع درمان یا مدل برای موهای شماست.

17. نامتصل (Disconnection): مدل مویی است که در آن تفاوت بسیاری زیادی میان مو بالای سر (که بلندتر و پُرتر است) با کناره‌ها و پشت کوتاه آن دیده می‌شود. معمولاً مدل موهای محو مردانه مثال خوبی برای این دسته مدل‌ها هستند.

18. دِرِدز (Dreads): مدل مویی جامائیکایی است که در آن موها شانه نمی‌شود بلکه مانند طناب پیچیده می‌شود. معمولاً موها برای این مدل بسیار بلند هستند.

19. کوتاهی خشک (Dry Cutting): روشی است که در آن آرایشگر شما موهایتان را بدون مرطوب کردن کوتاه می‌کند. با استفاده از این روش بلافاصله خواهید فهمید که موهایتان بعدی از کوتاهی چگونه به نظر خواهد رسید.

20. فِدِرینگ (Feathering): مدل مویی محبوب و متعلق به دهه هفتادی است که موهای بلند شده در کناره‌ها به سمت عقب سشوار می‌شوند، مانند مدل مو فارا فاوست.

21. مو وز شده (Fly Away Hairs): موهای مزاحمی که بعد از مدل دادن به مو از آن بیرون می‌زنند. به راحتی می‌توان با کمی اسپری مو و حوصله آن را درست کرد.

22. چتری (Fringe): مویی که به منظور قرار گرفتن روی پیشانی کوتاه می‌شود.

23. گِمین (Gamine): گِمین یا پیکسی مدل مویی کوتاه و پسرانه است، مانند موهای میا فارو در فیلم بچه رزماری.

24. مو تکه تکه (Graduated Hair): مدل مویی که لایه‌های مختلف دارد.

25. شماره کوتاهی مو (Hair Cut Numbers): این شماره اندازه‌های کوتاهی مو موجود در موزر را نشان می‌دهد.

26. فِر کننده مو (Hair Curler): وسیله‌ای که بسیاری از خانم ها با استفاده از آن موهای خود را فِر و صاف کرده یا به آن حالت می‌دهند.

27. اکستنشن مو (Hair Extension): به مو مصنوعی یا طبیعی (توصیه ما به شما مو طبیعی است) گفته می‌شود که میان موهایتان اضافه می‌شود. آنها را می‌توا به صورت دائم یا با گیره متصل کرد.

28. تار مو (Hair Strand): به قسمت‌های جدا مو گفته می‌شود. ترجیح داده می‌شود که موهای خود را به گونه‌ای حالت بدهید که تارهای موهای شما را قابل مدیریت کند.

29. کراتین (Keratin): پروتئینی است که ساختار اصلی مو را تشکیل می‌دهد. کراتین همچنین به درمانی اشاره دارد که کنترل مو و حالت مو را قابل مدیریت‌تر می‌کند.

30. مدل مو چند لایه (Layers): به مدل مویی گفته می‌شود که لایه‌ها مو با بلندی‌ها متفاوت جهت قاب گرفتن صورت شخص کوتاه می‌شوند.

31. گوجه مردانه (Man Bun): به ترند مویی محبوب گفته می‌شود که در آن آقایان موهای خود را به صورت گوجه پشت سر خود می‌بندند. این مدل می‌تواند همراه با مو دور کوتاه یا بدون آن نیز دیده شود.

32. بهم ریخته (Messy): مدلی از مو است که نامنظم به نظر می‌رسد اما اگر می‌خواهید این مدل مو حرفه‌ای به نظر برسد، باید بیشتر از برخی مدل‌ موهای مرتب برای آن وقت بگذارید.

33. موهاک (Messy): در این مدل مو اطراف مو شیو شده است و یک خط از مو در مرکز سر باقی می‌ماند، این مو باید از پیشانی شروع شده و پشت سر تمام شود. مدل مویی رایج برای موتور سواران و طرفداران موسیقی راک.

34. مولت (Mullet): مدل مویی است که نباید در هیچ دایره لغات معنی‌دار جا داده شود، فقط باید این مدل مو را روی سر ببینید. پس این مدل مو را در گوگل جست و جو کنید.

35. فر دائم (Perm): فر کردن دائم مو که با مواد شیمیایی انجام می‌شود.

36. پوینت کات (Point Cut): هنگامی که آرایشگر برای بُعد دادن به مو، به جای افقی و صاف کوتاه کردن آن را عمودی کوتاه می‌کند.

37. پمپادور (Pompadour): به مدل مویی گفته می‌شود که مو بالای سر حجیم و از پیشانی به سمت عقب شانه شده است.

38. دم اسبی (Ponytail): به مدل مویی گفته می‌شود که موها در آن پیشت سر بسته می‌شود.

39. کویف (Quiff): مدل مویی مردانه است که در آن مو به سمت بالا و دور از صورت حالت داده می‌شود. معمولاً اینکار با محصولات مو انجام می‌شود.

40. ماشین کردن مو (Razor Cutting): در این مدل مو با ماشین کوتاه شده و موها به صورت ساده کوتاه می‌شوند.

41. سشوار کردنِ راف (Rough Blow Dry): هنگامی که مو با سشوار بدون مدل دادن به آن خشک می‌شود، معمولاً در حال سشوار گرفتن به مو، انگشتان خود را نیز باید میان موها بکشید.

42. روش قیچی (Scissor Techniques): به انواع روش‌هایی گفته می‌شود که آرایشگر می‌تواند موهای شما را کوتاه کند.

43. محو تا پوست (Skin Fade): محو تا پوست به هر مدل مویی گفته می‌شود که موها در اطراف سر تا پوست محو می‌شوند. این بدان معنی است که موها به آرامی از بلند به کوتاه محو می‌شوند.

44. اسکرانچ دِرای (Scrunch Dry): به خشک کردن کردن موها با فشار دست جهت حجم دادن به مو می‌گویند.

45. سرم (Serum): مایعی معمولاً چرب که برای درمان و براق کردن مو استفاده می‌شود.

46. شَگ (Shag): مدل مویی زنانه که در آن مو به صورت تکه‌ها کوتاه و بلند کوتاه شده و حجم داده می‌شوند، مانند موهای شخصیت ریچل در سریال فرندز که جنیفر انیستون آن را بازی کرده است.

47. فرق کج (Side Part): هنگامی که موها به یک سمت صورت کج شده باشد آن را فرق کج می‌گویند.

48. سیلک بَک (Slicked Back): مویی که مخصوصاً با محصولات مو مانند موس یا وَکس براق به سمت عقب داده مدل داده شده باشند.

49. مدل مو محو (Tapering Skin Fade): به مدل مویی مردانه گفته می‌شود که در آن موهای اطراف و پشت سر از بالا بلند است سپس به آرامی کوتاه شده تا در پایین به خیلی کوتاه می‌رسد.

50. بُعد (Texture): جلوه‌ای که با عمودی کوتاه کردن مو به آن داده می‌شود.

51. تاپ نات (Topknot): مدلی معمولی، غیررسمی و بهم ریخته‌تر از مدل گوجه مو که حالتی گره مانند بالای سر دارد. معمولاً ظاهر آن بهم ریخته‌تر از گوجه معمولی است.

52. آندرکات (Undercut): به مدل مویی گفته می‌شود که در آن اطراف مو کوتاه‌تر است و ضخامت و پری کمتری نسبت به موهای بالای سر دارد.

53. آپدو (Updo): به مدل مویی گفته می‌شود که در آن مو به سمت بالا جمع شده و می‌تواند استایل‌ها متفاوتی داشته باشد.

54. مدل موی قدیمی (Vintage Styling): معمولاً به مدل مویی گفته می‌شود که موهای فر شده در آن شانه شده و با محصولات مو ضخیم و قوی پوشانده شده است، مانند موهای دیتا ون تیز در فیلم بِتی دراپر.

55. حجم (Volume): به دادن ظاهری ضخیم به مو، حجم دادن به مو می‌گویند.

56. وِج هیرکات (Wedge Haircut): به نوعی از مدل مو باب گفته می‌شود که تکه‌های بلندتر مو به سمت جلو صورت هستند.

57. وِیت لاین (Weight Line): به قسمتی از مو گفته می‌شود که پُرتر است.

58. وِیت ریموال (Weight removal): به کم کردن حجم قسمتی از مو گفته می‌شود که بیش از حد پُر است.

بیشتر بخوانید: 15 ست باحال از ریش و مدل مو که باید امتحان کنید

مطالب مرتبط