با 5 آرایش دائمی که این روزها مد شده آشنا شوید

با 5 آرایش دائمی که این روزها مد شده آشنا شوید

05 مهر 1399

آرایش دائم با استفاده از تاتو انجام می‌شود و با گذر زمان تغییرات زیادی کرده است. دیگر آن روزهایی که آرایش‌ها دائمی ظاهری غیرطبیعی و مصنوعی داشتند، به پایان رسیده است. دلیل عمده‌ای که بسیاری از خانم‌ها، که شامل سلبریتی‌ها هم می‌شود، این روش آرایش را انتخاب می‌کنند، چیزی نیست جز صرفه جویی در مقدار زیادی از وقت گران بهایشان. چه کسی نمی‌خواهد صبح با آرایش زیبایی که هیچ تلاشی برای آن نکرده است، از خواب بیدار شود؟ برای برخی، این یک رویا است که می‌تواند به حقیقت بپیوندد.


انجام آرایش دائمی چقدر ایمن و دوام آن چقدر است؟


آرایش دائم برای اکثر مردم بدون خطر است. هرچند، شما باید جوانب احتیاط را نیز در پیش بگیرید تا از هر دردسری که در واقع ممکن است پیش بیاید، جلوگیری کنید. بهترین حالت این است که قبل از تصمیم برای انجام آرایش دائم مقداری تحقیق انجام دهید. ابتدا، شما باید هر کاری که لازم است را انجام بدهید تا در مورد سالنی که می‌خواهید آرایش دائم خود را آنجا انجام دهید، اطلاعات کسب کنید. از کارآگاه درون خود کمک گرفته و به حساب‌های کاربری آنها در رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنید، بخش نظرات را چک کنید و از مشتریان قبلی آنها سوال بپرسید. بعلاوه، مطمئن شوید که سالن انجام دهنده آرایش دائم معتبر و دارای گواهینامه‌های معتبر است. دوم، از متخصص پوست خود وقت ملاقات بگیرید تا مطمئن شوید که به جوهر یا هر ماده دیگری مورد استفاده در روند آرایش دائمی حساسیت ندارید. در آخر، شما باید بدانید که مراقبت از صورت خود در طول روند بهبود آرایش دائمی، که معمولاً سه هفته طول می‌کشد، یک امر ضروری است. ماندگاری آرایش دائمی بسته به این است که از کدام روش آن استفاده می‌کنید. معمولاً ماندگاری آنها چیزی میان یک تا سه سال است. دلیل این مدت ماندگاری کم نرسیدن جوهر این نوع تاتو به لایه عمیق پوست شما است. به معنای دیگر، آرایش دائم واقعاً تا آخر عمر شما دوام نخواهد آورد. هرچند، از یک مورد کاملاً مطمئن هستیم: این نوع آرایش بیشتر از میکاپ معمولی روزانه شما بیشتر دوام می‌آرود.

کاشت مژه


جوانب مثبت و منفی آرایش دائمی


قبل از تصمیم‌گیری در این مورد که آیا می‌خواهید آرایش دائمی را امتحان کنید یا نه، دانستن جوانب مثبت و منفی آن نیز ضروری است.

جوانب مثبت

  • آرایش دائم شما را از انجام آرایش به مدت تقریباً یک ساعت پرزحمت دور نگه می‌دارد.
  • ماندگاری آن بیشتر از میکاپ معمولی است.
  • این روش برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که برای انجام آرایش مشکلاتی مانند چشمان ضعیف یا حرکت بدن خود دارند.

جوانب منفی

  • آرایش دائم حتی با وجود کرم‌های سر و بی‌حس کننده باز هم می‌تواند دردناک باشد.
  • بسته به روند و سبک انتخابی شما برای انجام آرایش دائم، اصلاح آن خیلی راحت نخواهد بود.
  • مراقبت بعد از آن برای جلوگیری از عفونت و دیگر دردسرهای احتمالی ضروری است. این مراقبت‌ها گاهی می‌تواند پرزحمت باشد.

افرادی که نباید آرایش دائم انجام دهند


آرایش دائم برای همه مناسب نیست. به همین دلیل است که قبل از انتخاب کردن روش آرایش دائم، ابتدا مشاوره گرفتن از متخصص پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. گذشته از اینها سالم بودن بهتر است پشیمان بودن است.

این افراد نباید آرایش دائم انجام بدهند:

  • افراد مبتلا به دیابت.
  • کسانی که از داروهای رقیق کننده خون به عنوان داروی تجویز شده استفاده می‌کنند.
  • افراد مبتلا به HIV.
  • کسانی که مستعد به ماندگاری جای زخم هستند.
  • مادران باردار یا شیرده.

ترندهای آرایش دائم که باید آنها را در نظر بگیرید


در اینجا ترندهای آرایش دائمی وجود دارد که باید آنها در نظر داشته باشید:

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ محبوب‌ترین میان انواع آرایش دائم است. این آرایش صورت روشی از تاتو است که با استفاده از سوزنی خاص خط‌های بسیاری نازکی مانند تارهای ابرو میان تارهای ابروی طبیعی خودتان ایجاد می‌کند و به شما ابروی پر و طبیعی می‌دهد. این روش برای آن دسته افرادی مناسب است که قسمتی از ابروی خود را از دست دادند (دم، سر یا میان ابرو) یا ابروهای خیلی نازکی دارند که می‌خواهد آنها را به روشی طبیعی ضخیم کنند. ماندگاری میکروبلیدینگ معمولاً چیزی میان 1 الا 2 سال است و هزینه آن می‌تواند بسته به عوامل مختلف متفاوت باشد.

رژلب دائم

رژلب دائم می‌تواند همان میکروپیگمنتیشن لب باشد. تفاوت در این است که رژلب فقط به لب‌های شما رنگ نمی‌دهد، بلکه آنها را نیز پرتر نشان می‌دهد. علاوه بر این، در واقع می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. رژلب دائم می‌تواند بسیار دردناک باشد زیرا لب‌ها معمولاً حساس هستند. با این حال، اغلب قبل از انجام فرآیند تاتو از یک کرم بی حس کننده روی لب‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، شما مجبور نیستید درد زیادی را تحمل کنید. هزینه این آرایش دائم می‌تواند بسته به عوامل مختلف متفاوت باشد.

خط چشم دائم

در این مورد، خط چشم مانند قرار دادن رنگ در پوست شما و روی خط مژه است. اگر شما به دنبال خط چشمی هستید که هیچ وقت پخش نشود یا می‌خواهید از کشیدن مراحل عذاب‌آور آن فرار کنید، این آرایش دائم می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. هزینه این آرایش دائم می‌تواند بسته به عوامل مختلف متفاوت باشد.

استتار اسکار (جای زخم)

اگر تصادف کردید یا جای زخم سرسخت ناشی از آکنه دارید، استتار جای زخم می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. استتار اسکار یک روش تاتو است که برای پنهان کردن جای زخم صورت استفاده می‌شود. این کار با استفاده از رنگدانه های به رنگ پوست (فرآیندی به نام میکروپیگمنتیشن) روی پوست برای اصلاح و غیرقابل مشاهده شدن جای زخم انجام می‌شود. فرآیند درمان آن معمولاً چیزی میان 8 تا 12 ماه طول می‌کشد اما این نوع آرایش دائم معمولاً سال‌ها دوام می‌آرود، مخصوصاٌ اگر پوست خود را به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید. بعلاوه، این نوع آرایش دائم می‌تواند بسته به عواملی مختلف مانند اندازه جای زخم متفاوت باشد.

تاتو کک مک

اکثر افرادی که به دنبال تاتو کک مک هستند، در زمان کودکی خود کک و مک داشتند اما با بلوغ و دوری از آفتاب آنها از بین رفتند. ماندگاری تاتوهای کک و مک معمولاً 1 تا 2 سال است. علاوه بر این، هزینه آن می‌تواند بسته به عواملی مختلف مانند اندازه جای زخم متفاوت باشد.

مراقبت از آرایش دائم

مراقبت مناسب از آرایش دائم برای حفظ زیبایی و کیفیت آن امری ضروری است. گذشته از آن، اگر نتوانید از تاتو آرایشی خود به خوبی مراقبت کنید ممکن است منجر به بروز عفونت شوید.

در این قسمت نکاتی را گردآوری کردیم که شاید بخواهید آنها را جهت مراقبت از قسمت‌های تاتو شده صورت خود در پیش بگیرید:

  • همیشه قبل از لمس قسمت تاتو شده مطمئن شوید که دستان شما تمیز است.
  • از لمس قسمتی که آرایش دائمی دارد، به جز هنگام تمیز کردن آن، خودداری کنید.
  • در دو هفته اول دو بار در روز یک کرم تقویت کننده یا هر نوع کرم توصیه شده دیگر توسط انجام دهنده آرایش دائمی خود استفاده کنید.
  • از استفاده هر چیزی روی صورت تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  • از پوست خود همیشه در برابر نور آفتاب محافظت کنید.
  • شنا نکنید.
  • از انجام فعالیت‌ها با تعریق زیاد خودداری کنید.

نتیجه‌گیری


اگر هدف شما صرفه جویی از مقداری زیادی از وقتتان در اول صبح برای انجام آرایش است، آرایش دائم بهترین راه حل برای شماست. این روش قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا با زیبایی همیشگی از خواب بیدار شوید. هرچند، در پیش گرفتن جوانب احتیاط ضروری است. گذشته از همه اینها نمی‌خواهید روی صورت خود مرتکب هیچ اشتباهی بشوید.

بیشتر بخوانید: قرارهای زیبایی که بعد از کرونا تغییر می‌کنند

مطالب مرتبط