اصول پوشیدن جامپسوت را یاد بگیرید

اصول پوشیدن جامپسوت را یاد بگیرید

07 شهریور 1399

بدون شک جامپسوت استایلی خاص دارد. این لباس به اسم سرهمی هم شناخته می‌شود که پوشش یک دست از سر تا نوک پا به شما می‌دهد و بسیار فراتر از پیراهنی ساده یا ترکیب بلوز و شلوار است و بیشتر به روز و مدرن به حساب می‌آید. پس با همه این اوصاف، چرا هنوز هم بیشتر خانم‌ها از پوشیدن این لباس ترند خودداری می‌کنند؟ خب باید بگوییم جامپسوت همیشه راحت‌ترین لباس برای پوشیدن و سِت کردن نیست. تنها کافیست لباس‌های نامناسب را با آن سِت کنید یا اکسسوری‌های اشتباه انتخاب کنید، آن موقع است که استایل شما از فوق مد به قعر مد سقوط می‌کند. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا مطمئن شویم که تیپ شما با جامپسوت واقعاً شیک خواهد شد. ما این مقاله را برای شما آماده کردیم تا یاد بگیرید که چگونه با پوشیدن جامپسوت مهمانی‌ها را آتش بکشید.


انتخاب کردن جامپسوت


مانند پیراهن، جامپسوت هم استایل‌های بسیار متنوعی دارد، پس بخش عظیمی از خوش استایل بودن با جامپسوت در مورد این است که مدل مناسب خود را پیدا کنید. هنگامی خریدن جامپسوت نیازهای خود ا در نظر بگیرید. آیا شما به دنبال جامپسوتی غیررسمی هستید که در طول روز بپوشید یا چیزی رسمی‌تر برای جش یا مهمانی می‌خواهید؟ آیا شما به جامپسوتی آستین بلند برای محافظ از خود در برابر سرما احتیاج دارید یا استایلی بدون بند که به شما کمک کند، گرما را شکست دهید؟ هنگامی که شما نیازهای خود را بدایند، دیگر می‌توانید رو جزئیات آن تمرکز کنید. به صورت کلی، آن مدل جامپسوت که در قسمت کمر تنگ است و در قسمت پاها کمی گشاد می‌شوند، از دیگر مدل‌ها زیباتر است. اگر شما از آن دسته خانم‌های قد بلند هستید، جامپسوت‌هایی که قسمت پاهای آن گشاد و بلندی آن دقیقاً تا روی زمین است، به شدت برای شما پیشنهاد می‌شود. اگر قد شما آنقدرها هم بلند نیست، می‌توانید جامپسوت تنگ و کوتاهی را انتخاب کنید تا از کوتاه‌تر شدن ظاهر خود جلوگیری کنید.


نحوه ست کردن جامپسوت


1. جامپسوت رسمی

هنگامی که در مراسم‌های رسمی شرکت می‌کنید، متوجه می‌شوید که طرز تفکر اکثر خانم‌ها این است که پیراهن تنها انتخاب آنها برای موقعیت‌های رسمی. درست است که پیراهن می‌تواند انتخابی مطمئن برای ظاهری مناسب باشد اما کم پیش می‌آید که تاثیری مانند جامپسوت روی دیگران داشته باشد. جامپسوت می‌تواند به اندازه پیراهن زیبا و شیک باشد و در عین حال تعریف و تمجیدهای بسیاری را به سمت شما بیاورید، اینگونه دیگران واقعاً شما را خانمی شیک و به روز خواهند دید که به خاص بودن اهمیت می‌دهد. پس برای مراسم رسمی بعدی که دعوت شدید سعی کنید خود را به چالش بکشید و جامپسوت را برای پوشیدن انتخاب کنید. استایلی زیبا و خوش دوخت آن را انتخاب کنید که به زیبایی روی بدن شما می‌نشیند، مقداری اکسسوری شیک به آن اضافه کنید و دیگر آماده رفتن هستید.

 جامپسوت برای مراسم رسمی

2. جامپسوت غیررسمی

اگر شما به دنبال اضافه کردن کمی استایل زیبا به لباس‌های غیررسمی خود هستید پس نخواهید توانست از جامپسوت چشم پوشی کنید. جامپسوت که راحت، بسیار زیبا و خیلی شیک است، انتخابی مناسب برای تغییر دادن تیپ همیشگی شلوار جین و تی‌شرت شما است. شما می‌توانید از میان انوع جین و نخی آن در مدل‌های مختلف آن استایلی را پیدا کنید که برای شما کاملاً مناسب است. به طور خاص، جامپسوت‌هایی که خیلی تنگ نیستند و دور کمر خود بند دارند و کشی هستند، برای همه به صورت کلی مناسب خواهند بود و برای کسانی که در دنیای جامپسوت تازه واردند عالی است. اگر شما می‌خواهید کفش تخت را برای پوشیدن با جامپسوت خود انتخاب می‌کنید، حتماً بوت با استایل نیمه و یا صندل‌های بندداری را در نظر داشته باشید که بندهای آنها تا روی قوزک پا یا تنها کمی از آن بالاتر است. این مدل‌های کفش به شما کمک می‌کند تا ظاهرتان متعادل باشد و به نظر لاغر و کشیده برسید.

جامپسوت برای مراسم غیررسمی

3. جامپسوت و اکسسوری

درست است که جامپسوت ممکن است تیپ شما را بسیار راحت‌تر از دیگر لباس‌ها منسجم و هماهنگ کند اما واقعیت این است که پوشیدن آن هنوز هم به کمی فک کردن احتیاج دارد. بله، درست است که شما تنها نیاز به پوشیدن یک لباس دارید اما هنور هم باید به این مسئله فکر کنید که چه اکسسوری‌هایی برای آن لباس مناسب است. تنها کافیست تا اکسسوری اشتباه انتخاب کنید و کل ظاهر شما بهم ریخته و نامناسب خواهد شد. برای اینکه همه چیز در ظاهر شما شیک باشد، برای تیپ خود برنامه داشته باشید، توجه ویژه‌ای به کفش‌، جواهرات و کمربند داشته باشید. گذشته از همه اینها، این استایل خاص نیاز به اکسسوری دارد تا به زیباتر شدن آن کمک کند، پس آن اکسسوری را انتخاب کنید که به خوبی با جامپسوت شما هماهنگ است. هدف پیدا کردن نوعی اکسسوری دو منظوره است که هم توانایی جلوه‌دار کردن جامپسوت شما و هم در عین حال توانایی از بین بردن یک دستی تیپ شما را داشته باشد.

ست کردن جامپسوت با اکسسوری

4. جامپسوت و کمربند

کمربند یکی از اکسسوری‌های حیاتی برای زیباتر کردن جامپسوت است، مخصوصاً اگر شما هنوز هم در مورد این استایل مردد هستید. با اضافه کردن یک کمربند به جامپسوت خود، شما می‌توانید با روشی بسیار زیبا کمر خود را در معرض توجه قرار دهید. حتی اگر جامپسوت بدون کمربند هم اندازه کمر شماست، باز هم اضافه کردن کمربند به لاغرتر نشان دادن شما کمک خواهد کرد و می‌تواند یک فرم بدن مستطیل شکل را به فرم ساعت شنی تبدیل کند. برای آن دسته از اشخاصی که هنوز در دنیای جامپسوت تازه وارد به حساب می‌آیند، ما پیشنهاد می‌کنیم که کمربندی با رنگ متضاد به جامپسوت خود اضافه کنند. انجام چنین کاری، به استایل شما بُعد اضافه می‌کند و خط مستقیم جامپسوت شما را می‌شکند، در غیر این صورت استایل شما می‌تواند نامناسب به نظر برسد. جهت داشتن تیپی منسجم و هارمونیک، سعی کنید رنگ کمربند خود را با کفش‌هایتان سِت کنید.

ست کردن جامپسوت با کمربند

5. جامپسوت و جواهرات

جامپسوت در حالی که استایلی خاص دارد، اما گاهی می‌تواند بدون هیچ اکسسوری جسورانه‌ای کمی ساده و عادی به نظر برسد. از آنجایی که جامپسوت لباسی یک تکه است، ممکن است بدون اضافه شدن بُعد و جلوه‌ای که اکسسوری‌هایی، به طور خاص مانند جواهرات، می‌توانند به آنها بدهند، کمی زیبایی خود را از دست بدهند. جواهرات می‌توانند به عنوان مرکز توجهی ثانویه برای تیپ شما عمل کنند و استایل شما را فراتر از تنها جامپسوت ببرد. اینگونه جزئیاتی به لباس خود اضافه می‌کنید که همه سرها را به سمت خودش برمی‌گرداند. جواهرات خاص را انتخاب کنید، مانند گرنبند ضخیم یا گوشواره‌های آویزی بزرگ. جواهرات طلایی با جامپسوت رسمی عالی به نظر خواهند رسید، این در حالی است که رنگ‌های متنوع می‌توانند مقداری استایل غیررسمی شما را جالب کنند.

ست کردن جامپسوت با جواهرات

6. جامپسوت و پاشنه بلند

در حالی که جامپسوت‌ها می‎توانند بسیار دلربا باشند، اما مدل آنها به گونه‌ است که وقتی دیگران به شما نگاه می‌کنند، چشم‌هایشان به سمت پایین خواهد رفت و ظاهر شما کوتاه‌تر از خود واقعی شما می‌شود. به طور خاص، جامپسوت‌های فاق کوتاه و با شلوارهای گشاد به این ویژگی خود معروف هستند که خانم‌های با قد متوسط را به نسخه‌ای قد کوتاه‌تر از خودشان تبدیل کند. بهترین راه برای حل این مشکل اضافه کردن یک جفت کفش پاشنه بلند به تیپ خودتان است. ارتفاعی که از کفش‌های پاشنه بلند می‌گیرید به شما کمک خواهد کرد تا پاهای خود را کشیده و ظاهر خود را قد بلندتر نشان دهید. حتماً دقت کنید که باید به جای کفش‌های پاشنه بلند بزرگ، کفش‌های پاشنه بلند ظریف را انتخاب کنید تا استایلتان ترکه‌ای و بلند به نظر بیاید.

ست کردن جامپسوت با پاشنه بلند

7. رویه لباس و اکسسوری

اکسسوری‌ها تنها چیزهایی نیستند که به شما کمک می‌کنند تا جامپسوت خود را زیباتر کنید. پوشیدن یک لایه روی جامپسوت همچنین می‌توانند به شما کمک کند تا در عین داشتن احساس راحتی، احساس زیبایی نیز داشته باشید. بهترین لباس برای پوشیدن روی جامپسوت، کت چرم روی آن است. از کت برای مراسم‌های رسمی و از کت چرم برای موقعیت‌های غیررسمی استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید کت خود را در طول روز دور کمر خود گره بزنید تا کمی به اندام شما زیبایی بدهد. انتخاب دیگر پوشیدن یک لایه بلوز یا تی‌شرت کوتاه تنگ زیر است. این مدل جزء ترندهای اخیر برای پیراهن است و برای جامپسوت هم بسیار مناسب است. قبل از اینکه لباس‌های به روزی مانند بلوزها آف شولدر در تابستان و بلوز یقه اسکی را در زمستان بپوشید، می‌توانید یک تی‌شرت ساده سفید را امتحان کنید.

پوشیدن رویه لباس و اکسسوری با جامپسوت

8. مدل مو و جامپسوت

آخرین مرحله برای زیباتر کردن ظاهر خودتان با جامپسوت این است که برای چگونگی مدل موی خود تصمیم بگیرید. اینکه موهای خود را با جامپسوت بالا جمع کنید یا آزاد بگذارید، به عوامل زیادی بستگی دارد. با اینکه هیچ قانون مطلقی برای این مسئله وجود ندارد که موهای خود را جامپسوت چگونه باید درست کنید اما چند دستورالعمل به صورت کلی وجود دارد که انتخاب کردن میان مدل موها را آسان‌تر می‌کند. برای جامپسوت غیررسمی، باز گذاشتن موهایتان بدون مدل و ساده زیباتر است زیرا با راحتی و غیررسمی بودن جامپسوت شما هماهنگی دارد. سعی کنید مدل ویو باز ساحلی یا حتی دم اسبی خیلی شل و پایین به موهایتان بدهید. معمولاً جامپسوت غیررسمی در ناحیه شانه و سینه بازتر است و پوست شما را زیاد به نمایش می‌گذارد، پس باز گذاشتن موهایتان همچنین می‌تواند به متعادل شما ظاهر شما کمک کند. جامپسوت رسمی که معمولاً مدل بسته‌تری دارد، با موهای جمع شده و مرتب در بالای سر عالی به نظر خواهد رسید. نه تنها این استایل به لباس شیک شما بیشتر می‌آید بلکه همچنین به کشیده‌تر به نظر آمدن گردنتان کمک می‌کند و از پوشیدگی بیش از حد روی قسمت شانه‌ها و قفسه سینه جلوگیری می‌کند.

مدل موی مناسب جامپسوت


چگونه جامپسوت را بپوشیم؟


  • اگر قدتان بلند است، جامپسوتی را امتحان کنید که در قسمت پا گشاد است و بلندی آن تا روی زمین است.
  • اگر قدتان کوتاه است، از جامپسوتی با استایل چسبان و کوتاه استفاده کنید.
  • برای مراسم رسمی، جامپسوت شیک و خوش دوختی را انتخاب کنید که به خوبی روی اندام شما می‎نشیند.
  • برای داشتن ظاهری غیررسمی و جالب، جامپسوتی راسته بپوشید که کشی است یا در قسمت کمر خود بند دارد.
  • ظاهر خودتان را با جامپسوت با اکسسوری‌های به مد مانند جواهرات، کفش و کمربند یا پوشیدن رویه روی آن کامل کنید، تا ظاهری جالب و متفاوت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: زیبایی استایل شما با این لباس‌های طرح‌دار و شلوغ

مطالب مرتبط