با این 6 روغن آرامش را به خانه‌تان بیاورید!

با این 6 روغن آرامش را به خانه‌تان بیاورید!

26 مرداد 1399

بیایید روراست باشیم، بین خط قرمزهای زمانی، لیست‌‌های کارهایی که باید انجام بدهیم و دنیای همیشه در جریان در فضای مجازی، زندگی‌‌های ما بسیار شلوغ شده اند... و منظور ما از شلوغ، پراسترس است. از آنجایی که احساس استرس (و همراه همیشگی آن احساس خستگی) در طول زمان بسیار خسته‌کننده هستند و همه ما به دنبال راهی برای کسب آرامش در میان این همه شلوغی و آشفتگی‌‌های روزمره می‌گردیم. یکی از روش‌‌های مورد علاقه ما برای کسب این آرامش، استفاده از روغن‌های معطر اصلی برای آسودگی و راحتی ذهن و جسم است. آیا شما هم علاقه‌مندید که یکی از این روغن‌‌های معطر اصلی را به روتین زندگی روزمره تان وارد کنید؟ در ادامه مطلب ما خواص و مشخصات ۶ مورد از روغن‌‌های معطر اصلی مورد علاقه مان را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید بهتر انتخاب کنید.                
یادداشت ویراستار: هر چند ممکن است استفاده مستقیم از روغن‌‌های معطر بر روی پوست بسیار وسوسه‌کننده به نظر برسد، اما هرگز این کار را امتحان نکنید. در عوض، از این روغن‌‌های فشرده در دستگاه‌‌های معطرکننده هوا استفاده کنید تا بوی دلپذیر و معطر شان در فضای خانه منتشر شود. اگر می‌خواهید این روغن‌‌ها را وارد روتین زیبایی و مراقبتی از پوست تان کنید، بهتر است از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این روغن‌‌ها استفاده کنید تا به شکلی کنترل شده و و متعادل، از مزایای این روغن‌ها بهره‌مند شوید.       


        مزایای استفاده از روغن‌‌های معطر گیاهی       


این روغن‌‌ها که توانایی تسکین دادن احساسات و آرام کردن ذهن را دارند، فضایی شبیه به معابد بودایی را در اطرافمان ایجاد می‌کنند، پس تعجبی ندارد که این روزها تا این حد پرطرفدار شده اند. روغن‌‌های مورد استفاده در آروماتراپی معمولاً از گیاهانی تهیه می‌شوند که بسیار خوشبو بوده و بعضی از آنها در بعضی از ادیان مقدس شمرده می‌شوند. عصاره این گیاهان استخراج شده و سپس غلیظ می‌شود تا روغن آن به دست بیاید. این روغن‌‌های معطر کاربردهای بسیار زیادی دارند: از اسپری کردن مستقیم شان در هوا به منظور ایجاد بوی خوش گرفته تا استفاده از آن‌‌ها در محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف. در هر حال استفاده از این روغن‌‌های معطر به هر شکل و حالتی که باشد باعث تسکین اعصاب شده و به افراد آرامش می‌بخشد. در سایت؟ ما و دیگر همکاران‌مان از این روغن‌‌های معطر به عنوان یک راه سریع و آسان برای آرامش اعصاب و جسم ما استفاده می‌کنیم، به خصوص در پایان یک هفته کاری طولانی و پراسترس. از اسطوخودوس و اکالیپتوس گرفته تا رز و بابونه، روغن‌‌های معطر گیاهی گوناگونی وجود دارند که باعث شفافیت ذهن، روح و جسم افراد در فضایی شبیه به معابد بودایی می‌شوند؛ بنابراین بار بعدی که احساس کردید پر از استرس هستید، بسیار خسته‌اید یا تنش‌‌های مختلف به شما فشار می‌آورند، بهتر است توصیه ما را امتحان کنید و یکی از این روغن‌‌های معطر گیاهی را وارد روتین روزمره‌تان کنید. در ادامه برخی از روغن‌‌های معطر گیاهی مورد علاقه مان را به شما معرفی می‌کنیم تا انجام این کار برایتان آسان‌تر شود.

1. روغن پایه اسطوخودوس

روغن پایه اسطوخودوس شاید یکی از محبوب‌ترین روغن‌‌های معطر گیاهی باشد. دلیل علاقه ما به این روغن آن است که در پایان یک هفته پرکار و پرتنش کاری، استفاده از روغن اسطوخودوس کمک می‌کند که آرام بگیریم و ذهن مان را تخلیه کنیم. روغن گیاهی گل دوست‌داشتنی اسطوخودوس کمک می‌کند که روح و جسم‌مان آرام بگیرد، بنابراین استفاده از این روغن برای زمان‌هایی توصیه می‌شود که قصد دارید کاری را انجام دهید که به آرامش زیادی نیاز دارد مثلا پیش از خوابیدن یا پیش از تمرینات یوگا.                

2. روغن پایه اکالیپتوس

یکی دیگر از روغن‌های معطر پر کاربرد، روغن پایه اکالیپتوس است. استفاده از روغن پایه اکالیپتوس برای زمان‌هایی توصیه می‌شود که احساس می‌کنید ذهنتان پراسترس یا شدیداً خسته است. ویراستار بخش زیبایی سایت ما دوست دارد در پایان روزهایی که توان ذهنی زیادی را صرف مسایل کاری کرده است، از روغن پایه اکالیپتوس استفاده کند تا بتواند ذهنش را تخلیه کند و با آرامش به سراغ زندگی خانوادگی‌اش برود.

3. روغن پایه رز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از محصولات آرایشی و بهداشتی با رایحه گل سرخ لذت می‌برید، حتماً از استفاده کردن از روغن پایه رز هم راضی خواهید بود. رایحه روغن پایه گل رز کمک می‌کند که ذهنتان آرامش بگیرد و احساسات مثبت را در شما بیدار می‌کند. یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌های استفاده از روغن پایه گل رز آن است که چند قطره از این روغن را در هواسازتان بریزید و اجازه بدهید که رایحه آن در تمام فضای اطرافتان پخش شود.

4. روغن پایه یاسمن

حالا که در مورد روغن‌‌های معطر گیاهی بر پایه گل‌‌ها صحبت می‌کنیم، یکی دیگر از روغن‌‌های مورد علاقه در معابد بودایی روغن پایه یاسمن است. روغن پایه یاسمن چه خواصی دقیقاً مشابه با روغن پایه رز دارد، باعث آرامش ذهن و اعصاب شده و استفاده از مقدار کمی از آن باعث می‌شود که احساسات مثبت و شادی در وجود افراد برانگیخته شود.                

5. روغن پایه بابونه

شما را نمی‌دانیم، اما زمانی که ما به دنبال چیزی برای آرام کردن ذهن‌مان می‌گردیم، اولین گزینه‌ای که به ذهن‌مان می‌رسد روغن پایه بابونه است. چای گیاهی بابونه، شمع‌‌های با رایحه بابونه، محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره بابونه، کافی است هر چیزی حاوی عصاره بابونه باشد تا ارزش فکر کردن را داشته باشد. می‌خواهید به ذهن‌تان باز شود؟ روغن پایه بابونه را امتحان کنید!                

6. روغن پایه ترنج

یکی دیگر از روغن‌‌های معطر گیاهی که ما دوست داریم آن را به روتین آروماتراپی‌مان وارد کنیم، روغن پایه ترنج است. ما عاشق رایحه زمینی آن هستیم که بویی شبیه به بوی ارل‌گری دارد و باعث آرامش اعصاب و از بین رفتن استرس می‌شود.

بیشتر بخوانید: یک حمام آرامش‌بخش با روغن اسطوخودوس

مطالب مرتبط