صاحب این خشک‌شوئی یک زوج اینستاگرامی هستند

صاحب این خشک‌شوئی یک زوج اینستاگرامی هستند

19 مرداد 1399

سال آینده هفتادمین مراسم سالگرد خشک‌شویی وانشو برگزار می‌شود. این مغازه پس از آن که صاحبانش، چانگ وان جی، 83 ساله و همسرش هسو شو ار، 84 ساله، مدیریت فروشگاه مرکزی مستقر در تایوان را از سن 14 سالگی به عهده گرفتند نام‌گذاری شده و تا کنون توسط این زوج اداره می‌شود. با این حال، تعجب‌آورتر این است که این زن و شوهر شیک، در حساب اینستاگرامی خود به نام WANTSHOWASYOUNG، بیش از 500 هزار فالوور دارند! این زوج جذاب و دوست‌داشتنی پس از آن که نوه 31 ساله‌شان، ریف، این حساب را در ماه ژوئن برای آن‌ها ایجاد کرد به این شهرت رسیدند. او نمی‌توانست شاهد آن باشد که پدربزرگ و مادربزرگش را در حال دست و پنجه نرم کردن با اثرات کسادی ناشی از پاندمی کرونا هستند و با بیش از 300 لباسی که مشتریان مغازه خشک‌شویی آن‌ها را رها کرده‌اند، محاصره شد. بنابراین، شروع کرد به طراحی و عکس‌برداری از این زوج جذاب در ژاکت‌های سایز بزرگ، دامن‌های چسبان و تاپ‌های بلند- و به نظر می‌رسد که همه تیپ‌های این زوج دوست‌داشتنی محبوب بودند.

صاحب خشکشویی: چانگ وان جی و همسرش هسو شو ار

«پدربزرگ عاشق لباس‌ها است؛ لباس‌های او همیشه شسته شده و اتو کشیده‌اند» ریف که از حساب کاربریش برای به اشتراک گذاشتن داستان این زن و شوهر و همچنین پشت صحنه عکس‌برداری‌هایشان استفاده می‌کند، این حرف‌ها را به Vouge می‌گوید. «مادربزرگ بسیار شیک بود. او هنوز دو کمد لباس بزرگ از لباس‌های روزهای جوانیش دارد. پدربزرگ و مادربزرگم انتظار نداشتند که این کار تا این حد مورد پسند دیگران قرار بگیرد – و الآن خیلی به آن افتخار می‌کنند!» حساب wantshowasyoung نه فقط در میانه‌ی یک سال دشوار، به کمک یک زوج دوشت داشتنی آمده است، بلکه اهمیت پایداری در مد و خریدن لباس‌های دست دوم را نیز نشان می‌دهد. در حالی که ریف به لباس‌های فراموش شده در مغازه خشک‌شویی شانس دوباره دیده شدن را می‌دهد، طرفداران این زوج حتی به خرید این لباس‌های دست دوم علاقه نشان می‌دهند. ریف اضافه می‌کند: «من می‌خواهم از پدربزرگ و مادربزرگم بخواهم تا دست به کار شوند و نکات مربوط به لباسشویی را با دیگران به اشتراک بگذارند. با این کار، افراد می‌توانند در زمان خرید لباس عاقلانه‌تر انتخاب کنند و همچنین نحوه تمیز کردن آن‌ها را بدانند. این به آن معنی است که هر تکه از لباس می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد.» در ادامه، Vogue با ریف در مورد واکنش پدربزرگ و مادربزرگش نسبت به شهرت جدیدشان، لحظه‌های حساس در روابط دوست‌داشتنی آن‌ها و این که چرا استفاده مجدد از لباس‌های دست دوم برای نجات کره زمین بسیار مهم است، صحبت می‌کند.

صاحب خشکشویی: چانگ وان جی و همسرش هسو شو ار

وقتی در مورد این پروژه مد به آن‌ها گفتید، پدربزرگ و مادربزرگ شما چه واکنشی نشان دادند؟

«پدربزرگ بدون هیچ تردیدی گفت بله، اما فکر نمی‌کرد این کار تا این حد عالی پیش برود. مادربزرگ در ابتدا زیاد مشتاق نبود - نه به خاطر اصل ایده، او فقط به ظاهر خود اطمینان نداشت و فکر می‌کرد که باید مدل موهایش را تغییر دهد تا فوتوژنیک شود».

آیا داستان‌های جالبی در پشت صحنه وجود دارد؟

«وقتی داشتند با اولین سری لباس‌ها از مغازه بیرون می‌آمدند تا برای اولین بار برای عکس ژست بگیرند، یکی از همسایه‌ها به آن‌ها گفت «عالی به نظر می‌رسید!» آن‌ها انتظار نداشتند [که این پروژه] برای افراد زیادی جالب باشد. کمی خجالت کشیدند و بلافاصله گفتند که همه این کارها ایده من است! چون نمی‌دانستند این تیپ زدن‌ها برای چه چیزی است، اول سعی کردند جوری وانمود کنند که هیچ ارتباطی با این کار ندارند!  البته، حالا خیلی به آن افتخار می‌کنند.»

وقتی عکس می‌گرفتید، چه ژست‌هایی می‌گرفتند؟

«فکر می‌کردم شاید به نکاتی در مورد ژست گرفتن برای عکس نیاز داشته باشند، اما در کمال تعجب، آن‌ها به سرعت در برابر دوربین آماده شدند و فقط از من سؤال کردند، خوب به نظر می‌رسیم؟» «این قطعاً جالب‌ترین قسمت کار است. آن‌ها همچنین از یکدیگر مراقبت می‌کنند. در حالی که ما روی عکس کار می‌کردیم، موهای همدیگر را مرتب می‌کردند و عرق صورت هم را پاک می‌کردند. وقتی از آن‌ها خواستم که محبتشان را نشان بدهند خیلی بانمک بود: 'حاضر هستید که بیرون از خانه یک عکس در حال بوسیدن همدیگر بگیرید؟ اول به نظر می‌رسید کمی خجالت می‌کشند، اما بعد گونه یکدیگر را بوسیدند.»

الآن در مغازه چند لباس رهاشده وجود دارد؟

«حدود 300 لباس».

سبک‌های مورد علاقه پدربزرگ و مادربزرگ شما چیست؟

«پدربزرگ عاشق لباس‌ها است؛ او همیشه لباس‌های شسته و اتو کرده می‌پوشد. به نظر او، صاحب یک فروشگاه خشک‌شویی، باید همیشه در زمان برخورد با دیگران، پاکیزه و مرتب باشد و این نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن او است. به همین دلیل اصرار دارد هر وقت بیرون می‌رود، لباس‌های اتو شده بپوشد. و برای راحت‌تر کردن کار، عاشق پوشیدن شلوارک با جلیقه سفید ساده است. مادربزرگ بسیار شیک بود. او هنوز دو کمد لباس بزرگ از روزهای جوانیش دارد. سبک لباس پوشیدن مادربزرگ همان سبک سلبریتی‌های زمان خودش بود؛ اما حالا بیشتر ترجیح می‌دهد که لباس‌های راحت بپوشد.  او دوست دارد تیشرت‌های با مارک‌های غربی یا پیراهن‌های یقه دار با شلوار بپوشد که این امر خرید کردن را برای او آسان می‌کند.»

آیا کار بامزه‌ای وجود دارد که چانگ برای هسو انجام داده باشد؟

«آن‌ها در نشان دادن این که چقدر به یکدیگر اهمیت می‌دهند زیاد خوب نیستند و وقتی هم که این کار را می‌کنند، به آن اعتراف نمی‌کنند. من مطمئن نیستم که پدربزرگ کار خیلی خاصی انجام داده باشد، اما بیشتر وقت‌ها بعد از تحویل لباس، با غذا و گیاهان دارویی برمی‌گردد، می‌گوید که می‌خواهد آن‌ها را با مادربزرگ با هم بخورند -آیا این حساب می‌شود؟ شاید پدربزرگ در بروز احساساتش خیلی تخصص نداشته باشد، اما هر وقت که بیرون از خانه هستند، منتظر می‌شود تا مادربزرگ به او برسد و بعد دست او را می‌گیرد. پدربزرگ می‌گوید این فقط برای آن است که اگر مادربزرگ می‌خواست بیفتد به او کمک کند، اما من فکر می‌کنم این کار عشق او را نشان می‌دهد.»

هسو چه؟ آیا او هم کار مشابهی انجام می‌دهد؟

«از وقتی که ازدواج کرده‌اند، مادربزرگ هیچ وعده غذایی را بدون پدربزرگ نخورده است. او همیشه صبر می‌کند تا پدربزرگ برگردد، چه برای ناهار و چه برای شام و معمولاً بعد از غذا خوردن، با هم ظرف‌ها را می‌شورند. مادربزرگ قبلاً کارمند یک اداره دولتی بوده است، اما تصمیم گرفت برای حمایت از خانواده، از کار ثابتش استعفا بدهد و حقوق بازنشستگی‌اش را هم کنار بگذارد. او تصمیم گرفت که در حومه شهر بماند و با پدربزرگ خشک‌شویی را اداره کند.»

برنامه‌های خشک‌شویی وانشو برای آینده چیست؟

"امیدوارم [این پروژه] آن‌ها را مشغول نگه دارد. با کمک این حساب، افراد می‌توانند اهمیت شغل خود را درک کنند. من می‌خواهم از پدربزرگ و مادربزرگم بخواهم تا دست به کار شوند و نکات مربوط به لباسشویی را با دیگران به اشتراک بگذارند. با این کار، افراد می‌توانند در زمان خرید لباس عاقلانه‌تر انتخاب کنند و همچنین نحوه تمیز کردن آن‌ها را بدانند». «این به آن معنی است که هر تکه از لباس می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد. «می‌خواهم آن‌ها را [برای دیدن] همکاران دیگرشان هم ببرم. قبلاً خیلی دور هم جمع می‌شدند، اما هرچه پیرتر می‌شوند و از نظر جسمی ضعیف‌تر می‌شوند، این کار سخت‌تر می‌شود... امیدوارم که پدربزرگ و مادربزرگم به خاطر این حساب بتوانند وضعیت بهتری داشته باشند و صاحبان خشک‌شویی‌های دیگر هم احساس دلگرمی کنند. خیلی خوب می‌شود اگر همه بدانند که افراد دیگری مانند پدربزرگ و مادربزرگ من در اطراف ما وجود دارند. جدای از به اشتراک گذاشتن این پیام مهم که مشتریان باید لباس‌های شسته شده خود را تحویل بگیرند، ما لباس‌های رها شده را با قیمت‌های پایینی می‌فروشیم تا هزینه‌های خشک‌شویی را پوشش دهیم. امیدوارم که این امر بتواند به مغازه کمک کند و همچنین به این لباس‌ها شانس استفاده مجددی بدهد تا به پایداری محیط‌زیست هم کمکی کرده باشیم.»

بیشتر بخوانید: بهترین توصیه‌ها برای داشتن استایلی مناسب

برچسب‌ها: اخبار_مد_فشن
مطالب مرتبط