یک خبر مهم برای طرفداران کیف‌های دستی شنل

یک خبر مهم برای طرفداران کیف‌های دستی شنل

24 خرداد 1399

این کلکسیون بایگانی شده که شامل لباس‌ها و اکسسوری‌هایی است که کلودیا شیفر، یاسمین لو بُن و فرسنجر در کت واک پوشیده‌اند، تصویری از کار یکی از سرشناس‌ترین سازندگان دنیای مد یعنی کارل لاگرفلد را از دهه 80 تا سال گذشته که از دنیا رفت را فراهم می‌کند. این کلکسیون زمانی متعلق به کاترین مک نولتی سرشناس و افسانه‌ای بود و توسط ریواند وینتج افرز گردآوری شده است. قیمت‌ها برای این کلکسیون از 250 دلار برای یک روسری شروع شده و تا 4500 دلار برای برای یک کیف دستی ابریشمی می‌رسد. شوهر مک نولتی با کلودیا ریکوو، بنیان‌گذار ریوایند در ماه فوریه تماس گرفت تا خبر در گذشت همسرش را به او اعلام کند. ریکوو در مصاحبه‌ای با مجله ووگ گفت: «او از من خواست تا هر چه زودتر برای ناهار در شهر کَن او را ببینیم. زیرا او از مرگ همسرش بسیار ناراحت بود و دیگر نمی‌توانست لباس‌های او را در خانه نگه دارد. احتیاجی به گفتن ندارد که کمد لباس کاترین غار بسیار قدیمی از اجناس چنل است.» 

کیف دستی شنل

ریکوو می‌گوید که مک نولتی شخصیتی ظریف و منحصر به فرد داشت که سلیقه‌ای بی‌عیب و نفص برای لباس و چشمی تیزبین برای استایل‌های خاص داشت. او اولین تماس خود را نه سال پیش با ریواند گرفت یعنی هنگامی که به دنبال لباس و اکسسوری‌های خاص برای کلکسیون شخصی بود که به سرعت گسترده می‌شد. ریکوو می‌گوید: «یادم می‌آید هنگامی که به کمد لباس بزرگ او در شهر کَن (جایی که او پس زندگی در لندن بازنشسته شده بود) انداختم، مغزم سوت کشید. او فقط برند شنل می‌پوشید! کاترین هر چیز کوچکی را کیف‌های تمیز شست شده هتل از سفرهایش نگه می‌داشت. هنگامی که آنها را از کیف بیرون می‌آورد همه آنها بوی تمیزی و نعنا می‌دادند و برای هر کدام داستانی جالب داشت.» داستان‌های شامی که به میزبانی پرنسس دیانا و پرنسس ولز برگزار شده بود، خاطراتی محو از شب‌های تاریکی که مک نولتی پاهایش در کفش اذیت بوده و شوهرش مجبور بوده تا او کول کند.
ریکوو می‌گوید: «او به من گفت که یک روزی برای فروش همه اینها بهت زنگ می‌زنم.» صاحب این فروشگاه خاص انتظار نداشت که تماسی از سمت شوهر مک نولتی دریافت کند که می‌توانست به یادآورد که هر کدام از آن لباس‌ها و اکسسوری‌ها را با همسرش از کجا خریده، همسرش کجا آنها را پوشیده و چرا آنها را دوست داشته. ریکوو می‌گوید: «کاترین عادت داشت تا کاتالوگی کوچک از لباس‌هایش از صفحات مجله ووگ درست کند. من می‌دانستم که باید آنها را به مخاطبان درست نمایش بدهم و به کلکسیون او آن توجهی را که لایقش است را بدهم.» طبیعتاً شما می‌توانید آنها را در اینجا ببینید. خیاطی الکترونیکی تکه‌های مشابه را به مناسبت ادای احترام به کارهای شخصی مک نولتی جمع کرده است.

کت شنل

ریکوو ریوایند را در سال 2010 راه اندازی کرد. به عنوان شخصی پیشرو در دنیای بین‌المللی مد، همیشه از او می‌پرسند که لباس‌هایش را از کجا می‌خرد. او در حالی که استایل خود را با شلواری جین ست کرده، می‌گوید: «من لباس  و اکسسوری‌ها شنل رو به روش متفاوتی می‌پوشم. من واقعاً شیفته این هستم که برند شنل لباس‌های ساده رو اینجوری زیباتر می‌کنه و فکر نمی‌کنم که هیچ برند دیگه‌ای این قدرت رو داشته باشه.» در آن زمان، آرشیو وبسایت بسیار حجم کمی داشت (وستایِر کالِکتیو در سال 2009 راه اندازی شد)، بنابراین ریکوو تصمیم گرفت تا وبسایتی جالب برای فروش لباس‌ها و اکسسوری‌ها خاص و نمادین شنل از عکس‌های مجله‌ها راه بیندازد و همچنین چیزهایی که همیشه فارغ از زمان و فصل به مد هستند. علاقه‌مندان به جمع کردن کلکسیون کمی بعد ریوایند را به عنوان محلی برای خرید اجناس کم یاب شنل شناختند، بسیاری از موارد هنوز هم قبل از رسیدن به وب سایت بلافاصله توسط خریداران مشتاق خریده می‌شود.

کت و اکسسوری های شنل

ریکوو می‌گوید: «کیف‌ها و جواهرات کلاسیک شنل بهترین محصولات شنل برای سرمایه گذاری هستند.» کم یاب‌تری الماس‌ها آن لباس‌هایی هستند که در کت واک استفاده شدند زیرا آنها در  تعدادهای کم دسته بندی شده‌اند. در ادامه توضیح می‌دهد: «آنها به سادگی قیمتی دو برابر یا سه برابر دارند زیرا شما نمی‌توانید آنها را جای دیگری پیدا کنید.» چگونه کسی باید بفهمد قطعه‌ای کاملاً با ارزش از برند شنل را پیدا کرده و یا دارد از آن اجناس معروف بی‌همتا فاصله می‌گیرد؟ ریکوو می‌گوید: «استفاده کردن از برند شنل نیاز به ترکیبی از تجربه، کیمیاگری و راز دارد. دوخت، نقش و جنس را به یاد داشته باشید زیرا اینها بهترین راه برای پی بردن به تقلبی بودن یک قطعه است.» اگر ریکوو کوچکترین شکی به معتبر بودن یک قطعه داشته باشد آن را برای ورود به کلکیون ریواند نمی‌پذیرد و این کلکسیون همیشه در حال بازبینی است. او اضافه می‌کند: «من ترجیح میدم قیمت‌های معقولانه بر روی اجناس بگذارم تا اینکه با قیمتی گزاف روی دستم باد کنند.»

گوشواره شنل

در حالی که بازارهای دوباره خریدن اجناس برند در حال داغ شدن است و روزانه وبسایت‌های زیادی به این عرصه قدم می‌گذارند، ریکوو همیشه با زیاد شدن مشتریانش روبه‌رو می‌شود. او با در نظر گرفتن اینکه این صنعت در حال آمیخته شدن با ضرورت دوباره استفاده کردن اجناس است، می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که ارتباطی الزامی میان سرمایه گذاری در خرید محصولات دست دوم و استفاده از آنها وجود داشته باشد. ثروتمندترین مشتری‌ها اهمیتی نمی‌دهند اگر لباس و جواهر مورد نظرشان جدید یا قدیمی باشد. خریدن قطعات دست دوم هیجان انگیز است چون شور و شوق برای پیدا کردن چیزی دارید.» ریکوو پیش‌بینی کرده است که کیف دستی ابریشمی و سبز کلکسیون مک نولتی (گران‌ترین مورد در این حراج) اولین چیزی خواهد بود که از ویترین مجازی این فروشگاه خریده می‌شود. ریکوو در یادبود دوستش می‌گوید: «همیشه وقتی از شنل صحبت می‌کرد، برقی در چشمانش دیده می‌شد.»

بیشتر بخوانید: 5 چیزی که باید در مورد کلکسیون شنل کروز 2021 بدانید 

برچسب‌ها: اخبار_مد_فشن
مطالب مرتبط