8 راز زیبایی زنان اسکاندیناوی که شما نمی‌دانید

8 راز زیبایی زنان اسکاندیناوی که شما نمی‌دانید

07 مرداد 1399

نمی‌شود انکار کرد که مدل زیبایی اسکاندیناوی این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. سال‌ها و سال‌ها است که دنیا تحت تأثیر زیبایی زنان دانمارکی، نروژی و سوئدی قرار گرفته است. تا به حال چیزی در مورد السا هاسک، فرجا بها اریکسن یا فریدا گوستاوسون شنیده‌اید؟ این افراد که به طرز باورنکردنی زیبا هستند، تنها آخرین نمونه از سری زنان زیبا و جذاب این منطقه به شما می‌روند. اخیراً، وقتی که فرصتی برای برگزاری یک نشست با دین اوله هنریکسن پیش آمد، از او پرسیدم که –چه چیزی باعث می‌شود  که زیبایی زنان حوزه اسکاندیناوی تا این حد افسانه‌ای و خیره‌کننده باشد؟ هنریکسن که یک رقصنده سابق است اعتقاد دارد که به جای آن که تنها در مورد لوسیون‌ها و ترفندهای آرایشی حرف بزنیم، باید به همه جنبه‌های زندگی مردم این منطقه توجه کنیم تا به دلیل واقعی زیبایی این زنان پی ببریم. در ادامه، متوجه می‌شوید که در این کشورها که رژیم غذایی و سونا خیلی جدی در نظر گرفته می‌شوند، تعادل بر زندگی‌های افراد حکمرانی می‌کند. می‌خواهید با روتین زیبایی یک دختر اسکاندیناوی آشنا شوید؟


 8 ترفند در رابطه با پوست، آرایش و سلامتی زنان اسکاندیناوی از زبان یک حرفه‌ای 


1. سونا یک سلاح مخفی در زیبایی است

هنریکسن می‌گوید: «زنان اسکاندیناوی عاشق آن هستند که به سونا بروند و هر اینچ از بدنشان را آرام و سم‌زدایی کنند». این عادت که هم برای بدن مفید است و هم برای ذهن، یک مثال عالی از سری عاداتی است که در آن، زندگی سالم منجر به زیبایی کلی می‌شود. این عادت به قدری در فرهنگ مردم این منطقه نهادینه شده است که هنریکسن یک اسکراب صورت گرم شونده اختراع کرده است. گفته می‌شود که تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده منظم از سونا به تنظیم چربی و سطح pH پوست کمک می‌کند (و در نتیجه برای پوست‌های چرب و پرجوش عالی است). با این حال، افرادی که آکنه دارند بهتر است از سونا استفاده نکنند، زیرا گرما باعث می‌شود قرمزی و التهاب آکنه‌ها بیشتر شود.

2. استفاده از کرم پودر زیاد هم ضروری نیست

هنریکسن می‌گوید «اگر این زنان پوست بدون مشکل، سالم و شادابی داشته باشند، دیگر از کرم پودر استفاده نمی‌کنند، به خصوص در طول روز». این روش مینیمالیستی آرایش در کشورهای اسکاندیناوی کاملا جا افتاده است. از آن چه درسی می‌گیریم؟ این که اگر پوستتان مشکل خاصی ندارد، برای زیبا بودن هیچ نیازی به چیزی دیگری ندارید.

3. آن‌ها به شعار مینیمالیسم اعتقاد دارند: کمتر بیشتر است

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، سبک زندگی اسکاندیناوی اساسا بر پایه فلسفه مینیمالیستی بنا نهاده شده است. بر طبق گفته‌های هنریکسن، این فلسفه در تمام جنبه‌های زندگی اسکاندیناوی دیده می‌شود، از زیبایی گرفته تا کار، که باعث می‌شود میزان استرس کلی جامعه کمتر باشد. او می‌گوید: «به همین دلیل است که زنان اسکاندیناوی زیادی را پیدا نمی‌کنید که به یک روتین دقیق مراقبت از پوست وفادار باشند». در واقع، این زنان ثابت می‌کنند که برای داشتن حس جوانی و زیبا به نظر رسیدن، دنبال کردن یک روتین 9 قدمی مراقبتی از پوست ضروری نیست.

4. تعادل در همه زمینه‌های زندگی‌شان دیده می‌شود

هنریکسن می‌گوید: «در فرهنگ اسکاندیناوی تأکید زیادی بر روی صرف کردن زمان با افراد موردعلاقه‌تان وجود دارد –این مردم در این کار واقعاً خوب هستند». تعادل بین کار و زندگی بالاترین اولویت را دارد و داشتن زمان استراحت و اوقات فراغت کافی، بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود.

5. آن‌ها واقعاً از دورهمی لذت می‌برند

هنریکسن می‌گوید: «دورهمی یک سنت دانمارکی است که برمی‌گردد به جمع شدن افراد خانواده در کنار هم، غذای خوب و نور شمع». نکته این دورهمی‌ها آن است که دنیای بیرون را با مکالمات خوب با هم به اشتراک بگذاریم و حس خوبی نسبت به خودمان پیدا کنیم. هنریکسن می‌گوید: «اوقات دورهمی زمان مناسبی برای رسیدگی به پوست است». یک روش آسان برای انجام این کار، استفاده از ژل‌های مغذی پوست در این زمان استراحت است.

6. فعال بودن بخشی از زندگی روزانه آن‌ها است

هنریکسن می‌گوید: «تنها در دانمارک هزاران و هزاران دوچرخه وجود دارد. هر روز خانواده‌هایی را می‌بینید که همه افراد آن، با دوچرخه از خانه خارج می‌شوند و در سطح شهر سراغ کارهایشان می‌روند.» وارد کردن فعالیت به زندگی روزمره باعث می‌شود که زنان اسکاندیناوی وقت و هزینه کمتری را صرف عضویت‌های بیهوده در باشگاه‌ها کنند و استرس کمتری هم داشته باشند. بهترین جنبه این مورد آن است که این زنان هرگز نگران نیستند که به خاطر داشتن یک روز پرمشغله کاری، به تمرینات ورزشی‌شان نرسند. هوشمندانه است.

7. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است

به تقویت انرژی نیاز دارید؟ هیچ وقت یک زن اسکاندیناوی را پیدا نمی‌کنید که از آشغال‌های انرژی‌زا استفاده کند. هنریکسن می‌گوید: «فرهنگ این کشورها همیشه بر روی تغذیه سالم و متعادل تأکید می‌کنند. برای هر کسی حیاتی است که مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز پوستش را به درستی و از راه تغذیه مناسب تامین کند».

8. هر وقت لازم باشد موهایشان را باز می‌گذارند

حالا کمی خوش بگذرانیم. هنریکسن می‌گوید مردم اسکاندیناوی عاشق این هستند که در هر مناسبتی که پیش بیاید جشن بگیرند و خوش بگذرانند: «برای این که برای چنین مناسبت‌هایی بهترین ظاهر ممکن را داشته باشند، از محصولات حاوی ویتامین c مانند PowerBright استفاده می‌کنند». (نیازی نیست که چشم‌بسته به حرف هنریکسن در این مورد اعتماد کنید –این محصول درمانی-زیبایی برنده جایزه سالیانه آکادمی زیبایی نروژ است).

بیشتر بخوانید: 10 راز پوست درخشان زنان کره‌ای‌ که شما نمی‌دانید

مطالب مرتبط