چگونه منافذ باز در پوست‌ خشک را برای همیشه ببندیم؟

چگونه منافذ باز در پوست‌ خشک را برای همیشه ببندیم؟

30 تیر 1399

معمولاً منافذ بزرگ به دلیل پوست چرب ایجاد می‌شوند اما اشخاص با نوع پوست خشک هم منفذ باز را تجربه می‌کنند. از آنجایی درمان این ترکیب از مشکلات پوستی می‌تواند سخت باشد، ما از دکتر پیتر اشمیت، جراح پلاستیک و مشغول به کار در کمپانی اسکین سوتیکال، مشورت خواستیم تا بهترین راه را برای کوچک‌تر کردن ظاهر منافذ باز بدون بی‌آب کردن پوست پیدا کند.


چه عواملی باعث منافد باز پوست می‌شوند؟


دکتر اشمیت توضیح می‌دهد: «منافذ بزرگ در درجه اول ناشی از ژنتیک هستند، اما ممکن است نتیجه بیماری التهابی پوست، افزایش بیش از حد چربی، ضخیم شدن پوست، آکنه شدید، آسیب آفتاب و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست هم باشند که به تدریج با روند پیری رخ می دهند.»


چگونه ظاهر منافذ باز را در پوست‌های خشک کوچک‌تر کنیم؟


1. لایه‌برداری

لایه‌برداری منظم یکی از بایدهای مراقبت از پوست برای انواع پوست است، مخصوصاٌ اگر به وضوح می‌بینید که منافذ پوست شما بسته شده‌اند یا منافذ باز و بزرگ دارید. دکتر اشمیت می‌گوید: «من به شدت استفاده از سرم ویتامین C برند اسکین سوتکال مدل SkinCeuticals C E Ferulic or C + AHA را توصیه می‌کنم.» او در ادامه توصیه می‌کند که سرم ویتامین C را با لایه‌برداری شیمیایی مانند لایه بردار برند اسکین کوتیکال مدل SkinCeuticals Retexturing Activator به صورت ترکیبی استفاده کنید.

2. آب رسان

هیدارته نگهداشتن پوستتان بهترین راه برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست است که می‌تواند منجر به بسته شدن منافذ پوست شود. برای تابستان، یک آب رسان سبک مانند آب رسان برند کِراوی مدل CeraVe AM Facial Moisturizing Lotion عالی است زیرا این آب رسان پوست شما را به مدت طولانی بدون احساس سنگینی در پوست یا بستن منافذ آن هیدراته می‌کند.

3. ضدآفتاب طیف گسترده

اگر شما متعجب هستید که چرا ما همیشه در مورد اهمیت ضدآفتاب انقدر موعظه می‌کنیم، حتی در روزهای ابری، طبق گفته‌های دکتر اشمیت، دلیل آن این است که: « کرم‌های ضدآفتاب برای کاهش خطر پیری زودرس پوست و گسترش منافذ مهم هستند.» ضدآفتاب برند اسکین سوتیکال مدل SkinCeuticals Light Moisture UV Defense شامل ضدآفتابی با طیف گسترده با SPF درجه 50 است، همچنین به منظور داشتن پوستی تمیز در آخر، بدون روغن است.

4. ماسک صورت

اضافه کردن یک ماسک خاک رس به روتین مراقبت از پوستتان راهی ساده برای سم زدایی منافذ پوست شما و بیرون کشیدن کثیفی، چربی و باقی مانده مواد آرایشی است که ممکن از سطح پوست صورت شما به عنوان خانه‌ای موقتی برای خود استفاده کنند. از آنجایی که بعضی از ماسک‌های خاک رس می‌توانند منجر به خشک شدن پوست شوند پس در انتخاب آنها دقت کنید. یک ماسک پوستی که می‌توان از آن برای انواع مختلف پوست استفاده کرد، ماسک خاک رس برند اسکین سوتیکال مدل SkinCeuticals Clarifying Clay Masque است. فرمول این ماسک خاک رس به گونه‌ای طراحی شده است که پوست را خشک نکند و خاصیت پاک کنندگی عمیق منافذ را داشته باشید. مواد آن ترکیبی از خاک‌های رس با کیفیت، بوتانیکال و مواد معدنی است. همچنین حاوی مخلوطی از هیدروکسی اسید است که به آرامی پوست را لایه‌برداری می‌کند و آلوئه و بابونه آن پوست را نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 15 درمان موثر برای منافذ باز پوست

مطالب مرتبط