اینطوری پوست کدر را شاداب کنید!

اینطوری پوست کدر را شاداب کنید!

05 تیر 1399

آیا آب و هوای شهر شما در این فصل خشک است؟ اگر اینگونه است، احتمالاً پوست شما می‌خارد، تکه تکه قرمز، سفت و زبر شده است و یا شاید هم ترکیبی از همه اینها باشد. این نشانه‌ها بیانگر این است که وقت آن رسیده تا پوست خشک شده و کدر خود را با استفاده از محصولات پوستی سالم، آب رسانی کنید. دلایل این علائم می‌تواند مختلف و ترکیبی از آنچه می‌خورید با رویتن مراقبت پوستی کنونی شما یا حتی عوامل محیطی باشد. دلیلش هر چه باشد ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


7 سوالی که نشان می‌دهد پوستتان خشک و کدر است


پوست شما همانطور که به عوامل محیطی عکس‌العمل نشان می‌دهد، می‌تواند بازتابی باشد از آنچه در بدن شما اتفاق می‌افتد. برای فهمیدن دلیل کدر شدن پوست شما، ابتدا اجازه دهید تا با ارزیابی روتین روزانه پوستی شما شروع کنیم و پس از آن به چیزهایی که می‌خورید و می‌نوشید برسیم. چیزهایی برای مراقبت از پوست استفاده می‌کنیم و همچنین چیزهایی که می‌خوریم، بر چگونه به نظر رسیدن و احساس کردن پوست تاثیر می‌گذارد.

1. آیا شما دوش آب داغ می‌گیرید و زمان آن بیش از 5-10 دقیقه است؟

آب داغ می‌تواند پوست شما را بی آب کند و باعث قرمزی و کدری پوست شود. از میزان داغی آبی که با آن دوش می‌گیرید و زمان دوش‌های خود با آب داغ آگاه باشید. اگر حمام‌های طولانی مدت را دوست دارید، دمای آب را خنک‌تر کنید. بعد از حمام از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید تا پوستتان دوباره هیدراته شود و پوستتان همیشه حس خوبی به شما بدهد.

2. از چه نوع مرطوب کننده‌هایی استفاده می‌کنید؟

همیشه مرطوب کننده‌های غلیظ‌تر به معنای این نیست که آنها آب رسان‌های بهتری هستند. بعضی از محصولات پوستی بیشتر از اینکه مشکلات پوستی را درمان کنند، آنها را پنهان می‌کنند. به همین علت مهم است که بدانید در حال حاضر از چه محصولات پوستی استفاده می‌کنید. کیفیت همه مرطوب کننده مثل یکدیگر نیست.

3. آیا در طول روز پوست خود را مرطوب می‌کنید؟

دست‌ها و صورت شما به طور خاص در معرض خشک شدن هستند و به همین دلیل استفاده از مرطوب کننده چند بار در طول روز مهم است.

4. آیا مرطوب کننده شما بیشتر از روغن‌های ضروری درجه یک، حاوی رایحه‌های گرفته از محصولات شیمیایی سمی است؟

رایحه‌های ساخته شده از مواد مصنوعی معمولاً آلرژی‌زا هستند که باعث ملتهب شدن پوست خشک می‌شود. برچسب‌های روی محصولات را بخوانید تا بدانید چه موادی به پوست خود می‌زنید.

5. آیا شما میوه، سبزیجات و چربی‌های سالم می‌خورید؟

تغییرات ساده در رژیم غذایی و ورزش کردن می‌تواند پوست کدر را هیدراته و شاداب کند.

6. آیا به میزان کافی آب می‌نوشید؟

اگر احساس تشنگی می‌کنید، پس همین الان هم بدن شما هیدراته شده است. همیشه با خود بطری آب شیشه‌ای همراه داشته باشد تا بتوانید قبل از احساس علائم بی آبی بدن مانند خشکی دهان، گونه‌های سرخ و احساس خستگی، بدن خود را هیدراته نگه دارید. اگر بدن شما از درون هیدراته باشد، پوست شما هم آن را منعکس خواهد کرد.

7. آیا ساعت‌های طولانی بیرون از خانه هستید؟

خورشید، باد و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم می‌توانند به پوست شما آسیب بزند و ظاهر پوستتان را کدر کند. مرطوب کردن پوستتان در طول روز و استفاده از کرم ضدآفتاب پوست شما را همیشه سالم و هیدراته نگه می‌دارد.

همه موارد ذکر شده در بالا، عواملی هستند که بر سلامتی پوست تاثیر می‌گذراند. خشک و کدر شدن پوست نشانه‌ای از این است که بدن شما به چیزی احتیاج دارد و یا چیزی در نحوه زندگی شما باید عوض بشود که آنها می‌تواند شامل چیزهایی باشد که می‌خورید و می‌نوشید، روتین مراقبت از پوست و یا ترکیبی از این عوامل باشد. نوشیدن آب زیاد و تغذیه مناسب می‌تواند تاثیر بسیاری در شادابی و هیدراته کردن پوست کدر داشته باشد. شیوه زندگی پاکیزه خود را با محصولات پوستی سالم یا با داشتن برنامه‌ای کامل، منظم و روزانه برای تمیز کردن پوستتان کامل کنید. این برنامه می‌تواند شامل لایه برداری ملایم تا قوی، بسته به نوع پوستتان، باشد. قبل و بعد از انجام این اقدامات از پوست خود عکس بگیرید تا بتوانید تفاوت‌های ایجاد شده را با چشمان خودتان ببینید.

بیشتر بخوانید: راه و رسم روشن شدن پوست به روش طبیعی

مطالب مرتبط