15 مدل ریش خطی برای داشتن زوایه فک متمایز

15 مدل ریش خطی برای داشتن زوایه فک متمایز

10 خرداد 1399

همه آقایان صورتی پر از مو ندارند. خوشبختانه، مدل‌های بسیاری وجود دارد که اجازه می‌دهد شما، بدون نیاز به داشتن ریش و سبیلی پر پشت، از داشتن ظاهری مردانه با ریش لذت ببرید. ریش خطی روی چانه یکی از انتخاب‌های عالی است که سابقه‌ طولانی آن تقریباً از قرن 18 شروع شده در طول زمان تکامل یافته است. این مدل ریش به طور غیر قابل باوری تطبیق پذیر است و می‌تواند به چندین روش با استایل‌های مختلف ست شود.

ریش خطی منقطع

حتی اگر رشد موهای صورت شما گاهی خوب و گاهی بد است، هنوز هم می‌تواند ریشی زیبا روی چانه خود داشته باشید. مزیت داشتن ریش منقطع بر روی چانه این است که موهای روی گردن شما این دید را ایجاد می‌کنند که شما ریش‌هایی پر پشت دارید. هر چند، طبیعت این استایل، داشتن ریشی نازک روی استخوان فک و چانه است، بنابراین داشتن ریشی پر پشت در اینجا اهمیت کمی دارد. تنها لازم است مدل مویی منظم و مرتب داشته باشید تا ژولیده به نظر نرسید.

ریشی نازک روی استخوان فک و چانه

ترکیب ریش خطی با ریش بزی

ترکیب ریش خطی چانه با ریش بزی برای داشتن صورتی پر از ریش مناسب است. ریش چانه لنگری مناسب برای ریش بزی است زیرا چهره شما را برجسته می‌کند و به آن حالت می‌دهد. شما می‌توانید این مدل از ریش را با هر مدلی از ریش بزی ترکیب کنید، از ریش بزی با سبیل گرفته تا ریش بزی کلاسیک و کامل. برای داشتن ظاهری نامتناقض، سعی کنید ضخامت ریش بزی خود را با ضخامت ریش چانه هماهنگ کنید. این ترکیب انتخابی تطبیق‌پذیر است که می‌تواند با مدل‌های زیادی از مو و لباس استفاده شود.

ریش بزی و خطی

ریش تک روی چانه

ریش چانه تک مدلی بسیار قدیمی برای این استایل است. ویژگی این ریش این است که گردن، بالای لب و گونه‌ها کاملاً عاری از مو است و ریش‌ها از روی استخوان چانه به سمت زیر گوش‌ها می‌رود. این مدل ساده برای آقایانی مناسب است که صورتی الماسی، مربع، گرد یا بیضی شکل دارند.

 وصل شدن ریش‌ها از روی استخوان چانه به سمت زیر گوش‌ها

ریش نامتراکم روی چانه

این استایل برای آن دسته از آقایانی مناسب است که از داشتن مدل‌های ریش چانه با خط مشخص خودداری می‌کنند و مدل‌های دیگر ریش خطی روی چانه را با انتخاب استایلی کم تراکم‌تر متفاوت می‌کنند. ریش کم‌تراکم چانه، اکثر موهای روی استخوان فک شما را نگه می‌دارد اما برای داشتن خطی دقیق با زوایه‌های تیز وسواس به خرج نمی‌دهد. این مدل ریش ظاهری طبیعی دارد و برای کسانی مناسب است که هر روز حوصله شیو کردن را ندارند. همچنین داشتن ریشی که نامحسوس یا اندکی بلند باشد برای این استایل مناسب است. فقط حتماً هر از گاهی آن را با ریش تراش مرتب کنید.

ریش پراکنده در چانه

ریشابیل با ریش چانه

ریشابیل به مدلی گفته می‌شود که سبیل بلندتر از ریش است، بنابراین «بیل» یا همان سبیل قسمت اصلی ریش شما به حساب می‌آید. جور کردن این مدل سبیل با ریش چانه انتخابی عالی است زیرا جدا بودن ریش از سبیل باعث می‌شود که قسمت سبیل مشخص‌تر باشد. ریش چانه صورت شما را به خوبی قاب می‌گیرد و استخوان فک شما را برجسته‌تر می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود که با صرف زمان کم خوشتیپ به نظر برسید.

 ریش چانه با سبیل

ریش خطی و نازک روی چانه

ریش خطی و نازک چانه مدل قدیمی دیگری برای استایل ریش خطی روی چانه است. این مدل ریش برای مشخص‌کردن استخوان فک قوی عالی است. هرچند، صاف در آوردن خط ریش و تیز کردن زاویه‌ها برای داشتن این استایل الزامی است. ممکن است در ابتدا برای داشتن این مدل ریش لازم باشد به سالن زیبایی بروید اما اگر دستانتان نمی‌لرزد، خودتان باید به راحتی بتواند این مدل ریش را در خانه نیز امتحان کنید.

ریش روی چانه به صورت خط نازک

ریش خطی کلاسیک بدون سبیل

گونه‌ها و گردن کامل شیو شده، شما را برای داشتن استایل ریش خطی کلاسیک آماده می‌کنند. تنها باید بدانید که مانند ریش خطی تک، ریش خطی کلاسیک نیز برای آن دسته از آقایانی مناسب است که صورتی الماسی، مربع، دایره‌ یا بیضی شکل دارند. این مدل ریش هم استخوان فک شما را برجسته می‌کند، یا صورت شما را پر می‌کند، و هم زاویه‌های صورت شما را متناسب می‌کند. به این مدل نیاز به نگهداری و رسیدگی دائمی دارد. هرچند، میزان تیزی زاویه‌ها کاملاً بستگی به سلیقه خودتان دارد. این استایل هم می‌تواند زوایه‌های طبیعی و مخروطی شکل داشته باشد و هم خطی منظم و دقیق داشته باشد که به اندازه شوخی‌های کنایه‌دار تیز باشد!

ریش بدون سبیل

ریش خطی و متمایز برای چانه

با ریش خطی بر روی چانه خود که به خوبی متمایز شده است، همیشه زیرک و باهوش به نظر برسید. این مدل ریش برای آن دسته از آقایانی مناسب است که صورتی پر از ریش دارند. این استایل متضاد مدل موی کلاسیک یا زاویه‌دار شاهین مانند است. متناوباً، مدل موی کمی بلند‌تر و بهم ریخته این مدل ریش را کامل می‌کند. هرچند، برای اینکه ظاهری آشفته نداشته باشید باید هر از گاهی موهای گونه‌ها و دور گردنتان را مرتب کنید.

مدل ریش زاویه دار

ریش خطی طبیعی برای چانه با سبیل

موهای طبیعی که در راستای استخوان فکتان رشد می‌کنند را با سبیل با هم جور کنید تا ظاهری غیررسمی و به روز داشته باشید. داشتن ریش خطی طبیعی روی چانه به این معنی است که لازم نیست نگران داشتن خط‌هایی مرتب و زاویه‌هایی تیز برای ریش خود باشید. همچنین لازم نیست در مورد خط گردنتان وسواس زیادی به خرج دهید. در عین حال، سبیل صورت شما را متمایزتر می‌کند. این استایل تطبیق‌پذیر هنگامی در بهترین حالت خودش است که ریش‌های شما به یک اندازه مرتب شده باشند، شماره دو یا سه ریش تراش برای مرتب کردن ریش‌ها مناسب است.

ریش خطی  با موهای طبیعی

ریش خطی جو گندمی روی چانه

داشتن ریش خطی چانه به ظاهر آن دسته از آقایانی که موهایشان جو گندمی است، حال و هوایی مانند روباهی نقره‌ای می‌دهد و چهره آنها را مقداری حیله‌گر می‌کند. هرچند، راز به نظر نرسیدن مانند سیاستمداران قرن 19 این است که این استایل را کوتاه‌تر و مرتب نگهدارید و احتمالاً آن را با سبیل امتحان کنید. رنگ نقره‌ای و تیره در این مدل ریش ظاهری خیره کننده به شما می‌دهد. مدل مویی مطابق مد مانند دور کوتاه، آلمانی یا شاهین مانند این استایل را کامل می‌کند.

مدل موی آلمانی با ریش خطی جو گندمی

ریش خطی بهم ریخته روی چانه

اگر سبک زندگی شما کمتر سخت‌گیرانه است، پس ریش خطی بهم ریخته روی چانه انتخابی مناسب برای شما است. نگهداری از آن راحت و بی‌دردسر است، این استایل کمتر در مورد حالت و تمایز داشتن نگران است. شما می‌توانید اجازه بدهید که همه چیز سیر طبیعی خودش را طی کند و ریش‌هایتان بلند بشود، فقط گونه‌ها، گردن و بالای لب را شیو شده نگهدارید. هرچند، به یاد داشته باشید که ظاهر بهم ریخته و ژولیده با یکدیگر متفاوت هستند. استفاده کردن از ریش تراش هر دو یا سه هفته یکبار ایده خوبی است. شما می‌توانید این مدل ریش را با مدل مویی مرتب متناسب کنید و حالتی متضاد و زیبا به چهره خود بدهید.

ریش ژولیده و بهم ریخته

ریش خطی چانه برای مردان سیاه پوست

اکثر مردان سیاه پوست مطابق مد روز بعضی از بهترین مدل‌های ریش خطی چانه را انتخاب می‌کنند. کریگ دیوید بازگشتی قدرتمند را در سال 2000 برای این مدل ریش رقم زد، دِرِک اکنون حال و هوایی تازه به آن می‌بخشد و لی‌بورن جیمز نیز در زمین بازی بسکتبال این مدل ریش را داشت. ریش خطی چانه برای مردان سیاه پوست بسیار مناسب است زیرا جنس طبیعی موهای آنها به ریش حالت و عمق می‌دهد.

مدل ریش کریگ دیوید

 بیشتر بخوانید: 12 مدل ریش کوتاه و جذاب برای آقایان 

سبیل امپریال با ریش خطی چانه

آن دسته از آقایانی که خودشان سعی کرده‌اند سبیل امپریالی را امتحان کنند احتمالاً در رسیدن به ظاهری جسورانه ناموفق بوده‌اند. مانند ترکیب ریشابیل و ریش خطی چانه، جور کردن ماهرانه سبیل با ریش خطی چانه کاری حساس و استراتژیک است. ریش، ظاهر شما را با ریش متناسب می‌کند و استایل شما را، بدون کاستن از زیبایی سبیل، مردانه‌تر می‌کند. مردان با اعتماد به نفس قادر به امتحان کردن این مدل ریش هستند اما اگر این مدل به شما بیاید، قطعاً استایلی بی‌عیب و نقص خواهد بود.

 ریش خطی و سبیل امپریال

ریش خطی و بلند روی چانه

ریش خطی و بلند روی چانه نیز گاهی ریش پرده‌ای نامیده می‌شود. این مدل ریش به صورت کامل چانه را می‌پوشاند اما گردن و گونه‌ها کاملاً شیو شده هستند. ریش خطی و بلند روی چانه برای آن دسته از آقایانی مناسب است که موهای صورتشان ضخیم است و سریع رشد می‌کند اما مدل ریش خطی را برای چانه خود دوست دارند. این مدل ریش به شما اجازه می‌دهد که استایلی بدون نیاز به رسیدگی زیاد داشته باشید. حتی تغییر در اندازه این مدل ریش که شامل ریش آمیش و سبک قدیمی هلندی است، را در گذشته آبراهام لینکن داشت.

ریش آمیش و سبک قدیمی هلندی- مدل ریش آبراهام لینکن

ریش خطی زیبا برای چانه

ریش خطی زیبا برای چانه کمتر در مورد استایل خود ریش، بلکه بیشتر در مورد استایل و ظاهر خودتان است. حتی اگر مانند لوئیس همیلتون راننده فرمول یک نیستید اما باز هم باید این مدل ریش را امتحان کنید. متناسب به نظر رسیدن شما، ویژگی اصلی داشتن ظاهری جالب و غیررسمی است. همه چیز را ساده نگه دارید. موهای مدل‌دار، ریش‌های تازه مرتب شده و یک عینک آفتابی جذاب برای شروع عالی است. ظاهری ساده داشته باشید و یک تی‌شرت مشکی با کیفیت و یک جفت شلوار جین خوش پا را انتخاب کنید. اگر استفاده از جواهرات را دوست دارید، زنجیرها یا گوشواره‌های بزرگ را به استایل خود اضافه کنید. یادتان باشد که اعتماد به نفس عامل اصلی این استایل است و تا وقتی که احساس راحتی و اصیل بودن نداشته باشید، آدم با اعتماد به نفسی نخواهید بود. به همین منظور از استایل خودتان الهام بگیرید اما با استفاده از ایده‌های جالب و ایده‌های طراحان آن را ارتقاء دهید.

موهای مدل‌داربا ریش‌های تازه مرتب شده

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

مطالب مرتبط