چگونه رژ لب را با رنگ پوست خود هماهنگ کنیم؟

چگونه رژ لب را با رنگ پوست خود هماهنگ کنیم؟

09 اسفند 1401

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه رنگ رژ لب خوش رنگی را بر اساس رنگ پوست خود پیدا کنید! ابتدا بفهمید رنگ پوستتان چیست سپس رژ لبی که برای صورت شما مناسب است بیابید. این دستورالعمل ساده تنها 10 دقیقه زمان شما را خواهد گرفت.


مرحله اول: تعیین ته رنگ پوست


صورت خود را بشویید سپس 10 دقیقه صبر کنید
ابتدا صورت خود را با شوینده آرایشی دلخواه خود بشویید سپس به آرامی آن را با حوله تمیز خشک کنید در نهایت 10 دقیقه صبر کنید، این زمان به پوست اجازه می‌دهد که پس از شستشو به حالت اولیه بازگردد و رنگ اصلی آن مشخص شود.


زیر نور خورشید بروید
خب به پشت پنجره بروید یا اگر برای شما امکان دارد به زیر نور طبیعی خورشید بروید تا متوجه رنگ حقیقی پوست خود شوید برای این کار از یک آینه دستی استفاده کنید تا واقعی‌ترین رنگ برای پوست خود داشته باشید در غیر این صورت از لنز جلویی گوشی موبایل برای این کار استفاده کنید. معمولاً صورت و مچ دست برای یافتن ته رنگ پوست بررسی می‌شود.


برای تشخیص تناژ رنگ پوستتان از یک کاغذ سفید استفاده کنید. جلوی آینه بروید و یک کاغذ سفید را روی صورت خود نگه دارید با مقایسه رنگ پوست و کاغذ سفید که به دست دارید رنگ پوست شما مشخص می‌شود.
•    اگر در مقایسه با کاغذ سفید پوست شما صورتی دیده می‌شود شما در تن پوست‌های سرد قرار می‌گیرید. 
•    اگر احساس کردید پوست صورت شما زردتر از کاغذ است تناژ پوستی شما در محدوده رنگ‌های گرم است.
•    اگر پوست خود را هلویی به نظر می‌رسد یعنی نه زرد و نه صورتی پس رنگ پوستتان تناژ خنثی دارد.



به رگ‌های خود نگاه کنید تا ته رنگ خود را تأیید کنید. یکی دیگر از راه‌های تشخیص ته رنگ، مشاهده رنگ رگ‌هایتان است. در نزدیکی نور طبیعی بایستید و مچ دست خود را به سمت نور، کف دست به سمت بالا نگه دارید. به رنگ رگ‌های مچ دست خود دقت کنید. این مرحله برای پوست‌های تیره تر‌مفید است.
•    اگر رگ‌های شما آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، ته رنگ سردی دارید.
•    اگر رگ‌های شما سبز به نظر می‌رسند، ته رنگ گرم‌تری دارید.
•    اگر به نظر می‌رسد که رگ‌های شما در میان باشد یا ترکیبی از رگه‌های سبز و آبی باشد، ته رنگ خنثی دارید.
 


نحوه واکنش رنگ پوست شما به نور خورشید در ارزیابی رنگ پوست به شما کمک می‌کند. اگر مراحل قبلی را طی کرده‌اید اما هنوز در تعیین ته رنگ خود تردید دارید، می‌توانید بر اساس واکنش پوست خود به خورشید آن‌ را پیدا کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تعیین ته رنگ شما بسیار کمک می‌کند.
•    اگر به طور معمول پوستتان در زیر آفتاب به راحتی می‌سوزد، ته رنگ سردتری دارید.
•    اگر به راحتی برنزه می‌شوید، ته رنگ گرمی دارید.
•    اگر می‌سوزید و برنزه می‌شوید، ته رنگی خنثی دارید.


از اکسسوری و طلا جواهرات کمک بگیرید.
یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای تعیین رنگ پوست استفاده از جواهراتی است که استفاده می‌کنید معمولاً چه رنگی از طلا جواهرات را انتخاب می‌کنید 
•    اکسسوری و جواهرات زرد و طلایی روی پوست‌های گرم جذابیت و جلوه بیشتری دارد 
•    جواهرات نقره‌ایی و طلا سفید روی پوست‌های سرد زیباتر است.
•    اما اگر طلا سفید و زرد هر دو روی پوست شما به زیبایی می‌درخشد احتمالاً پوستی به رنگ خنثی دارید.


 تطبیق رنگ رژ لب با پوست‌های سرد


به دنبال رژ لب با سایه‌های آبی یا بنفش باشید. بهترین رنگ رژ لب برای زنان با پوست روشن آن‌هایی است که تناژ رنگ آبی یا بنفش دارد. مانند رژ لب قرمز گیلاسی (رنگ قرمز مایل به آبی تیره) که در مقابل لب قرمز که بیشتر نارنجی به نظر می‌رسد. نمونه دیگری از سایه های رنگارنگ بنفش، رژ لب با رنگ توت است. برای لب‌های نود، می‌توانید برافراشتگی طبیعی لب‌هایتان را با رنگ‌های نود صورتی، بژ تاپ برای میکاپ ملیح و ظریف‌تر استفاده کنید.


رژ لب بزنید.
رژ لب با رنگ بالا را بگیرید و روی لب‌های خود بمالید. روی دستمال کاغذی ضربه بزنید تا رنگ اضافی آن پاک شود. میکاپ خود تحسین کنید و از آن لذت ببرید!
اگر چهره‌ای با رنگ سرد دارید، به دنبال رژ لب توت با ته رنگ‌های سرد، به عنوان مثال، آبی، بنفش و صورتی بگردید.


تطبیق رژ لب با ته رنگ‌های گرم


به دنبال رژ با رنگ قرمز یا نارنجی باشید.
خب چه رنگ رژ لبی برای پوست‌هایی با تناژ گرم مناسب است؟ از بهترین رنگ رژ لب برای زنان با پوست تیره می‌توان به رنگ‌های لب در سایه‌های گرم مانند رژ لب نارنجی پررنگ، قرمزهای آجری یا قهوه‌ای مایل به قرمز اشاره کرد! هنگامی که به دنبال یک رژ لب نود هستید، آن را با سایه پوست خود مطابقت دهید. برای رنگ پوست روشن، نود کم رنگ و برای رنگ پوست تیره، به سراغ رنگ رژ لب نود پررنگ بروید.
اگر پوست زرد یا گرم دارید، به دنبال رژ لب‌های توت با ته رنگ گرم مانند نارنجی، قرمز یا زرد باشید.


رژ لب بزنید.
رژ لب با رنگ و رنگ بالا را بگیرید و روی لب‌های خود بمالید. روی دستمال کاغذی ضربه بزنید تا رنگ اضافی آن پاک شود. از تناژ رنگ پوست خود که اکنون در میکاپ روزانه خود اعمال کرده‌اید لذت ببرید!


تطبیق رژ لب با پوست‌های با رنگ خنثی


رژ لب دلخواه خود را پیدا کنید! برای همه با ته رنگ‌های خنثی آزاد است.
از رنگ رژ لب نود روشن گرفته تا توت تیره، با ته رنگ خنثی، هر سایه‌ای به پوست شما به خوبی مچ می‌شود. انتخاب رنگ دلخواه شما را زیبا می‌کند و احساس خوبی به شما می‌دهد!
اگر پوستی با رنگ خنثی دارید، می‌توانید از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید هر رنگ رژ لبی به شما می‌آید.


رژ لب دلخواه را بزنید و لذت ببرید!
رژ لب خود را بردارید و یک کت سبک روی لب‌های خود بمالید. لب‌های خود را با دستمال پاک کنید تا محصول اضافی از بین برود. از جستجوی آسان و موفقیت خود در یافتن یک رنگ لب جذاب لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: چگونه چشم‌های ریز را درشت‌تر‌ نشان دهیم؟

مطالب مرتبط