چگونه یک بافته فرانسوی ببافیم

چگونه یک بافته فرانسوی ببافیم

03 اسفند 1401

بافت فرانسوی معکوس اصلاح زیبایی از قیطان فرانسوی کلاسیک است. به جای اینکه آن را به سمت داخل ببافید و روی بقیه موهایتان صاف بخوابد، ظاهری برجسته به قیطان شما می‌دهد، آن را بیرون بیاورد و بالای سرتان بنشیند. در این مقاله آموزش بافت مو فرانسوی آورده شده است. یک قیطان فرانسوی معکوس به سادگی از شما می‌خواهد که موهایتان را همانطور که معمولاً با بافتن فرنچ می‌بافید ببافید، اما در عوض موها را به‌جای اینکه روی موها قرار دهید، زیر قسمت میانی مو بزنید. در ادامه مقاله شش مرحله اساسی برای رسیدن به یک بافت زیبای فرانسوی آورده شده است.


آموزش قدم به قدم بافت فرانسوی


قدم اول

موهای خود را برای بافتن آماده کنید. از یک شانه دندان پهن یا برس برای از بین بردن هر گونه گره از موهای خود استفاده کنید. این بسیار مهم است، زیرا در حین بافتن، انتهای موهای شما به طور خاص روی هم قرار می‌گیرد و گره‌هایی ایجاد می‌کند.
می‌توانید این قیطان را با موهای خشک یا مرطوب انجام دهید، اما اگر هنوز مبتدی هستید، بهتر است از موهای خیس را ببافید زیرا جدا کردن و کنترل آن آسان‌تر می‌شود.
بافتن موهایتان در حالی که خیس است، پس از خشک شدن موهایتان و برداشتن بافته، حالتی موج‌دار ایجاد می‌کند.


قدم دوم

قسمت ابتدایی مو را جمع کنید. از انگشتان شست خود برای ردیابی در امتداد پوست سر، از میان موهای خود استفاده کنید و قسمت ابتدایی مو را که قرار است برای شروع بافتن استفاده کنید، جدا کنید. اگر می‌خواهید قیطان شما از خط مو شروع شود، از انگشتان شست خود برای ایجاد یک قسمت کوچک‌تر مثلثی شکل در نزدیکی جلو، بالای سر استفاده کنید. عرض این بخش باید حدود دو تا چهار cm باشد. اگر می‌خواهید قیطان شما بیشتر به سمت پشت وسط سرتان شروع شود، شست‌هایتان را در کنار سر (نزدیک شقیقه‌ها) قرار دهید و تا قسمت میانی پشت سرتان بکشید تا اولین قسمتتان جمع شود. این بخش به طور قابل توجهی بزرگتر خواهد بود، حدود 10 cm عرض.

  • اگر چتری دارید و می‌خواهید آن‌ها را در قیطان خود بگنجانید، بافتن را از خط موی خود شروع کنید.
  • برای موهای کوتاه، ترکیب کردن تمام موهایتان که از خط موی جلویی شروع می شود، آسان‌تر است.
  • برای موهای بلندتر، می‌توانید بافتن را نزدیک خط مو یا پایین‌تر به سمت پشت سرتان شروع کنید.

قدم سوم

قسمت ابتدایی مو را تقسیم کنید. هنگامی که اولین قسمت از موهای خود را داشتید، با انگشتان خود آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
این بخش باید به سه جهت به طور مساوی تقسیم شود، بنابراین قسمت‌های بافته شده همه از نظر عرض مشابه هستند. اگر نه، قیطان شما ممکن است ناهموار و کج به نظر برسد.


قدم چهارم

اولین بخیه‌های قیطان را ایجاد کنید. بافت مو در هر زمانی است که یک تکه مو از تکه‌ای دیگر عبور می‌کند. بافتن را با عبور از قسمت سمت راست مو زیر قسمت میانی مو شروع کنید. اکنون، اساساً انگار این دو قطعه فلیپ فلاپ شده‌اند. قسمت سمت راست اصلی مو اکنون قسمت میانی جدید است. سپس قسمت چپ مو را از زیر قسمت میانی جدید رد کنید.

  • بسیار مهم است که قسمت‌های کناری مو از وسط آن ضربدری شود. این همان چیزی است که به قیطان فرانسوی معکوس ظاهر برجسته خود را می‌دهد.
  • این اولین دوخت‌های مو مانند یک قیطان معمولی انجام می‌شود. هنوز موی جدیدی ترکیب نشده است. این یک شروع کوچک و محکم به قیطان می‌دهد، جایی که می‌توانید شروع به اضافه کردن مو به دوخت کنید.

قدم پنجم

موها را در قیطان قرار دهید. اکنون که بخیه‌های اولیه را دارید، می‌توانید شروع به اضافه کردن مو به بافتن کنید. از سمت راست سر، قسمت جدیدی از مو را به قسمت سمت راست مو اضافه کنید. این قسمت جدید مو باید حدود 0/5 cm ضخامت داشته باشد. هنگامی که این تکه موی جدید در قسمت سمت راست قرار گرفت، کل قسمت سمت راست را زیر قسمت میانی مو رد کنید. همین روش را با قسمت سمت چپ مو انجام دهید. یک تکه نیم cm از موهای جدید را از کنار سر خود جمع کنید، آن را به قسمت سمت چپ مو اضافه کنید و آن را زیر قسمت میانی مو رد کنید.
به همین ترتیب بافتن را ادامه دهید تا زمانی که تمام موهای بیرونی را به قیطان اضافه کنید و به پشت گردن خود برسید.

قدم ششم

قیطان را تمام کنید. اکنون در حالی که تمام موهای خود را یا در قیطان یا سه قسمت بافتن مو قرار داده‌اید، به بافتن سه قسمت مو ادامه دهید. هنگامی که مقداری از موها از قیطان شروع به ساییدگی کرد، از یک کش موی کشدار برای محکم کردن و تکمیل بافتن استفاده کنید.

  • می‌توانید از یک کراوات الاستیک شفاف که موهایتان بلوند است یا از کراوات موی مشکی اگر موهای تیره دارید استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید سه قسمت مو را روی یکی از شانه‌های خود بیاورید تا بافتن کامل آن آسان‌تر شود.

قیطان فرانسوی جز سبک بافت مو جذاب و پرطرفدار در بین دختر خانم‌های جوان است ما در این مقاله تلاش کردیم نحوه بافته شدن این قیطان زیبا را به شما بیاموریم. 

بیشتر بخوانید: 50 ایده جالب بافت آفریقایی برای 2022