لوازم آرایشی ضروری که هر خانم باید در کیف آرایشش داشته باشد

لوازم آرایشی ضروری که هر خانم باید در کیف آرایشش داشته باشد

30 بهمن 1401


آیا تا به حال برای خرید محصولات آرایشی و زیبایی گیج شده‌اید؟ چرا گزینه‌های زیادی وجود دارد؟ کاربرد هرکدام چیست و به کدام یک نیاز داریم؟ چه تفاوتی بین هرکدام وجود دارد؟ لوازم آرایشی موجود در کیف خرید شما هم می‌توانند بعد از مدتی بی مصرف و تقریبا خسته کننده به حساب بیایند. پس اگر چنین احساسی دارید و هنوز با لوازم اولیه آرایش آشنایی ندارید، شما تنها نیستید. چه در آرایش مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که در کیف لوازم آرایش خود به چه چیز‌هایی نیاز دارید و شما را با کاربرد هرکدام آشنا کنیم.


محصولات پوست صورت


پرایمر

در حالی که برخی افراد فکر می‌کنند پرایمر صورت ضروری نیست، می‌توانیم آن‌ را به عنوان یکی از حیاتی‌ترین مرحله در روتین آرایش بنامیم. به طور کلی، هدف اصلی آنها این است که پوست شما صاف به نظر برسد و آرایش شما در طول روز تازه به نظر برسد. پرایمرها به شکل ژل، کرم یا اسپری هستند و می‌توانند با پر‌کردن خطوط و چروک‌های ریز و منافذ باز، یک بوم یکنواخت برای آرایش شما ایجاد کنند تا آرایش شما به طور یکنواخت روی پوست شما بنشیند و ماندگاری بیشتری داشته باشد. 

فونداسیون

احتمالاً انتخاب کردن فونداسیون درست سخت‌ترین بخش آرایش شما است، زیرا نه تنها باید نوع پوششی را که می‌خواهید (به عنوان مثال شفاف/طبیعی، متوسط یا کامل) در نظر بگیرید، بلکه باید نوع تایپ پوستی و ته‌رنگ پوست خود را نیز در نظر بگیرید. فونداسیون می‌تواند به صورت مایع، کرم، اسپری یا پودر باشد و به منظور کاور پوست و اصلاح عیوب یا رنگ پوست استفاده می شود. شما می‌توانید فونداسیون‌های متنوعی با پوشش(کاور)کم مثل کرم‌های رنگ پوست یا مرطوب کننده‌های رنگی گرفته تا فونداسیون هایی با پوشش کامل تهیه کنید.  مهم‌ترین عاملی که برای تهیه ی فونداسیون باید به آن توجه کنید تهیه‌ی فونداسیون بر اساس نوع پوست شماست یعنی مناسب پوست‌های حساس، چرب، خشک، مختلط و معمولی است.

کانسیلر

اگر آکنه، حلقه‌های تیره زیرچشم یا هر نوع تغییر رنگی دارید، کانسیلر یکی از ضروریات است. کانسیلرها دارای فرمولاسیونی با پوشش کامل و پوشش شفاف هستند، که برای افزودن پوشش اضافی بر روی نواحی موردنظر مثل تیرگی‌های زیرچشم، جوش‌ها، جای آکنه و موارد دیگر استفاده می‌شود. درست مانند فونداسیون، کانسیلرها سطوح مختلفی از پوشش را ارائه می دهند و شما حتی می‌توانید کانسیلر با روکش مات یا شاین‌دار انتخاب کنید.

کانتور

کانتور‌ها همیشه به عمق  صورت می‌افزایند و به صورت شما بعد می‌بخشد. کانتور مجسمه سازی و بعد دادن به صورت شما را با تیره تر کردن برخی نواحی صورت مانند گونه ها، اطراف تیغه، دور لب  و استخوان فک   با استفاده از رنگی که کمی تیره تر از رنگ واقعی پوست شماست انجام میدهد. کانتور در سه حالت کانتور مایع، جامد و پودری وجود دارد. 

هایلایتر 

مانند بسیاری دیگر از محصولات زیبایی، هایلایتر در اشکال مختلف وجود دارد: پودر، کرم، مایع و استیکی. هایلایت‌ها نور را به جلو می‌برد و نواحی را برجسته‌ می‌کنند. شاین زیبایی که هایلایتر‌ها به صورت شما می‌دهند، زیبایی میکاپ شمارا چه در روز زیر نور خورشید و چه در شب زیر نور مصنوعی زیبایی آرایش شمارا چندین برابر می‌کنند.هر کدام از این فرم ها مزایای منحصر به فرد خود را دارند، اما برای مبتدیان، پودر یا استیکی را توصیه می کنم، زیرا کار کردن با آنها ساده‌تر است.

 

رژگونه

استفاده از رژگونه می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر کلی شما داشته باشد و هرگز آن را از روتین آرایشتان کنار نگذارید. رژگونه در فرمولاسیون پودر، ژل و کرم وجود دارد که پودر محبوب ترین آنهاست. با این حال، اخیراً رژگونه کرم و ژل نیز بسیار محبوب شده اند. هنگام انتخاب رنگ رژگونه، چیزی را انتخاب کنید که براقیت طبیعی به شما بدهد. صرف نظر از رنگ پوستتان، مواظب باشید که خیلی روشن نشوید یا هنگام استفاده از دست خیلی سنگین استفاده نکنید، زیرا این موارد می توانند شما را دلقک نشان دهند. به طور کلی، رنگ‌های صورتی و هلویی روی پوست‌های روشن تا متوسط بهتر عمل می‌کنند، در حالی که رنگ‌های ارغوانی، ارغوانی و مارونی روی پوست‌های تیره‌تر بهتر عمل می‌کنند. چیزی که توصیه می کنیم بدون توجه به فرم صورتتان امتحان کنید، استفاده از رژگونه هم روی سیب‌های گونه و هم به صورت مورب به سمت خط رویش مو است. این نه تنها رنگی سالم به صورت شما می‌بخشد، بلکه بر روی گونه‌های شما تأکید می کند و خطوط طبیعی صورت شما را برجسته می‌کند.


 برنزه کننده

در حالی که از کانتور برای ایجاد سایه استفاده می‌شود، برنزر درخششی طبیعی و آفتابی ایجاد می‌کند که استخوان گونه و سایر ویژگی های شما را برجسته‌تر می‌کند. برنزرها در سه حالت مایع، کرمی و پودر هستند. از طرف دیگر، رژگونه برای اضافه کردن رنگ به گونه‌های شما استفاده می‌شود و در 3 فرمول مایع، پودر و کرم موجود هستند. برنزر بیشتر برای میکاپ های برنزی و آفتابی استفاده می‌شود و در مقایسه با کانتور کارایی کمتری دارد و در میکاپ روزانه کمتر استفاده می‌شود. در مورد استفاده از برنزر مات یا براق، بستگی به بقیه ظاهر شما دارد: اگر تمام محصولات دیگری که روی صورت خود استفاده کردید مات هستند و می‌خواهید کمی درخشندگی به آن اضافه کنید، به سراغ براق بروید. اما، اگر از محصولات براق استفاده کردید، برای جلوگیری از براق شدن بیش از حد، از فرمول مات استفاده کنید.

پودر و اسپری فیکس

فیکساتور‌ها در دو حالت پودری و اسپری وجود دارند و آرایش شما را  در تمام طول روز فیکس و ثابت نگه می‌دارد و به ماندگاری آرایش کمک می‌کند. با استفاده از یک براش پورد فیکس را بعد از کانسیلر و کانتورینگ به نواحی زیر چشم و  Tصورت(پیشانی و بینی) بزنید و بعد از اتمام آرایش از اسپری برای کل صورت استفاده کنید زیرا اسپری فیکس همه چیز را با درخشش شبنم‌تری ثابت در سر جای خود روی صورت شما نگه می‌دارد.اگر می‌خواهید آرایشتان ماندگار باشد، این مرحله را نادیده نگیرید!

 


محصولات چشم


پرایمر سایه چشم

 در حالی که بیشتر پرایمرهای پوست شما حاوی سیلیکون یا آب هستند، پرایمرهای سایه چشم چسبندگی بیشتری دارند. این باعث می شود آرایش چشم شما در تمام طول روز در جای خود بماند. پرایمرها ماندگاری سایه چشم شما را تضمین می‌کنند.

سایه چشم

سایه چشم پودری یا کرمی محصولب است که روی پلک‌های شما اعمال می‌شود تا چشمان شما برجسته‌تر شود. سایه ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند که از مات تا درخشان متغیر هستند.

خط چشم

خط چشم برای مشخص‌تر کردن چشم‌ها، تقویت فرم آنها و ایجاد ظاهری متفاوت استفاده می‌شود. وقتی نوبت به خط چشم می‌رسد، می‌توانید ژل، مایع یا مداد را انتخاب کنید. 

ریمل

ریمل برای تقویت مژه‌ها استفاده می‌شود. بسته به فرمول، می‌توانید مژه‌هایتان را پرتر، ضخیم‌تر، بلندتر یا تیره‌تر نشان دهید.

 فرمژه

اگر مژه های صاف یا کوتاهی  دارید، شما می‌توانید با استفاده از فر‌مژه  به مژه‌های خود حالت دهید. 


محصولات ابرو


ژل ابرو

  ژل ابرو موهای ابرو لیف کرده و را در جای خود نگه می‌دارد. فرمول معمولاً یا شفاف یا رنگی، طبیعی یا شیمیایی است.

مداد ابرو

 مداد ابرو برای کشیدن ابرو‌ها استفاده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به ابروهایتان ظاهری طبیعی و پرپشت بدهید.

پودر ابرو

پودر ابرو برای پر‌تر نشان دادن ابرو‌ها بسیار عالی است مخصوصا برای مبتدیان. فقط مطمئن شوید که سایه ای را انتخاب کنید که شبیه رنگ ابرو شما باشد.


محصولات لب


پرایمر لب

پرایمر لب برای ثابت نگه داشتن محصولات لب شما و ایجاد یک بوم صاف برای محصولات لب استفاده می‌شود.

مداد لب

مداد لب شکل لب‌های شما را بهبود می‌بخشد و به عنوان طرح کلی برای تنظیم پارامترها قبل از زدن رژ لب استفاده می‌شود. با استفاده از خط لب شما می‌توانید به لب های خود شکل دهید و حتی آنهارا بزرگتر جلوه دهید.

رژ لب

رژ لب به لب‌ها رنگ می‌بخشد و لب هارا زیبا‌تر نشان می‌دهد. آنها در انواع  مختلف، از رژ لب مایع یا جامد گرفته تا رژ لب مات و براق، و در هر رنگ و شکلی وجود دارند.

برق لب

براق کننده لب یک روکش براق ایجاد می‌کند و می توانید در رنگ‌های مختلف، از کاملا شفاف تا رنگدانه دار و اکلیلی در بازار پیدا کرد.


 


بیوتی بلندر ها


براش‌ها

حتماً به دنبال برس‌های باکیفیت باشید، زیرا با تمیز کردن منظم و نگهداری مناسب سال‌ها دوام خواهند آورد. برس‌هایی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از: فونداسیون، براش زاویه دار رژگونه یا برنزر،  براش هایلایتر، براش سایه و براش برای پودر فیکس. 

اسفنج‌های مخروطی

شما می‌توانید به جای استفاده از براش برا اعمال فونداسیون روی صورت خود از یک اسفنج اصلی استفاده کنید. همچنین شما برای پخش کردن کانسیلر و حتی کانتور خود هم می‌توانید از اسفنج‌ها استفاده کنید. برای تکنیک بیک کردن کانسیلر و صورت هم به یک اسفنج نیاز دارید. با خرید اسفنج هاس مختلط(با دو سر مختلف) میتوانید از هر سر برای یک کار استفاده کنید و در تایم و هزینه صرفه جویی کنید.
 

 

بیشتر بخوانید: انواع مختلف براش آرایشی و کاربرد آنها

مطالب مرتبط