انواع مختلف رژگونه، نحوه انتخاب و استفاده از آن متناسب با رنگ و فرم صورت

انواع مختلف رژگونه، نحوه انتخاب و استفاده از آن متناسب با رنگ و فرم صورت

11 بهمن 1401

تمام نکاتی که درباره‌ی ضدآفتاب‌ها باید بدانید

رژگونه یک مرحله ضروری درهر روتین آرایشی و یکی از اصلی‌ترین لوازم کیف ارایشی شماست .دلیل خوبی هم داره! رژگونه‌ها به دلیل توانایی آن‌ها درزیبا تر کردن چهره شما تنها با چند ضربه معروف هستند. رژگونه مناسب با افزودن رنگی طبیعی به گونه‌های شما، به چهره‌ی  شما گرما و درخشندگی می‌بخشه و باعث سالم و زنده‌تربه نظر رسیدن صورت شما میشه . پس قدرت رژگونه در بی نقص به نظر رسیدن آرایشتون را اصلا دست کم نگیرید. برای داشتن یک میکاپ کامل دو نکته مهم وجود دارد که باید در مورد رژگونه بدونید. اول نحوه‌ی یافتن رنگ مناسب رژگونه و نحوه ی اعمال آن. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.


انتخاب رنگ رژگونه 



راز پیدا کردن رژگونه مناسب این است که بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید نه رنگ رژگونه. اولین قدم برای انتخاب رنگ رژگونه اینه که ابتدا رنگ پوست خودتون را مشخص کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، پوست شما در یکی از سه  دسته‌بندی پوست‌های  گرم، خنک و خنثی قرار میگیره. راه‌های مختلفی  برای مشخص‌کردن رنگ پوست وجود داره که ما در اینجا به دوتا از آسان‌ترین روش‌ها اشاره میکنیم.
1.اولین راه برای تشخیص ته رنگ خود پوشیدن یک تی‌شرت سفید یا استفاده از یک کاغذ سفید است. سعی کنید ببینید پوست شما در کنار رنگ سفید چگونه به نظر می‌رسه. اگر پوست شما صورتی یا گلگون به نظر می رسه، پوست سردی دارید. اگر صورت شما زردتر به نظر می رسه، ته رنگ پوست شما گرم است و اما اگر پوست شما خاکستری به نظر می رسه، احتمالاً پوست شما رنگی زیتونی با ته رنگ خنثی دارد.

2. در روش دوم رنگ رگ‌های خود را در نظر بگیرید، به خصوص رگ‌های اطراف گردن و صورت. اگر رنگ رگ‌های شما مایل به آبی یا صورتی هستند شما پوست سردی دارین و اما اگررگ‌های آبی می‌بینید، احتمالاً ته رنگ سردی دارید رگ‌های سبز نشان دهنده پوست‌های گرم است.

 

بهترین رژگونه برای رنگ پوست روشن

افرادی که پوست روشن دارند بهتره به دنبال رژگونه‌هایی باشند که رنگ پوست آنها را برجسته می کند نه اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد. اغلب رنگ‌های روشن‌تر بهترین هستند، اما می‌تونید از رنگ‌های گرم‌هم استفاده کنید. 

صورتی(پینک بیبی)

اولین رنگی که برای افرادی که رنگ پوست روشن دارند، رژگونه‌ی پینک بیبی است. این سایه در واقع برای کسانی که پوست روشن دارند به طور طبیعی ظاهر می شه، بنابراین اگر به دنبال ظاهری کاملا طبیعی هستین، این رنگ یک گزینه عالی محسوب میشه.

هلویی

رژگونه‌های هلویی با اکثر رنگ‌های پوست بی نظیر به نظر میاد، از جمله پوست روشن. اگر ظاهری کمی سرزنده‌تر و پررنگ‌ترنسبت به رژگونه ی صورتی  می‌خواهین، هلویی ممکنه دقیقاً همون چیزی باشه که به دنبالش هستید. اگر ته رنگ زرد دارید، این رنگ میتونه روی پوستتون بسیار جذاب باشه.


آلویی

اگر از رژگونه آلویی با پوست روشن استفاده می‌کنید، بسیار مهمه که رژگونه خود را با بقیه آرایش خود ترکیب کنید. زمانی که آلو به درستی پوشیده شود، می‌تونید به رنگ پوست روشن درام و رمز و راز اضافه کند.


بهترین رژگونه برای رنگ پوست‌های متوسط

رنگ‌های رژگونه پر جنب و جوش برای پوست های متوسط جذاب هستند.

زردآلویی

رژگونه‌های زدآلویی به اندازه‌ای طبیعی هستند که از بقیه آرایش‌های شما دور نمی‌شوند، اما آنقدر جسور هستند که توجه را به زیبایی گونه‌هایتانت جلب کنند.

تمشکی

رژگونه ی تمشکی به شما این امکان را می‌ده که پوست متوسط شما روشن‌تر به نظر برسه. شما می‌تونید با رژگونه‌ی تمشکی پررنگ ظاهری متفاوت و با تمشکی کمرنگ ظاهری ساده‌تربرای خودتون خلق کنید.

بهترین رژگونه برای رنگ پوست‌های تیره

کسانی که رنگ پوست  تیره‌ای دارند می‌تونند از آزمایش رژگونه‌های رنگی مختلف لذت ببرند تا ظاهری جسورانه و جذاب داشته باشند.

 

قرمز آجری

اگر پوست تیره‌ای دارید، رژگونه‌ی قرمز آجری صورت شما را برجسته‌تر می کنه.  برای پوست‌های تیره بهتره از رنگ‌های گرم استفاده کنید، زیرا رنگ‌های سرد باعث خشک و فرسوده به نظررسیدن پوستتون میشه.

تمشکی

تمشکی بهترین گزینه هم در روز و هم در شب است. سعی کنید این رنگ رژگونه با میکابتون هماهنگ باشه تا زیبایی خود را به درستی نشون بده. 

آلویی

آلویی یکی دیگر از گزینه‌های جسورانه است. رژگونه‌ی آلویی به دلیل همه کاره بودن به سرعت به یکی از محبوب‌ترین رژگونه‌ها تبدیل شده. شما می‌تونید آن را به عنوان یک رژگونه روزمره یا به میزان بیشتری برای یک مراسم استفاده کنید.

نارنجی

رژگونه ی نارنجی بسیار بامزه و رویاییه. نارنجی یه سایه ی ساده و شیکه که بیشتر برای ماه‌های تابستان ایده آل به نظر میرسه. برای استفاده از رژگونه‌ی نارنجی حتما باید با بقیه‌ی آرایشتون هماهنگ کنید، در غیر این صورت می‌تونه خیلی غیرطبیعی و خنده‌دار به نظر برسه.


 


روش زدن رژگونه با توجه به فرم صورت 


در حالی که به نظر می‌رسه استفاده از رژگونه باید بسیارساده باشد، اما اگر از ترکیب رنگی یا تکنیک اشتباهی استفاده کنید صورت شما ظاهری کاملا مصنوعی وغیرعادی پیدا میکند. نواحی اعمال رژگونه و میزان ترکیب آن کاملا به فرم صورت شما و نوع آرایشتون بستگی داره. پس با ما همراه باشین تا دقیقا به شما بگوییم که رژگونه برای هر فرم صورت چگونه باید اعمال و ترکیب شود. 

 

صورت قلبی

اگر صورت شما بلند با گونه‌های برجسته و چانه‌ای باریک است، شما قلبی شکلی دارید. برس رژگونه خود را با محصول اشباع کنید، مقدار اضافی آن را از بین ببرید، سپس آن را به شکل تقریباً «C» از بالای شقیقه به سمت پایین تا استخوان گونه بمالید. از محصول بیشتری در امتداد استخوان گونه استفاده کنید و آن‌را به سمت شقیقه در جهت داخل و بالا پخش کنید.

صورت مستطیلی

پیشانی، گونه ها و خط فک خود را بررسی کنید - آیا همه آنها تقریباً به یک عرض هستند؟ شما شکل صورت مستطیلی شکل دارید. با برجسته‌ترین قسمت یعنی سیب گونه‌ها شروع کنید و به سمت بینی و شقیقه‌ها مخلوط کنید.

صورت مربعی

صورت های مربعی طرفین و خط فک نسبتاً صافی دارند. یک برس را با رژگونه پر کنید و سپس با حرکات طولانی و بسیار سبک، رژگونه را روی استخوان گونه به سمت بالا بکشید، از پایین شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. رژگونه را از ابرو به سمت بینی بکشید، اما بسیار نرم و مخلوط.

صورت گرد

گونه‌ها کامل‌ترین قسمت صورت گرد هستند و معمولاً یک خط فک منحنی دارید. در آینه نگاه کنید، لبخند بزنید، سپس رژگونه را روی سیب‌های گونه‌تان بکشید. با استفاده از براش و ضربات متوسط، به سمت شقیقه و پایین به سمت لاله گوش حرکت کنید. براش را به سمت بینی نکشید زیرا باعث گردتر به نظر رسیدن صورتتون میشه. 

صورت بیضی شکل

صورت‌های بیضی شکل  معمولا گونه‌هایی تا حدودی برجسته ، چانه باریک‌تر و پیشانی باریک دارند. برس را کاملاً با رژگونه اشباع کنید، مقدار اضافی آن را بتکانید، سپس از برجسته‌ترین قسمت استخوان گونه شروع کنید. با ضربات نرم، آن را به سمت لاله گوش پایین بیاورید و به سمت شقیقه مخلوط کنید. مقدارخیلی کمی هم بالای شقیقه اضافه کنید. 

 

 


انواع مختلف رژگونه  



رژگونه‌ها در فرمول‌های مختلف کرمی و پودری با روکش‌های مات یا براق عرضه می‌شوند. محصولات مات واقعی‌تر به نظر می‌رسند و همه‌کاره‌تر هستند، در‌حالی که محصولات براق به‌عنوان یک هایلایتر عالی عمل می‌کنند و بیشتر روی نقاط برجسته‌ی صورت یا فقط روی استخوان‌های گونه اعمال می‌شوند. رژگونه‌های مختلف نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند پس سعی کنید ازاستفاده‌ی هم زمان از چند نوع رژگونه یا مخلوط کردن آن‌ها خودداری کنید زیرا خوب با‌هم ترکیب نمی شوند و احتمالاً رگه‌هایی را روی پوستتون به‌  جا بگذارند.

 

رژگونه مایع و رژگونه کرمی 

برای پوست‌های خشک یا مسن عالی هستند زیرا به خطوط ریز نمی‌چسبند و بافت صورت را کمتر نمایان می‌کنند. شما می‌تونید این دو مدل رژگونه را حتی با انگشتان خود یا براش بمالید و ترکیب کنید تا ظاهری سرزنده و شاداب داشته باشید.

 

رژگونه ژلی و رژگونه استیکی

با اکثرانواع پوست به خوبی سازگارند. این نوع رژگونه‌ها باید به سرعت ترکیب شوند تا از لکه انداختن روی پوست جلوگیری شود، اما آنها در تمام روز باقی می‌مانند و ماندگاری بالایی دارند. شما می‌تونید از یک اسفنج برای مخلوط کردن این نوع رژگونه استفاده کنید.

 

رژگونه پودری

برای کسانی که پوست چرب دارند عالی عمل میکنه. رژگونه‌های پودری محبوب‌ترین و همه‌کار‌ه‌ترین نوع رژگونه هستند. این نوع رژگونه روی پوست می‌نشینه و بافت صورت را مشخص‌ترمی‌کنه اما این مشکل را می‌تونید با یک پرایمر آرایشی خوب برطرف کنید. پس از پرایمینگ صورت و استفاده از فونداسیون‌، از یک برس متوسط، گرد و کرکی برای زدن رژگونه پودری استفاده کنید. استفاده از برس خیلی بزرگ یا پهن هدف قرار دادن مناطق خاصی از گونه را دشوارتر می کند.

رژ گونه براق

اگر می خواهید درخشش طبیعی روی صورت خود ایجاد کنید، به خصوص برای برجسته کردن استخوان گونه، رژگونه براق انتخاب مناسبی است. همچنین از رژگونه ی براق بیشتر در میکاپ شب به علت درخشش زیبای اون زیر نوراستفاده میشه.

رژ گونه مات

رژگونه مات یک رژگونه طبیعی را ارائه می ده که برای هر نوع پوست و رنگ پوست مناسبه. رژگونه مات می تونه وضوح و رنگ قوی‌تری به صورت شما ببخشد. رژگونه مات برای میکاپ روز مناسب‌تر  هستند.

بیشتر بخوانید: تمام نکاتی که درباره‌ی ضدآفتاب‌ها باید بدانید

مطالب مرتبط