بهترین فواید باقلا (باقالی) برای بدن

بهترین فواید باقلا (باقالی) برای بدن

27 دی 1401

فواید باقالی بسیار زیاد است زیرا سرشار از مواد مغذی زیادی است. ترکیبات شیمیایی فعال آن مسئول مزایای فراوان آن است. باقالی سرشار از آهن است که سلامت بارداری را افزایش می‌دهد. L-dopa موجود در باقالی به مدیریت بیماری پارکینسون کمک می‌کند و همچنین ممکن است تا حدی به مبارزه با افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان کمک کند. باقالی برای بیش از 10000 سال برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند که متابولیسم را بالا می‌برد و به کاهش وزن کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با فواید باقلا به خواندن ادامه دهید.


چه چیز دیگری باقالی را بسیار عالی می‌کند؟


باقالی که با نام علمی Vicia faba نامیده می‌شود از اسرائیل منشإ گرفته است. آن‌ها شیرین هستند و طعم ملایمی دارند. آن‌ها سبز رنگ، مغذی و شبیه نخود شیرین هستند. 
باقالی هیچ چربی اشباع یا کلسترول ندارد. آهن موجود در باقالی در دوران بارداری بسیار مهم است. L-dopa موجود در باقالی باعث بهبود حرکات حرکتی در بیماران مبتلا به پارکینسون شد.
سایر مواد مغذی مهم موجود در باقالی شامل تیامین، ویتامین‌های K و B6، مس، سلنیوم، روی، پتاسیم و منیزیم است. باقالی همچنین راهی ارزان برای دریافت مقداری از پروتئین بدون چربی روزانه است.
این مواد مغذی موجود در باقالی نیست، بلکه آنچه که آن‌ها می‌توانند برای شما انجام دهند مهم است.


باقالی چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد؟


1. باقالی به مدیریت پارکینسون کمک می‌کند

پارکینسون با عملکرد حرکتی ضعیف همراه است. باقالی سطح L-dopa را افزایش می‌دهد، ماده‌ای شیمیایی که عملکرد حرکتی را بهبود می‌بخشد. این ماده‌ی شیمیایی همچنین به عنوان یک انتقال دهنده‌ی عصبی عمل می‌کند و سایر علائم پارکینسون را تسکین می‌دهد. کارشناسان معتقدند که باقالی می‌تواند جایگزین مؤثری برای داروهای مصنوعی باشد.
گنجاندن باقالی در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از پارکینسون کمک کند. در مطالعات انجام شده، بیماران مبتلا به پارکینسون دچار کمبود آهن بودند. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، نقش آهن در مدیریت پارکینسون دلگرم کننده است.
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که باقلا می‌تواند به درمان افسردگی نیز کمک کند. بدن شما می‌تواند L-dopa را به دوپامین، هورمونی که با خلق و خوی خوب مرتبط است، تبدیل کند.

2. جلوگیری از نقص مادرزادی

باز هم آهن موجود در باقالی است. این ماده‌ی مغذی از نقایص مادرزادی در نوزادان جلوگیری می‌کند و در رژیم غذایی زنان باردار ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد که اکثر زنان آهن غذایی کافی دریافت نمی‌کنند و این موضوع نگران کننده است. شما روزانه به 400 میکروگرم از این ماده مغذی نیاز دارید و در دوران بارداری، این دوز به 600 میکروگرم می‌رسد.
چند مورد از نقایص مادرزادی اصلی که آهن می‌تواند از آن جلوگیری کند عبارتند از: اسپینا بیفیدا و آنسفالی.
آیا می‌دانستید که رشد نوزاد در چند هفته‌ی اول بارداری سریع‌ترین رشد است و این اغلب زمانی است که حتی قبل از اینکه بدانید باردار هستید؟ آهن موجود در باقلا همچنین به جلوگیری از سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد کمک می‌کند.

3. ارتقاء سلامت قلب

منیزیم موجود در باقالی در اینجا نقش دارد. این ماده‌ی مغذی می‌تواند سطح فشار خون را کاهش دهد، که امروزه یکی از علل اصلی بیماری قلبی در ایالات متحده است. و فیبر موجود در باقالی نیز کمک می‌کند؛ فیبر محلول در باقالی به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند.

4. تأمین انرژی

ویتامین‌های B برای متابولیسم انرژی مهم هستند و آهن نقش مهمی در این جنبه ایفا می‌کند. باقالی همچنین منبع خوبی از آهن است که برای بدن ما برای تولید گلبول‌های قرمز خون و تبدیل انرژی آن یعنی ATP (آدنوزین تری فسفات) ضروری است. همه‌ی ما می‌دانیم که کمبود آهن می‌تواند باعث خستگی شود.
منیزیم موجود در باقالی در اینجا نقش دارد. این ماده‌ی مغذی می‌تواند فشار را کاهش دهد، که یکی از دلایل اصلی بیماری بیماری در ایالات متحده است. و فیبر موجود در باقالی نیز کمک می‌کند، فیبر محلول در باقالیبه کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند.
ویتامین‌های B برای متابولیسم انرژی مهم هستند و آهن نقش مهمی در این جنبه ایفا می‌کند. باقالی همچنین منبع خوبی از آهن است که برای بدن ما برای تولید گلبول‌های قرمز خون و تبدیل انرژی آن یعنی ATP (آدنوزین تری فسفات) نیاز است. 

5. جلوگیری از پوکی استخوان

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در باقلا منگنز است. منگنز توده‌ی استخوانی را افزایش می‌دهد، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و به کاهش کمبود کلسیم کمک می‌کند.
گنجاندن منگنز در رژیم غذایی نیز می‌تواند از آرتروز پیشگیری کند.

6. باقالی ایمنی بدن را تقویت می‌کند

مس موجود در باقلا به حفظ سلامت گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند. این سلول‌های خونی پاتوژن‌ها را از بین می‌برند و رادیکال‌های آزاد را از سیستم شما حذف می‌کنند.
مهم است بدانید که بدن نمی‌تواند به تنهایی گلبول‌های سفید تولید کند. و به همین دلیل است که شما به مس نیاز دارید. بدون گلبول‌های سفید، بدن شما مستعد عفونت و بیماری می‌شود، به همین دلیل است که مس برای حفظ ایمنی قوی ضروری است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که چگونه باقلا می‌تواند به سلامت ایمنی در انسان کمک کند.

 بیشتر بخوانید: 8 فواید کشمش سیاه (مویز) برای پوست، مو و سلامت

مطالب مرتبط